Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення океанів на контурній карті


Скачати 80.74 Kb.
НазваОкеани Землі. Світовий океан. Особливості природи океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення океанів на контурній карті
Дата18.12.2013
Розмір80.74 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Тема:

Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи

океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення

океанів на контурній карті.

Мета:

  • Продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі, її зображенням на глобусі та карті, вміння читати карту і працювати з нею.

  • Ознайомити учнів з океанами та їх розміщенням на глобусі й карті півкуль,з їх рослинним і тваринним світом

  • Розвивати пізнавальний інтерес, вміння працювати з додатковою літературою.

  • Виховувати дбайливе ставлення до багатств Землі.

Обладнання: глобуси, фізична карта світу,контурні карти, фізичні карти півкуль дидактичний матеріал для перевірки домашнього завдання , завдання для роботи в групах, навчальна презентація, мультимедійна дошка.
Хід уроку

I. Організаційний момент.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну цікавих нових відкриттів

Я успіху, діти, бажаю вам всім.

II. Перевірка домашнього завдання.

А) Фронтальне опитування.

- Яку тему вивчали на попередньому уроці.

- Що таке материки.

- скільки їх на землі?

- Яку частину Землі займають материки.

- Покажіть їх на карті.

Б)Опитування на картках.

Перед вами картки із запитаннями по темі «Материки»

Прочитайте уважно запитання і запишіть правильні відповіді.

Після виконання завдання самоперевірка за зразком на дошці і самостійне оцінювання виконаної роботи.

- Які помилки допустили при виконанні завдань?

- Як можна уникнути таких помилок?

III. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.

На екрані зображення Землі (вигляд із космосу)

- Що за планету ми бачимо у безмежному просторі. (Це Земля)

Який колір переважає на ній? (Блакитний)

- Що означає цей колір на глобусі і карті? (Так позначають водні простори)

Як ви вважаєте чому планету Земля називають блакитною?

(Бо на ній більшу частину займає вода)

- Чи здогадалися яку тему будемо вивчати на сьогоднішньому уроці?

(Відповіді дітей)

- Ми продовжуємо вивчати розділ «Земля –наш космічний дім.»Сьогодні урок № 9 Океани Землі. Нагадую, що в кінці розділу ви повинні виконати тематичну роботу, яка включатиме питання із цієї теми теж .(Слайд.)

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про величезні водні простори, які називають океанами.(слайд) .

Тема: Океани Землі. Світовий океан. Особливості природи

океанів. Їх рослинний і тваринний світ. Позначення

океанів на контурній карті.

IV.Засвоєння нових знань.

  • Вправа «Мікрофон»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

(Відповіді дітей ,а після них узагальнення вчителя).

- Ознайомимося з океанами Землі,

- Позначенням океанів на глобусі і карті.

- Дослідимо

особливості їх рослинного та тваринного світу.

- Продовжимо вчитися працювати з глобусом і картою.

- Можливо у вашій душі вже розгорівся вогник допитливості; з’явилося бажання стати маленькими дослідниками. Тоді наша мандрівка до власних відкриттів розпочинається.

Стратегія «Гронування»

- Що ви уявляєте коли чуєте слово «океан»?

Вода, хвиля, шторм, акули,

. Океан

Кораблі, холод

-Я бачу, що ви вже маєте знання з цієї теми, а тепер послухайте мою розповідь.

Повідомлення вчителя:

Розповідь з елементами бесіди з демонстрацією слайдів.

Розповім сьогодні вам ,

Я про диво-океан

Він для вас іще новий

Має назву-Світовий.

Мільйони років тому вся поверхня нашої планети була вкрита водою, але в наш час зайнято лише 70 % поверхні Землі.

Водний простір нашої планети, називають Світовим океаном. Його розділяють на менші частини, що теж звуться океанами.

Ділиться він на чотири чималесенькі частини Це Тихий океан, Атлантичний океан , Індійський океан , Північний Льодовитий океан . (Слайд)
Саме Світовий океан створює погоду планети. З поверхні океанів випаровується велика кількість води. З водяної пари утворюються хмари. Вони переносяться вітром в різні місця Землі і випадають там дощем. (Слайд)
Океан дуже корисний-він дає повітрю кисень. Адже в ньому живе близько 10тис. видів рослин. На глибині до 100м, куди сягає сонячне проміння живуть зелені водорості. Нижче бурі, а ще нижче – червоні. (Слайд)
Окрім всього Світовий океан – це джерело їжі: океани дають нам продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості, з яких добувають бром, йод, солі калію, одержують добрива. (Слайд)
З дна морів і океанів добувають нафту, газ, олово, залізні і мідні руди. (Слайд)
Прокладають довгий шлях моряки на кораблях.

З давніх давен люди використовують Океан, як транспорт. Спочатку людина долала невеликі відстані за допомогою дерев’яних човнів, пізніше навчилися будувати вітрильники, а згодом пароплави й сучасні кораблі.(Слайд)

Океан давно став зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки і країни.

У місцях де океани заходять у сушу, утворюються моря. Море – частина океану.

Має він різноманітний світ рослинний і тваринний,

І дивує нас красою дуже гарною-морською.

Тож ми повинні берегти природне диво із води.

Фізхвилинка.

Ми стоїмо на березі океану.

Ми пірнаємо.

Пливемо вперед.

Пливемо на спині.

З нами собачка і жабка.

Пірнаємо за ракушками.

Виходимо на берег.

1) Бесіда.

- Що займає 70% поверхні нашої планети.

- Із скількох океанів складається Світовий Океан.

2)Робота з картою.

- Назвіть і покажіть їх на карті півкуль.

- Покажіть океани на глобусі товаришу по парті, порівняйте із зображенням на фізичній карті півкуль.

3) Робота в групах .

4 групи, кожна готує повідомлення на тему: «Природа океанів».

- А тепер я пропоную вам стати дослідниками і дослідити природу океанів. Для цього ви повинні обєднатися в групи, розподілити обов’язки опрацювати статтю підручника або додаткову літературу і підготувати відповіді на запитання.

4) Виступ юного дослідника –еколога.

- Але в сучасному світі існують глобальні екологічні проблеми, про причини яких пов’язаних з темою уроку розповість еколог.

Виступ юного дослідника – еколога

Світовий океан дуже багатий. Та його багатства люди використовують не по господарському. Значної шкоди рослинному і тваринному світу океану завдає забруднення відходами, які виникають на суші.

Хочу звернути вашу увагу на шляхи забруднення океанів. (Слайд.)

1. Агрохімікати для обробки полів змиваються в річки, а потім в моря і океани.

2. Деякі заводи змивають відходи по трубах прямо до моря.

3. Інші підприємства вивозять відходи у відкрите море, де їх топлять.

4. Витік нафти із танкерів забруднює узбережжя і сам океан.

5. А риболовні судна позбавляються від непотрібних сітей і цим створюють небезпеку для морських тварин.

З огляду на це перед людством постало важливе питання: не допускати забруднення водних просторів і зберігати їх рибні запаси від хижацького винищення.

- А ще океани це головне джерело питної води, тому їх треба оберігати.

V. Закріплення знань.

1.Назвіть океани Землі.

2. Робота з контурними картами.

Позначте на контурній карті океани Землі.

3. Яке значення морів і океанів. (Слайд.)

  • Впливає на клімат планети.

  • Дає корисні копалини.

  • Годує людей.

  • Використовується як транспорт.

  • Збагачує повітря киснем.

VI.Рефлексія навчальної діяльності.

Складання Сенкану.

- Давайте складемо сенкан за темою уроку.

Океан

Світовий, глибокий

Збагачує, годує, милує.

Світовий океан потребує допомоги.

Вода..

(Слайд)

- Повернемося до наших передбачень. Продовжіть моє речення:

- На сьогоднішньому уроці для мене найбільш важливим цікавим відкриттям було…

- Де можуть знадобитися знання, які отримали на уроці.

VII. Оцінювання.

VIII. Домашнє завдання.

Опрацювати статтю підручника.Сторінки 99- 101.

Підготувати запитання за вивченою темою.

Момент релаксації.

- Уявіть себе частинкою океану. Що росте в океані? – водорості.

- Уявіть себе водоростями.(Діти піднімаються.)

-А тепер ви рибки - попливли всі до мене.(Імітація руху риб з пересуванням вперед.)

(Діти стають в коло, беруться за руки.)

-Зараз ми хвилі Світового океану.(Рухаються імітуючи рух хвиль).

-А тепер ви знову учні 4 класу, подивилися один на одного, посміхнулися, побажали успіху .

Я вам дякую за урок.

Урок закінчено.

Дидактичний матеріал для перевірки домашнього завдання.

1 варіант

Материки Землі.

1.Постав позначку «+»навпроти назви материка .

а

Європа




б

Англія




в

Африка





2.Співставте поняття та їх визначення.

А) Великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою.



1.півострови


Б) Невеликі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою.


2.материки


В) Ділянки суші, оточені

водою з трьох сторін .



3.острови

3.Запишіть назву материка, який складається з двох частин -__________________________________________.

4. Запишіть назву найбільшого на Землі острова - ________________________________________.
2 варіант

Материки Землі.

1.Постав позначку «+»навпроти назви материка .


а

Австралія




б

Аргентина




в

Антарктида






2.Виберіть правильний варіант відповіді.

Материки це –

а) великі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою;

б) невеликі ділянки суші, оточені з усіх сторін водою;

в) ділянки суші, оточені водою з трьох сторін;

3. Запишіть назву найбільшого материка - ________________________________________________.

4. Запишіть назву півострова на території України - ______________________________ .
Завдання для роботи в групах

1 група

Тихий океан

Підготувати повідомлення користуючись додатковою літературою за планом.

1.Хто відкрив Тихий океан.

2.Маріанська западина.

3.Рослинний і тваринний світ Тихого океану.


2 група

Атлантичний океан

Підготувати повідомлення за планом.

1.Розміри Атлантичного океану. Рослинний світ океану.

2.Тваринний світ океану.


3група

Індійський океан

Підготувати повідомлення за планом.

1.Розміри океану. Температура води.

2.Рослинний і тваринний світ океану.

4 група

Північний Льодовитий океан.

Підготувати повідомлення за планом.

1.Розміри океану. Температура води.

2. Рослинний і тваринний світ океану





Схожі:

1. Тихий океан. Океанія Загальні відомості. Тихий океан найбільший...
Предмет вивчення “Географії материків і океанів”. Джерела географічних знань. Методи географічних досліджень. Класифікація карт і...
1. Форма і рухи Землі
Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Джерела вивчення і дослідження материків і океанів
Африка. Географічне положення та історія дослідження материка
Як ви вважаєте, чомувивчення курсу географії материківта океанів розпочалося з океанів?
Тема. Північний Льодовитий океан. Слайд 1 Мета
Північ­ного Льодовитого та Атлантичного океанів; розвивати вміння працювати в малих групах
КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ: Гідросфера водна оболонка Землі. Світовий...
Гідросфера – водна оболонка Землі. Світовий океан та його частини. Суходіл в океані
Тема: «Мандрівка загадковими просторами світового океану»
Мета: Продовжувати формувати уявлення про поверхню Землі., океанів, зображення їх на карті. Розвивати екологічне мислення, пізнавальний...
Тема. Порівняльна характеристика океанів. Практична робота (слайд 1)
Мета: виявити рівень знань учнів про кожен океан на основі проведення порівняльної
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»
У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків...
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»
У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків...
Урок №1 Тема. Що вивчає курс “Географія материків та океанів. Джерела...
Мета: сформувати в учнів загальні уявлення про предмет та завдання курсу “Географія материків та океанів”; поглибити систему знань...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка