Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного фонду України, підпорядкованого установам Держлісагентства


Скачати 49.96 Kb.
Назва Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного фонду України, підпорядкованого установам Держлісагентства
Дата 17.08.2013
Розмір 49.96 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Міністерство фінансів України

вул. Грушевського,12/2, м. Київ, 01008

організація або ім’я відправника
Звернення

щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного фонду України, підпорядкованого установам Держлісагентства
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування установ природно-заповідного фонду, підпорядкованих Державному агентству лісових ресурсів України (Держлісагентство).

Заповідники, національні природні парки й інші об’єкти ПЗФ нашої країни є резерватами найціннішого компоненту біосфери – біорізноманіття. Вони формують довкілля і є природними ресурсами України, які відповідно до ст. 3 Закону України «Про основи національної безпеки України» є об’єктами національної безпеки держави.

На сьогодні в підпорядкуванні Держлісагентства знаходяться національні природні парки “Білоозерський”, “Галицький”, “Гомільшанські Ліси”, “Сколівські Бескиди”, “Шацький” та інші, та 6 природних заповідників: “Дніпровсько-Орільський”, “Медобори”, “Поліський”, “Рівненський”, “Черемський” та “Ялтинський” (території із найвищим статусом заповідності). Загалом, у Держлісаґентстві функціонує близько півтора десятка заповідних територій із високим заповідним режимом національного рівня. 14 % земель держлісфонду входять до складу тих чи інших територій природно-заповідного фонду і знаходяться під охороною Держави, в даному випадку в особі Держлісагентства. Відповідно до ст. 46 Закону України «Про природно-заповідний фонд» фінансування заходів, пов'язаних із функціонуванням територій та об'єктів природно-заповідного фонду: природних та біосферних заповідників, національних природних парків, ботанічних садів, дендрологічних та зоологічних парків загальнодержавного значення здійснюється за рахунок державного бюджету України.

У 2011-му році на їх функціонування з Держбюджету було виділено 53,0055 мільйонів гривень – це всього 7,1% коштів, передбачених на фінансування видатків та кредитів Держлісаґентства. Ці кошти надходили для заповідних територій за окремим кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 1901080 – «збереження природно-заповідного фонду», тобто заповідники і національні парки мали гарантії фінансування, то ж використати ці кошти на якісь інші цілі було неможливо, адже це б потягло за собою порушення законодавства і кримінальну відповідальність.

Готуючи бюджет на 2012 р., урядом було скорочено видатки на Держлісагентство майже на 100 млн. грн. порівняно із минулим роком, а саме з 751,7146 млн. грн. у 2011-му до 657,2173 млн. грн. у 2012-му. Разом з цим, урядом було виключено вказаний вище код програмної класифікації видатків 1901080 на фінансування заповідних територій Держлісагентства.

Додатком 3 до Закону «Про державний бюджет на 2012 рік» зазначений лише код програмної класифікації видатків та кредитування 1901060 – «ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів у лісовому фонді”. Тобто, фінансування об’єктів ПЗФ передбачено на загальних підставах із такими господарськими суб’єктами як держлісгоспи.

Тепер, коли об’єкти ПЗФ втратили свою фінансову автономність в межах Держлісаґентства, а кошти, призначені для них, вливаються у загальний рахунок разом із лісовими і мисливськими господарствами, (більшість з яких є збитковими, особливо у степовій зоні), виникає небезпека, що кошти на заповідну справу і охорону природи будуть витрачені на латання боргових «дірок» у будь-якому держлісгоспі. Це означатиме, що об’єкти ПЗФ не зможуть виконувати поставлені перед ними завдання з охорони, відтворення та раціонального використання природних комплексів, належного функціонування їхніх адміністрацій, а також цілком реальним є сценарій скорочення штату працівників об’єктів ПЗФ.

Також, виходячи із переліку завдань, покладених на установи ПЗФ, нацпарки та заповідники ведуть наукову діяльність, у зв’язку із чим в них передбачено штат наукових працівників. Відповідно до ст. 12 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», управління природними заповідниками, біосферними заповідниками, національними природними парками, ботанічними садами, дендрологічними та зоологічними парками загальнодержавного значення, а також регіональними ландшафтними парками здійснюється їх спеціальними адміністраціями. До складу спеціальної адміністрації з управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду входять відповідні наукові підрозділи, служби охорони, господарського та іншого обслуговування. Відповідно до п. 1.2.4. «Положення про наукову діяльність заповідників та національних природних парків України»: при формуванні бюджету природно-заповідної установи (ПЗУ) на наступний рік фінансування наукової діяльності передбачається: а) на ведення "Літопису природи" за рахунок коштів органу, у підпорядкуванні якого перебуває ПЗУ; б) на виконання наукових тем, які є частинами екологічних наукових програм різних рівнів – за умови надання гарантій фінансування цих робіт організаціями, які є головними виконавцями програм; в) на виконання інших наукових тем – за умови гарантій їх фінансування установами, які затверджують план науково-дослідних робіт. Статті видатків на кожну тему розписуються у щорічному виробничо-фінансовому плані.

Таким чином, фінансування установ ПЗФ не може бути складовим фінансування в рамках коду програмної класифікації видатків 1901060 – «ведення лісового і мисливського господарства, охорона і захист лісів у лісовому фонді» і потребує відновлення попередньої форми фінансування – в рамках окремої статті 1901080 – «збереження природно-заповідного фонду». Відтак ситуація, яку ми розглядаємо в цьому зверненні, вкотре демонструє, що наявність у структурі Держлісагентства лісових ресурсів об’єктів ПЗФ вищого рівня – пряма загроза національній безпеці держави та державним пріоритетам України в галузі охорони навколишнього природного середовища.

Вважаємо, що у найкоротший час слід завершити розпочату в минулому справу перепідпорядкування установ ПЗФ, що перебувають у структурі Держлісагентства, у підпорядкування Міністерства екології і природних ресурсів України як спеціально уповноваженого органу державного управління в галузі організації, охорони та використання природно-заповідного фонду.

Нагадуємо, що 12.05.2008 р. відбулись слухання у Комітеті Верховної Ради України з питань екологічної політики на тему "Природно-заповідний фонд України: стан та перспективи розвитку". За їх результатами заповідна справа визнана державним пріоритетом у галузі охорони довкілля, а Указом Президента України від 14 серпня 2009 року N 611/2009 "Про додаткові заходи щодо розвитку природно-заповідної справи в Україні" конкретизовано заявлені наміри: «З метою поліпшення умов реалізації єдиної державної політики у сфері розвитку природно-заповідної справи, вдосконалення управління територіями та об'єктами природно-заповідного фонду п о с т а н о в л я ю... Кабінету Міністрів України: 1)внести у місячний строк на розгляд Верховної Ради України законопроект про загальнодержавну цільову екологічну програму розвитку заповідної справи на період до 2020 року».

Враховуючи вищенаведене, керуючись Законом України «Про звернення громадян», звертаємось до вас з проханням вжити невідкладних заходів в межах ваших повноважень щодо відновлення коду програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 1901080 – «збереження природно-заповідного фонду», який поновить належне фінансування діяльності установ ПЗФ в складі Держлісагентства, сприяти завершенню перепідпорядкування установ ПЗФ, що перебувають в управлінні Держлісагентства, в управління Міністерства екології і природних ресурсів України, а також просимо пришвидшити схвалення Загальнодержавної цільової екологічної програми розвитку заповідної справи на період до 2020 року.

Відповідь просимо надати у встановлений законодавством строк, надіславши її на адресу:

……………………………………………………………..
З повагою,

……………… підпис дата

Схожі:

Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Щодо відсутності фінансування заходів із збереження природно-заповідного...
Причиною цього звернення є відсутність у Законі України «Про Державний бюджет на 2012 рік» цільових коштів, передбачених на фінансування...
Перелік територій природно-заповідного фонду, перспективних для створення...
...
Пояснювальна записка до проекту Закону України „Про внесення змін...
Одночасна заборона полювання на всіх територіях в зонах антропогенних ландшафтів об’єктів природно-заповідного фонду Україні, включаючи...
ДОДАТОК
Забезпечити виконання вимог розпорядчих документів облдержадміністрації щодо запобігання виникненню пожеж у лісових масивах, на територіях...
Екологічна група ПЕЧЕНІГИ
Пушкінська”, це звернення ми передаємо Вам в письмовому вигляді, а паралельно поширюємо його серед засобів масової інформації та...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка