|
Скачати 162.45 Kb.
|
Прокуратура УкраїниГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИН А К А З№ 4/1гн 3 грудня 2012 року м. Київ Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність З метою забезпечення належної організації прокурорського нагляду за виконанням вимог Конституції України, Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» та інших законодавчих актів із цих питань, керуючись статтею 15 Закону України «Про прокуратуру», Н А К А З У Ю : 1. Заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, Дніпровському екологічному прокурору, прокурорам регіонів з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері та їх заступникам, а також уповноваженим наказом Генерального прокурора України керівникам і прокурорам структурних підрозділів апаратів, керівникам міських, районних, міжрайонних та інших прирівняних до них прокуратур та призначеним ними прокурорам забезпечити належну організацію нагляду за додержанням прав і свобод людини і громадянина, інтересів суспільства та держави при здійсненні оперативно-розшукової діяльності щодо попередження, своєчасного виявлення і припинення злочинів, розшуку осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, слідчого судді, суду або ухиляються від відбування кримінального покарання, безвісно зниклих осіб. 2. Наглядову діяльність організовувати: 2.1. У Генеральній прокуратурі України: 1) Головному управлінню нагляду за додержанням законів у кримінальному провадженні – за оперативними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, податкової міліції Державної податкової служби України, Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України, які уповноважені проводити оперативно-розшукову діяльність згідно зі статтею 5 Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність", за винятком підрозділів, зазначених у підпунктах 2, 3, 6 цього пункту; 2) Головному управлінню нагляду за додержанням законів спецпідрозділами та іншими органами, які ведуть боротьбу з організованою злочинністю і корупцією, – за спецпідрозділами центральних апаратів Міністерства внутрішніх справ України та Служби безпеки України, Департаментом внутрішньої безпеки Міністерства внутрішніх справ України, Управлінням внутрішньої безпеки Державної податкової служби України; 3) Головному управлінню захисту прав і свобод громадян та інтересів держави, протидії корупції та злочинності у сфері транспорту – за оперативними підрозділами МВС України, які ведуть боротьбу зі злочинністю та корупцією на транспорті; 4) Управлінню захисту прав і свобод дітей – за оперативними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, податкової міліції Державної податкової служби України, Державної прикордонної служби України, Державної митної служби України, Державної пенітенціарної служби України у частині провадження оперативно-розшукової діяльності щодо попередження, виявлення і припинення злочинів, вчинених неповнолітніми або за їх участю, розшуку неповнолітніх та інших осіб, які вчинили злочини за їх участю, які переховуються від органів досудового розслідування, суду, ухиляються від відбування кримінального покарання; 5) Головному управлінню нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальному провадженні та інших примусових заходів – за оперативними підрозділами Державної пенітенціарної служби України; 6) Головному управлінню нагляду за додержанням законів у воєнній сфері – за оперативними підрозділами Служби зовнішньої розвідки України, Управління державної охорони України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Управління внутрішньої безпеки та Управління військової контррозвідки Департаменту контррозвідки Служби безпеки України, Управління інформації та Управління внутрішньої безпеки Департаменту оперативної діяльності Адміністрації Державної прикордонної служби України. 2.2. У прокуратурах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, Дніпровській екологічній прокуратурі, прокуратурах регіонів з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері:
2.5. Здійснювати наглядову діяльність за додержанням законів при провадженні оперативно-розшукової діяльності іншими підрозділами органів прокуратури України дозволяється лише за спеціальним наказом Генерального прокурора України. 3. Галузевим підрозділам забезпечити контроль за організацією нагляду міськими, районними, міжрайонними та іншими прирівняними до них прокурорами, надавати їм необхідну методичну і практичну допомогу. 4. Перевірки законності проведення оперативно-розшукових заходів та прийнятих при цьому рішень проводити на підставі:
- інформації про неналежне виконання вказівок уповноваженого прокурора;
5. Перевіряти додержання вимог чинного законодавства щодо: а) заведення оперативно-розшукових справ, підстав для проведення оперативно-розшукової діяльності; б) наявності повноважень в осіб, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність; в) відповідності оперативно-розшукових заходів цілям і завданням оперативно-розшукової діяльності, дотримання встановлених законодавством умов і порядку проведення оперативно-розшукових заходів, а також залучення громадян до їх здійснення на конфіденційній основі та засадах добровільності; г) застосування окремих обмежень прав і свобод людини, обґрунтованості клопотань до суду про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів, зокрема пов’язаних із втручанням у приватне спілкування; ґ) своєчасності направлення відомостей про злочинну діяльність окремих осіб, які здобуті в ході оперативно-розшукової діяльності, органам досудового розслідування для початку та здійснення досудового розслідування; д) обґрунтованості продовження, припинення, поновлення обчислення строків ведення оперативно-розшукових справ та їх закриття, а також використання результатів оперативно-розшукової діяльності; е) своєчасності повідомлення про заведення та закриття оперативно-розшукових справ; є) відповідності відомчих наказів, інструкцій, розпоряджень та інших правових актів з питань проведення оперативно-розшукової діяльності Конституції України та іншим законам України. 6. Уповноваженим прокурорам повною мірою використовувати свої права, передбачені законом, щодо проведення перевірок, усунення порушень, допущених при здійсненні оперативно-розшукової діяльності, поновлення порушених прав і свобод громадян, для цього: 6.1. Знайомитися з оригіналами оперативно-розшукових документів і відповідними журналами їх реєстрації й обліку, за наслідками перевірки складати відповідно до правил секретного діловодства довідку. Вживати заходів щодо усунення виявлених недоліків і порушень законів. 6.2. Вимагати письмові пояснення від керівників оперативних підрозділів та осіб, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, щодо виявлених порушень закону та їх причин. 6.3. Надавати письмові вказівки про проведення оперативно-розшукових заходів з метою попередження та виявлення злочинів, розшуку осіб, які переховуються від органів досудового розслідування, суду, ухиляються від відбування кримінального покарання, та осіб, які безвісно відсутні. 7. Перевіряти законність заведення оперативно-розшукових справ протягом 5 днів від дня надходження повідомлення про їх заведення з метою своєчасного реагування на незаконні рішення про заведення таких справ. 8. Перевіряти своєчасність та обґрунтованість направлення оперативними підрозділами матеріалів, у яких зафіксовано фактичні дані про протиправні діяння окремих осіб та груп, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, до органу досудового розслідування для здійснення досудового розслідування, або відповідних повідомлень органам досудового розслідування, прокурору в разі неможливості направлення таких матеріалів у зв’язку з проведенням оперативно-розшукових заходів, що тривають і припинення яких може негативно вплинути на результати кримінального провадження. 9. Перевіряти перед погодженням відповідність клопотань керівників оперативних підрозділів або їх заступників до слідчого судді про здійснення оперативно-розшукових заходів, які тимчасово обмежують конституційні права особи, вимогам чинного законодавства та матеріалам оперативно-розшукових справ. За результатами перевірки складати відповідні довідки згідно з вимогами секретного діловодства. 9.1. Питання про погодження клопотань керівників оперативних підрозділів або їх заступників про здійснення оперативно-розшукових заходів, що тимчасово обмежують конституційні права особи, або про відмову в їх задоволенні вирішувати невідкладно. 9.2. У разі відмови в погодженні клопотань про проведення оперативно-розшукових заходів повертати їх керівникам органу, у складі якого діє оперативний підрозділ, відповідними листами з викладенням мотивів відмови. При встановленні фактів порушення вимог законодавства при веденні оперативно-розшукових справ вирішувати питання про відповідальність винних працівників. 10. Вивчати законність ухвал слідчого судді про надання дозволу на здійснення оперативно-розшукових заходів, які тимчасово обмежують конституційні права особи. При виявленні фактів порушення вимог законодавства вживати заходів реагування на такі ухвали. 11. Перевіряти законність оперативно-розшукових заходів, проведення яких не потребує дозволу слідчого судді або рішення прокурора, протягом 5 днів з часу повідомлення керівника оперативного підрозділу або його заступника про прийняте рішення щодо проведення таких заходів. 12. У кожному випадку вирішення питання про погодження постанови про продовження строку ведення оперативно-розшукової справи перевіряти обґрунтованість таких постанов і відповідність їх матеріалам справи. При встановленні фактів порушення вимог законодавства при веденні оперативно-розшукових справ вирішувати питання про відповідальність винних працівників. 13. Клопотання про проведення оперативно-розшукових заходів, які тимчасово обмежують конституційні права особи, постанови про проведення оперативної чи контрольованої закупки, контрольованої поставки погоджувати уповноваженим відповідними наказами Генерального прокурора України прокурорам, керівникам міських, районних, міжрайонних та інших прирівняних до них прокуратур. 14. Постанови про продовження строків ведення оперативно-розшукових справ погоджувати керівникам органів прокуратури відповідно до вимог законодавства. 15. Реєструвати клопотання, постанови оперативних підрозділів, які надійшли до прокуратури для погодження, у спеціальному журналі обліку, відображати в ньому результати їх опрацювання, у тому числі наслідки вивчення ухвал слідчого судді про надання дозволу на проведення оперативно-розшукових заходів, що тимчасово обмежують конституційні права особи. 16. Перевіряти законність закриття оперативно-розшукових справ протягом 10 діб з моменту одержання повідомлення про їх закриття з метою своєчасного реагування на незаконні рішення про закриття таких справ. 16.1. Рішення про скасування постанов про закриття оперативно-розшукової справи, за наявності для цього законних підстав, приймати в цей же строк. У разі погодження із закриттям оперативно-розшукової справи – складати довідку про обґрунтованість прийнятого рішення.
19. Визначити основними критеріями оцінки ефективності прокурорського нагляду за додержанням законів при проведенні оперативно-розшукової діяльності:
Контроль за виконанням наказу покласти на заступників Генерального прокурора України згідно з розподілом обов'язків, прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, Дніпровського екологічного прокурора, прокурорів регіонів з питань нагляду за додержанням законів у воєнній сфері. Наказ надіслати прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, Дніпровському екологічному прокурору, прокурорам регіонів з нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, міським, районним, міжрайонним та іншим прирівняним до них прокурорам. Наказ Генерального прокурора України від 19.09.2005 № 4/1-гн „Про організацію прокурорського нагляду за додержанням законів органами, які проводять оперативно-розшукову діяльність” вважати таким, що втратив чинність. Генеральний прокурор України державний радник юстиції України В.Пшонка |
Прокуратура України ПРОКУРАТУРА ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Направляю за належністю звернення Шапаренка С. О. №47/09-10 від 17. 09. 10., яке надійшло з Генеральної прокуратури України, для... |
Прокуратура Жовтневого району Жовтневого РВ ЛМУ ГМВС України в Луганській області від 22липня 2012 року про відмову в порушення кримінальної справи за ст ст. 296,... |
Прокуратура Жовтневого району Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС України в Луганській області від 11липня про відмову в порушення кримінальної справи за фактом хуліганського... |
Прокуратура Луганської області Законом України «Про прокуратуру» ст. 19 встановлено: «Предметом нагляду за додержанням і застосуванням законів є:… п. 3 додержання... |
Смирнов А. Ф. Прокуратура и проблема управления: Моногр Про прокуратуру: Закон України // Там же. – 1991. – №53. – Ст. 793 (зміни та доп див.: Там же. – 1993. – №22. – Ст. 229; №50. – Ст.... |
Урок1 Тема. Вступ до статистики. Статистичне спостереження, генеральна сукупність і вибірка Мета уроку. Учні повинні отримати уявлення про статистику як науку, її предмет і методи, статистичні спостереження та їх види, статистичні... |
Прокуратура м. Луганська Законом України «Про мови в Українській РСР» статтею 11 встановлено: «В Українській РСР мовою роботи, діловодства і документації,... |
Реферат на тему “Система конституційних прав, свобод та обв’язків громадянина України” Від народження кожна людина має певні права. 10 грудня 1948 Генеральна Асамблея Організації Об’єднанних Націй проголосила Загальну... |
Прокуратура Жовтневого району З 2010 року я навчаюся на заочному відділенні Юридичного факультету Східноукраїнського національного університету імені Володимира... |
Прокуратура Жовтневого району КМУ і тому вони вирішили перекласти функцію збору даних за спожиті комунальні послуги та інші необхідні документи на громадян |