Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»


НазваУрок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»
Сторінка1/5
Дата20.09.2013
Розмір0.71 Mb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Географія > Урок
  1   2   3   4   5
Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту

Головне управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації

Відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації

Васютинський навчально-виховний комплекс

«Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»

Чорнобаївської районної ради Черкаської області


Калейдоскоп узагальнюючих уроків з курсу

«Географія материків і океанів»

7 клас
Суховій Віра Дмитрівна

вчитель географії

Васютинського навчально-виховного

комплексу «Дошкільний навчальний

заклад-загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів»

Чорнобаївської районної ради

Черкаської області

2013

Зміст
Передмова ………………………………………………………………….. ….3

Розділ І. Приклади розробок уроків узагальнення знань з курсу

«Географія материків і океанів».……………………………………….....….4

Урок 1. Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» (урок узагальнення

знань за темою «Вступ. Основні географічні закономірності»)………..4

Урок 2. «Морські пригоди» » (урок узагальнення знань за темою

«Океани»)…………………………………………………………………....9

Урок 3. Урок – репортаж «Телерепортаж із Африки» (урок

узагальнення знань за темою «Африка»)…………………………….… 16

Урок 4. Інтелектуально-пізнавальна гра-подорож по Австралії.

(узагальнення знань з теми «Австралія»)…………………….………..….20

Урок 5. Урок –КВК (урок узагальнення знань з теми:

« Південна Америка»)…………………………………………….30

Урок 6. Гра «Географічна показуха» (урок узагальнення знань

з теми: « Північна Америка»)……………………………………35

Урок 7.Інтелект – шоу «Геофієста»(урок узагальнення знань з

теми: «Природа Євразії»)…………………………………………37

Урок 8. Інтегрований урок (географія-хімія-біологія) «Земля

у нас одна» (урок узагальнення знань з теми «Земля – наш

спільний дім»……………………………………………….……..43

Використані джерела …………………………………………….….64

Передмова
Важлива роль у шкільному курсі географії належить узагальнюючому повторенню. У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків і океанів та їх частин, різноманітні зв’язки компонентів природи, взаємозалежність природи і людського суспільства.

Найважливіша вимога до навчального процесу – його максимальна активізація. Тому в посібнику показано різні напрями вдосконалення узагальнюючого уроку географії в 7 класі, показані можливості основних засобів і шляхів активізації пізнавальної діяльності учнів з використанням інноваційних технологій: інформаційно-комунікаційних технологій, методу проектів, технології формування критичного мислення учнів тощо. Важливим є використання ігрових методів навчання, особливо в 7 класі. Тому гра, змагання присутні на кожному уроці курсу, тим більше на узагальнюючих уроках.

Посібник містить приклади розробок узагальнюючих уроків з усіх тем курсу «Географія материків і океанів», при цьому вибрано різноманітні форми їх проведення.

Всі вісім узагальнюючих уроки проводяться з використанням мультимедійної системи. До них розроблені презентації.


Розділ І. Приклади розробок уроків узагальнення знань з курсу «Географія материків і океанів »
Урок 1.

Інтелект-шоу «Розумники і розумниці»

(урок узагальнення за темою «Вступ. Основні географічні закономірності»)

Мета уроку:

  • повторити, закріпити і узагальнити знання учнів про загальні географічні закономірності;

  • формувати вміння розкривати загальні причинно-наслідкові зв’язки утворення і розміщення на Землі основних компонентів природи;

  • закріпити знання про географічну карту як важливе джерело географічних знань;

  • розширити уявлення про наслідки руху Землі навколо своєї осі та навколо Сонця;

  • розвивати вміння працювати з картами, робити висновки;

  • виховувати відповідальність, організованість, самостійність.

Обладнання: мультимедійний проектор, фізична карта світу, атласи,

Тип уроку: урок узагальнення знань.

Хід уроку

І етап «Світлофор» - гра «Так чи ні»

Ставлю запитання всьому класу. Учні піднімають сигнальні картки: так-зелена, ні-червона. Чотири учні, які наберуть найбільше балів,виходять до наступного етапу.

  1. Географічну довготу визначають за меридіанами. (так)

  2. Паралель показує напрям «схід-захід» (ні)

  3. Чи може мати точка широту 95° пн.ш.? (ні)

  4. Чи може точка мати довготу 10° сх.д.? (так)

  5. Найдовша паралель 30°(ні)

  6. Довжина екватора 40000 км(так)

  7. Карта масштабу 1: 100 000 – дрібномасштабна(ні)

  8. Лондон знаходиться на схід від Києва(ні)

  9. Географічна широта Києва- 51° пн.ш.

  10. Географічна довгота Києва - 30°30´зх.д.(ні)

  11. Фізична карта світу (масштаб 1: 22 000 000) належить до великомасштабних. (ні)

  12. Фізична карта України належить до тематичних карт. (так)

4 переможці І етапу отримують ордени.

ІІ етап «Тема»

Пропоную вибрати тему. Послідовність вибору теми учасниками другого етапу визначаємо так: пропоную розв’язати задачу.

Задача. Обчисліть протяжність Атлантичного океану вздовж екватора(9°+52°=61°; 111 км ×52°= 5772 км)

Хто перший і точніше – в такій послідовності і вибирають тему.

Теми:

Літосфера і рельєф Землі

Атмосфера і клімати Землі

Географічна оболонка

Рух Землі. Годинні пояси

Запитання по темі «Літосфера і рельєф Землі»

  1. Типи земної кори

  2. Давні, вирівняні, відносно стійкі ділянки земної кори

  3. Потужність материкової земної кори

  4. Складчастим областям у рельєфі відповідають …

  5. Виступи кристалічного фундамента платформи на поверхню називаються ….

  6. Де виникають сейсмічні пояси Землі?

Запитання по темі «Атмосфера і клімати Землі»

  1. Багаторічний режим погоди в даній місцевості називається….

  2. Тип клімату, який характеризується високими температурами протягом року, рівномірним випаданням опадів (2000-3000мм на рік)_________

  3. Область з високим тиском у центрі, низхідними потоками повітря за годинниковою стрілкою у північній півкулі.______

  4. Постійні вітри, що дмуть від 30-х паралелей до екватора…………………

  5. Переважаючі вітри помірних широт……………….

  6. Атмосферний вихор, який має низький тиск у центрі. З ним пов’язана нестійка погода з опадами….

Запитання по темі «Географічна оболонка»

  1. Однією з основних закономірностей географічної оболонки є зміна природних комплексів від екватора до полюсів, це…..

  2. Зміна природних комплексів в горах від підніжжя до вершини називається …..

  3. Складовими географічної оболонки є нижня частина атмосфери, верхня частина літосфери, біосфера і …..

  4. Всі компоненти природи в географічній оболонці тісно…..

  5. Основними закономірностями географічної оболонки є цілісність, широтна зональність, ритмічність і ……

  6. Скільки існує географічних поясів Землі?

Запитання по темі «Рух Землі. Годинні пояси »

  1. Зміна дня і ночі відбувається внаслідок ………..

  2. Час на кожному меридіані в даний момент називається ……..

  3. Україна розташована у ….. часовому поясі.

  4. На Землі виділяють … годинних поясів.

  5. Земля обертається на 1 ° за ……..

  6. Лінія зміни дат знаходиться на …….

Якщо учні-учасники затрудняються відповісти на запитання, «болільники» мають право відповісти і набирати собі бали.

ІІІ етап. « Оратор»

Даю учням проблемне питання. Висловити свою думку щодо вирішення цієї проблеми учасники можуть протягом 30 секунд.

Приклади проблемних питань:

  1. Чому рельєф Землі дуже різноманітний?

  2. Чим пояснити наявність двох сезонів (вологого і сухого) у субекваторіальному поясі?

  3. Значення карт для людини.

За кращу відповідь 4 бали.

ІV етап. « Канікули»

Практичне завдання: Заповніть таблицю:

Географічна назва

Об’єкт

Материк

Уральські (зразок)

Гори

Євразія

Байкал







Ельбрус







Амазонка







Анди







Кіліманджаро







Vетап «Темна конячка»

Кожному учаснику пропонуються на екрані комп’ютера зображення географічних об’єктів , явищ, процесів, які він повинен пояснити так, щоб інший учень (»друг») відгадав, що це.

І учень ІІ учень

1.Компас. 1.Корали

2.Білий ведмідь. 2.Біг-Бен

3. Австралія. 3. Христофор Колумб

4. Кенгуру. 4.Коала

5.Зона пустель. 5.Глобус

6. Ейфелева вежа. 6.Гори

7. Давід Лівінгстон. 7.Страус ему

8.Вітус Берінг. 8.Вологі екваторіальні ліси

ІІІ учень ІV учень

1.Білка 1. Водоспад

2.Автомобіль 2. Жирафа

3.Джеймс Кук 3.Блискавка

4.Великобританія 4.Бриз

5. Ожеледь 5.Дюни

6.Горила 6.Смерч

7.Айсберг 7.Острів

8. Степ 8.Магеллан

VІ етап. Фінал «Дуель»

Два учні, які набрали найбільше балів у попередніх етапах виходять у фінал.

Питання для «дуелі»:

  1. В перекладі з грецької слово географія означає …(землеопис)

  2. Невеликі за розміром ділянки суходолу, з усіх сторін оточені водою називаються …(островами)

  3. Карта масштабу 1:300 000 належить до групи карт за масштабом…(середньомасштабних)

  4. Час на кожному меридіані в даний момент називається …(місцевим)

  5. Яка різниця в часі між поясами? (1 година)

  6. У якому годинному поясі розташована Україна? (другому)

  7. На скільки відрізняється час в Україні від західноєвропейського? (на 2 години )

  8. В межах якої літосферної плити ми живемо?(Євразійської)

  9. Назвіть острів Атлантичного океану, що лежить на межі літосферних плит..(Ісландія)

  10. Атмосферний вихор з низьким тиском у центрі називається …(циклон)

  11. Зміна природних зон від екватора до полюсів називається…(широтна зональність)

  12. В якій природній зоні ми живемо? (лісостеп)

  13. Назвіть ґрунти нашого краю…(чорноземи)

  14. Який материк найбільший за площею? (Євразія)

  15. Найбільша потужність земної кори під…(материками)

  16. Ширина кожного часового поясу становить …(15°)

  17. Давнім платформам на поверхні Землі відповідають…(рівнини)

  18. В якому кліматичному поясі протягом року високі температури повітря, літо вологе, зима суха? (субекваторіальному).

  19. Які повітряні маси панують в субарктичному поясі влітку? (помірні)

  20. Який клімат нашої місцевості? (помірно континентальний).

Підсумок гри. «Нагородження» учасників оцінками.
Урок 2.

«Морські пригоди»

( узагальнення знань з теми «Океани»)
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про Світовий океан, про процеси, які відбуваються в ньому; розвивати логічне мислення та формувати комунікативні здібності учнів; перевірити вміння використовувати свої знання в нестандартних ситуаціях; сприяти екологічному вихованню учнів, оцінюючи вплив людської діяльності на природу Світового океану; сприяти вихованню в учнів інтересу до предмета.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, мультимедійна система, слайди

Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок

Форма проведення: урок – подорож «Морські пригоди»

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сьогодні ми вирушаємо в морську подорож навколо світу по маршруту Магеллана. Напередодні ми з вами організували дві команди. Екіпажі команд призначили капітанів і штурманів, придумали назви команд.

ІІ. Основна частина уроку

Перш ніж вирушити в далеку морську мандрівку, під час якої вас чекають складні випробування, необхідно перевірити готовність команд до подорожі.
Конкурс «Картографів». У конкурсі беруть участь по два учні з команди. За кожну правильну відповідь - 1 бал.

Питання обом командам:

  1. Як називалися середньовічні морські карти? (Портолани)

  2. За відомими географічними координатами прокласти маршрут нашої подорожі (на контурній карті світу):

Точка 1. 36°пн.ш., 6°зх.д.;

Точка 2. 33°пн.ш, 17°зх.д;

Точка 3. 1°пн.ш.,29°зх.д.;

Точка 4. 54°пд.ш., 70°зх.д.;

Точка5. 20°пд.ш., 140°зх.д.;

Точка 6. 7°пн.ш, 126°сх.д.;

Точка 7. 10°пд.ш., 123°сх.д.;

Точка 8. 34°пд.ш, 20°сх.д.;

Точка 9. 16°пн.ш.,23°зх.д.;

Точка 10. 36°пн.ш., 6°зх.д.

В кожній із цих точок нас чекатимуть випробування, які нам потрібно

подолати. І допоможуть нам в цьому знання про океани.

Отже, наш корабель із точки 1( 36°пн.ш., 6°зх.д.-Гібралтарська протока) взяв курс на південний захід до точки 2 (33°пн.ш, 17°зх.д – о-ви Мадейра), де на капітанів чекає перше випробування.

Конкурс капітанів.

Від капітана корабля в значній мірі залежить чи буде подорож успішною. Вони ще не раз виручатимуть команду під час наших морських пригод.

  1. Назвіть кольорові моря (Жовте, Біле, Чорне, Червоне)- називають по черзі (1 бал за кожну правильну відповідь)

  2. Назвіть країни, що мають однойменні моря (Японія, Китай, Норвегія, Ірландія, Філіппіни, Нова Гвінея) 0-3 бали

  3. Назвати гідроніми на кожну букву алфавіту.( По 1 балу за кожен гідронім)

Ми на острові з координатами 1°пн.ш.,29°зх.д .(точка 3).

Що це за острів? (о.Сан-Паулу). Щоб вирушити далі, ми повинні впевнитися, що в нас хороші штурмани. Штурман повинен добре знати карту.

Конкурс штурманів

Завдання на знання номенклатури карти:

І команда

Середземне море, Аравійська затока, Японське море, Берингове море, Мозамбіцька протока, Біскайська затока, Північне море, Чорне море.

ІІ команда

Баренцове море, протока Дрейка, Бенгальська затока, Мексиканська затока, Гвінейська затока, Охотське море, Гібралтарська протока,Червоне море

Вчитель.

В якому океані ми знаходимося? (Атлантичному)

Вздовж берегів якого материка пропливаємо?(Південної Америки)

Який об’єкт знаходить в точці 4 з координатами 54°пд.ш., 70°зх.д.? (Магелланова протока)

Щоб продовжити подорож по Тихому океану , члени команд повинні виконати правильно географічний диктант.

Географічний диктант : продовжити речення:

  1. Детальний опис моря називається… (лоція)

  2. Океанів на Землі …(4)

  3. Прилад для вимірювання глибини …(ехолот)

  4. Море без берегів…(Саргасове)

  5. Хвиля від землетрусу…(цунамі)

  6. У Мексиканській затоці бере початок течія…(Гольфстрім)

  7. Температура води на глибині 2 км…(+2°С - +3°С)

  8. Наука, яка вивчає океани…(океанографія)

  9. Середня солоність вод Світового океану…(35 проміле)

  10. Брили льоду, що вільно плавають в океані…(айсберги)

Вчитель.

Наша морська подорож триває. Найцікавіша пригода чекає нас на островах з координатами 20°пд.ш., 140°зх.д(точка 5).

Що це за острови? (о-ви Туамоту)

Якого вони походження? (коралового)

Отже, ми на островах Океанії. Що таке Океанія?

Настав час гри.

Гра «Незвичайна квітка»

У грі беруть участь капітани. Вони по черзі зривають пелюстки , зачитують запитання. Команда отримує 30 секунд на обдумування.

  1. Помори, що здавна жили на узбережжі Білого моря, поважно говорили: «А океан – батюшка дихає. Двічі дихне, двічі видихне, і доба мине». Що мали на увазі помори, чим спричинене «дихання океану»?(припливи і відпливи)

  2. Про це природне явище американський вчений М.Ф.Морі писав: «В океані є річка. Вона не пересихає і в найсильніші посухи, і не виходить з берегів навіть за найбільшої повені. Її береги та ложе з холодної води, а бистрина – з теплої». Що ви знаєте про це явище? (М.Ф.Морі писав про найбільшу теплу течію Гольфстрім в Атлантичному океані)

  3. Уявіть, що ви капітан пасажирського теплохода, курс якого пролягає від берегів Європи до острова Ньюфаундленд. Які види небезпеки ви, як капітан, повинні передбачити? (І – сильні тумани,які виникають саме біля о. Ньюфаундленд, тому що тут зустрічається холодна Лабрадорська течія і тепла течія Гольфстрім, ІІ – айсберги, які виносяться сюди від о. Гренландія Лабрадорською течією, ІІІ – навколо острова-мілководна зона шельфу. Судно може сісти на мілину)

  4. Які природні явища використав Х.Колумб , успішно здійснивши подорож через океан? (Колумб використав силу океанічних течій:Канарської та Північної пасатної, а також постійні вітри пасати, які були для каравели Колумба попутними)

  5. Назвіть протоку, що з’єднує два океани, два моря, розділяє два материки,дві частини світу, два півострови, дві країни (Берингова)

  6. Озеро, в улоговині якого може міститися 96 Азовських морів. (Байкал)

  7. Назвіть річку, в назві якої три ноти (Місіссіпі)

  8. Глибина якого океану достатня, щоб занурити в ньому Еверест? (Тихий)

Після успішного подолання і цієї перешкоди, вирушаємо далі на північний захід по теплих водах Тихого океану в точку 6 з координатами 7°пн.ш, 126°сх.д.на цих островах загинув Фернан Магеллан під час першої кругосвітньої подорожі. Назвіть їх. (Філіппінські)

«Пляшкова» пошта.

Кожна команда отримує пляшку з листом, в якому вказані географічні координати потерпілих мореплавців і сигнал SOS.

SOS

SOS

20◦пн.ш., 140◦сх.д.

26◦пд.ш., 157◦сх.д.








Наступна наша зупинка в точці з координатами . 10°пд.ш., 123°сх.д. (точка 7). Учні визначають по карті, що знаходить в цій точці. (о.Тімор)

Конкурс «Розповідь Мюнхаузена»

Кожна команда отримує «Розповідь Мюнхаузена», уважно читає та знаходить помилки.

«Юний друже! Я, як і ти, дуже люблю подорожувати. Одного разу на своїй яхті я вирішив розпочати свою подорож від найбільшого материка – Гренландія, відомого жарким кліматом і густими тропічними лісами. Взявши від Гренландії курс на північ, я перетнув Атлантику,досягши Берінгової протоки, що з’єднує Атлантичний і Тихий океани. Далі мій шлях проліг до островів Кука,що утворилися в результаті дії підводних вулканів. Я мало не загинув, бо шляху яхти раптом піднялася водна стіна – хвиля цунамі. В районі екватора я дістався Гавайський островів, які утворені кораловими поліпами. Саме тут я мав намір перепочити».

Наша восьма зупинка відбудеться в точці з координатами 34°пд.ш, 20°сх.д.( мис Аґульяс).

Конкурс «Най-, най-»

    1. Найглибша западина Світового океану (Маріанський жолоб)

    2. Найбільший океан (Тихий)

    3. Найширша протока (Дрейка)

    4. Наймілкіше море ( Азовське)

    5. Найменше море (Мармурове)

    6. Найдовша протока(Мозамбіцька)

    7. Найсолоніше море (Червоне)

    8. Найбільший острів (Гренландія)

    9. Найбільша коралова споруда (Великий Барєрний риф)

    10. Найбільша тварина світу (синій кит).

Обігнувши Африку, повертаємося у вихідну точку нашої морської мандрівки.

Протягом усієї подорожі в обох командах працювали «вчені» - екологи, які вивчали сучасне становище Світового океану, аналізували додатки 1 і 2[ ].

Додаток 1

Забруднення

Фізичні

Хімічні

Біологічні

Теплові

Нерозчинні речовини:пісок, глина (за рахунок змивів дощовими водами з поля, надходження сумішей з промислових підприємств та ін..)

Шкідливі неорганічні речовини:кислоти, мінеральні солі; органічні: нафта, нафтопродукти, миючі засоби, пестициди та ін.

Наявність в стічних водах різних мікроорганізмів (бактерії, віруси, спори грибків,яйця червів тощо), багато з яких являються хвороботворними для людей і тварин

Викиди у водоймища теплих вод ТЕС, АЕС, які змінюють термічні і біологічні режими води

Додаток 2

Наслідки

Фізичного забруднення

Хімічного забруднення

Біологічного забруднення

Теплового забруднення

Тверді частинки:

  • знижують прозорість води;

  • погіршують ріст рослин;

  • забивають зябра риб, водяних тварин;

  • погіршують смак води

Нафтова плівка:

  • погіршує газообмін.

Згустки мазути, осідаючи на дно:

  • знищують мікроорганізми, що приймають участь в самоочищенні води.

Захворювання:

  • холера;

  • дизентерія;

  • - гепатит та ін..

+26°…+30° погано впливає на жителів водоймищ;

При +36° гинуть риби.


Після звітів екологів можна запропонувати проблемне питання всьому класу:

  • Що ти особисто повинен зробити, щоб води Світового океану не піддавались забрудненню?

Підсумок уроку: остаточний підрахунок балів . Визначення переможця. Оцінювання.

Домашнє завдання: повторити тему «Океани». Скласти кросворд по темі.

Урок 3.

«Телерепортаж із Африки»

  1   2   3   4   5

Схожі:

Історія успіху: переможець інтелект-шоу «LG Еврика» захистив дисертацію з екології
Тимур переміг в інтелект-шоу «LG Еврика» та виграв головний приз – $32 тис на освіту в будь-якому вищому навчальному закладі світу....
Конкурс «Розумники й розумниці»
Виховувати творчу активність, самостійність, почуття відповідальності, почуття гордості за досягнуті успіхи
Інтелектуальна літературна гра
Я рада вітати учасників гри «Розумники і розумниці», наших дев’ятикласників, які продемонструють свої знання, ерудицію, акторську...
Тема: Відеомонгаж
Слайд-шоу це відеоряд з фотографій з відповідним звуковим та текстовим супроводом Існує два підходи в налаштуванні тривалості показу...
Лекція 15 Імідж акторів, співаків, шоу-менів, спортсменів
Якщо фраза про талант досить самокритична, то "нахабство" у вигляді досить агресивної комунікації є дуже важливою в шоу-бізнесі....
Андрій Доманський виграв у першій грі «Побий ведучого» на 1+1
Вчора на телеканалі «1+1» відбулася прем’єра нового розважального шоу «Побий ведучого». Ведучим, який приймає виклик та змагається...
Останній день весни та перший день літа особливо запам’яталися найменшим...
Новомиргорода завітали народний художній колектив України, хореографічний ансамбль «Росинка»; зразковий художній колектив, студії...
Природнича вікторина «Розумники» (8 – 9 клас) Мета
Обладнання: картки з висловлюваннями для І туру, малюнки древньоримських богів відповідно до назв планет Сонячної системи
АНКЕТА УЧАСНИКА ШОУ «іНародний Артист»

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка