«Я і Всесвіт» Проектне заняття за змістовою лінією


Скачати 72.29 Kb.
Назва«Я і Всесвіт» Проектне заняття за змістовою лінією
Дата17.12.2013
Розмір72.29 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
«Я і Всесвіт»

Проектне заняття за змістовою лінією

«Природа Космосу»

для старших дошкільників
Завдання:

Узагальнювати та систематизувати знання дітей про Космос, Сонце, Землю. Формувати елементарні уявлення про будову Сонячної системи: назви планет, їх кількість, порядок розташування. Продовжувати формувати у дітей поняття про Землю як унікальну планету, придатну для життя, про розподіл води та суші на нашій планеті. Познайомити з давніми уявленнями людей про будову Землі. Поглибити знання про різні частини світу, унікальні природні об`єкти континентів та історичні цінності різних країн. Вправляти дітей у визначенні частин світу, знаходити їх місце на карті та називати їх.

Закріплювати вміння дітей рахувати до 10 та співвідносити число і цифру, порівнювати числа, цифри та встановлювати відношення між ними, використовувати знаки більше, менше (<, >). Продовжувати вчити читати слова та словосполучення, розгадувати анаграми.

Формувати у дітей цілісне сприйняття світу, відчуття усвідомлення зв`язку Землі та Космосу,свого зв`язку з єдиним світом, вміння встановлювати зв`язки і залежності між об`єктами світу, природи.

Розвивати пізнавальну самостійність, спостережливість, творчі здібності, інтерес до наукових знань з астрономії, вміння реалізовувати власні задуми в практичній діяльності.

Виховувати ціннісне ставлення до природи, екологічну свідомість та екологічно доцільну поведінку, любов до рідного краю.

Обладнання:

демонстраційний матеріал

  • «дерево цілей»;

  • розгорнута карта Землі;

  • площинні зображення материків у вигляді пазлів;

  • об’ємна зображення «Мудрої Сови»;

  • карта-схема Сонячної системи;

  • фотоматеріали про Антарктиду, сумчастих Австралії, дерево секвойю;

  • макет вулкану, піраміди;

  • макет до проекту «Динозаври»;

  • глобус;

  • великі кубики льоду;

  • велике яблуко;

  • відеоролик «Загадковий Всесвіт»;

  • аудіо запис фізхвилинки «Краплинки», розповідь про Землю.

роздавальний матеріал

  • картки-схеми назв планет;

  • набір цифр та знаків;

  • ножиці та кольоровий папір;

  • контурні карти світу;

  • карта України;

  • розрізані на частини трикутники;

  • стрічки різної довжини;

  • фішки різного кольору;

  • олівці;

  • кубики льоду.


Хід заняття
Підготовчий етап.
- Діти, сьогодні я вас запрошую відвідати віртуальний планетарій.

(Діти переглядають відеоролик «Відомий Всесвіт».)

- Діти, як можна охарактеризувати наш Всесвіт, який він?

- Хто вже здогадався,чому ми дивились відеоролик про Всесвіт?

- Так, ми продовжимо працювати по нашому проекту «Я і Всесвіт». Всі ми разом виконали багато цікавих завдань і сьогодні спробуємо згадати, що ми нового дізнались про Всесвіт, нашу планету Земля та підведемо підсумки нашої діяльності.
Дослідницько-творчий етап.
- Діти, як завжди з нами наша помічниця – Мудра Сова.

- Скажіть, що вона нам принесла?.

- Хто з вас згадає як ще називається глобус Землі?

- Що ви знаєте про нашу планету Земля? Яка вона?

- Діти, уявіть що Земля – це яблуко. (Демонструю співвідношення суші та океанів на прикладі очищеного яблука)

- Діти, разом з нашою планетою, навкруги Сонця, обертається багато планет. Хто знає скільки їх? Чи можете їх назвати та показати? (Діти показують та називають планети.)

- Мудра Сова приготувала для вас цікаві завдання:

1. Порахуйте планети, які наближені до Сонця, та позначте їх цифрою. Порахуйте планети які знаходяться значно далі від Сонця, позначте їх цифрою. Давайте порівняємо, яке число менше (більше)? На скільки?


2. Пригадайте, як називаються найвіддаленіші від Сонця планети та впишіть їх назви у схему. Але обов’язково назви планет повинні закінчуватись на літеру «Н».

( Оцінка діяльності дітей)

- Діти, як ви гадаєте, чому на нашій планеті є життя?

- Діти, мені дуже приємно що ви знаєте будову Всесвіту, правильно пояснюєте закономірності природи. А ось раніше люди не мали таких знань. Вони уявляли собі Землю дуже по-різному. Давайте послухаємо, що розкаже нам Мудра Сова. (Аудіозапис давніх уявлень людей про будову Землі).

- Діти в цій розповіді є невеличка доля правди, хочете дізнатись яка? Подивіться, такою була наша Земля раніше. (Діти роздивляються Великий материк.)

- Багато мільйонів років тому Земля уявляла собою Великий материк, який називався

Пангея. Але під час великих землетрусів, вивержень вулканів, падіння метеоритів материк

почав руйнуватися, від нього почали відокремлюватись великі та маленькі частини. Таким

чином утворилися декілька материків.(За допомогою дітей демонструю розходження

материків).

- Діти Мудра Сова приготувала розгорнуту карту Землі, але вона не нанесла на неї материки.

- Як ви гадаєте, чи зможемо ми їй допомогти? Тим більше, що на сьогодні дехто з вас

підготував свої дослідницькі проекти про нашу планету.

- Діти, як називається цей материк? (показую на глобусі)

- Визначте місце Північної Америки на карті Землі? (Дитина розміщує на карті материк Північна Америка.)

- У Катарини є цікаве повідомлення, яке стосується Північної Америки.

(Презентація проекту про найбільше дерево світу - Секвоя.)
g:\методпортал писарева\imgp0379.jpg

- У наш час, для охорони таких унікальних рослин, створені заповідники. Більш ніж п’ятсот екземплярів дерев секвої охороняється законом.

- Діти, а щоб краще уявити товщину стовбура та форму крони Секвої, спробуємо вирізати контур дерева. ( Нагадую прийоми симетричного вирізування).

- Діти, а хто мені знайде Південну Америку та розмістить її на карті?

- Діти, у Південній Америці знаходяться найвищі у світі гори – Анди та найвищий діючий вулкан.

- Про вулкан нам розкаже Катерина, а я їй допоможу продемонструвати виверження вулкану.


(Презентація проекту про дію вулкану.)
g:\методпортал писарева\imgp0381.jpg


- Діти, наступний материк називається Антарктида. Про цей незвичайний материк приготував нам повідомлення Азіз, зараз він визначить розташування материка на карті і розповість нам про нього. (Запрошую дітей у лабораторію.)

(Презентація проекту про найхолодніший материк).

g:\методпортал писарева\imgp0383.jpg

- Ще я хочу вам нагадати, що в Антарктиді знаходиться самий великий запас прісної води.

- Хто знає у якому стані знаходиться вода в Антарктиді?

- Зараз ми з вами будемо досліджувати властивості води. Азіз, роздай будь ласка, дітям в долоні кубики льоду. А ви, діти, спостерігайте за змінами льоду. Що відбувається?

- Діти, зробіть висновок про результат досліду.

(Показую дітям два кубики льоду: прозорий та темний.)

- У мене два кубики льоду: один прозорий, а другий – темний. Як ви думаєте, чому?

- Що станеться, якщо люди будуть забруднювати водойми?
Фізхвилинка «Краплинки»
- Ну що, вирушаємо далі? Наступний материк – Австралія (дитина розміщує материк на карті).

- Діти, а що цікавого є на цьому континенті, розкаже нам Крістіна. (Презентація проекту про сумчастих Австралії).
Дидактична гра «Яка тварина зайва?»
- Ну що, подорожуємо далі? Пропоную вам вирушити до Африки. Щоб туди потрапити, потрібно прокласти найкоротший шлях від Австралії до Африки. (Діти сідають за столи.)

- Вам необхідно підібрати стрічку, яка з’єднає два континенти у позначених місцях. (Діти працюють з контурними картами.)

- Аліна, знайди материк Африка та розмісти його на карті.

- Думаю, що Аліна теж підготувала цікавий проект.
(Презентація проекту «Чудеса світу»).
g:\методпортал писарева\imgp0388.jpg

- Діти, піраміди будували з великих кам’яних блоків. Я сьогодні вам приготувала такі блоки.

З них я пропоную вам побудувати піраміди.
Дидактична гра « Склади геометричну фігуру».
- Діти, у нас залишився ще один континент. Але його назва зашифрована. Давайте спробуємо прочитати анаграму.

(Дитина розміщує континент Євразія на карті.)

- Цей континент умовно ділиться на дві частини Європу та Азію. В Азії знаходиться велика пустеля. А як вона називається і чим вона цікава, нам розкаже Ярослав.

(Презентація проекту «Динозаври»).
g:\методпортал писарева\imgp0389.jpg
- Діти, покажіть, у кого динозаври під номером один? Хто знає їх назву?. Під номером три? Під номером чотири?
- Діти, як називається друга частина Євразії?

- У Європі знаходиться країна, про яку ви знаєте найбільше, назвіть її.

- Ви насправді знаєте все про Україну?

- Зараз ми з Данилом це перевіримо. Він підготував для вас карти нашої країни та цікаві завдання.
g:\методпортал писарева\imgp0390.jpg


1. Позначте червоною фішкою столицю України.

2. Позначте жовтою фішкою столицю нашого регіону.

3. Порахуйте регіони нашої країни та позначте їх цифрою.

- Діти, які красиві слова ви можете сказати про нашу Україну? Яка вона?

- Діти, я пропоную вам послухати, які красиві слова та мелодію склав про нашу країну поет та композитор Михайло Поплавський, а заспівала відома українська співачка Наталя Бучинська.


Заключний етап.
- Діти, я хочу щиро подякувати вам за творчу працю, за активну участь у нашому проекті.

- Ввечері ми здійсним невеличку уявну подорож у минуле, повернемось до нашого «дерева цілей» і проаналізуємо чи зуміли ми здійснити всі наші задуми.

Схожі:

Тестові завдання до теми «Методика вивчення синтаксису»
Засвоєння яких базових синтаксичних понять передбачено мовною змістовою лінією програми?
Чому астрономи, спостерігаючи в телескоп за далекими галактиками, бачать минуле Всесвіту?
Опрацюйте матеріал по темі «Всесвіт» і пройдіть тест «Всесвіт». З 1 – 5 запитання має бути дві правильних відповіді
Чому астрономи, спостерігаючи в телескоп за далекими галактиками, бачать минуле Всесвіту?
Опрацюйте матеріал по темі «Всесвіт» і пройдіть тест «Всесвіт». З 1 – 5 запитання має бути дві правильні відповіді
ГЕОМЕТРИЧНІ ПОБУДОВИ Р озподіл відрізка на 2 рівні частини
Точки перетину дуг сполучають прямою лінією, яка ділить АВ пополам і є перпендикуляром до нього. (CDAB; COB = 90°)
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ ДО ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ
Визначення прогнозу рівня захворюваності на наступний рік за лінією тенденції багаторічної динаміки захворюваності
ЖИТОМИРСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Всесвіт в цілому та з метою поліпшення якості астрономічної освіти у рамках заходів, присвячених Міжнародному року астрономії
УЧНЯ / УЧЕНИЦІ 5 – КЛАСУ
Космос \всесвіт\ сукупність усіх форм матерії як єдине ціле; уся система світобудови Земна куля з усім, що на ній є
Ігри для розвитку швидкості
Команди шикуються в колону по одному за загальною стартовою лінією. На відстані 15 – 20 м від команд – місце повороту естафети (кеглі)....
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Урок 1 Сонце. Сонячна система. Рух планет навколо Сонця
Ми уже познайомилися з нашою Галактикою і небесними тілами, дізналися, як людство почало освоювати космос. Давайте пригадаємо те,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка