|
Скачати 144.83 Kb.
|
ГСВО МОН ГСВО МОН
Освітньо-кваліфікаційна характеристика
(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)
(код і назва спеціальності)
Видання офіційне МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Київ Передмова 1. РОЗРОБЛЕНО робочою групою Міністерства освіти і науки України ВНЕСЕНО Київським національним торговельно-економічним університетом (назва базового вищого закладу освіти) 2. ЗАТВЕРДЖЕНО ТА НАДАНО ЧИННОСТІ (введено як тимчасовий) Наказом Міністерства освіти і науки України від 25 травня 2001 р. № 404 3. ВВЕДЕНО ВПЕРШЕ 4. РОЗРОБНИКИ СТАНДАРТУ Голова робочої групи – Н.М.Ушакова, канд. екон. наук, проф. КНТЕУ; від КНТЕУ – І.В. Іванова, канд. екон. наук. доц.; В.М. Букіна, канд. екон. наук. доц.; О.Д. Гудзинський, д-р екон. наук, проф. НАУ; І.С. Задорожний, д-р екон. наук, проф. Черкаського ін-ту управління бізнесом; О.Ф. Кравченко, канд. екон. наук, доц. КДТУБА; М.М. Мартиненко, д-р техн. наук, проф. КЕІМ; В.Д. Рожок, д-р. техн. наук, проф. КЕІМ; С.М. Соболь, канд. екон. наук, доц. КНЕУ; Ф.І.Хміль, д-р екон. наук, проф. ЛКА; В.Г. Шинкаренко, д-р екон. наук, проф. ХДАДТУ Цей стандарт не може бути повністю чи частково відтворений, тиражований та розповсюджений без дозволу Міністерства освіти і науки України ВступОсвітньо-кваліфікаційна характеристика (ОКХ) випускника вищого закладу освіти є державним нормативним документом, у якому узагальнюється зміст освіти, тобто відображаються цілі освітньої та професійної підготовки, визначаються місце спеціаліста з фаху “Менеджмент організацій” в структурі господарства держави та вимоги до його компетентності, інших соціально важливих властивостей та якостей. Цей стандарт є складовою частиною системи стандартів вищої освіти, у якій узагальнюються вимоги до змісту освіти та навчання з боку держави, світового співтовариства та споживачів випускників. ОКХ відо- бражає соціальне замовлення на фахівця, що розробляється у сферах праці та професійної підготовки з урахуванням аналізу професійної діяльності. ОКХ встановлює галузеві кваліфікаційні вимоги до соціально-виробничої діяльності випускника вищого закладу освіти – спеціаліста з фаху “Менеджмент організацій” і державні вимоги до властивостей та якостей особи, яка здобула повну вищу освіту відповідної спеціалізації, визначеної варіативною компонентою. Стандарт використовується при:
розробленні вищим закладом освіти варіативної компоненти до галузевого стандарту (освітньо-кваліфікаційної характеристики зі спеціалізації. ГАЛУЗЕВИЙ СТАНДАРТ ВИЩОЇ ОСВІТИ Освітньо-кваліфікаційна характеристика
(назва освітньо-кваліфікаційного рівня)
(код і назва спеціальності)
(код і назва напряму підготовки) Чинний від 2001 05 25 (рік-місяць-число) 1. Галузь використання Цей стандарт поширюється на органи управління вищою освітою, вищі заклади освіти, а також міністерства, відомства, асоціації, підприємства, організації різних форм власності, де готуються або використовуються фахівці освітньо-кваліфікаційного рівня
Фахівець цього рівня підготовлений до роботи за одним чи кількома з видів і найменувань економічної діяльності за Державним класифікатором видів економічної діяльності ДК 009–96, затвердженим наказом держстандарту України від 22.10.96 р. № 441 (кодифікація та конкретні галузі діяльності зазначаються у варіативних компонентах). Фахівець здатен виконувати зазначену професійну роботу (професійні назви робіт, коди та назви класифікаційних угруповань професій за Державним класифікатором професій ДК 003–95 наведено у табл.1). Таблиця 1 Професійні назви робіт, які здатен виконувати спеціаліст з фаху “Менеджмент організацій”
Закінчення табл. 1
Спеціаліст з фаху “Менеджмент організацій” може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, а також посади заступників у тих видах діяльності, які у табл. 1 позначено *. Назви інших первинних посад визначаються у варіативних компонентах згідно з галузевими нормативними документами або штатними розкладами підприємств галузі(ей) з урахуванням принципів формування назв посад, викладених у нормативних документах сфери праці. Професійна діяльність спеціаліста з фаху “Менеджмент організацій” на первинних посадах полягає у:
Основні напрями професійної діяльності – організаційно-управлінська, адміністративно-господарська та інформаційно-аналітична. Спеціаліст з фаху “Менеджмент організацій” за умов набуття відповідного досвіду може адаптуватися до таких напрямів суміжної професійної діяльності: економічна, маркетингова, обліково-контрольна, зовнішньо-економічна, освітня, науково-дослідницька. Цей стандарт встановлює:
Стандарт є обов’язковим для вищих закладів освіти, що готують спеціалістів з фаху “Менеджмент організацій”. Підприємства, установи, організації повинні забезпечити необхідні умови для використання фахів-ців відповідно до здобутих ними у вищому закладі освіти кваліфікації та спеціальності згідно з чинним законодавством. Стандарт призначений для сертифікації фахівців та атестації випускників вищих закладів освіти. Стандарт є основою для розроблення кожним вищим закладом освіти варіативної компоненти – ОКХ зі спеціалізації з урахуванням специфіки галузі та регіону. 2. Нормативні посилання У цьому стандарті є посилання на такі державні та галузеві стандарти України:
3. Виробничі функції, типові завдання діяльності та уміння щодо їх вирішення 3.1. Відповідно до посад, що може займати випускник вищого закладу освіти, він придатний до виконання виробничих функцій (здійснення певних типів діяльності) та типових для даної функції завдань діяльності. Кожному завданню відповідає система умінь щодо вирішення цього типового завдання діяльності. 3.2. Вищі заклади освіти повинні забезпечити опанування спеціалістами з фаху “Менеджмент організацій” системи умінь вирішувати певні типові завдання діяльності при здійсненні певних виробничих функцій, визначених у табл. дод. А. 4. Здатності вирішувати проблеми та завдання соціальної діяльності та уміння, що є відображенням наявності цих здатностей 4.1. Загальні вимоги до властивостей і якостей випускника вищого закладу освіти як соціальної особистості подаються у вигляді переліку здатностей вирішувати певні проблеми та завдання соціальної діяльності та системи умінь, що є відображенням наявності цих здатностей. 4.2 Вищі заклади освіти повинні сформувати спеціалістів з фаху “Менеджмент організацій” як соціальних особистостей, здатних вирішувати певні проблеми і завдання соціальної діяльності через вироблення умінь, визначених у табл. дод. Б. 5. Вимоги до професійного відбору Підготовка спеціалістів за фахом “Менеджмент організацій” здійснюється на основі базової вищої освіти за напрямом “Менеджмент”. Для забезпечення ефективності реалізації завдань освітньої та професійної підготовки, що визначені в освітньо-кваліфікаційній характеристиці, при відборі студентів ставляться вимоги щодо їх здібностей і підготовленості у вигляді системи знань, умінь і навичок, визначених програмою базової вищої освіти з напряму “Менеджмент” і підтверджених результатами державної атестації з використанням загальнодержавних методів комплексної діагностики (випускної роботи (проекту), комплексного державного екзамену або їх поєднання). Освіту за спеціальністю “Менеджмент організацій” продовжують студенти, які отримали кваліфікацію “Бакалавр з менеджменту”, “Фахівець з менеджменту”. 6. Вимоги до державної атестації випускників вищих закладів освіти Атестація якості підготовки спеціаліста за фахом “Менеджмент організацій” щодо встановлення фактичної відповідності рівня освітньої підготовки вимогам ОКХ здійснюється Державною екзаменаційною комісією вищого закладу освіти з даного фаху, затвердженою Міністерством освіти і науки України, після виконання студентами у повному обсязі навчального плану. Атестація здійснюється на підставі оцінки рівня професійних знань, умінь та навичок випускників, передбачених даною освітньо-кваліфікаційною характеристикою, з використанням загальнодержавних методів комплексної діагностики: захист дипломної роботи (проекту) у поєднанні з комплексним державним екзаменом з фаху. Присвоєння кваліфікації “Менеджер-економіст”, “Менеджер у галузі діяльності” здійснює Державна екзаменаційна комісія. 7. Відповідальність за якість освітньої та професійної підготовки випускників вищих закладів освіти – спеціалістів за спеціальністю “Менеджмент організацій” Відповідальність за якість освітньої та професійної підготовки випускників вищих закладів освіти встановлюється згідно з чинним законодавством. |
Пояснювальна записка Мета вивчення навчальної дисципліни Навчальна програма складена згідно освітньо-професійної програми ГСВО напряму 030402 «Правознавство» |
Фізика програма зовнішнього незалежного оцінювання К.; Ірпінь: Перун, 2005, затвердженої МОН: лист від 23. 12. 2004 №1/11-6611) та для 10-11 класів (К., 2010, затвердженої МОН: наказ... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з фізики К.; Ірпінь: Перун, 2005, затвердженої МОН: лист від 23. 12. 2004 №1/11-6611) та для 10-11 класів (К., 2010, затвердженої МОН: наказ... |
П осилкіна Ольга Вікторівна Видано всього 415 науково-методичних праць, з них: 3 підручника з грифами МОН і МОЗ України; 13 навчальних посібників (10 з грифом... |
ДРОГОБИЦЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ПЕДАГОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ імені ІВАНА ФРАНКА На виконання наказу МОН України від 24. 05. 2007 № 420 «Про використання мобільних телефонів під час навчального процесу», рішення... |
Навчальний предмет «Інформатика» у 2012/2013 навчальному році вивчатиметься... У 9-х класах – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом МОН України №132 від 23.... |
ПЛАН ДІЙ Міністерства освіти і науки України для реалізації розпорядження... МОН та Всеукраїнської селекторної наради від 10 квітня з питань забезпечення ефективного виконання функцій, переданих для тимчасового... |
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» (для 10-11 класів загальноосвітніх... «Захист Вітчизни» викладається на підставі діючого законодавства та входить до інваріантної складової Типових навчальних планів загальноосвітніх... |
Про внесення змін до наказу МОН України від 23. 02. 2004 року №132... Про внесення змін до наказу МОН України від 23. 02. 2004 року №132 "Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних... |
Авіаційно-космічна техніка і технологія Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського “Харківський авіаційний інститут МОН України |