ГСВО МОН


Скачати 144.83 Kb.
Назва ГСВО МОН
Дата 16.03.2013
Розмір 144.83 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи

ГСВО МОН

ГСВО МОН




ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ


Освітньо-кваліфікаційна характеристика

СПЕЦІАЛІСТА


(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)





за спеціальністю


7.050201 "МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ"

(код і назва спеціальності)



Напряму підготовки



0502 "МЕНЕДЖМЕНТ"

(код і назва напряму підготовки)


Видання офіційне


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

Київ

Передмова

1. РОЗРОБЛЕНО

робочою групою Міністерства освіти і науки України
ВНЕСЕНО

Київським національним торговельно-економічним університетом

(назва базового вищого закладу освіти)
2. ЗАТВЕРДЖЕНО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ

(введено як тимчасовий)
Наказом Міністерства освіти і науки України

від 25 травня 2001 р. № 404
3. ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ
4. РОЗРОБНИКИ СТАНДАРТУ
Голова робочої групи – Н.М.Ушакова, канд. екон. наук, проф. КНТЕУ; від КНТЕУ – І.В. Іванова, канд. екон. наук. доц.; В.М. Букіна, канд. екон. наук. доц.; О.Д. Гудзинський, д-р екон. наук, проф. НАУ; І.С. Задорожний, д-р екон. наук, проф. Черкаського ін-ту управління бізнесом; О.Ф. Кравченко, канд. екон. наук, доц. КДТУБА; М.М. Мартиненко, д-р техн. наук, проф. КЕІМ; В.Д. Рожок, д-р. техн. наук, проф. КЕІМ; С.М. Соболь, канд. екон. наук, доц. КНЕУ; Ф.І.Хміль, д-р екон. наук, проф. ЛКА; В.Г. Шинкаренко, д-р екон. наук, проф. ХДАДТУ

Цей стандарт не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований та розповсюджений без дозволу Міністерства освіти і науки України

Вступ



Освітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ) випускника ви­щого закладу освіти є державним нормативним доку­м­ент­ом, у яко­му узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі ос­вітньої та професійної підготовки, визначаються місце спеціаліста з фаху “Менедж­мент організацій” в структурі гос­по­дарства держави та вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей.

Цей стандарт є складовою частиною системи стандартів вищої освіти, у якій узагальнюються вимоги до змісту освіти та навчання з боку держави, світового спі­в­­­то­ва­риства та споживачів випускників. ОКХ відо- бражає соціальне замовлення на фахівця, що розробля­єть­ся у сферах праці та професійної підготовки з урахуванням ана­лі­зу про­фесійної діяльності.

ОКХ встановлює галу­зе­ві квалі­фі­каційні вимоги до соціально-ви­робничої діяльності випус­к­ни­ка вищого закладу освіти – спеціаліста з фаху “Менеджмент організацій” і державні ви­моги до властивостей та якостей особи, яка здобула повну вищу освіту відповідної спеціалізації, визначеної варіативною компонентою.

Стандарт викори­с­товується при:

  1. визначенні первинних посад випускників вищих закладів освіти та умов їх використання;

  2. визначенні об’єкта, цілей освітньої та професійної підго­то­в­ки;

  3. розробленні та корегуванні освітньо-про­фе­сійної програми під­готовки спеціалістів з фаху “Менеджмент організацій”;

  4. розробленні засобів діагностики рівня якості освітньо-профе­сі­й­ної підготовки спеціаліста;

  5. визначенні змісту навчання як бази для оволодіння нови­ми спеціальностями, кваліфікаціями;

  6. визначенні змісту навчання у системі перепідготовки та під­ви­­щення кваліфікації;

  7. атестації випускників вищих закладів освіти та серти­фі­к­а­ції фахівців;

  8. укладанні договорів або контрактів щодо підготовки фахі­в­ців;

  9. професійній орієнтації здобувачів фаху;

  10. визначенні критеріїв професійного відбору;

  11. прогнозуванні потреби у фахівцях відповідної спеціальності та освітньо-кваліфікаційного рівня та при плануванні їх під­го­товки;

  12. обгрунтуванні переліків спеціальностей та спеціалізацій ви­щ­ої освіти;

  13. визначенні кваліфікації фахівців;

  14. розподіленні та аналізі використання випускників вищих закладів освіт;

розробленні вищим закладом освіти варіативної компоненти до галузевого стандарту (освітньо-кваліфікаційної характеристики зі спеціалізації.
ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ





Освітньо-кваліфікаційна характеристика

СПЕЦІАЛІСТА


(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)


за спеціальністю

7.050201 "МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ"

(код і назва спеціальності)


напряму підготовки

0502 "МЕНЕДЖМЕНТ"

(код і назва напряму підготовки)




Чинний від 2001 05 25

(рік-місяць-число)
1. Галузь використання

Цей стандарт поширюється на органи управління вищою освітою, вищі зак­л­ади освіти, а також міністерства, відомства, асо­ціації, підприємства, організації різних форм власності, де готуються або використовуються фахівці освітньо-кваліфікаційного рівня



спеціаліст

(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)

за спеціальністю

7.050201 “Менеджмент організацій”




(код і назва спеціальності)

Напряму підготовки

0502 “Менеджмент”




(код і назва підготовки)

Освітнього рівня

повна вища освіта




(назва освітнього рівня)

Кваліфікації

менеджер-економіст; менеджер у галузі діяльності




(назва кваліфікації)

з узагальненим об’єктом діяльності

низовий та середній рівень управління у лінійних та функціональних підрозділах організацій різних форм власності та організаційно-правових форм


з нормативним

один рік




Терміном навчання

(років, місяців)

(денна форма)





Фахівець цього рівня підготовлений  до роботи за одним чи кількома з видів і найменувань економічної діяльності за Державним класифікатором видів економічної діяльності ДК 009–96, затве­рдж­ен­им наказом держстандарту України від 22.10.96 р. № 441 (кодифікація та конкретні галузі діяльності зазначаються у варіативних компонентах).

Фахівець здатен виконувати зазначену професійну роботу (професійні назви робіт, коди та назви класифікаційних уг­ру­по­в­ань професій за Державним класифікатором професій ДК 003–95 наведено у табл.1).

Таблиця 1
Професійні назви робіт, які здатен виконувати спеціаліст з фаху

Менеджмент організацій”


№ пор.

Назва та шифр професійної групи

Професійна назва роботи

1

2





13

1229.6 *Керівники підрозділів у сфері культури, відпочинку та спорту

Головний адміністратор

Завідувач виставки, закладу клубного типу, клубу, лекторію, музею, пересувної виставки, спортивної споруди, студії, театру (літнього), центру (молодіжного), бази туристської

Начальник клубу (аероклубу, службового собаків­ництва, спортивно-технічного, стрілець-ко-спортивного)

Керівник туристської групи

Начальник табору туристського





14

1229.7 *Керівники інших основних підрозділів в інших сферах діяльності

Завідувач (начальник) приймальні, архіво-схо­вища, відділення (контейнерного), групи, пункту (заготівельного, приймального), сек­тора, частини

Заступник начальника прес-центру

Начальник сектора

15

1231 *Керівники фінансових, економічних, юри­дичних та адміністратив­них підрозділів

Завідувач (начальник) секретаріату

Завідувач канцелярії


25

1316 *Керівники малих підприємств без апарата управління на транс­порті, у складському господарстві та зв’язку

Заступник директора (керівника) малого підприємства (транспортного, складського, зв’язку)

Закінчення табл. 1

1

2

3

26

1317 Керівники малих підприємств без апарата управління у комерційному обслуговуванні

Керуючий агентством (торговельним, нерухомості, рекламним)



29

2320 Викладачі середніх навчальних закладів

Викладач професійного навчально-виховного закладу


Спеціаліст з фаху “Менеджмент організацій” може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, а також посади заступників у тих видах діяльності, які у табл. 1 позначено *. Назви інших первинних посад визначаються у варіативних компонентах згідно з галузевими нормативними до­ку­ментами або штатними розкладами підприємств галузі(ей) з ура­ху­ва­нням принципів формування назв посад, викладених у нормативних документах сфери праці.

Професійна діяльність спеціаліста з фаху “Менеджмент організацій” на первинних посадах полягає у:

  1. реалізації загальних функцій управління шляхом здійснення переважно евристичних та адміністраторських і частково операторських процедур праці;

  2. прийнятті тактичних і стратегічних рішень в межах своєї компетенції;

  3. тактичному (з елементами стратегії) управлінні первинними підроз­ділами – лінійними (основна діяльність) або функціональними (кадри, комерційний, транспортний, постачання та збут, зберігання, господарське забезпечення), а також самостійними організаціями на всіх стадіях їх життєвого циклу переважно без або з мінімумом апарата управління (заступник, бухгалтерія);

  4. керівництві підлеглими, компетенція яких не вища за молодших спеціалістів та бакалаврів.

Основні напрями професійної діяльності – організаційно-управлінська, адміністративно-господарська та інформаційно-аналітична. Спеціаліст з фаху “Менеджмент організацій” за умов набуття відповідного досвіду може адаптуватися до таких напрямів суміжної професійної діяльності: економічна, маркетингова, обліково-контрольна, зовнішньо-економічна, освітня, науково-дослідницька.
Цей стандарт встановлює:

  1. професійне призначення та умови використання випускників вищих закладів освіти освітньо-кваліфікаційного рівня “спеціаліст” з фаху “Менеджмент організацій” у вигляді переліку первинних посад, вироб­ничих функцій та типових завдань діяльності;

  2. освітні та кваліфікаційні вимоги до випускників вищих закладів освіти кваліфікації “Менеджер у галузі діяльності” у вигляді переліку здатнос­тей та умінь вирішувати завдання діяльності;

  3. вимоги до атестації якості освітньої та професійної підго­то­вки випускників вищих закладів освіти;

  4. відповідальність за якість освітньої та професійної підго­товки.

Стандарт є обов’язковим для вищих зак­л­адів освіти, що готують спеціалістів з фаху “Менеджмент організацій”. Підприємства, установи, органі­зації повинні забезпечити необ­хі­д­ні умови для використання фахів­-ц­ів відповідно до здобутих ними у вищому закладі освіти ква­ліфікації та спеціальності згідно з чинним законодавством.

Стандарт призначений для сертифікації фахівців та атес­та­ції випускників вищих закладів освіти.

Стандарт є основою для розроблення кожним вищим закладом освіти варіативної компоненти – ОКХ зі спеціалізації з урахуванням специфіки галузі та регіону.
2. Нормативні посилання
У цьому стандарті є посилання на такі державні та галузеві стандарти України:

  1. ДК 003–95 Державний класифікатор професій;

  2. ДК 009–96 Державний класифікатор видів економічної діяльності;

  3. ДСВО 01–98 Основні положення;

  4. ДСВО 02–98 Терміни та визна­че­ння;

  5. ДСВО 04–98 Освітній рівень “повна вища освіта”;

  6. ДСВО 07–98 Освітньо-кваліфікаційний рівень “спеціаліст”;

  7. ГСВО МОН Освітньо-профе­сій­на програма підготовки спеціаліста зі спеціальності “Менеджмент організацій”;

  8. ГСВО МОН Засоби діагностики рівня якості освітньо-професі­й­ної підготовки спеціаліста зі спеціальності “Менеджмент організацій”. Тести об’єктивного контролю рівня якості освітньо-професійної підготовки фахівця;

  9. ДСТУ 3739–98 Положення про ведення державного класифікатора ДК 003–95 “Класифікатор професій”.


3. Виробничі функції, типові завдання діяльності
та уміння щодо їх вирішення
3.1. Відповідно до посад, що може займати випускник вищого закладу освіти, він придатний до виконання виро­бничих фу­нк­цій (здійснення певних типів діяльності) та типових для даної функції завдань діяльності. Кожному завданню відповідає система умінь щодо вирішення цього типового завдання діяльності.

3.2. Вищі заклади освіти повинні забезпечити опанування спеціа­лістами з фаху “Менеджмент організацій” системи умінь вирішувати певні типові завдання дія­ль­ності при здійсненні певних виробничих функцій, визначених у табл. дод. А.

4. Здатності вирішувати проблеми та завдання соціальної діяльності
та уміння, що є відображенням наявності цих здатностей
4.1. Загальні вимоги до властивостей і якостей випускника вищого закладу освіти як соціальної особистості подаються у вигляді переліку здатностей вирішувати певні проблеми та завдання со­ці­альної діяльності та системи умінь, що є відображенням наявності цих здатностей.

4.2 Вищі заклади освіти повинні сформувати спеціалістів з фаху “Менеджмент організацій” як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і за­вдання соціальної діяльності через вироблення умінь, визначених у табл. дод. Б.

5. Вимоги до професійного відбору
Підготовка спеціалістів за фахом “Менеджмент організацій” здійснюється на основі базової вищої освіти за напрямом “Менеджмент”.

Для забезпечення ефективності реалізації завдань освітньої та професійної підготовки, що визначені в освітньо-кваліфікаційній характеристиці, при відборі студентів ставляться вимоги щодо їх здібностей і підготовленості у вигляді системи знань, умінь і навичок, визначених програмою базової вищої освіти з напряму “Менеджмент” і підтверджених результатами державної атестації з використанням загальнодержавних методів комплексної діагностики (випускної роботи (проекту), комплексного державного екзамену або їх поєднання). Освіту за спеціальністю “Менеджмент організацій” продовжують студенти, які отримали кваліфікацію “Бакалавр з менеджменту”, “Фахівець з менеджменту”.
6. Вимоги до державної атестації випускників вищих закладів освіти
Атестація якості підготовки спеціаліста за фахом “Менеджмент організацій” щодо встановлення фактичної відпо­відності рівня освітньої під­го­товки вимогам ОКХ здійснюється Державною екзаменаційною комісією вищого закладу освіти з даного фаху, затвердженою Міністерством освіти і науки України, після виконання студентами у повному обсязі навчального плану.

Атестація здійснюється на підставі оцінки рівня професійних знань, умінь та навичок випускників, передбачених даною освітньо-кваліфікаційною характеристикою, з використанням загальнодержавних методів комплексної діагностики: захист дипломної роботи (проекту) у поєднанні з комплексним державним екзаменом з фаху.

Присвоєння кваліфікації “Менеджер-економіст”, “Менеджер у галузі діяльності” здійснює Державна екзаменаційна комісія.
7. Відповідальність за якість освітньої та професійної підготовки випускників вищих закладів освіти – спеціалістів за спеціальністю “Менеджмент організацій”

Відповідальність за якість освітньої та професійної підготовки випускників вищих закладів освіти встановлюється згідно з чинним законодавством.





Схожі:

Пояснювальна записка Мета вивчення навчальної дисципліни
Навчальна програма складена згідно освітньо-професійної програми ГСВО напряму 030402 «Правознавство»
Фізика програма зовнішнього незалежного оцінювання
К.; Ірпінь: Перун, 2005, затвердженої МОН: лист від 23. 12. 2004 №1/11-6611) та для 10-11 класів (К., 2010, затвердженої МОН: наказ...
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з фізики
К.; Ірпінь: Перун, 2005, затвердженої МОН: лист від 23. 12. 2004 №1/11-6611) та для 10-11 класів (К., 2010, затвердженої МОН: наказ...
П осилкіна Ольга Вікторівна
Видано всього 415 науково-методичних праць, з них: 3 підручника з грифами МОН і МОЗ України; 13 навчальних посібників (10 з грифом...
ДРОГОБИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ІВАНА ФРАНКА
На виконання наказу МОН України від 24. 05. 2007 № 420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу», рішення...
Навчальний предмет «Інформатика» у 2012/2013 навчальному році вивчатиметься...
У 9-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України №132 від 23....
ПЛАН ДІЙ Міністерства освіти і науки України для реалізації розпорядження...
МОН та Всеукраїнської селекторної наради від 10 квітня з питань забезпечення ефективного виконання функцій, переданих для тимчасового...
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» (для 10-11 класів загальноосвітніх...
«Захист Вітчизни» викладається на підставі діючого законодавства та входить до інваріантної складової Типових навчальних планів загальноосвітніх...
Про внесення змін до наказу МОН України від 23. 02. 2004 року №132...
Про внесення змін до наказу МОН України від 23. 02. 2004 року №132 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних...
Авіаційно-космічна техніка і технологія
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського “Харківський авіаційний інститут МОН України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка