Конспект уроку позакласного читання ( 6 клас) Сучасні українські дитячі письменники


Скачати 74.82 Kb.
НазваКонспект уроку позакласного читання ( 6 клас) Сучасні українські дитячі письменники
Дата09.02.2014
Розмір74.82 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Література > Конспект
Юрʼївська загальноосвітня школа:ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ

Путивльського району

Сумської області

Конспект уроку позакласного читання ( 6 клас)

Сучасні українські дитячі письменники

Іван Андрусяк « Вісім днів із життя Бурундука». Захоплива пригода Івася довжиною у 8 днів.

Автор : учитель української мови та літератури

Распоясова Анна Олександрівна

Тема : Іван Андрусяк « Вісім днів із життя Бурундука». Захоплива пригода Івася довжиною у 8 днів.

Мета: коротко ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом Івана Андрусяка,повторити поняття «повість»,на основі повісті «Вісім днів із життя Бурундука» ,показати ,як у творі відбивається життєвий досвід дітей; прищепити інтерес до читання творів сучасних українських письменників,в тому числі Івана Андрусяка; симулювати інтерес до самостійного читання художньої літератури; розвивати логічне мислення,уяву,вміння звʼязно висловлювати свої думки та спостереження; виховувати наполегливість у роботі та навчанні, доброзичливість,любов до української літератури(як сучасної,так і давньої).

Тип уроку : урок позакласного читання ( урок-подорож)

Обладнання : портрет Івана Андрусяка та декількох сучасних письменників,виставка книжок письменника,маршрутні листи,мультимедійна презентація.

Епіграф уроку:

«…найголовніше в житті – мати чітку мету і

йти до неї,не зважаючи ні на що.

Хоч би й мусив продиратися крізь

хащі нерозуміння й навіть осуду!»

Іван Андрусяк «Вісім днів з життя Бурундука»

Зміст і хід уроку

І. Організація початку уроку.

Вітаю вас,шановні мандрівники на нашому кораблі подорожей. Займіть свої позиції керування та приготуйтесь до мандрівки у світ невідомого та цікавого ,захоплюючого та багатьом з вас знайомого. У кожного на парті є маршрутний лист ,за яким будемо мандрувати. Кожну станцію ви будете відмічати кольоровими олівцями.

Перш за все ви маєте побажати один-одному успіхів . Поверніться до сусіда по парті та висловіть те ,чого б ви бажали собі.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Гра « Заповни бак»

























Але щоб вирушити, ми маємо перевірити багаж ( в нашому випадку – багаж ваших знань) та запастись паливом. Це ми зробимо так : кожен з вас ,звичайно,має улюбленого письменника. Ваше завдання назвати якомога більше улюблених та знайомих вам письменників.

Пуста табличка заповнюється кольоровими смужками.

























2.2. Літературна вікторина .

Щоб ви не заблукали серед незнайомої місцевості та завжди були «на висоті», ви повинні бути не тільки сміливими та сильними ,але і розумними.

Пропоную вам прийняти участь у літературній вікторині. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Продовжіть речення…

  1. Усна народна творчість – це…

  2. Казка – це…

  3. Літературна казка – це …

  4. Повість – це …

  5. Кіноповість – це…

  6. Моя улюблена кіноповість …

  7. Я хотів би стати героєм казки …

  8. Мій улюблений письменник…

2.3. Вступне слово вчителя про сучасних українських дитячих письменників.

Скарбниця української літератури безмежно багата творами відомих ,всіма улюблених, українських письменників. Наприклад, Т.Шевченко,Леся Українка,І.Франко,О. Довженко та багато інших. Однак ,ця скарбничка кожен рік поповнюється все новими,цікавими та повчальними творами,що захоплюють та інтригують.

Нове покоління письменників звертає увагу на сучасні уподобання дітлахів ,сучасний розвиток світу та різноманітних відкриттів. Такими письменниками є: Іван Малкович



,Олесь Ільченко ,

Олександр Дерманський ,

Марина Павленко

Іван Андрусяк та багато інших чудових письменників,які приносять у цей світ краплю дитячої наївності , безтурботності та щасливих моментів разом з їхніми творами.

ІІІ. Повідомлення теми,мети . Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні ми з вами заочно помандруємо сторінками твору « Вісім днів з життя Бурундука» ,автором якого є відомий сучасний дитячий письменник Іван Андрусяк.

3.1. Метод-прес.

Чого ж ви очікуєте від сьогоднішньої подорожі? На це запитання вам допоможе дати відповідь така табличка. Закінчіть речення.

  • Я хочу дізнатися …

  • Від сьогоднішнього уроку я очікую…

  • Я вважаю,що сьогодні я отримаю…

3.2. Робота над епіграфом .

- Прочитайте епіграф сьогоднішнього уроку.

- Чи згодні ви з думкою автора? - Чому?

- Чи завжди ви досягаєте своєї мети? Яким чином?

Я бажаю вам успіхів у досягненні ваших завдань та мрій. Тож рушаймо!

ІV. Сприйняття і засвоєння нової інформації.

4.1. І зупинка «Бібліографія або Вікіпедія»

Іван Михайлович Андрусяк – поет,дитячий письменник,прозаїк,літературний критик,перекладач. Лауреат багатьох літературних премій.

Іван Михайлович народився 28 грудня 1968 року в селі Вербовець на Гуцульщині (Косівський район Івано-Франківської області). Вищу філологічну освіту отримав в Івано-Франківському державному педагогічному інституті

ім. В.С. Стефаника, а управлінську – в Українській академії державного управління при Президентові України та The University of North London. Мешкає в Києві, працює редактором і журналістом. Як ніхто інший він любить свою справу та не може уявити свого життя по-іншому,справжній патріот не тільки в роботі,а й звичайному житті,адже українська мова та її процвітання для нього є одним із символів рідної країни. Сам він казав : «Для мене мова – це далеко не обгортка,а щось принципово інше,без чого жити неможливо.»

4.2.2 зупинка «Термінологічна». Повторення поняття про повість.

По́вість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.

Які ж ознаки повісті ви можете назвати? ( за кожну правильну відповідь 1 бал).

На відміну від оповідання ,повість має:



4.3. 3 зупинка «В гостях у Івася . Перший день із життя Бурундука»

На цій зупинці ми познайомимося з «господарем» повісті – Бурундуком.

  • Коли ви вперше прочитали назву повісті,про що ви подумали,яким уявили собі сюжет?

  • Після того,як ви прочитали твір,чи змінилася ваша думка?

  • Від чийого імені ведеться розповідь?

  • Чи подобається вам це?

Гра «Доміно».

Для того щоб швидше продовжити нашу подорож,вам необхідно виконати таке завдання:

Як і всі діти ,Івась мав улюблені та не улюблені заняття та предмети у школі,вам необхідно згрупувати їх. Спочатку записати улюблені,а потім не улюблені. Наприклад:

Улюблені :



Не улюблені:



4.4. 4 зупинка «Візит до бабусі в село»

Що ж сталося з Івасем після невдалого футбольного матчу? Коротко перекажіть другий розділ.

Гра «Знесла курочка яйце».

Скласти свою історію про чудодійну силу яйця. Переможець той ,хто складе найцікавішу історію.

Пане переможцю,чи дозволяєте ви вирушити в подорож по сторінкам повісті далі?

4.5. 5 зупинка « Найспритніший».

Щоб перевірити вашу уважність та спритність ,виконайте наступні завдання,а точніше дайте відповіді на запитання. Відповідає той,хто швидше підняв руку. За правильну відповідь 1 бал.

  1. Чому Івася називали Бурундуком?

  2. Через що Івась не зміг забити гол у ворота суперника?

  3. Які оцінки отримував наш герой у школі?

  4. Як називала бабуся маленьке яєчко,що знайшов Івась?

  5. Чи мало воно чудодійну силу?

  6. У чому ця сила проявлялася?

  7. Як називали щось,що вилуплювалося з того яйця,якщо його висидіти?

  8. Про який секрет розповіла бабуся онуку?

  9. Які мрії були у Івася?

  10. На які випробування вирішив піти Івась заради здійснення мрій?

  11. Як батьки поставилися до цієї задумки?

  12. Що доброго вийшло ,коли Івась почав носити із собою зніще?

Коротко перекажіть декілька улюблених епізодів.

Молодці ,рушаймо далі.

4.6. 6 зупинка. «Юні художники»

Всі ви вже давно ( кожен сам собі) уявили антипка,який зʼявився б з яйця.

Тепер подивимося, як ви можете гармонійно працювати у парах. Розділіться на 2 команди. Ваше завдання кожному з команди по-черзі намалювати уявну істоту. Кожен учень вносить свій елемент. Оцінюється злагоджена робота команд та отриманий результат.

4.7. 7 зупинка « Аркуш ,який гуляє сам по –собі»

Нарешті ми наближаємося до кінця нашої подорожі.

  • Чи сподобався вам головний герой?

Про нього і буде наступне завдання : зараз я дам вам аркуш паперу на якому кожен з вас має написати 1 рису характеру Іванка Бондарука,описати його одним словом. Слова не повинні повторюватися.

V. Підсумок уроку.

5.1 . Бесіда за запитаннями.

- Завдяки чому Івась зрозумів ,що йому не потрібен антипко?

- Які слова бабусі згадав хлопчик? Знайдіть і прочитайте?

- Чи справді людині потрібно мати чортеня-антипка для досягнення мети?

- Що людині для цього потрібно?

- Чи досі актуальний епіграф сьогоднішнього уроку? Чому?

5.2. Метод прес.

На цьому уроці я дізнався…

На уроці мені сподобалося…

На уроці я запамʼятав…

Як висновок ,можна сказати,що…

Підбиття підсумків роботи учнів на уроці.

VІ. Домашнє завдання.

Скласти свою повість про те якби Івась дійсно вивів з яйця антипка ,або написати відгук про прочитану повість « Вісім днів із життя Бурундука» Івана Андрусяка.



1 зупинка

2 зупинка

3 зупинка

4 зупинка

5 зупинка

6 зупинка

7 зупинка

Адреса школи:

Сумська обл.,Путивльський р-н,с.Юрʼєве,Юрʼївська ЗОШ І-ІІІ ступенів:ДНЗ.

Домашня адреса :

Сумська обл.,Путивльський р-н.,Сумська обл.,с.Юрʼєве ,вул.Першотравнева,буд.16.

Распоясова Анна Олександрівна

Індекс 41550

Схожі:

РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ
Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему
Українське читання. 3 клас
Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку...
План-конспект уроку Тема уроку: “Улюблені англійські письменники. А. Конан Дойль
Практична: Вчити учнів одержувати основну інформацію з прочитаного тексту під час непідготовленого читання; вчити учнів детального...
Урок позакласного читання 7 клас За творчістю Б. Лепкого. Новела «Цвіт щастя»
Мета уроку: проаналізувати зміст новели «Цвіт щастя», розкрити образ маленького хлопчика, головного героя новели, показати внутрішній...
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: «Людина починається з добра»
Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб, визначати...
Уроку позакласного читання в 2 класі на тему «Образ лисички в народній...
...
Урок позакласного читання з української літератури 11 клас за творчістю...
Мета: ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом лауреата Шевченківської премії Тараса Мельничука,розкрити багатогранність діяльності;...
Уроку позакласного читання на тему: «Поезії Наталії Харасайло для дітей»
Мають можливість поспілкуватись з поетом-сучасником. Дібраний матеріал сприяє розвитку пізнавальної активності учнів. Під час проведення...
Українські письменники ©
Надмірна концентрація уваги на Об'єктах може призвести до короткотривалих емоційних коливань. Не розглядати за кермом
КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИКИ (10 КЛАС) Тема уроку
Комп'ютер, мультимедійний проектор, презентація до уроку, програмне середовище «Жива фізика»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка