НАКАЗ


Скачати 206.58 Kb.
Назва НАКАЗ
Дата 05.05.2013
Розмір 206.58 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ , МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

УКРАЇНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ЦЕНТР ТУРИЗМУ І КРАЄЗНАВСТВА УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ

НАКАЗ

05. 02. 2013 р. № 16-А

м. Київ

Про підсумки ІІІ туру конкурсу

краєзнавчо-дослідницьких робіт

Всеукраїнської експедиції учнівської

та студентської молоді

«Моя Батьківщина – Україна»
Відповідно до Плану роботи Українського державного центру туризму та краєзнавства учнівської молоді на 2013 рік у період з 29 січня по 1 лютого 2013 року було проведено ІІІ тур конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт експедиції «Моя Батьківщина – Україна».

На підставі висновків журі IIІ туру конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна»
Н А К А З У Ю :
1. Інформацію про підсумки ІІІ туру конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» взяти до уваги (додається) та направити на адреси Кримського республіканського, обласних, Київського та Севастопольського міських центрів туризму і краєзнавства учнівської молоді, станцій юних туристів.

2. Визнати переможцями та нагородити грамотами Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді:
за напрямом «Духовна спадщина мого народу»:

  • пошукову групу учнів загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 9 м. Рівне за роботу «Золоте колосся на меценатській ниві» (кер. Філіпова І.Є.);

  • П’ятенко Анну, ученицю 11-А класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 21 м. Біла Церква Київської області за роботу «Мистецький і духовний аспекти Білоцерківської школи іконопису в контексті вивчення духовних святинь України» (кер. Іщук В.В.);

  • пошукову групу клубу «Сузір’я» Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю за роботу «Шедевр українського бароко» (кер. Олійник Н.В.);

  • пошукову групу «Поліське джерело» Вільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Черняхівського району Житомирської області за роботу «Свята Земля дерев» (кер. Пєгов С.І.);

  • Іванець Соломію, Чепіль Ліліану, учениць 11-А класу Сокальської гімназії ім. Олега Романіва Львівської області за роботу «Світ істини та духовності Анатолія Покотюка» (кер. Іванець М. П.).


за напрямом «Козацькому роду нема переводу»:

  • пошукову групу «Козачата» Новогуйвинської гімназії Житомирського району Житомирської області за роботу «Козацька доба на Житомирщині» (кер. Путіліна О.П.);

  • клуб «Альта» Черкаської районної станції юних техніків Черкаської області за роботу «Тої слави козацької повік не забудем…» (кер. Журило А.М.);

  • пошуковий загін «Легендарні козаки» гуртка «Початкове технічне моделювання» Великобірківського будинку творчості школярів Тернопільського району Тернопільської області за роботу «Легендарна судномодель – козацька чайка (дослідження і вивчення козацької чайки у морських походах козаків)» (кер. Урманець О.Д.).


за напрямом «Із батьківської криниці»:

  • Мельник Карину, ученицю 11 класу Озерненської гімназії Житомирської області за роботу «Відродження народного лялькарства на Житомирщині» (кер. Силко О.Є.);

  • Угринович Ярославну, ученицю 9 класу Одерадської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Луцького району Волинської області за роботу «Дівоча коса в традиціях, обрядах, побуті сіл Луцького району» (кер. Угринович Т.Є.);

  • Корнійчука Вадима, Олешка Богдана, учнів 8 класу Мутвицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Зарічненського району Рівненської області за роботу «Плисарство – давно забутий поліський промисел» (кер. Тумаш В.М.);

  • вихованців гуртка «Моє рідне місто» Будинку юнацької та дитячої творчості Снігурівської районної ради Миколаївської області за роботу «Мереживо, народжене любов’ю» (кер. Іваненко О.В.);

  • пошуковий загін «Слідопити» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 18 м. Полтави за роботу «Квітковий дивограй полтавського краю» (кер. Сущенко І.Г., Кузнєцова М.В.);

  • Годованець Тетяну, ученицю Колінковецького навчально-виховного комплексу Хотинського району Чернівецької області за роботу «Постать Дмитра Юрійовича Загула у літературі рідного краю» (кер. Андрюк О.П.);



за напрямом «З попелу забуття»:

  • вихованців гуртка «Географи-краєзнавці» центру туризму, спорту та екскурсій Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації за роботу «Вони захищали Вітчизну» (кер. Поліщук Л.М., Мартиняк О.С.);

  • вихованців краєзнавчого гуртка «Юні екскурсоводи» навчально-виховного комплексу «Школа гуманітарної праці» Херсонської обласної ради за роботу «Невідомий Ілля Кулик» (кер. Тригуб С.Є.);

  • вихованців краєзнавчо-пошукового гуртка «Джерело» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 2 м. Лубни Полтавської області за роботу «Подружжя патріотів» (кер. Карпенко О.М.);

  • Сержана Володимира, учня Ударницької загальноосвітньої школи Токмацького району Запорізької області за роботу «Об’єднаймося ж, брати мої…» (кер. Сержан А.А.).



за напрямом «Геологічними стежками рідного краю»:

  • творчу групу «Геоеколог» Центру туризму, краєзнавства, спорту і екскурсій м. Севастополя за роботу «Навчальна стежка природи. Геологічні процеси по маршруту Балаклава – Золотий пляж» (кер. Шик М.В.);

  • колектив гуртка «Юний геолог» Калуської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за роботу «Проведення геотуристичних маршрутів на природні об’єкти гірської частини Прикарпаття» (кер. Худин В.Д.);

  • Винокурова Олександра, члена гуртка «Юні географи-краєзнавці» Валківського центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Валківської районної ради Харківської області за роботу «Техногенні форми рельєфу Новомерчицької сільської ради як приклад позитивного впливу людини на навколишнє середовище» (кер. Вовк В.Ф.).


за напрямом «Географія рідного краю»:

  • колектив гуртка «Географічне краєзнавство» Косівської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за роботу «Льодовикові форми рельєфу в Українських Карпатах» (кер. Рудник Р.М.);

  • вихованців гуртка «Екологічне краєзнавство» комунального закладу «Запорізький обласний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді» Запорізької обласної Ради за роботу «Геоботанічні дослідження в околицях заповідника «Кам’яні Могили» (кер. Шелегеда О.Р.);

  • пошуковий загін «Струмок» Войнихівської загальноосвітньої школи

І-ІІІ ст. Лубенського району Полтавської області за роботу «Яскраві барви ландшафтів рідного села» (кер. Борисенко І.В.).


3. Визнати переможцями та нагородити Дипломами Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді:
за напрямом «Духовна спадщина мого народу»:

  • краєзнавчий пошуковий загін «Евріка» клубу «Самоцвіт» ЦПР м. Краматорська Донецької області за роботу «Священик – сповідник Донбасу протоієрей Антоній Попов» (кер. Овсяннікова Н.Б.);

  • Бабинчук Ірину, учасницю експедиційного загону «Пам'ять» Подвіріївської загальноосвітньої школи Кельменецького району Чернівецької області за роботу «Вічний дороговказ» (кер. Бабинчук Л.О.);

  • творчу групу гуртка «Юні екскурсоводи» Центру туризму, краєзнавства, спорту і екскурсій м. Севастополя за роботу «Відродження загубленої святині» (кер. Громова Л.Ф., Кулагіна М.Ю.);

  • вихованців пошукової групи «Калина» Калинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Жовтневої районної ради Миколаївської області за роботу «Під покровом храму Різдва пресвятої Богородиці» (кер. Фільтанович Н.О.);

  • Чернишева Ігоря, учня 11 класу Озерненської гімназії Житомирської області за роботу «Обитель віри, добра і божого благословення» (кер. Лещенко Г.А.);

  • Мазур Анастасію, ученицю 8-Б класу Старожадівської загальноосвітньої школи Сторожинецького району Чернівецької області за роботу «Петропавлівський храм – архітектурна родзинка с. Стара Жадова» (кер. Мазур М. О.);

  • Присівка Ігоря, учня 9 класу Стольненської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Менської районної ради Чернігівської області за роботу «Домницький монастир. Історія і сьогодення» (кер. Бут А. А.);

  • вихованців гуртка «Юні археологи» Полтавського обласного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за роботу «Поширення християнства в селищі племен черняхівської культури» (кер. Бровко Н.Д.);

  • пошукову групу «Активісти» Рожнятівської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за роботу «Історія церков Рожнятівського району» (кер. Приймак О.М.).



за напрямом «Козацькому роду нема переводу»:

  • пошуковий загін «Джури» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 1 м. Лубни Полтавської області за роботу «Лубенське козацтво. Історія і сьогодення» (кер. Величко Л.М., Ткаченко Н. І.);

  • експедиційний загін Шумського ліцею Тернопільської області за роботу «Славними козацькими стежками (дослідження першочергових згадок про козаків та території рідного краю)» (кер. Кравчук В.А.);

  • пошуковий загін «Козаки» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 10 м. Ромни Сумської області за роботу «Славний мій Ромене, ти – козацький край» (кер. Якушенко Н.Г.);

  • Ягодкіна Артема, учня 8 класу Іванчуківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Ізюмського району Харківської області за роботу «Використання козацьких традицій у вихованні» (кер. Владикін В. П.);

  • Сюріся Станіслава, учня 7 класу Реваківського загальноосвітнього навчального закладу Кіцманського району Чернівецької області за роботу «Герої козацької доби в усній народній творчості» (кер. Сюрісь О. В.);

  • вихованців рою «Сойненська Січ» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. с. Прилісне Маневицького району Волинської області за роботу «Пам’ятаймо, українці, силу й славу Богунову» (кер. Скорик Ю. М.).


за напрямом «Із батьківської криниці»:

  • вихованців гуртка «Юні етнографи» Центру туризму, спорту та екскурсій Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації за роботу «Волинська народна іграшка» (кер. Лукашевич М.Н., Довган О.І.);

  • вихованців краєзнавчого гуртка «Етнос» Центру позашкільної роботи при Грейгівській загальноосвітній школі І-ІІІ ст. Жовтневої районної ради Миколаївської області за роботу «Сало – другий хліб українців» (кер. Пархомчук С.В.);

  • вихованців гуртка «Історики-краєзнавці» Млинівського районного центру туристсько-краєзнавчої творчості учнівської молоді Рівненської області за роботу «Історія Млинівського парку в маєтку Ходкевичів» (кер. Кучер І.В.);

  • пошукову групу «Віночок» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 8 м. Охтирка Сумської області за роботу «Народна лялька як символ зв’язку між поколіннями» (кер. Захарченко М.С., Яценко Л.О.);

  • пошукову групу учнів-краєзнавців Новоолексіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 2 Генічеської районної ради Херсонської області за роботу «В дружбі та злагоді мирно зростаємо, культуру, традиції народів зберігаємо, в спільних ділах і святах селище прославляємо» (кер. Соколовська Н. О.);

  • пошуковий загін «Берегиня» Калайдинцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. імені генерал-майора Ф.Д. Рубцова Лубенського району Полтавської області за роботу «Весільні обряди села Калайдинці» (кер. Сичова В.Г.);

  • Бугай Іванну, Турукіну Наталію, вихованок гуртка «Краєзнавець» Центру дитячої та юнацької творчості м. Васильків Київської області за роботу «Відтворення символів Трипільської культури у писанкарстві Васильківщини» (кер. Розумнюк А.А.).



за напрямом «З попелу забуття»:

  • Зінчук Наталію, ученицю 11 класу навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 – гімназія» смт. Іваничі Волинської області за роботу «Героїчні сторінки історії Іваничівщини» (кер. Маймура М.С.);

  • Грибович Тетяну, Саранчу Сергія, учнів загальноосвітньої школи № 38 ім. І.О. Секретнюка м. Дніпродзержинська Дніпропетровської області за роботу «Вогнем війна опалена… (спогади очевидців)» (кер. Пацюк С.О.);

  • Мосорочан Аліну, Ропчан Христину, учениць 9 класу Молодійської загальноосвітньої школи Глибоцького району Чернівецької області за роботу «Свідчать діти війни» (кер. Глевко В.М.);

  • пошуковий загін «Мальви» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 1 м. Лубни Полтавської області за роботу «Афганістан болить в моїй душі…»

(кер. Біланенко А.О.);

  • Парфенкову Олександру, ученицю 10 класу Азовського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. – гімназія» Джанкойського району Автономної Республіки Крим за роботу «Гідний пам’яті своїх нащадків» (кер. Кізілова М.В.);

  • Безпалько Христину, Куцмиду Анастасію, Кулявець Галину, вихованців Клубу шкільних істориків-краєзнавців Добросинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Жовківського району Львівської області за роботу «Тернистими шляхами Добросина» (кер. Безпалько С. З.);

  • вихованців історико-краєзнавчого гуртка Нечволодівського навчально-виховного комплексу Куп’янського району Харківської області за роботу «Афганістан – наш біль та серця пам'ять» (кер. Дяченко М.О.);

  • Цюпка Дмитра, учня Просторівської загальноосвітньої школи Чернігівського району Запорізької області за роботу «Доля мешканців села Розівка (Руднервейде) в роки Великої Вітчизняної війни» (кер. Похилько Н.А.);

  • пошукову групу «Пам'ять» загальноосвітньої школи № 23 м. Рівне за роботу «Ти – вічний біль, Афганістан!» (кер. Новосад І.В.);

  • вихованців гуртка «Пішохідний туризм» станції юних туристів Уманської міської ради Черкаської області за роботу «Дорогами пам’яті» (кер. Баранюк А.А.).

за напрямом «Геологічними стежками рідного краю»:

  • авторський колектив геолого-краєзнавчого гуртка Кримського республіканського позашкільного навчального закладу «Центр туризму і краєзнавства учнівської молоді» за роботу «Головний скульптор – природа. (Досліджуємо геологічні пам’ятники Сімферопольського району, Іванова балка)» (кер. Ровенська Н.О.);

  • Кособуцьку Іванну, Білого Владислава, вихованців гуртка «Екологічне краєзнавство» Краєзнавчого центру м. Нетішин Хмельницької області за роботу «Такі цікаві сапоніти» (кер. Матус О.О.);

  • експедиційний загін учнів 8-11 класів загальноосвітньої школи № 41 м. Чернівці за роботу «Вплив та дія техногенних чинників на формування та активізацію зсувних процесів в межах території м. Чернівці» (кер. Мадей Г.В.);

  • авторську групу учнів 9-11 класів Баницького навчально-виховного комплексу Глухівського району Сумської області за роботу «Таємниці Баницького каменя» (кер. Скопенко О.І.);

  • вихованців туристсько-краєзнавчого гуртка «Горинь» Рівненської гуманітарної гімназії за роботу «Комплексне вивчення геологічного заказника «Базальтові стовпи» як навчально-пізнавального та туристсько-краєзнавчого об’єкта» (кер. Кукса Т.І.);

  • вихованців гуртка «Географи-краєзнавці» Центру туризму, спорту та екскурсій Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації за роботу «Базальтові велетні Великої Волині» (кер. Поліщук Л.М.).

за напрямом «Географія рідного краю»:

- експедиційний загін гуртка «Географічне краєзнавство» Корчівецької загальноосвітньої школи Глибоцького району Чернівецької області за роботу «Перспективи розвитку сільського зеленого туризму в селі Корчівці» (кер. Іримеску В.К.);

- вихованців туристсько-краєзнавчого гуртка загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. № 2 м. Нововолинська Волинської області за роботу «Шахтарський край: минуле і сьогодення» (Карпець М.Р.);

- пошукову групу «Азимут» комунального закладу «Веселівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 2» Запорізької області за роботу «Уточнення ситуації зображення на топографічній карті місцевості околиць селища Веселе» (кер. Нестеренко В.М.);

- колектив туристсько-краєзнавчого гуртка Долинської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді за роботу «Бойківський дивокрай. Туристичні можливості селища Вигода» (кер. Штурмак С.М.);

- пошукову групу «Рівняночка» Рівненського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І – ІІІ ст. – спеціалізована спортивна школа № 26 Рівненської міської ради» за роботу «Перспективи вирощування енергетичної верби на Рівненщині» (кер. Осніцька Н.О.);

- загін юних краєзнавців Олексіївсько-Дружківського навчально-виховного комплексу № 14 м. Дружківка Донецької області за роботу «Заповідне урочище «Камишуваха» (кер. Швець М.О.);

- учасників групи «Оберіг» Софіївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ст. Новобузької районної ради Миколаївської області за роботу «Доля річки Сагайдак» (кер. Андрусяк Г.В.).
4. За наявності бюджетного фінансування на оздоровлення дітей та підлітків протягом 2013-2014 навчального року провести збір переможців Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» у Центральному таборі туристського активу учнів України.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора Омельченка Д. Г.


Директор Н.В.Савченко

Додаток до наказу

Українського державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді

від 05. 02. 2013 р. № 16-А

Інформація

про підсумки ІІІ туру конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді

«Моя Батьківщина – Україна»
Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» (далі - експедиція) проводилась з метою патріотичного та громадянського виховання молодого покоління на традиціях, звичаях та обрядах українського народу, залучення дітей та молоді до активної пошукової, дослідницької діяльності з вивчення історичної та культурної спадщини українського народу.

У рамках експедиції були проведені І та ІІ тури конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт, за підсумками яких визначалися переможці та визначені роботи для участі у ІІІ турі зазначеного конкурсу.

З 29.01 по 01.02. 2013 р. проведено ІІІ (фінальний) тур конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт учнівської та студентської молоді, на який надійшла 221 робота з Автономної Республіки Крим, 25 областей, міст Києва та Севастополя.

Надіслані роботи розкривають процеси краєзнавчо-дослідницької роботи щодо дослідження духовних джерел українського народу, періоду козацької доби, інших історичних періодів суспільного життя українського народу.

Аналіз надісланих матеріалів свідчить про зацікавленість молодого покоління українців у вивченні історичної та культурної спадщини свого народу, а також володіння юними дослідниками ефективними формами і методами краєзнавчої та дослідницької роботи.

Більшість творчих робіт носить дослідницький характер, учасниками підготовлений та опрацьований значний фактологічний матеріал.

Значний внесок у популяризацію експедиції, реалізацію її окремих напрямів зробили органи управління освітою на місцях, Центри туризму і краєзнавства учнівської молоді, станції юних туристів, керівники навчальних закладів, педагоги.

Учасники експедиції, що здійснюють краєзнавчо-дослідницьку роботу за напрямом «Духовна спадщина мого народу» досліджують культурні традиції, пов’язані з усною народною творчістю, особливості розвитку образотворчого мистецтва, літератури, музики та архітектури.

Тематика більшості робіт присвячена вивченню духовних святинь, історії релігійних споруд, діяльності священнослужителів, іконописному мистецтву тощо. Серед робіт-переможців, які відзначено як цікаві та глибокі, можна назвати наступні.

Вихованці комунального закладу Львівської обласної ради «Львівський обласний центр краєзнавства, екскурсій і туризму учнівської молоді» у своїй роботі «Світ істини та духовності митця Анатолія Покотюка» (кер. Іванець М. П.) дослідили творчість митця, талановитого художника-іконописця.

У роботах А. Покотюка релігійна тематика поєднується з етнічною самобутністю українського народу. Авторські ікони побували в багатьох святих місцях України і світу з метою освячення, міжконфесійного порозуміння та духовності.

Тема іконописного мистецтва також досліджена у роботі «Мистецький і духовний аспекти Білоцерківської школи іконопису в контексті вивчення духовних святинь України» П’ятенко Анною, ученицею 11 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 21 м. Біла Церква Київської області (кер. Іщук В.В.). У роботі розкриваються особливості та традиції майстрів іконопису Київщини, зокрема А.П. Бачинського.

Пошукова група «Сузір’я краєзнавства» Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю у роботі «Шедевр українського бароко» (кер. Олійник Н.В.) цікаво розповіла про одну з унікальних пам’яток архітектури міста Суми – Воскресенську церкву. Учасникам цієї групи вдалося натрапити на інформацію, що зображення найстарішої кам’яної споруди м. Суми надруковано на поштових марках «Пам’ятки архітектури України».

Загадкова краса Поліської землі, де можна відчути неповторний світ минулих епох, спонукала пошукову групу «Поліське джерело» Вільської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Черняхівського району Житомирської області здійснити цікаву подорож святими місцями Житомирщини. У роботі «Свята Земля дерев» (кер. Пєгов С.І.) учасники пошукової групи зробили вагомий внесок у вивчення і популяризацію духовної та історико-культурної спадщини свого краю.

Історію та діяльність Христовоздвиженського братства, його відомих сподвижників і меценатів М. М. Неплюєва та І. Х. Куліша дослідила пошукова група музею «Школа мандрівниця» загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 9 м. Рівне та висвітила у роботі «Золоте колосся на меценатській ниві» (кер. Філіпова І.Є.). У роботі визначено актуальність, мету та завдання дослідження, подано список літератури та інтернет-ресурсів з теми дослідження.

Практична значущість дослідницької роботи учасників пошукової групи полягає в узагальненні значного за обсягом фактологічного матеріалу про життєві шляхи, трудові і благодійні справи засновника та випускника Хрестовоздвиженського православного трудового братства, що діяло на Чернігівщині. У роботі здійснено системний виклад фактологічного матеріалу про засновані на кошти князя М.М. Неплюєва чоловічу і жіночу аграрні школи для дітей з бідних прошарків населення та діяльність відомого рівненського педагога І.Х. Куліша щодо поширення традицій цього унікального трудового братства, зокрема, створення Рівненського православного благодійного товариства.

Пізнавальне та суспільне значення цієї краєзнавчо-дослідницької роботи полягає у можливості актуалізації знань про модель трудової школи, яка була освітнім, виховним та сільськогосподарським закладом. Модель такої школи, заснованої на православних християнських традиціях, може бути зразком для загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів стосовно формування в учнів активної громадянської позиції і задоволення їхніх потреб у професійному самовизначенні.

У рамках напряму «Козацькому роду нема переводу» учасники експедиції проводять дослідження державницьких, суспільних та побутових традицій козацтва, висвітлюють героїчні та трагічні події козацької доби.

Слід відзначити роботи, які засвідчують прагнення учнівської молоді до пізнання історичного минулого українського народу, передусім, пізнання подій козацької доби як унікального періоду державотворення нашого народу.

Краєзнавчо-дослідницька робота «Козацька доба на Житомирщині» пошукової групи «Козачата» Новогуйвинської гімназії Житомирського району Житомирської області (кер. Путіліна О.П.) відзначається новизною щодо висвітлення подій історії рідного краю за часів козацької доби, пам’ятних дат козаччини на території Житомирщини, видатних постатей козацької державності та ролі козацтва у становленні новітньої української держави.

У роботі визначено мету, завдання, напрямки та очікувальний результат дослідження. Надзвичайно змістовними є додатки, які відповідають змісту роботи та показують факти зустрічей учасників пошукової групи з представниками козацьких організацій.

Тематика роботи «Тої слави козацької повік не забудем…» клубу «Альта» Черкаської районної станції юних техніків Черкаської області (кер. Журило А. М.) пов’язана з історією козацтва на Черкащині. Вихованці клубу «Альта» опрацювали значний обсяг літератури та інтернет-ресурсів з історії козацтва, здійснили пішохідні та велосипедні походи козацькими шляхами Черкащини.

Робота пошукового загону «Легендарні козаки» гуртка «Початкове технічне моделювання» Великобірківського будинку творчості школяра Тернопільської області «Легендарна судномодель – козацька чайка» (кер. Урманець О.Д.) висвітлює результати вивчення юними краєзнавцями будови козацького човна, тактики морського бою козаків, символіки козацтва. Додатки відповідають змісту роботи та показують ілюстрації автентичного козацького судна «Чайка» і модель-копію козацького судна, розроблену учасниками експедиції «Моя Батьківщина – Україна».

У рамках напряму «Із батьківської криниці» краєзнавчо-дослідницька робота учасників експедиції спрямована на вивчення фольклорних традицій і свят, народних ремесел, садово-паркового мистецтва рідного краю, місцевої літературної та художньої спадщини.

Надзвичайно змістовними є роботи: «Відродження народного лялькарства на Житомирщині» (кер. Силко О.Є.); «Дівоча коса в традиціях, обрядах, побуті сіл Луцького району» (кер. Угринович Т.Є); «Історія Млинівського парку в маєтку Ходкевичів» (кер. Кучер І. В.).

Варті особливої уваги роботи: «Квітковий дивограй Полтавського краю» (кер. Сущенко І.Г., Кузнєцова М.В.); «Плисарство – давно забутий поліський промисел» (кер. Тумаш В. М.); «Мереживо, народжене любов’ю» (Іваненко О.В.).

Вищезазначені роботи відзначаються як новизною, так і глибиною дослідження, оригінальною формою викладу матеріалу, якісно оформленими додатковими матеріалами.

Учасники експедиції у рамках напряму «З попелу забуття» досліджують історико-публіцистичну та художньо-літературну спадщину історії України періоду Великої Вітчизняної війни, висвітлюють маловідомі та невідомі факти стосовно діячів визвольному руху за відновлення української держави та українців, які були учасниками війни в Афганістані.

Учасники багатьох експедиційних пошукових груп працюють в архівах, встановлюючи істинні події, уточнюють зібраний із спогадів та з офіційних документів матеріал. Зокрема, учні Херсонського навчально-виховного комплексу «Школа гуманітарної праці» у роботі «Невідомий Ілля Кулик» (кер. Тригуб С.Є.), розкриваючи факти діяльності молодіжної патріотичної організації «Патріот Батьківщини», зібрали та уточнили інформацію про неї, а тепер працюють над створенням музею у своєму навчальному закладі.

Цікава тема обрана краєзнавцями с. Ударник Запорізької області. Дослідження стосується переселення українців з території Польщі на колишні німецькі поселення у Токмацький район Запорізької області. Багато нових фактів у ході пошукової роботи відкрили учні навчально-виховного комплексу «ЗОШ І-ІІІ ст. № 1 – гімназія» смт. Іваничі Волинської області про події перших прикордонних боїв на заставах Володимирсько-Волинського прикордонного загону, про утворення і дії партизанських загонів у Іваничівському районі.

Не залишили поза увагою дослідники і Афганську війну, вони активно проводять зустрічі з учасниками цієї війни, записують їхні спогади, оформляють експозиції у музеях навчальних закладів. За приклад можна взяти колективи учнів загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 23 м. Рівне та загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 1 м. Лубни Полтавської області. Цікаву тему вибрали вихованці Глибоцького центру туризму, краєзнавства, спорту та екскурсій Чернівецької області  «Свідчать діти війни» (кер. Глевко В.М.). Вони записали спогади дітей війни про страшні обставини, які пережито ними під час війни (голод, холод, знущання окупантів).

Учасники експедиції у рамках напряму «Геологічними стежками України» досліджують природні геологічні пам’ятки свого регіону, небезпечні геологічні процеси в умовах техногенезу, сучасні геоморфологічні процеси на території області, міста, району, населеного пункту.

Найбільш змістовною за дійсним пошуковим та експедиційним матеріалом є робота «Навчальна стежка природи. Геологічні процеси по маршруту Балаклава – Золотий пляж» гуртка «Геоеколог» Центру туризму, краєзнавства, спорту і екскурсій м. Севастополя (кер. Шик М.В.).

У пошуковій і науково-дослідницькій роботі «Проведення геотуристичних маршрутів на природні об’єкти гірської частини Прикарпаття» колективу гуртка «Юний геолог» Калуської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (кер. Худин В.Д.) розроблено ціннісні засади геотуризму як нового напряму прикладних геолого-геоморфологічних досліджень та різновиду (форми) краєзнавчо-туристичних занять. У роботі визначено мету, завдання, актуальність, практичне значення краєзнавчо-дослідницької роботи та подано розробки трьох геотуристичних маршрутів на території Прикарпаття.

Краєзнавчо-дослідницька робота «Техногенні форми рельєфу Новомерчицької сільської ради як приклад позитивного впливу людини на навколишнє середовище» Винокурова Олександра, члена гуртка «Юні географи-краєзнавці» Валківського центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Валківської районної ради Харківської області (кер. Вовк В.Ф.) висвітлює результати дослідження місцевих техногенних форм рельєфу під час проходження профільної навчальної практики у 2010 р.

Тематика роботи обрана самостійно. Дослідження здійснено фахово на підставі конкретних дослідницьких завдань.

Юні дослідники, що працюють за напрямом «Географія рідного краю», вивчають особливості унікальних ландшафтів певного регіону України та досліджують пам’ятки природи і природних ресурсів рідного краю. Варто відзначити роботи, що висвітлюють результати проведення туристсько-краєзнавчих подорожей, зокрема «Льодовикові форми рельєфу в Українських Карпатах» гуртка «Географічне краєзнавство» Косівської філії Івано-Франківського обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді (кер. Рудник Р.М.) і «Геоботанічні дослідження в околицях заповідника «Кам’яні Могили» гуртка «Екологічне краєзнавство» комунального закладу «Запорізький обласний центр туризму і краєзнавства учнівської молоді» Запорізької обласної ради (кер. Шелегеда О.Г.).

Важливо відзначити загальний високий рівень усіх конкурсних робіт з Житомирської, Івано-Франківської, Полтавської, Запорізької, Волинської, Рівненської, Тернопільської областей, м. Севастополя. Це і повнота інформаційних матеріалів, і загальний високий рівень виконаних робіт. Так, серед представлених робіт по 3 призових місця посіли учасники з Житомирської і Полтавської областей, по 2 призових місця – учасники з Запорізької, Івано-Франківської, Волинської, Рівненської областей, 1 призове місце – учасники з м. Севастополя і Тернопільської області.

Водночас, частина робіт, поданих для участі у ІІІ турі конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт, є реферативними та недостатньо висвітлюють результати пошукової та дослідницької діяльності учнівської молоді. Деякі з них є описовими, оскільки при їх написанні використані лише літературні джерела і відсутні посилання на них. Додатки та фотоматеріали не відображають роботу виконавців, є неякісними та не завжди відповідають тематиці робіт.

Проведення конкурсу краєзнавчо-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» значною мірою створює передумови для всебічного залучення учнівської та студентської молоді до активної діяльності з вивчення історії рідного краю та природного довкілля, географічних, етнографічних, історичних об’єктів, явищ суспільного життя українського народу, оволодіння практичними навичками польових краєзнавчих досліджень та базовими знаннями і навичками з туризму.


Завідуючий відділом краєзнавства

та наукових досліджень учнів Д.О. Бондарчук

Схожі:

РОЗКЛАДЗАНЯТ Ь
Наказ ГУ МНС №200 від 14. 06. 06р. „ Про затвердження Положення про мобільну оперативну групу ГУ МНС України в Миколаївській області...
РОЗКЛАДЗАНЯТ Ь
Наказ ГУ МНС №200 від 14. 06. 06р. „ Про затвердження Положення про мобільну оперативну групу ГУ МНС України в Миколаївській області...
С.І. Черніков майор вн служби
ЛІТЕРАТУРА: “БСПО”, “Довідник керівника гасіння пожежі” 1987р. П. П. Клюс, “Пожежна тактика” К. Ф. Кімстач, наказ МВС України №657...
Гасіння пожеж у навчальних закладах
ЛІТЕРАТУРА: “Тимчасовий статут дій у НС”, “Довідник керівника гасіння пожежі” 1987р. П. П. Клюс, “Пожежна тактика” К. Ф. Кімстач,...
Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»
Наказ МОЗ України від 11. 07. 2012 р. №515''Наказ МОЗ України від 28. 02. 2012 р. №134'' '
НАКАЗ

Наказ Міністерства фінансів України

Наказ Міністерства фінансів України

Наказ Міністерства аграрної політики України

ФОРМА №9 мед ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ МНС

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка