Конспект уроку 9 клас Тема уроку: «Життя -це рух, а рух це життя»


Скачати 106.99 Kb.
НазваКонспект уроку 9 клас Тема уроку: «Життя -це рух, а рух це життя»
Дата10.11.2013
Розмір106.99 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Астрономія > Конспект
Сєвєродонецький багатопрофільний ліцей
АВТОР: Ураскузіна Ольга Юріївна, учитель вищої категорії, «учитель-методист», викладач фізвиховання ліцею
Конспект уроку

9 клас

Тема уроку: «Життя –це рух, а рух це життя»

(для дітей, зарахованих до спецгрупи)
Мета уроку:

  1. розглянути вікові особливості опорно-рухової системи та причини виникнення викривлення хребта та плоскостопості, їх профілактику;

  2. ознайомлення учнів з правилами гігієни опорно-рухової системи; вивчити вплив рухової активності на стан усіх систем та органів;

  3. прищеплюватинавички здорового способу життя; виховувати культуру тіла.

Учні повинні:

  • знати: прийоми визначення постави людини, вплив фізичного навантаження на організм, фактори, які зміцнюють і порушують здоров’я;

  • уміти: пояснювати вплив фізичної праці і спорту на організм, виявляти причини, які порушують поставу і розвивають плоскостопість, проводити самоспостереження, готувати повідомлення, робити висновки, порівнювати.


Тип уроку: інтегрований із застосуванням і формуванням умінь і навичок.
Форма уроку: з використанням прийомів інтерактивних технологій
Обладнання: таблиці «Скелет людини», «Запобігання викривлення хребта, плоскостопості», «Як правильно сидіти за партою?», «Умови формування правильної постави»; саморобні таблиці про роль фізичного навантаження на розвиток і формування опорно-рухової системи, гігієнічні правила, приказки та афоризми про здоров’я, тест «Чи здорові ви фізично?»

ХІД УРОКУ:

І. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда

  • Які властивості м’язів?

  • Як визначити роботу м’язів?

  • Що таке надвідновлення?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Гра «Поясни афоризм» (Пояснення учнями афоризмів про здоров’я)


- Ніщо так не виснажує і не руйнує здоров’я людини, як тривала фізична бездіяльність(Аристотель).

  • Праця необхідна для здоров’я (Гіппократ)

  • Життя вимагає руху (Аристотель).

2) Повідомлення учнів про значення руху та фізичної активності для людини та збереження здоров’я

Сьогодні необхідно визнати тривожний факт, що поряд з онкологічними захворюваннями та СНІДом над людством нависла грізна тінь недостатньо рухової активності.

За даними американського вченого Р.Паффенбергера, оптимальне фізичне навантаження зменшує ризик смерті від інфаркту міокарда у 2 рази.

В Японії інтенсивним фізичним тренуванням(велосипед, плавання, біг, спортивна ходьба) займається 80% дорослого населення. У раціоні японців переважає рослинна їжа, риба продукти моря. І як результат – у цій країні найвища в світі тривалість життя і найнижча смертність.

У Канаді та США заохочується активна рухлива поведінка дорослих, дітей та підлітків у вільний від роботи та занять час. Так, у школах під час перерви (яка триває одну годину) учням видають бадмінтоні й тенісні ракетки, м’ячі, влаштовують міні турніри між класами з баскетболу, футболу та волейболу.

На жаль, в Україні популярність активного руху людини значно нижча, ніж у світі. Ми рідко можемо побачити людей, які б їхали на роботу чи навчання на велосипеді або на роликових ковзанах. Спортивні майданчики і зали часто порожні.
Учитель: Але я впевнена, що більшість з вас змолоду заведе міцну і довгу дружбу з рухом, що дасть вам змогу вирости красивими і здоровими. Адже ще давні греки стверджували:

«Хочеш бути здоровим – бігай,

Хочеш бути сильним – бігай,

Хочеш бути красивим – бігай,

Хочеш бути розумнім – бігай»
Рухова активність є однією з найважливіших і необхідних умов розвитку організму людини. Під час виконання фізичних вправ в організмі спрацьовують певні механізми в результаті дії яких посилюються функції не тільки м’язів, а й дихальної серцево-судинної нервової та травної систем.

Організм – це цілісна система, і зміна роботи однієї системи органів обов’язково позначається на функціонуванні інших систем.

ІІІ. Етап реалізації мети:


ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП УРОКУ

Основні дії вправ

Характер та засіб виконання

Кількість повторів або тривалість


Темп

Потягування

Комбіноване. Закінчується розслабленням м’язів спини плечового поясу. Дихання довільне.

6-8 разів

повільний

Згинання, розгинання, відведення ніг

Динамічне з широкою амплітудою рухів, рівномірним диханням







Стискання і розтиснення пальців рук

Виконується у поєднанні з ходьбою на місці, з різним положенням рук

40-50 разів

повільний, середній

Присідання, випади

Прості по координації. З елементами статичного напруження м’язів спини. Виконується з широкою амплітудою. Дихання рівномірне

8-10 разів

середній

Махові рухи руками і ногами

Динамічне з широкою амплітудою. М’язи рук, плечового поясу і махової ноги розслаблені. Дихання ритмічне

6-8 разів

середній

Різні види ходьби: звичайна, на носках, на зовнішній і внутрішній сторонах стопи, в полуприсяді, схресно, боком

Всі види ходьби поєднуються з різними рухами рук і тулуба в чергуванні з дихальними вправами

3 хв.

середній, швидкий

Стрибки

Виконуються з різними рухами рук, які потребують зосередженої уваги. Закінчуються повільною ходьбою.

4-6 разів




Дихальні вправи. Біг

Акцент на вдиху і повному видиху.

Техніка бігу - підтюпцем. Акцент на ритмічність, дихання через ніс.

3 хв.

повільний

Ходьба звичайна

Акцент на відновлення дихання.

до 1 хв.

середній

Вправи для ніг

Комбіновані, динамічні, виконуються в русі з елементами розслаблення м'язів при поверненні в початкове положення







Ривкові, кругові, махові рухи

Динамічні, прості по координації. Дихання рівномірне.

6-8 разів

середній

Танок

Акцент на пластиці і точності рухів

1-1,5 хв.

середнй, швидкий

Присідання

Динамічні. Комбіновані. Включають додаткові дії, які потребують зосередження уваги. У момент присідання виконується вихід при випрямленні – вдих.

6-8 разів

середній

Розслаблення м'язів плечового поясу

Комбіновані, прості по координації з широкою амплітудою. Дихання рівномірне.

6-8 разів

повільний

Махові рухи ніг

Комбіновані. Виконуються з широкою амплітудою з розслабленням м’язів кінцівок.

8-10 разів

середній

Дихальні

Статичне. Виконується з вихідного положення сидячи.

20-25 разів

повільний

Ходьба

Акцент на рівномірне дихання. Підрахунок пульсу.

30 сек.

швидкий




Основна частина уроку

Фізичні та дихальні вправи для дітей при сколіозі

Основні дії вправ

Характер та засіб виконання

Кількість повторів або тривалість

Темп

1

1 -2 – зігнути руки перед грудьми, зачепивши пальці, витягнути руки вгору, повертаючи на зовні долоні,потягнутися, піднімаючись на носки – видих. 3-4 – в.п. – видих.


4-8 разів

повільний

2

1-2 – підняти ліву руку вгору, праву відвести назад, піднятися на носки – видих; 3-4- в.п. - видих

3-5 разів кожною рукою

повільний

3

В.п. – стоячи, ноги на ширині плечей. 1-2 – нахил управо, ковзаючим рухом опускаючи праву долоню до коліна, а ліву піднімаючи до пахви («нанос»); 3-4- в.п. Дихання повільне

3-6 разів у кожний бік

середній

4

В.п. – стоячи, ноги на ширині плечей. 1-2 – нахилятися управо, відводячи праву руку за спину, а ліву піднімаючи вгору – видих: 3-4 – в.п. - видих

3-6 разів у кожний бік

середній

5

В.п. – стоячи боком до драбини. 1-2 – нахилитися до драбини, захопити руками дві рейки; 3-4 – в.п. Дихання повільне

3-6 разів у кожний бік

повільний

6

В.п. – стоячи на колінах, руки на поясі. 1-2 – відвести праву ногу на носок, нахилити тулуб управо, загинаючи ліву руку над головою; 3-4 – в.п. Дихання повільне.

3-6 разів у кожний бік

повільний

7

В.п. – лежачи на грудях. Руки зігнути, кисті під підборіддям. Ноги розведенні в сторони. 1-2 – витягнути ліву руку вперед і вгору, праву відвести вбік і назад. Прогнути спину – вдих; 3-4 – в.п.

4-8 разів, чергуючи руки

середній

8

Спортивна гра волейбол

Зі спрощеними правилами

повільний


Заключна частина уроку

Основні дії вправ

Характер та засіб виконання

Кількість повторів або тривалість


Темп

Різні види ходьби

Комбіновані. Напруга м’язів.

40-50 разів

середній

Нахили по сторонах

Координація проста. Глибокий вдих за час виконання.

6-8 разів

середній

Нахили назад

Координація проста. При поверненні в початкове положення м'язи спини і плечового пояса розслабляються, дихання рівномірне

6-8 разів

повільно

Нахили вперед

Комбіновані. В момент нахилу виконується глибокий вдих. Закінчується розслаблення м’язів і плечового поясу.

8-10 разів

середній

Потягування

Координація проста. Закінчується розслабленням м’язів рук і плечового поясу. Дихання глибоке.

6-8 разів

повільний

Енергійний танок. (вальс, танго). На виразність рухів.




до 1-2 хв.

8-10 разів




Хода з піснею.




3 хв.




Підрахунок пульсу, короткий аналіз уроку.




3 хв.





ІV. Підведення підсумку уроку.
Учитель: Висновок 1. Рухова активність позитивно впливає не тільки на розвиток м’язів та скелети, а й активізує, стимулює розвиток, ріст і функціонування всіх систем та органів. Фізична робота є цінним фізіологічним засобом заняття емоційних напружень.

Висновок 2. Гіподинамія негативно впливає на здоров’я людини. У процесі фізичної діяльності розвивається опорно-руховий апарат. Збільшується маса і об’єм м’язів за рахунок потовщення і утворення нових м’язових волокон. З розвитком м’язів зміцнюється кістково-м’язовий апарат, збільшується міцність кісток, еластичність зв'язок, зростає рухомість у суглобах.
V. Домашнє завдання

Практичне. Хто займається спортом – продовжити займатися. А хто не приділяє значення фізкультурі, спорту, фізичній праці включитися в цю корисну справу.

Використана література


  1. Хинн О.Г. Я познаю мир: Дет. Єнциклопедия. – М.: АСТ, 1995

  2. Царенко А. В., Яцук Г.Ф. Валеологія. – К.:Генеза,1988

  3. Р.В. Тонхова, Т.Я. Черток М.:Просвещение, 1985

  4. Л.А. Яковлева – Лечебная физкультура К.: «Здоровье», 1975

Схожі:

ТЕМА ЗМІСТ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Поступальний рух. Траєкторія. Пройдений тілом шлях. Види рухів. Рівномірний прямолінійний рух. Рівномірний і нерівномірний рух
Конспект інтегрованого уроку українська мова й основи здоров
Тема уроку. Закріплення знань, умінь і навичок з теми “Іменник”. Складові здорового способу життя
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою...
Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері...
Тема уроку: Механічний рух Мета уроку
Мета уроку: дати означення механічного руху; показати прояви механічного руху в природі, відносність руху; навчити спостерігати різні...
Конспект уроку позакласного читання ( 6 клас) Сучасні українські дитячі письменники
Андрусяк «Вісім днів із життя Бурундука». Захоплива пригода Івася довжиною у 8 днів
Уроку
Тема уроку: Значення періодичного закону. Життя та наукова діяльність Д. І. Менделєєва
Поступальний і обертальний рух. Матеріальна точка. Криволінійний...
Сформувати поняття поступального руху тіла, матеріальної точки; вивчити основні характеристики криволінійного руху на прикладі руху...
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА....
ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО”
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ...
Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка