Лабораторна робота № 6.
Тема.
|
Типізовані файли.
|
Мета.
|
Формування вмінь і навиків створення та використання типізованих файлів. Закріплення вмінь і навиків використання функцій вводу-виводу та обробки рядків. Застосування вмінь і навиків програмування алгоритмів лінійної, розгалуженої та циклічної структури.
|
Контрольні запитання.
Коли та з якою метою доцільно використовувати файли в програмуванні?
Які типи файлів використовуються в Object Pascal? У чому переваги та недоліки кожного типу файла стосовно форматів записів та швидкості обробки?
Що відбувається на рівні операційної системи при відкритті файла?
Для чого і як створюються записи користувача?
Як створити типізований файл?
Як здійснюється зчитування даних з типізованого файла?
Як здійснюється перевірка кінця файла і коли вона застосовується?
Як закрити файл? Що відбувається на рівні операційної системи при закритті файла?
Завдання.
Скласти програму для запису елемента списку у типізований файл для розв'язання поставленого завдання.
Вимоги до програми:
для зберігання полів, що характеризують один об'єкт описати та використати тип даних користувача;
рядки списку зберігати в типізованому файлі;
значення полів записів заносити з використанням оператора присвоєння;
значення параметрів обчислень ввести з клавіатури з відповідною перевіркою коректності типів та даних;
результати виконання алгоритму вивести в одному діалоговому вікні.
Варіанти:
Список учнів містить їх прізвища, імена та по батькові. Вияснити, чи є в даному не впорядкованому за алфавітом списку учнів задане прізвище. Якщо є, то вказати порядкові номери таких прізвищ, відповідні імена та по батькові;
Список учнів містить їх прізвища, імена та по батькові. Вияснити, чи є в даному не впорядкованому за алфавітом списку учнів однофамільці. При виявленні однофамільців надрукувати їхні дані;
Список учнів містить їх прізвища, імена, по батькові та абревіатури класів. Визначити, в яких класах зустрічається прізвище Поліщук (списки класів не впорядковані за алфавітом);
Заданий список, що містить перелік прізвищ учнів і назви вулиць, на яких вони проживають. Визначити, на якій з вулиць пропиває найбільша кількість учнів;
Список учнів містить їх прізвища, імена та по батькові. Визначити, яке ім'я у класі зустрічається найчастіше;
Список містить прізвища учнів і назви улюблених предметів кожного з них. Визначити, який з предметів вказаний найбільшу кількість разів і для скількох учнів він є улюбленим;
Список містить прізвища учнів та суми отриманих балів кожним з них. Впорядкувати список за спаданням суми отриманих балів;
Список містить перелік футбольних команд та кількість очок, набраних у чемпіонаті кожною з них. Вказати назву команди-чемпіона. При наявності кількох команд з максимальною кількістю набраних очок надрукувати назви всіх таких команд;
Список співробітників містить їх прізвища, імена, по батькові і номери їх домашніх телефонів. Знайти телефон співробітника за прізвищем або вказати на відсутність даних у списку. Якщо телефон знайдено, то список до кінця не переглядати;
Заданий список, що містить перелік прізвищ учнів і назви вулиць, на яких вони проживають. Вказати, чи є серед учнів такі, що проживають по вулиці Соборній;
Заданий список, що містить перелік прізвищ учнів і назви вулиць, на яких вони проживають. Вказати кількість і прізвища учнів, що проживають по вулиці Дубенській.
Скласти програму-словник термінів з інформатики;
Скласти програму, згідно якої для введеного з клавіатури англійського слова друкуються його значення українською та російською мовами.
Список містить відомості про автомобілі: їх марки, номери і прізвища власників. Вказати кількість автомобілів даної марки;
Список містить відомості про автомобілі: їх марки, номери і прізвища власників. Вказати прізвища власників і номери автомобілів даної марки;
Список містяться відомості про кожну книгу: прізвище автора, рік та назву видання, Знайти назви книг даного автора, виданих після 1960 року;
Список містить дані про кожну партію експортованих товарів: назву, країну, що імпортує товар та об'єм партії, що поставляється в штуках. Вказати загальний об'єм експорту даного товару;
Список містить відомості про кожного учня школи: прізвище, ім'я, та назву класу. Вивести список учнів вказаного класу;
Список містить відомості про кожного учня школи: прізвище, ім'я, та назву класу. Вказати назву класу, в якому навчається найбільше учнів;
Список містить відомості про кожного учня школи: прізвище, ім'я, та назву класу. Визначити назву класу, в якому найчастіше зустрічається однакове прізвище. Вивести це прізвище та частоту його використання;
Скласти програму для розв'язання завдання попередньої задачі.
|