Тема. На землях стародавньої Еллади


Скачати 106.65 Kb.
НазваТема. На землях стародавньої Еллади
Дата01.11.2013
Розмір106.65 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Біологія > Урок
План уроку по світовій літературі у 6 класі.

Тема. На землях стародавньої Еллади.

Мета. Формувати пізнавальну та соціальну компетентність учнів; навчати узагальнювати знання учнів про давньогрецькі міфи; розвивати образне та логічне мислення дітей, уміння виділяти головне, оцінювати прочитане та висловлювати власну думку; виховувати кращі людські якості на прикладі позитивних героїв вивчених творів.

Очікувані результати.

*Дає визначення поняття міф.

*Висловлює особисте ставлення до героїв міфів, аргументуючи прикладами з міфу.

* наводить конкретні приклади втілення в міфах шкали цінностей людини-народу-людства.

Обладнання. Мольберт, ілюстрації, підручники, книги «Міфи древньої Греції», малюнки, ілюстрації, мультимедійний проект.

Тип і різновид уроку. Узагальнюючий урок.

Форма проведення. Урок – гра.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності  
1. Вступне слово вчителя.

В одному давньогрецькому міфі розповідається про аргонавтів – героїв, що на кораблі «Арго» здійснили далеку морську подорож за чудовим золотим руном. На своєму шляху вони подолали безліч перешкод, їх життю загрожували фантастичні істоти , які мали надзвичайну силу і владу. Але мореплавці витримали  все і повернулися переможцями.

Аргонавтами і тепер ми звемо гордих сміливців, що, долаючи смертельні небезпеки, ризикуючи власним життям, торують шлях у далекі, незнані краї, і веде їх незгасна золота мрія, наче яскрава зірка на небі.

Сьогодні ви також вирушаєте двома кораблями у складну подорож бурхливим морем міфів. Команда, яка швидко і правильно виконає усі завдання, зможе досягти вершину гори , де володарює Зевс в оточенні прекрасних муз.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.


  • А хто знає, яку назву мала гора , на якій жили боги?

У нас також є свій Олімп та прекрасні богині, які судитимуть гру.
( представлення журі)
ІУ. Робота в групах.
Учитель. Для подорожі аргонавтів за допомогою богині Афіни був збудований корабель "Арго", зібрана команда найславетніших героїв з усією Еллади. 
Перша сходинка «Знайомство. Сформуй команду».
Завдання. Ви повинні представити свою команду : її назву, девіз команди та капітана . Максимальна сума – 5 балів.
І так, екіпажі кораблів ви готові? Щасливої дороги і по путнього вітру вам.
Коли аргонавти вийшли у відкрите море, повіяв сильний вітер. Герої розпустили вітрила, і швидко дісталися до берегів Скіфії. Раптом вони побачили, що всі острови біля Скіфії зайняті ворогами. Аргонавти зрозуміли, що їм не перемогти численні війська і тому вдалися до хитрощів. Вони вступили в переговори з командуючим ворожого війська . Переговори проводилися лише для того, щоб виграти час.

Друга сходинка нашої подорожі називається « Бодибілдинг»

Завдання. За 1 хвилину команди мають дати якомога більше правильних відповідей, що оцінюється 1 балом за кожну відповідь.

Питання до команди « Вікторія»

  • Що таке міф? ( розповідь про життя богів, напівбогів)

  • Що робив Кронос зі своїми дітьми? ( Ковтав їх)

  • Як звали титана, який тримав на плечах небо? ( Атлант)

  • Як називали найглибше дно землі та моря, куди скинув Зевс свого батька? ( Тартар)

  • Хто визволив Прометея? ( Геракл)

  • Як називалася споруда, будова якої така складна, що звідти майже неможливо вийти? ( Лабіринт)

  • Триголовий пес, який стеріг підземне царство мертвих?

( Кербер)

  • Міфічні істоти – напівлюди – напівконі? ( Кентаври)

  • Що приніс Прометей людям з Олімпу? (Вогонь)

  • Як Гера вирішила знищити маленького Геракла? ( Наслала дві величезні змії)

Питання до команди «Фортуна»

  • Головне місто всієї Греції? ( Афіни)

  • Що таке міфологія? (Наука про міфи)

  • Оселя богів ? ( Олімп)

  • Він викрав на Олімпі огонь і приніс його людям? ( Прометей)

  • Як звався володар підземного царства? ( Аїд)

  • Що означає ім.»я Геракл? ( Уславлений герой)

  • Кому Прометей допоміг стати до влади? ( Зевс)

  • Назвіть батьків Геракла? ( Зевс і Алкмена)

  • Яке завдання мав виконати Геракл у царя Авгія? ( Очистити стайні)

  • У яких горах був прикутий Прометей? ( Кавказ)

Учитель. Кмітливі аргонавти направили свій корабель у Тірренське море і довго пливли ним, аж поки, нарешті , не припливли до чарівного Острова Пам»яті.Тут їх привітно зустрів цар і аргонавти могли відпочити від небезпечних пригод.

Третя сходинка Острів Пам»яті.

Завдання . На аркуші паперу виділити 4 колонки, у яких потрібно буде записувати слова:

1 колонка — людські почуття,

2 колонка — предмети

3 колонка — боги

4 колонка — тварини.
Ведучий у швидкому темпі буде читати слова, а діти повинні визначити, у яку колонку це слово потрібно записати, і встигнути записати його в скороченому варіанті. На розшифровку скорочених записів кожна команда отримує додатково 2 хв. За правильну відповідь – 5 балів.

почуття

предмети

боги

тварини













Слова для гри:

Вепр, диван, верба, тривога, орел, вогонь, сміливість, черемха, Зевс, змії, рись, кохання,Гера, ведмідь, стріли, тополя, жадібність, дуб, лев, Гефест, клен, гори, береза, слабкість, ліжко, радість, ланцюги, Афродіта, меч, Еврисфей, стайні,Авдій, мужність, співчуття.
Учитель. Відпочивши на гостинному острові , аргонавти вирушили далі. Довго пливли вони щасливо. Аж раптом знявся страшний вихор, помчав щодуху корабель і викинув його на пустельний берег. Загруз корабель у водоростях затоки. Довго блукали аргонавти берегом. Нарешті їм допомогли прекрасні німфи.
Четверта сходинка. «Галявина Мислення»
Завдання. Хто швидше. Потрібно переставити букви у словах і прочитати імена давньогрецьких міфів. За кожну правильну відповідь – 1бал.


лАопнол

сеЗв

мраДтее

емйПотре

рейометП

ларГке

кІар

тефГес

нмлАеак


Учитель. Аргонавти на плечах винесли свій корабель і продовжили мандрівку. Швидко вони проминули острів сирен і чули їх звабливий спів, що тяг їх до себе. Нарешті пропливли герої вузькою протокою і опинилися біля великого Лісу Уяви. Зійшовши на землю, вони зустріли в лісі велику кількість міфологічних тварин. Деяких з них вони забрали із собою, щоб на батьківщині створити свій зоопарк.

П»ята сходинка. « Міфологічний зоопарк»

Завдання. Слід якнайшвидше назвати тварин, які зображено на картинках. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Учитель. В лісі герої заблукали. Довго шукали вони дорогу до моря. Незабаром мандрівники вийшли на Стежку Уваги. Щоб потрапити на корабель, вони повинні були бути надзвичайно уважними.

Шоста сходинка. «Стежка уваги»

Завдання. Кожна команда отримує картку із рядками слів. На початку кожного рядка є умовні символи, а далі розташовані 5 слів. Порядок розташування символів відповідає порядку літер в одному чи кількох словах у даному рядку. Завдання: визначити, у яких словах порядок літер відповідає розташуванню символів, і підкреслити ці слова.

 

Картка №1

+ = +              рот, хор, боб, віз, ніс

+ ! - !              край, поле, море, хата, кінь

+ ? ? - =          вікно, титул, еллін, сокіл, стеля

+ 0 ! - ? !         кухоль, ковдра, маркер, станок, фреска

 

Картка №2

х 0 х                бік, кіт, рай, кок, рій

0 ? 0 =             кома, піст, бобр, стук, тест

? + ! + =          стіна, голос, сонце, відро, торба

+ х ! ? 0 0 =     варіант, весілля, коровай, акробат, казарма

Учитель. Довго пливли аргонавти, нарешті спустилися вони в Адріотичне море. Там знялася страшна буря. Як гори, здіймаються величезні хвилі. Вітри, немовби зірвавшись з ланцюгів, носяться над морем і рвуть вітрило корабля. Стогне «арго» під тиском хвиль, гнеться щогла , ламаються весла в руках могутніх гребців. Мов тріску носять хвилі «Арго». Герої боялися щохвилини наткнутися на коралові рифи. Загибель загрожує аргонавтам. І раптом почувся голос, який сповіщав про те , що лише тоді вони врятуються, коли виберуть правильний шлях.

Сьома сходинка « Коралові рифи»

Завдання. Перед вами лото. Необхідно відгадати богів –покровителів.

Пілот

Зевс

Водолаз

Посейдон

Учитель

Афіна

Фотомодель

Афродіта

Коваль

Гефест

Художник

Аполлон

Мисливець

Артеміда

Юрист

Феміда

Військовий

Арес

Поштар

Гермес

Учитель. Нарешті дійшли вони до країни Гесперід. Жителі красивого Селища вказали їм на джерело води , вибите із скелі Гераклом. Щоб напитися з нього, вони повинні були пояснити значення міфологічних виразів.

Восьма сходинка. Селище « Логіки»

Завдання. Необхідно пояснити значення виразів.

«Прометеїв вогонь» - самовідданість, шляхетність, прагнення досягти мети.

« Авгієві стайні» - бруд, безладдя, занедбані справи.

«Яблуко розбрату» сварка, суперечка.

« Титанічна праця» - важка праця.

« Золоте руно» - досягти мети

« Скринька Пандори» - джерело нещасть

Учитель. Втамувавши спрагу, герої запаслися водою і вирушили на батьківщину. По дорозі до Греції один із мандрівників упустив грудку землі у море. І з неї утворилися Гори . Аргонавтам потрібно було їх обійти, адже за горами знаходилася рідна Еллада, де так довго на них чекали.

Дев»ята сходинка. Гори Капітанів. Бліц-турнір.

Завдання. Капітанам слід дати правильну відповідь про богів Еллади.

Запитання для капітана команди «Фортуна»

  • Хто з богів Олімпу тримав свою кузню у вулкані Етна?

а) Арес;

б) Гефест ;

в) Зевс?


  • Герой давньогрецького міфу, що зміг піднятися до Сонця?

а) Ікар

б) Орфей

в) Геракл

  • Ким був Прометей за походженням

а) бог

б)титан

в) людина

  • Що таке гідра

а) людина

б) дев»ятиголова змія

в) тварина

  • Почувши про завдання почистити Авгієві стайні, Геракл…

а) зітхнув із полегшенням

б) замислився

в) спаленів від образи

Запитання для капітана команди «Вікторія»

  • Який подвиг Геракла був найтяжчим?

а) 12-й « Яблука Гесперид

б) 1-й « Немейський лев»

в) 10- й « Корови Геріона»

  • У саду Гесперид росли золоті яблука

а) вічної краси

б)вічної мудрості

в) вічної молодості

  • Що вчинив Геракл із шкурою немейського лева?

а) подарував Еврисфею

б) залишив у горах коло Немеї

в) зробив собі плащ

  • Як звали богиню мудрості та науки?

а) Афіна

б) Гера

в) Афродіта

  • Як у римській міфології звучить ім.»я Геракл?

а) Геркулес

б) Геліос

в) Гермес

Учитель. Накінець, аргонавти прибули на батьківщину, принесли вони багатий подарунок богам – золоте руно. Дуже раділи всі і святкували повернення аргонавтів. Усі славили великих герої, що досягли своєї мрії, проявивши при цьому мужність, знання, кмітливість.

  • А що означає вислів «золоте руно»?

У. Підсумок уроку. Нагородження.

Учитель. Прийшов час підвести підсумок нашої мандрівки. Слово журі.

Сьогодні ми пригадали найцікавіші моменти з грецької міфології. Своїми знаннями досягли найвищої вершини гори Олімп. Підніміть руку, у кого виправдалися очікувані результати. Дайте відповіді на запитання

Сьогодні на уроці я:

  • Здивувався…

  • Дізнався…

  • Познайомився…

  • Зробив висновок…

Я вірю, що саме ви, шестикласники, поповните у майбутньому ряди «прометеїв» та «гераклів».

УІ. Домашнє завдання.

Письмово пояснити значення фразеологізмів: «танталові муки», «ахіллесова п»ята», «нитка Аріадни»

Індивідуальне завдання. Створити презентацію «Мій улюблений міфологічний герой»

Схожі:

ТЕМА 7 Військово-політичні, тоталітарні режими в українських землях...
Встановлення комуністичного політичного режиму в Україні в 20-х – 30-х роках ХХ ст.: соціально-економічні перетворення
Урок історії 6 клас Розділ : Стародавня Греція. Тема : Побут, традиції...
Навчальна: ознайомити учнів з основами культури та побуту Стародавньої Греції; навчити складати стислі розповіді
ТЕМА: ВИДАВНИЧА ТА РЕДАКТОСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ НА ЗЕМЛЯХ НАДНІРЯНСЬКОЇ УКРАЇНИ ДО 50-Х РР. ХІХ СТ
Харків як джерело національно-культурного відродження Надніпрянської україни. Становлення та розвиток Харківського університету 1805...
Пп Найменування і місцезнаходження об`єктів
...
Етнополітика як наука. Предмет та об'єкт етнополітики
Етнополітичні реалії на українських землях в останній період існування Російської імперії (початок XX ст.)
1. Історичні типи світогляду: міф, релігія, філософія. Предмет філософії
Наївний матеріалізм у філософії стародавньої Греції і Риму. Персоналізм М. О. Бердяєва
ПЕРЕЛІК ЗАПИТАНЬ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ІСПИТУ
Кочівники, державогенез на українських землях в І тис до н е. – І тис н е. Анти
КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО ІСПИТУ
Філософія стародавньої Індії. Ортодоксальні (санкхья, йога, вайшешика, ньяя, міманса, веданта) й неортодоксальні (локаята-чарвака,...
До розпорядження міського голови від 30. 06. 2011р. №325
...
1. Формування та розвиток філософської думки Стародавньої Індії
Перші ф-ські школи і течії виникли у найдавніших регіонах людської цивілізації на початку 6 ст до н е в Стародавній Індії, Стародавньому...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка