Лабораторна робота № 5.
-
Тема.
|
Використання стандартних засобів захисту та зламу захисту PDF-документів.
|
Мета.
|
Формування вмінь і навиків створення та захисту PDF-документів від ненавмисних пошкоджень та несанкціонованого доступу. Закріплення знань файлової структури, вмінь і навиків використання можливостей текстових редакторів та операційної системи.
|
Підготовчий етап заняття. Актуалізація знань
Віднайдіть ваш файл з описом різновиду апаратного засобу захисту чи зламу захисту та скопіюйте його в буфер обміну.
Вставте скопійований файл та змініть його назву на Proba.docx. Відкрийте цей файл у текстовому процесорі MS Word 2010.
Використання різних засобів створення PDF-документів
Використовуючи пункт стрічки меню Файл – Сохранить как, самостійно збережіть відкритий файл у PDF-форматі без додаткових налаштувань під назвою Proba1.pdf.
Збережіть цей самий файл у PDF-файлі мінімального розміру під назвою Proba2.pdf, встановивши відповідний перемикач у нижній частині вікна задання параметрів збереження.
Збережіть цей самий файл у форматі PDF під назвою Proba3.pdf, виконавши його друк на віртуальному принтері Adobe PDF.
Ще раз збережіть цей самий файл у форматі PDF під назвою Proba4.pdf, виконавши його друк на віртуальному принтері PDF Creator. Якщо під час створення файла програма буде вимагати від вас введення паролю, то перейдіть у вікно додаткових параметрів створення, оберіть параметри PDF-документа та віднайдіть і зніміть на його відповідній закладці прапорець Использовать защиту, після чого закрийте вікно додаткових параметрів з збереженням внесених змін та продовжте створення PDF-документа знову.
Відкрийте створені документи у PDF-форматі. Порівняйте їх розміри та якість.
Використання засобів захисту при створенні PDF-документів
-
Збережіть файл Proba.docx у форматі PDF під назвою Proba5.pdf, заборонивши копіювання та друк його фрагментів. Для цього:
Розпочніть друк завантаженого документа на віртуальному принтері PDF Creator;
У вікні основних параметрів PDF-файла перейдіть у вікно додаткових параметрів створення;
Оберіть параметри PDF-документа, віднайдіть і встановіть на його відповідній закладці прапорець Использовать защиту, прапорець задання паролю та редагування, та прапорці, які забороняють копіювання та друк PDF-документа;
Закрийте вікно додаткових параметрів з збереженням внесених змін;
Продовжте створення PDF-документа та введіть пароль для його редагування.
Спробуйте скопіювати в буфер обміну фрагмент тексту файла Proba5.pdf, завантажуючи його у різних редакторах. Чи вдалося вам це зробити?
-
Збережіть файл Proba.docx у форматі PDF під назвою Proba6.pdf з шифруванням паролем його вмісту. Для цього:
Відкрийте файл Proba.docx у текстовому процесорі MS Word 2010;
Розпочніть створення PDF-файла, використовуючи пункт стрічки меню Файл – Сохранить как, після чого вкажіть у відповідному вікні назву нового файла та його тип;
За допомогою кнопки Параметры у нижній частині цього вікна відкрийте вікно параметрів PDF-файла, встановіть у ньому прапорець Зашифровать документ с помощью пароля та збережіть внесені зміни;
Продовжте створення PDF-документа та введіть пароль для його редагування.
Перевірте дієвість паролю при відкритті файла Proba6.pdf у різних редакторах. Чи вдалося вам відкрити документ без введення пароля? Чому?
Подолання захисту PDF-документів від копіювання та друку вмісту його фрагментів
За допомогою програми Abbyy PDF Transformer самостійно конвертуйте вміст файла Proba5.pdf в docx-документ. Що при цьому способі подолання заборони копіювання та друку фрагментів додатково необхідно вказати? Збережіть конвертований документ у файлі Proba1.docx. Порівняйте його з оригіналом.
Виведіть сторінку файла Proba5.pdf на весь екран. Самостійно, використовуючи відповідну компоненту комплексу Abbyy PDF Transformer, виріжте зображення тексту цієї сторінки на екрані та конвертуйте її вміст в docx-документ. Чи потрібно при цьому способі подолання заборони копіювання та друку PDF-фрагментів вводити пароль? Збережіть конвертований документ у файлі Proba2.docx. Порівняйте його з оригіналом.
Почергово самостійно виведіть верхню та нижню частини сторінки файла Proba5.pdf на весь екран та, аналогічно попередньому пункту, виріжте зображення їх тексту на екрані та конвертуйте в docx-документи. Поєднайте отримані фрагменти у файлі Proba3.docx. Чи підвищилася якість розпізнання тексту порівняно з файлом Proba2.docx? Чому?
Завершальний етап заняття
Створіть електронний лист з відповідями на контрольні запитання у своїй поштовій скриньці на сайті gmail.com. Приєднайте до цього листа три документа з розпізнаним текстом. Тему листа сформуйте за шаблоном <�група>_<�номер лабораторної>_<�прізвище ім’я>, наприклад: ЕК51_ЛР5_Величко Володимир. Надішліть створений лист на адресу [email protected].
Контрольні запитання.
Чому один і той самий файл у PDF-форматі може мати різний розмір?
Які способи створення PDF-документів ви знаєте? У чому переваги та недоліки кожного з цих способів? Якому з цих способів ви надаєте перевагу і чому?
Які паролі використовуються при створенні PDF-документів?
Як заборонити копіювання та друк вмісту PDF-документа? Як зашифрувати його вміст?
Коли доцільно долати заборону копіювання та друку фрагментів PDF-документа за допомогою його конвертування, а коли – використовуючи виведені зображення на екрані?
|