Байдужість до навчання проблема дитини чи дорослих?


Скачати 199.86 Kb.
Назва Байдужість до навчання проблема дитини чи дорослих?
Дата 11.12.2013
Розмір 199.86 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Інформатика > Вопрос
Батьківські збори

Байдужість до навчання — проблема дитини чи дорослих?

Мета: Виявити причини негативного ставлення учня до навчання, обговорити шляхи спільного рішення цієї проблеми, виробити лінію поведінки батьків у випадку емоційного зриву учня, викликаного надмірним навчальним навантаженням, анкетування батьків; розповісти батькам про ставлення школярів-підлітків до навчання, формування у них схильностей та інтересів у навчанні, визначення ними улюбленних дисциплін; обговорити з батьками прояви у підлітків факторів, що заважають правильній організації виконання домашніх завдань; визначити роль батьків у прищепленні підліткам зацікавленості до навчання та самоосвіти.

На класній дошці написано вислови: «Вся сім’я вмісті, так і душа на місці» «Не потрібен і клад, коли в родині лад» «Не буде добра, коли в родині ворожнеча»

Хід зборів

Байдужість до навчання — проблема дитини чи дорослих?

Кожна дитина у будь-якому віці допитлива і розумна по-своєму. В юності ж розумова активність набуває дещо дуже характерних рис.

Як ви вже помітили: з кожним роком інтерес до навчання падає. Крок за кроком ми доходимо до тієї межі, коли починаються оті великі проблеми, пов’язані з навчанням підлітків. Причин тут можна назвати багато, які залежать не тільки від самого учня. Сьогодні ми поговоримо про те, що залежить від вас, батьків.

На передодні зборів з учнями та з вами було проведено анкетування. Зараз я хочу познайомити вас з результатами цього анкетування:

  • Анкета для учнів «Твоє навчання»

  • Анкета для учнів «Я і мої батьки»
  • Анкета для учнів «Моє місце в родині»

  • Анкета для учнів «Моє життя в родині»

  • Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»

Вашій увазі я хочу надати аналіз цього анкетування у вигляді презентації(перегляд і коментування вчителем результатів анкетування)

При індивідуальних розмовах з більшістю з вас я прийшла до висновку: деякі батьки, констатуючи, що їх син або донька перестала навчатися, змирилися з цим і зробили висновок- не всім же бути вченими, високоосвіченими. Ще інші дали зрозуміти своїм чадам, що усе сьогодні купується- і вуз, і диплом, і робота. Та це не так….

Внаслідок такої позиції батьків падає інтерес до навчання. Отак поступово наш учень починає нехтувати домашнім завданням, певний час ще тримається на тому,що запам’ятав на уроці, а далі вже і на уроці неуважний. Власне, правильніше говорити про перебування такого учня у школі, ніж про його навчання. І найстрашніше те, що його батьки, бачачи як ледащіє їхня дитина, не звертають увагу. У небажанні навчатися таїться велика небезпека.

По-перше, всім выдома аксіома, що припода не терпить пустоти. Отже, коли підліток не бере в голову розумного і доброго, лихе й нерозумне само знаходить його й заповнює порожнечу. Саме ті підлітки, які байдикують, найчастіше зазнають негативного впливу вулиці, потрапляють у сумнівні компанії, привчаються до шкідливих звичок.

По-друге, навчання- це не лише здобуття певної суми знань. Це постійний розвиток інтелекту. Осмислюючи суспільні та природні явища, розв’язуючи задачи,учень удосконалює свої розумові здібності, піднімається на щабель вище у своїх розумових можливостях.

Нехай ваш син чи донька не прагне стати науковцем, а буде простою людиною, добрим господарем або господинею дому. У жодних джерелах народної творчості не знайдеш схвалення ледарства, неуцтва,а навпаки,-«наука в ліс не веде, а з лісу виводить». А хто сказав, що господареві дому не потрібні освіченість, кмітливість,працьовитість, відповідальність за сім’ю, наполегливість у досягненні своєї мети і врешті-решт повага до людей?! А для цього, погодьтеся, треба навчатись труднощі, треба вміти працювати. Це треба розвивати з малечку. Отже, потураючи своїм дітям у їх небажанні вчитися, ми привчаємо їх жити легко, безтурботно,паразитуючи на праці батьків. Таким чином, нібито бажаючи дитині добра ми приносимо їй зло, бо не розвиваємо здатності і бажання протистояти випробуванням, які готує їм життя. «Люби дитину, як душу, а тряси, як грушу»- говорили наші діди та прадіди. Цим вони не проповідували жорстокість, чи,недай, Боже, насильства над дитиною. Але під цим розуміли поєднання любові з вимогливостю, привчаючи дітей до відповідальності.

Великий український письменник і вчений І.Я.Франко писав:

Хто в першій чвертині життя знання не здобув,

А в другій чвертині життя добра не здобув,

А в третій чвертині життя хто чесним не був,

Той скаже в четвертій: «Бодай би я в світі й не був».

Нашй діти у тій чвертині життя, коли їм потрібно здобувати знання. І це їхній обов’язок, без виконання якого повною мірою вони не стануть такими повноцінними людьми, якими могли би стати. Лінуючись учитися,вони не розвинуть у собі всіх можливостей,закладених творцем людини.

«Лінощі,недбалість,бажання швидше звільнитися від тягаря навчання- це небезпечні близнюки, матір’ю яких є вузькість, обмеженість духовного життя в роки дитинства, отроцтва і ранньої юності», писав В.Сухомлинський.

Придивіться і подумайте, чи працюють ваші діти в силу своїх природніх можливостей. Деякі батьки допускають помилку, потураючи дітям ще й у виборі улюблених і не улюблених предметів. Деякі з вас припускаються величезної помилки: обговорюючи з дітьми вчинки та поведінку деяких вчителів, що просто недопустимо та некоректно. А потім ми дивуємося, чому наші діти такі безвідповідальні. Зараз ми з вами попробуємо подивитися на проблему байдужості навчання з різних сторін.

Робота в групах ( Всі присутні батьки розділені на три групи:)

  • Діти

  • Батьки

  • Вчителі

Завдання: ваша задача: подивитися на проблему байдужості навчання. Скласти перелік причин і перелік заходів, які допоможуть виправити цю ситуацію.(Обговорення)

Ітак, ми з вами з’ясували, що бажання вчитися утверджується у дитини, яка любить читати. Чи не найбільше лихо сьогоднішнього виховання-безкнижковість духовного життя. Тепер книжці доводиться змагатися з іншими джерелами інформації – телевізором,комп’ютером тощо.отже, навіть там, де є в сім’ї хороші книжки, вони, на жаль, стоять на полицях непрочитаними. «Читання,-писав В.Сухомлинський,- це, образно кажучи, вітрила, завдяки яким корабель думки пливе вперед, і вітер, що надимає ці вітрила. Нема читання- нема ні вітрил, ні вітру.» Наша з вами основна задача на сьогодні посприяти, щоб наші діти зазнали щастя того плавання, відчули себе сміливцями, які стали віч-на-віч із безмежним морем людської мудрості.

Поступово ми з вами наблизились до ще однієї проблеми: виховання потреб. Розумні потреби людини, якій властива культура бажань,- один із найскладніших відтінків тієї складної речі, яку ми називаємо моральним смислом життя. Тільки людина, яка вміє по-людськи бажати, розуміє і відчуває, що таке важко, дозволено і що не дозволено.

Якщо ваша донечка або синок, вимагаючи нових модних речей, не помічає, що мати давно вже не купувала собі обновки, вважайте, що ви припустилися суттєвої помилки у вихованні. Культура бажань, на думку В.Сухомлинського,-«зворотний бік повинності… виховуючи високоморальні, благородні бажання й утримуючи від бажань недопустимих і недозволених, ми тим самим запобігаємо великому лиху- розкдаданню і розбещенню внаслідок невтримного задоволення примх».


Батькам пропонується обговорити ситуації.

Ситуація 1.


Ваша донька зробила модну стрижку, відрізавши косу. Ваша реакція?

Ситуація 2.


Син привів додому великого дворового собаку. Ваші дії?

Ситуація 3.

Вашій донці запропонували роботу за кордоном у якості фотомоделі. Як ви вчините?

Ситуація 4.


Ви дізналися, що син приховує від Вас, що потоваришував із дівчинкою? Ваша реакція?

А зараз я перевірю чи добре ви знаєте своїх дітей.

Психологічний практикум для батьків

Батькам пропонується заповнити анкету.

Анкета для батьків «Вплив родинної атмосфери на успішність дитини».

1) Чи знаєте Ви, від чого залежить психологічний настрій дитини на весь день? (Оберіть потрібний варіант відповіді.)

а) Так.

б) Ні.

2) Яке запитання Ви ставите дитині, коли вона повертається зі школи?

а) Які оцінки ти сьогодні отримав?

б) Що було цікавого в школі?

в) Чи не накоїв ти сьогодні що-небудь?

3) Що ви знаєте про те, як слід реагувати на успіхи та невдачі дитини у школі?

а) Знаю багато, бо багато читав про це.

б) Я мало читав про це.

в) Нічого не знаю.

4) Чи знаєте Ви, що створює в родині атмосферу неспокою, що є перевантаженням для нервової системи дитини?

а) Так, знаю.

б) Знаю, проте хотілося б дізнатись більше.

в) Не знаю нічого.

5) Чи потрібна Вам порада щодо здійснення контролю за роботою дитини вдома і щодо надання їй розумної допомоги?

а) Так, необхідна.

б) Ні.

6) Чи вважаєте Ви, що підвищені й агресивні інтонації є невід’ємною частиною виховного процесу в родині?

а) Так, це єдиний спосіб впливу на дитину.

б) Так, але я обминаю цього.

в) Ні, це неприпустимо.

Після анкетування проводиться обговорення його результатів.

Анкета для батьків «Чи знаю я свою дитину?»


1.Улюблений колір Вашої Дитини?

2.Улюблене свято?

3.Скільки Вашій дитині років?

4.До якого знаку зодіаку належить Ваша дитина?

5.Скільки грошей Ви даєте дитині на кишенькові розходи?

6.Якому стилю Ваша дитина віддає перевагу в одязі?

7.Скільки друзів у Вашої дитини?

8.Яка улюблена група (співак/співачка) Вашої дитини?

9.Чи пише Ваша дитина вірші?

10.Чи веде Ваша дитина щоденник?

Після заповнення батьками анкети, класний керівник роздає їм анкети їхніх дітей. Батьки порівнюють свої відповіді з відповідями дітей.

Підсумки зборів.

І наостанок нагадаю вам, шановні батьки, слова відомого американського педіатра Бенджаміна Спока: «Любіть вашу дитину такою, якою вона є, і забудьте про риси, яких у неї немає... Результат виховання залежить не від ступеня суворості чи поблажливості, а від ваших почуттів до дитини й від тих життєвих принципів, які ви прищеплюєте їй».

Шановні батьки, пам'ятайте!

  • У дітей, які не знають, що їм робити у час дозвілля, псуються і голова, і серце, і моральність. Допоможіть своїй дитині вибрати корисне заняття.

  • Турбуйтеся про те, щоб дитяче серце не стало грубим, злим, холодним, байдужим і жорстоким в результаті «виховання».

  • Батьки, пам'ятайте! Фізичне покарання — це показник не тільки вашої слабкості, розгубленості, безсилля, а й педагогічного безкультур'я. Ремінь та тумак вбивають у дитячому серці витонченість і чутливість, розбещують людину. Одурманюють її отрутою брехні.

  • Не ставте вашу дитину в становище, коли вона змушена оборонятися брехнею.

  • Говоріть з дитиною так, щоб не залишилося ніякого сумніву в тому, що ви керуєтеся турботою й тривогою за неї, а не бажанням відмахнутися, образити.

  • Будьте, навіть у дрібницях, до кінця правдивими і чесними зі своїми дітьми. Незначну домішку брехливості, штучності дуже добре помічають діти.

  • Не забувайте поділитися зі своїми дітьми досягненнями й невдачами, тоді вони відкриватимуть вам свої таємниці чекатимуть вашої поради, підтримки.

  • Батьки, пам'ятайте! Вашу дитину виховує кожна хвилина життя, кожний куточок землі, кожен ваш крок, слово, справа, з якими її особистість стикається ніби випадково, мимоволі.

  • Враховуйте основні методи виховання й переконання, справи, стимулювання.



АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
1. Як ставиться до навчання ваш син (донька)?

- Дуже відповідально;

- Швидше відповідально, ніж безвідповідально;

- Швидше безвідповідально, ніж відповідально.

2. Що ви зробили для підвищення відповідального ставлення сина (доньки) до навчання?

3. Є труднощі у вихованні в дитини відповідального ставлення до навчання? Які?

4. З якого віку особливо важко стало його (її) виховувати в цьому плані?

5. Яке найулюбленіше заняття Вашої дитини (читання, спорт і т. д.)?

6. Як ставиться син (донька) до Вас?

7. Як ви ставитеся до навчальних занять сина (доньки), чи завжди ви в курсі його (її) навчальних справ?

- Не завжди цікавлюся його успіхами;

- Не вистачає часу, і він вчиться самостійно;

- Надаєте допомогу у виконанні домашніх завдань;

- Обговорюєте разом з ним домашній матеріал.

8. Що найбільше спонукає вашого сина (доньку) вчитися відповідально?

Що впливає в першу чергу? У другу? У третю? Зовсім не грає ролі?

- Інтерес до процесу засвоєння знань;

- Практична значущість засвоєних знань;

- Відповідальність за навчання перед колективом класу;

- Відповідальність перед школою і вчителями;

- Відповідальність перед батьками;

- Відповідальність перед собою.

9. Яку допомогу в навчанні вашій дитині надають однокласники, дорослі, ви самі?

10. Яку допомогу необхідно надавати дитині в навчанні з боку викладачів?

11. Кому допомагає ваш син (донька) у навчанні?

12. Яку допомогу ви можете надати класному керівникові у підвищенні відповідального ставлення учнів класу до навчання.

ДОДАТКИ

Пам’ятка для батьків «Правила спілкування з підлітками»

Дайте дитині свободу.

Жодних нотацій.

Йдіть на компроміс.

Поступається розумніший.

Не слід ображати.

Будьте міцні та впевнені.

Пам’ятка для батьків

  • Якщо дитину постійно критикують, вона вчиться ненавидіти

  • Якщо дитина живе у ворожнечі, вона вчиться агресивності

  • Якщо дитину висміюють, вона стає замкненою

  • Якщо дитина росте в докорах, вона вчиться жити з почуттям провини

  • Якщо дитину хвалять, вона вчиться бути вдячною

  • Якщо дитину підтримують, вона вчиться цінувати себе

  • Якщо дитина живе в розумінні й доброзичливості, вона вчиться знаходити любов у цьому світі

Заповіді для батьків:

  • Ніколи не займайтеся вихованням у поганому настрої

  • Чітко визначайте, чого саме ви вимагаєте від дитини

  • Надайте дитині самостійності, виховуйте, а не контролюйте кожен її крок

  • Краще не підказуйте головного рішення, а вкажіть шляхи його й час від часу аналізуйте разом з дитиною

  • Не пропустіть момент першого успіху

  • Вчасно зробіть зауваження, відразу оцініть вчинок і зробіть паузу – дайте усвідомити почуте

  • Виховання не може бути поетапним

  • Вихователь повинен бути суворим, але добрим

Анкета для учнів «Моє місце в родині»


Дайте відповіді на запитання.

  1. Чи виникають у твоїй родині приводи, що призводять до суперечок, невдоволень? _________________

2.Твої обов’язки в родині. _________________

3. Чи залежить мир у родині від дітей? Поясніть свою думку. _________________________________________________________

Анкета для учнів «Моє життя в родині»


Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.

1.Що б ти хотів отримати від родини, у якій живеш?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

2.Чи самотній ти в родині?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

3.Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

4.Як ти вважаєш, що найбільше хвилює твоїх батьків у родинному житті?

а) Здоров’я дітей;

б) навчання дітей;

в) трудова участь дітей ужитті родини.

5.Яка з наведених нижче життєвих настанов є для тебе найбільш вагомою?

а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

6.Чи є в тебе таємниці від родини?

а) Так;

б) ні.

7.Чим для тебе є вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) мука, нудьгування.

  1. Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй родині?

а) Так;

б) ні.

Анкета для учнів «Я і мої батьки»


І.Чи є порозуміння у Вас з батьками?

1. Так.

2. Ні

3. Не завжди

ІІ.Чи можете Ви говорити з батьками відверто на будь-які теми?

1. Так.

2. Ні

3. Не завжди

ІІІ.Чи розуміють батьки проблеми дітей?

1. Так.

2. Ні

3. Байдуже

ІV.На скільки чуйний ти до батьків та близьких?

  1. Чуйний, турботливий, добрий

  2. Не завжди чуйний та турботливий

  3. Часто проявляє грубість, байдужість, егоїзм

  4. Постійно ухиляється від проявів доброти

V.Поведінка вдома

  1. Завжди гарна

  2. Не завжди гарна, але на зауваження реагую нормально

  3. Часто поводжу себе погано, на зауваження не реагую

  4. Постійно веду себе погано

VІ.Чи старанний та слухняний ти в сімї?
Чи з задоволенням виконуєш доручення батьків?


1. Завжди старанний та слухняний

2. Не завжди старанний та слухняний

3. Часто нестаранний і неслухняний

4. Завжди нестаранний і неслухняний

VІІ.Якою я бачу свою майбутню сімю

1.Сім’я без дітей

2.В сім’ї 1 дитина

3.В сім’ї 2 дитини

4.В сім’ї 3 дитини

5.В сім’ї 4 дитини

VІІІ.Які риси характеру батьків Вам найбільше подобаються?_____________________________________________________________

ІХ.Чи можуть бути Ваші батьки прикладом для виховання Ваших майбутніх дітей?

1. Так.

2. Ні

3. Уникати помилок своїх батьків

4. Не визначено

Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині»


Оберіть найбільш прийнятні для вас варіанти відповідей.

1) Як ви гадаєте, чого очікує Ваша дитина від родини, в якій живе?

а) Доброї організації побуту;

б) радощів від спілкування;

в) спокою, захищеності.

  1. Що найбільш вас хвилює?

а) Здоров’я дитини;

б) навчання дитини;

в) трудова участь дитини в житті родини.

  1. Чи самотня Ваша дитина в родині?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

  1. Як Ви гадаєте, чи забажає дитина, щоб її майбутня родина була схожа на Вашу?

а) Так;

б) ні;

в) не знаю.

  1. Яка з наведених нижче життєвих настанов є, на Ваш погляд, для дитини найбільш вагомою?

а) Бути матеріально забезпеченим;

б) зустріти кохання;

в) мати багато друзів;

г) реалізувати власні інтелектуальні можливості.

  1. Чи знайома Ваша дитина з тими моральними і матеріальними проблемами, що існують в родині?

а) Так;

б) ні.

  1. Чи є у Вашої дитини особисті таємниці, які вона приховує від родини?

а) Так;

Анкета для учнів «Моє місце в родині» 1

Анкета для учнів «Моє життя в родині» 1

Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині» 1

Вашій увазі я хочу надати аналіз цього анкетування у вигляді презентації(перегляд і коментування вчителем результатів анкетування) 1

При індивідуальних розмовах з більшістю з вас я прийшла до висновку: деякі батьки, констатуючи, що їх син або донька перестала навчатися, змирилися з цим і зробили висновок- не всім же бути вченими, високоосвіченими. Ще інші дали зрозуміти своїм чадам, що усе сьогодні купується- і вуз, і диплом, і робота. Та це не так…. 1

Внаслідок такої позиції батьків падає інтерес до навчання. Отак поступово наш учень починає нехтувати домашнім завданням, певний час ще тримається на тому,що запам’ятав на уроці, а далі вже і на уроці неуважний. Власне, правильніше говорити про перебування такого учня у школі, ніж про його навчання. І найстрашніше те, що його батьки, бачачи як ледащіє їхня дитина, не звертають увагу. У небажанні навчатися таїться велика небезпека. 1

По-перше, всім выдома аксіома, що припода не терпить пустоти. Отже, коли підліток не бере в голову розумного і доброго, лихе й нерозумне само знаходить його й заповнює порожнечу. Саме ті підлітки, які байдикують, найчастіше зазнають негативного впливу вулиці, потрапляють у сумнівні компанії, привчаються до шкідливих звичок. 1

По-друге, навчання- це не лише здобуття певної суми знань. Це постійний розвиток інтелекту. Осмислюючи суспільні та природні явища, розв’язуючи задачи,учень удосконалює свої розумові здібності, піднімається на щабель вище у своїх розумових можливостях. 2

Нехай ваш син чи донька не прагне стати науковцем, а буде простою людиною, добрим господарем або господинею дому. У жодних джерелах народної творчості не знайдеш схвалення ледарства, неуцтва,а навпаки,-«наука в ліс не веде, а з лісу виводить». А хто сказав, що господареві дому не потрібні освіченість, кмітливість,працьовитість, відповідальність за сім’ю, наполегливість у досягненні своєї мети і врешті-решт повага до людей?! А для цього, погодьтеся, треба навчатись труднощі, треба вміти працювати. Це треба розвивати з малечку. Отже, потураючи своїм дітям у їх небажанні вчитися, ми привчаємо їх жити легко, безтурботно,паразитуючи на праці батьків. Таким чином, нібито бажаючи дитині добра ми приносимо їй зло, бо не розвиваємо здатності і бажання протистояти випробуванням, які готує їм життя. «Люби дитину, як душу, а тряси, як грушу»- говорили наші діди та прадіди. Цим вони не проповідували жорстокість, чи,недай, Боже, насильства над дитиною. Але під цим розуміли поєднання любові з вимогливостю, привчаючи дітей до відповідальності. 2

Великий український письменник і вчений І.Я.Франко писав: 2

Хто в першій чвертині життя знання не здобув, 2

А в другій чвертині життя добра не здобув, 2

А в третій чвертині життя хто чесним не був, 2

Той скаже в четвертій: «Бодай би я в світі й не був». 2

Нашй діти у тій чвертині життя, коли їм потрібно здобувати знання. І це їхній обов’язок, без виконання якого повною мірою вони не стануть такими повноцінними людьми, якими могли би стати. Лінуючись учитися,вони не розвинуть у собі всіх можливостей,закладених творцем людини. 2

«Лінощі,недбалість,бажання швидше звільнитися від тягаря навчання- це небезпечні близнюки, матір’ю яких є вузькість, обмеженість духовного життя в роки дитинства, отроцтва і ранньої юності», писав В.Сухомлинський. 2

Придивіться і подумайте, чи працюють ваші діти в силу своїх природніх можливостей. Деякі батьки допускають помилку, потураючи дітям ще й у виборі улюблених і не улюблених предметів. Деякі з вас припускаються величезної помилки: обговорюючи з дітьми вчинки та поведінку деяких вчителів, що просто недопустимо та некоректно. А потім ми дивуємося, чому наші діти такі безвідповідальні. Зараз ми з вами попробуємо подивитися на проблему байдужості навчання з різних сторін. 2

Робота в групах ( Всі присутні батьки розділені на три групи:) 2

Діти 2

Батьки 2

Вчителі 2

Завдання: ваша задача: подивитися на проблему байдужості навчання. Скласти перелік причин і перелік заходів, які допоможуть виправити цю ситуацію.(Обговорення) 2

Ітак, ми з вами з’ясували, що бажання вчитися утверджується у дитини, яка любить читати. Чи не найбільше лихо сьогоднішнього виховання-безкнижковість духовного життя. Тепер книжці доводиться змагатися з іншими джерелами інформації – телевізором,комп’ютером тощо.отже, навіть там, де є в сім’ї хороші книжки, вони, на жаль, стоять на полицях непрочитаними. «Читання,-писав В.Сухомлинський,- це, образно кажучи, вітрила, завдяки яким корабель думки пливе вперед, і вітер, що надимає ці вітрила. Нема читання- нема ні вітрил, ні вітру.» Наша з вами основна задача на сьогодні посприяти, щоб наші діти зазнали щастя того плавання, відчули себе сміливцями, які стали віч-на-віч із безмежним морем людської мудрості. 2

Поступово ми з вами наблизились до ще однієї проблеми: виховання потреб. Розумні потреби людини, якій властива культура бажань,- один із найскладніших відтінків тієї складної речі, яку ми називаємо моральним смислом життя. Тільки людина, яка вміє по-людськи бажати, розуміє і відчуває, що таке важко, дозволено і що не дозволено. 3

Якщо ваша донечка або синок, вимагаючи нових модних речей, не помічає, що мати давно вже не купувала собі обновки, вважайте, що ви припустилися суттєвої помилки у вихованні. Культура бажань, на думку В.Сухомлинського,-«зворотний бік повинності… виховуючи високоморальні, благородні бажання й утримуючи від бажань недопустимих і недозволених, ми тим самим запобігаємо великому лиху- розкдаданню і розбещенню внаслідок невтримного задоволення примх». 3

Ситуація 1. 3

Ситуація 2. 3

Ситуація 4. 3

Анкета для батьків «Чи знаю я свою дитину?» 4

Анкета для учнів «Моє місце в родині» 6

Анкета для учнів «Моє життя в родині» 6

Анкета для учнів «Я і мої батьки» 7

Анкета для батьків «Життя Вашої дитини в родині» 8




  1. Що для Вашої дитини вечір, проведений вдома?

а) Радість спілкування;

б) нагода бути самим собою;

в) мука та нудьгування.

Схожі:

МЕТОДОБ'ЄДНАННЯ СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ Проблема
Проблема: Створення умов для самоактуалізації та самореалізації кожної дитини через застосування новітніх технологій в умовах національного...
1. Пам’ятати, що стан дитини багато в чому залежить від емоційного клімату, що панує в їх сім'ї
Усвідомити, що страхи – не каприз розпещеної дитини, не слабкість, а серйозна проблема, біда, з якою потрібно боротися, що в першу...
Буцкіна, С. В. Формування мотиваційної готовності дітей 6-7 років до навчання в школі
Готовність дитини до шкільного навчання вчені насамперед розглядають з точки зору відповідності рівня розвитку дитини вимогам навчальної...
Особливості навчання сучасних молодших школярів
Сьогодні перед нами, учителями, постає проблема не «чого учити», а «як учити», тобто проблема організації ефективних сумісних форм...
Андрющенко Т. К., канд пед наук
Вирішенню проблеми сприяє активізація досліджень особливостей освіти й виховання дорослих, пошук сучасних організаційних форм, методів...
Зав кафедри освітнього менеджменту і
Вирішенню проблеми сприяє активізація досліджень особливостей освіти й виховання дорослих, пошук сучасних організаційних форм, методів...
Шляхи формування мотивації до навчання Потреби, мотиви, стимули
Проблема формування мотивації навчання завжди була актуальною в психолого-педагогічній літературі. Як відомо, зміст навчання, його...
Тема : Цінності дитинства та їх сприйнятя в дорослому житті. Вплив...
Мета : вчити школярів висловлювати власну думку, розвивати навички переказу художнього твору, зв'язне мовлення учнів, уміння вести...
Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Машовець М. А В 43 Здоров'я дитини від родини
Теоретично обгрунтовано концептуальні засади формування здоров'язберігаючої свідомості у підростаючого покоління, розкрито шляхи...
ФОРМУВАННЯ ОБРАЗУ ДІЇ ЯК ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА НА УРОКАХ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЇ
У статті розглядається формування образу дії як педагогічна проблема. Особлива увага приділяється формуванню образу дії на уроках...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка