М
ІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ЮСТИЦІЇ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.12.2012 м. Луцьк № 75/48
Про заходи головного управління
юстиції щодо забезпечення реалізації
та гарантування конституційного
права на звернення
Відповідно до вимог Закону України “Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування»,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити заходи Головного управління юстиції у Волинській області щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення, підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян на 2013 рік (заходи додаються).
2. Заступникам начальника, керівникам структурних підрозділів апарату головного, начальникам територіальних управлінь юстиції області забезпечити, відповідно до своїх повноважень, виконання вищезазначених заходів.
3. Контроль за виконанням даного наказу покласти на першого заступника начальника Головного управління юстиції у Волинській області Карасюка С.В.
Начальник І.В. Оксенчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Головного управління
юстиції у Волинській області
«29» грудня 2012 № 75/48
З А Х О Д И
Головного управління юстиції у Волинській області щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення, підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян на 2013 рік
З метою забезпечення реалізації та гарантування конституційного права громадян на особисте звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, удосконалення організації розгляду порушених у таких зверненнях питань, підвищення відповідальності керівників структурних підрозділів апарату головного та територіальних управлінь юстиції за належне реагування на пропозиції, заяви, скарги у повній відповідності з Конституцією та законами України, розв’язання проблем, які породжують звернення громадян, головне управління юстиції вважає за необхідне:
№ з/п
|
Зміст заходів
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
При-мітка
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1.
|
Забезпечити реалізацію конституційних прав громадян на письмове звернення та особистий прийом, обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді, неухильного виконання норм Закону України «Про звернення громадян», зокрема, щодо:
- недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням строків, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам та органам, дії яких оскаржуються;
- викорінення практики визнання заяв чи скарг необґрунтованими без роз’яснення заявникам порядку оскарження прийнятих за ними рішень;
- створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень;
- для забезпечення конституційного права громадян, інформація про хід розгляду звернення громадянина може повідомлятися в телефонному режимі, що сприятиме оперативності та спрощеному порядку вирішення порушених у зверненні питань, особливо тих осіб, які проживають в іншій місцевості або з інших поважних причин не можуть безпосередньо на місці слідкувати за розглядом їхнього звернення;
- з’ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень;
- запровадження постійного контролю за організацією роботи посадових та службових осіб зі зверненнями громадян
|
протягом
2013 року
|
Карасюк С.В.,
Сиротенко О.Г.,
начальники структурних підрозділів, начальники відділів
та завідувачі
секторів, начальники територіальних управлінь юстиції
|
|
2.
|
Встановити, що керівники підрозділів головного управління юстиції, начальники територіальних управлінь юстиції несуть персональну відповідальність за неналежне вирішення, в межах своїх повноважень питань, порушених в адресованих їм зверненнях громадян, а також вжиття заходів для поновлення прав і свобод громадян, порушених внаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян, притягнення винних осіб до відповідальності у встановленому Законом порядку, в тому числі до дисциплінарної, за невиконання чи неналежне виконання службових обов’язків щодо розгляду звернень громадян
|
протягом
2013 року
|
Карасюк С.В.,
Сиротенко О.Г.,
начальники структурних підрозділів, начальники відділів
та завідувачі
секторів, начальники територіальних управлінь юстиції
|
|
3.
|
Начальникам територіальних управлінь юстиції вжити невідкладених заходів для вдосконалення, відповідно до вимог діючого законодавства, умов реалізації конституційного права на звернення, забезпечивши:
- належну взаємодію з органами державної влади та органами місцевого самоврядування з метою оперативного і всебічного вирішення в межах надання їм повноважень, з якими звертаються до них громадяни на особистому прийомі;
- належне виконання вимог наказу Міністерства юстиції України від 18 березня 2004 року № 26/5 “Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень та особистого прийому громадян у Міністерстві юстиції, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління” (зі змінами та доповненнями) щодо запобігання порушення конституційних прав громадян на звернення, вважаючи, що розгляд звернень громадян є важливою ділянкою роботи головного управління юстиції в області, засіб отримання інформації про недоліки в роботі органів юстиції;
особливу увагу приділяти при розгляді звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних осіб та осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів, інших осіб, які потребують соціального захисту та підтримки, для співпраці залучати громадські приймальні та юридичні клініки (надання безоплатної правової допомоги)
надання можливості заявникам скористатись правом вимоги щодо дотримання таємниці розгляду заяви чи скарги. За проханням громадянина, висловлене в усній формі чи зазначене в тексті звернення не підлягає розголошенню його прізвища, місця проживання та місця роботи.
|
протягом
2013 року
|
начальники територіальних управлінь юстиції, керівники структурних підрозділів цих управлінь
|
|
4.
|
З метою забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян, оперативного вирішення порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання у подальшому таких порушень, керівникам територіальних органів юстиції особисто здійснювати контроль за організацією цього напрямку діяльності в міських, районних, міськрайонним управліннях юстиції, особливу увагу приділяти здійсненню керівниками цих установ особистого прийому громадян у поза робочий час та за місцем їх проживання. Проводити зустрічі з жителями сільської місцевості з метою роз’яснення прав громадян та чинного законодавства
|
протягом
2013 року
|
начальники територіальних управлінь юстиції
|
|
5.
|
Постійно аналізувати та узагальнювати питання, що порушують у зверненнях громадяни, особливо повторних, виявляти причини, що їх породжують, та за результатами такого аналізу вносити в установленому порядку пропозиції щодо розв’язання найбільш актуальних проблем, зокрема пропозицій про внесення змін до чинного законодавства України
|
протягом
2013 року
|
Карасюк С.В.,
Сиротенко О.Г.,
начальники структурних підрозділів, начальники відділів
та завідувачі
секторів, начальники територіальних управлінь юстиції
|
|
6.
|
Відповідно до плану роботи головного управління юстиції на 2013 рік продовжити роботу по здійсненню комплексних, цільових та контрольних перевірок територіальних органів юстиції з питань розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому. В ході перевірок надавати необхідну методичну та практичну допомогу. Результати перевірок обговорювати на колегіях, службових нарадах та семінарах з посадовими особами, які відповідають за ведення діловодства по зверненнях громадян, здійснюють контроль за їх розглядом, відповідають за організацію роботи з цих питань, розглядають заяви і скарги
|
протягом
2013 року
|
Карасюк С.В.,
Філіпчук В.В.
|
|
7.
|
Забезпечити висвітлення через засоби масової інформації узагальнених матеріалів щодо організації роботи зі зверненнями громадян, графіків особистих прийомів громадян посадовими особами цих органів
|
щоквар-тально
|
Карасюк С.В.,
Сиротенко О.Г. начальники територіальних управлінь юстиції
|
|
|