|
Скачати 87.28 Kb.
|
Тема. Порушення територіальної цілісності Української держави – Гетьманщини. Мета. З’ясувати причини громадянської війни, що спалахнула в Україні і призвела до її розколу на Правобережну та Лівобережну; дати оцінку Андрусівському перемир’ю. Формувати уміння аналізувати, узагальнювати та критично оцінювати історичні процеси. Виховувати в учнів почуття патріотизму та громадянської свідомості. Основні терміни і поняття. Громадянська війна, Руїна, Правобережна Гетьманщина, Лівобережна Гетьманщина, Андрусівське перемир’я. Основні дати:
Обладнання. Презентація уроку, карти, схеми, портрети, підручник. Хід уроку. І. Організація навчальної діяльності. ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів. Мотивація. Геть обдерта з багатства ворогами чужими Та найбільше у чварах між синами своїми. Розшматована тими, що в злій ворожнечі Хату жаром спалили із власної печі! Боже, Боже! В ці люто тне щербата – Батька син убиває, брат іде на брата. О. Бучинський-Яскольд «Чигирин» Які враження викликає у вас ця поезія? Який історичний термін вона відображає? Тож звичайно ми сьогодні продовжуємо знайомитись із головними подіями української історії періоду сер. ХVІІ ст.. Щоб ви хотіли дізнатись на сьогоднішньому уроці? Яку інформацію хотілиб почути? (запис на дошці сподівань учнів) ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь вчителя. 21 вересня 1659 під Германівною на Київщині Ю. Хмельницького вдруге було обрано гетьманом. В державі спостерігалася складна ситуація спричинена підписанням Гадяцького договору, оскільки це викликало спротив значної частини українства та Московії. Тому Ю. Хмельницькому необхідно було залагодити стосунки із царським урядом. Для цього старшинська рада склала перелік умов на основі яких мала намір відновити стосунки із Московією. Запропоновані статті передбачали широкі повноваження гетьмана та старшини, а також вимагали обмеження перебування на території України сусіднього війська. Однак під час переговорів у Переяславі (1659) московські воєводи відхилили запропонований проект і нав’язали свої умови, що знач6но погіршували стан української автономії:
Чи вигідним для України був цей договір? Як, на вашу думку, до нього ставилося українське суспільство? 2. Щоб з’ясувати як розвивалися подальші події пропоную наступну роботу. Робота в групах. І група Стор. 177 Продовжити думку. Похід українсько-московського війська на ________________________________ Мета _______________________________________________________________ Чуднів на Волині_____________________________________________________ Перемога_________________________________, 7. 10 1660 - _______________________________ угода на основі ____________ ІІ група стор. 178 Слободищенський трактат Основні умови ІІІ група стор. 178 Пов’язати ланцюг подій Ю. Хмельницький Я. Сомко В. Золотаренко І. Брюховецький Якою була ситуація в Україні після підписання Слободищенського договору? В суспільстві виникає значне протистояння. Як бачимо Правобережне козацтво пристало на союз із Польщею, тоді як Лівобережжя протиставило підтримку Москви та обрали свого гетьмана. Цей трактат спровокував дуже негативні тенденції
Ю. Хмельницький після спроб об’єднати Україну, що завершилися невдачами, в черговий раз в к. 1662 року зрікається булави і приймає чернечий постриг під іменем Гедеон. В січні 1663 в Чигирині гетьманом Правобережжя обирають П. Тетерю Але вже в 1665 р. він втікає до Польщі через невдалий похід на Лівобережну Україну (жовтень 1663 – березень 1664), який спровокував анти гетьманські та анти польські виступи. 3. Робота з документом. Стор. 180 в підручнику зачитується уривок із твору П. Куліша «Чорна рада»
Із гетьманом І. Брюховецьким московський уряд двічі підписував угоду, порівняйте їх зміст. 1663 – Батуринські статті
1665 – Московські статті
І. Брюховецький за такі поступки отримав титул боярина, маєтки і дочку князя Долгорукого в дружину. 4. 30 січня 1667 в селі Андрусово під Смоленськом перемир’я між річчю Посполитою та Московією на 13,5 років
Позначити на карті новий кордон Чи могла Україна уникнути Андрусівськогоперемир’я? V. Закріплення нових знань та умінь учнів. Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК Ю. Хмельницький П. Тетеря І. Брюховецький Москва та Річ Посполита На листочках напишіть чи виправдалися ваші сподівання стосовно уроку і що нового ви дізналися. VІ. Підсумок уроку Домашнє завдання. Параграф 24, визначити наслідки Андрусівського перемир’я для України. 1663 – Батуринські статті
1665 – Московські статті
1663 – Батуринські статті
1665 – Московські статті
Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК Ю. Хмельницький П. Тетеря І. Брюховецький Москва та Річ Посполита Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК Ю. Хмельницький П. Тетеря І. Брюховецький Москва та Річ Посполита Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК Ю. Хмельницький П. Тетеря І. Брюховецький Москва та Річ Посполита Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК Ю. Хмельницький П. Тетеря І. Брюховецький Москва та Річ Посполита Алгоритм ХТО – ЩО – КОЛИ – ЯК
1663 – Батуринські статті
1665 – Московські статті
|
ЗАКОН УКРАЇНИ України виходячи із принципів непорушності державних кордонів, які є відображенням територіальної цілісності, політичної та економічної... |
Ліквідація Української козацької держави Малоросія, наказний гетьман, кріпацтво; називати прізвища видатних осіб цього часу; показувати на карті підручника територію Гетьманщини,... |
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з особовим складом СДПЧ-3 з... ТЕМА: Президент України гарант державного суверенітету, територіальної цілісності України |
Охарактеризуйте основні етапи наступу російського самодержавства на автономії Гетьманщини Початок ХVІІІ ст став переломним у житті Гетьманщини. Зазнали краху спроби І. Мазепи і П. Орлика зберегти козацьку автономію і відновити... |
Програма ВО "Свобода" (чинна) Програма захисту українців Головною метою Всеукраїнського об’єднання «Свобода» є побудова могутньої Української Держави на засадах соціальної та національної... |
Програма ВО "Свобода" (чинна) Програма захисту українців Головною метою Всеукраїнського об’єднання «Свобода» є побудова могутньої Української Держави на засадах соціальної та національної... |
Утвердження ідеалів свободи і демократії, збереження історичної пам’яті... Вшанування у 2015 році пам’яті героїв національно-визвольних змагань, мужності та героїзму сучасних захисників суверенітету і територіальної... |
Українсько-московський договір 1654 року та його наслідки для України Мета проекту Розкрити внутрішнє й зовнішнє політичне становище Гетьманщини наприкінці 1653 року |
№ Історія Української державності. Витоки й етапи становлення Української держави Тема № Історія Української державності. Витоки й етапи становлення Української держави |
Лекція Місце проведення: учбовий клас Навчально Тема №14. Історія Української державності. Вимоги і етапи становлення Української держави |