ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАЛИВНОЇ АПАРАТУРИ


Скачати 174.45 Kb.
Назва ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАЛИВНОЇ АПАРАТУРИ
Дата 22.06.2013
Розмір 174.45 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи

СИСТЕМА ПІТАНІЯ
Система, харчування - розділеного типу, складається з паливного

насо( високого тиску з регулятором частоти обертання, томливо

подкачивз" щим насосом і автоматичною муфтою випереджень

упорскування топлин форсунок, фільтрів грубого і тонкого очищення

палива і топливопровод! (мал. 28).

Паливо засмоктується насосом, що підкачує, з бака через филь'

грубого очищення і подається через фільтр тонкого очищення до

паливного насосу високого тиску, що, відповідно до порядку рабі

циліндрів, подає паливо до форсунок, а ті распыливают його

в линдрах двигуна.

Порядок з'єднання топливопроводов високого тиску показаний

Сталеві трубки топливопроводов високого тиску мають одина вую

довжину для всіх циліндрів двигуна.Надлишки палива, а разом

з ними іповітря, що потрапило в систему

низкдавления, приділяються в бак через пропускний клапан

топливж насоса, жиклер фільтра тонкого очищення і зливальні

топливопроводы; т\м же надходить і паливо, що пройшло в порожнину

пружини форсунки че:" зазор між голкою і розпилювачем.

Голівка трубки високого тиску показана на

ПАЛИВО


З палив радянського виробництва для двигунів ЯМЗ застосовуй)

Дизельне паливо ДСТ 4749-73 чи ДСТ 30&-73. Марки застосовувані

палив у залежності від температури навколишнього повітря і технічно

вимоги до них приведені відповідно в табл. 3 і 4.

ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАЛИВНОЇ АПАРАТУРИ


Обслуговування паливної апаратури робите з максимальної тщ|

тельностью і чистотою. Після від'єднання топливопроводов штуцерв

паливного і насосів, що підкачує, форсунок, фільтрів і отверств

трубопроводів закрийте пробками, ковпачками, чи заглушками

чистячи ізоляційною стрічкою. Усі деталі перед зборкою ретельно

очистите o промийте в чистому чи бензині дизельному паливі.

При від'єднанні топливопровода високого тиску від форсунми дотримуйте

штуцер форсунки гайковим ключем щоб уникнути його отвев тывания і

течі палива. Після від'єднання перевірте надійність затяя ки штуцера

без зняття форсунки з двигуна.

З метою запобігання "розносу" двигуна в зимовий період эксплуя тации категорично забороняється обливати паливний насос высокогв тиску

перед пуском гарячою водою. Протягом усього періоду эксплуати ции забороняється мийка паливного насоса водою під напором.

При переході з літнього на зимовий період експлуатації переміните олію

картері насоса і регуляторі частоти обертання.

При стоянці узимку скобу куліси регулятора ставте в положени

виключеної подачі.







ОБСЛУГОВУВАННЯ ФОРСУНОК







При обслуговуванні кожну форсунку відрегулюйте на давлений*

підйому голки 165*5 кгс/див2, використовуючи спеціальний прилад тиг

КП-1609А чи інший, аналогічний по конструкції.

Тиск підйому голки регулюється гвинтом при знятому ковпак форсунки і відверненій

контргайці (мал.31). При укручуванні вин' тиск підвищується,

при вивертанні - знижується.

1-м'ство розпилювання вважається задовільним, якщо при подво->o

чтива у форсунку зі швидкістю 70-80 качков у хвилину воно упорскування-o|

н в атмосферу в туманообразном стані і рівномірно распреде-

o н по поперечному перерізі конуса струменя і по кожнім отворі

oч.жителя. Початок і кінець упорскування повинні бути чіткими. Упорскування

'пна новою форсункою супроводжується характерним різким звуком.

. до:твие різкого звуку в колишніх у вживанні форсунок при провер-

на ручному стенді не означає зниження якості роботи форсунки. У

і1 закоксовки одного чи декількох отворів розберіть форсунку,

.ц;гіті її деталі і промийте в бензині. При підтіканні по чи конусі

(мини голки заміните розпилювач. Корпус розпилювача і голка

склад прецизійну пару, у якій заміна однієї якої-небудь деталі не

кається. (борку форсунки робите в наступному порядку:

1 Відверніть колпак форсунки.

Відверніть контргайку і виверніть до упора регулювальний гвинт.

Відверніть гайку пружини на півтора-два обороту. ) Відверніть гайку розпилювача.

Зніміть розпилювач, дотримуючи голку розпилювача від

випадання. запобігання поломки фіксуючих штифтів при розбиранні

форсунки o "1'ните попередньо регулювальний гвинт і гайку пружини,

після 'ooі про зніміть гайку розпилювача.

1 'чищення розпилювача зовні робите за допомогою

дерев'яного просоченого дизельною олією (не можна застосовувати

гострі ooч'дые чи предмети наждаковий папір), внутрішні порожнини

промийте'"oн."ине, соплові отвори прочистите сталевим дротом діаметром

Перед зборкою розпилювач і голку ретельно промийте в чистому бензині і

змажте профільтрованим дизельним паливом. Після цього голка, висунута

на одну третину своєї довжини з корпуса розпилювача, при нахилі

розпилювача під кутом 45°, плавно, без затримок, повинн підлога"

ностью опуститися під дією власної ваги.

При затягуванні гайки розгорніть розпилювач проти напрямку навим

чивания гайки до упора у фіксуючі штифти і, дотримуючи його | такім

положенні, наверніть гайку рукою, після чого остаточно затянин ті гайку.

Момент затягування гайки розпилювача 7-8 кгс-м, штуцера

форсунки 8-юкгс.м.Після зборки форсунки відрегулюйте тиск підйому

голки, проверм ті якість розпилювання палива і чіткість роботи

розпилювача.






ОБСЛУГОВУВАННЯ ПАЛИВНОГО НАСОСА ВИСОКОГО ТИСКУ


Перевірку і регулювання паливних насосів доручайте квалифи) цированным

працівникам; цю роботу проводите в майстерні, обладнавши ний спеціальними

стендами,Для регулювання паливних насосів високого тиску применяй™

стенди N0-104 чехословацької фірми ,,Мо1ограг^ МО-12 угорського ін4 изводства,

А1027 австрійської фірми ,,Рпес!тамп & Ма(ег" і інші.

Стенд для регулювання паливних насосів високого тиску должв бути обладнаний:

- механізмом, що забезпечує (итпуитч.иое зміна частоти брешучи

щения приводного вала в діапазоні від 0 до 1500 про/хв;

- пристроєм для установки і л.триштип випробуваного насоса І

зборі з регулятором частоти обертанні, .нпом.пической муфтою опереж!

ния упорскування і топливоподкачивающим насосом;

- паливним баком, фільтрами грубого і тонкого очищення палива;

- паливною системою, що забезпечує даиление палива в голів^

насоса до 23 кгс/див2;

- пристроєм для виміру і добору порцій палива, подавано!]

кожною секцією паливного насоса високого тиску;
- пристроєм для підігріву палива і підтримки його температур!

діапазоні 25-30°С;

- підсумовуючим лічильником кількості ходів плунжера, сблокироа

ным із пристроєм для виміру і добору порцій палива;

- тахометром дря установки необхідної, частоти обертання;

- лімбом для регулювання чергування подач між секціями насов

- маховиком o на валу приводу нассса з моментом інерції не ме| |

1,7 кгс-см-сек2;

- необхідною кількістю манометрів, вакуумметрів і трубопродов.

Технічні вимоги до устаткування стенда приведені в прило| нии 3.

Перед установкою насоса на стенд перевірте осьовий люфт кулачкового oы,

якщо він перевищує 0,1 мм, відрегулюйте його регулювальними год"жладками

в межах 0,01-0,07 мм.

Регулювання насоса робите з комплектом перевірених форсунок, '"o репленных

за секціями. Форсунки встановлюйте на двигун у по-o дке їхнього закріплення за

секціями насоса. Мри перевірці паливного насоса високого тиску спочатку

перевір подачі палива секціями насоса, потім кількість і равномер-

>мк:гь подачі палива.

Початок подачі палива перевіряйте і регулюйте без автоматичної

муфти випередження упорскування по початку руху палива в моментоскопе.

н.нало подачі палива секціями визначайте кутом повороту кулачкового

і.та насоса при обертанні його по годинній стрілці, якщо дивитися з

трони приводу. Перша секція правильно відрегульованого насоса

і.пинает подавати паливо за 37-38° до осі симетрії профілю кулачка.

Для визначення осі симетрії профілю кулачка зафіксуйте на

"имбе момент початку руху палива в моментоскопе при повороті

o умачкового вала по годинній стрілці; поверніть вал по годинній стрілці

ні 90° і зафіксуйте на лімбі момент початку руху палива в/^

миментоскопе при повороті вала проти вартовий стр*ялинки. Середина між

ммумя зафіксованими крапками визначає вісь симетрії профілю







. кут, при якому перша секція починає подачу палива, умові прийняти за 0°, те

інші секції повинні починати подачу палива " наступному порядку:

Для насоса двигуна ЯМЗ-236:

секція № 1 - 0° повороту кулачкового вала; секція № 4 - 45° повороти

кулачкового вала; секція № 2 - 120° повороти кулачкового вала;

секція № 5 - 165° повороту кулачкового вала; секція

3 - 240° повороти кулачкового вала;

секція № 6 - 285° повороту кулачкового вала.

Для насоса двигуна ЯМЗ-238:

секція № 1 - 0° повороту кулачкового вала; секція

№ 3 - 45° повороти кулачкового вала; секція

№ 6 - 90° повороту кулачкового вала; секція

№ 2 - 135° повороти кулачкового вала; секція

№ 4 - 180° повороти кулачкового вала; секція

№ 5 - 225° повороту кулачкового вала; секція

№ 7 - 270° повороту кулачкового вала; секція

№ 8 - 315° повороту кулачкового вала.

Неточність інтервалу між початком подачі палива будь-якою секцією "

мсоса щодо першої - не більш 0°20'.

Перед установкою насоса на стенд перевірте осьовий люфт кулачкового oы,

якщо він перевищує 0,1 мм, відрегулюйте його регулювальними

рік"жладками в межах 0,01-0,07 мм.

Регулювання насоса робите з комплектом перевірених форсунок, '"o репленных

за секціями. Форсунки встановлюйте на двигун у по-o дке їхнього закріплення

за секціями насоса. Мри перевірці паливного насоса високого тиску спочатку

перевірте'-".ті подачі палива секціями насоса, потім кількість і равномер-

>мк:гь подачі палива.

Початок подачі палива перевіряйте і регулюйте без автоматичної

муфти випередження упорскування по початку Рухові палива в моментоскопе.

н.нало подачі палива секціями визначайте кутом повороту кулачкового

і.та насоса при обертанні його по годинній стрілці, якщо дивитися з

трони приводу. Перша секція правильно відрегульованого насоса

і.пинает подавати паливо за 37-38° до осі симетрії профілю кулачка.

Для визначення осі симетрії профілю кулачка зафіксуйте на

"имбе момент початку Рухові палива в моментоскопе при повороті

умачкового вала по годинній стрілці; поверніть вал по годинній стрілці

ні 90° і зафіксуйте на лімбі момент початку Рухові палива в/^

миментоскопе при повороті вала проти вартовий стр*ялинки. Середина між

ммумя зафіксованими крапками визначає вісь симетрії профілю

'

Неточність інтервалу між початком подачі палива будь-якою секцією

"мсосащодо першої - не більш 0°20'. Початок подачі палива регулюйте

болтом штовхальника (мал. 33), при

вивертанні якого паливо починає подаватися раніш, при вверты

вании - пізніше. Після регулювання законтрите регулювальні болти

гайками.











Кількість і рівномірність подачі палива секціями насоса високого тиску регулюйте

разом з комплектом форсунок і топливопроводов високого тиску довжиною

415±3мм. Обсяг внутрішньої порожнини кожного топливопровода високого

тиску (1,3±0,1 див3) визначайте методом заповнення паливом.

Перевірку і регулювання кількості і рівномірність подачі палива проводите

в наступному порядку:

1. Перевірте тиск палива в магістралі на вході в насос високого

тиску, що повинне бути 0,5-1,0 кгс/див2 при 1050 про/хв кулачко

вого вал. Якщо тиск чи більше менше, виверніть пропускний клапан

поворотом його сідла відрегулюйте тиск відкриття

(мал. 35Ь після чого сідло клапана зачеканьте, а клапан установите на

місце. ^.

2. Перевірте герметичність нагнітальних клапанів. У положенні

рейки, що відповідає виключеній подачі, нагнітальні клапани протягом

двох хвилин не повинні пропускати паливо під тиском

1,7-2,0 кгс/див2. При наявності пропуску палива нагнітальний клапан

заміните. (|, Перевірте і, якщо необхідно, відрегулюйте в межах

> 275 об/хв частоту обертання повного автоматичного вимикання

Иунятором подачі палива при упорі важеля керування в болт мини-

ч.иой частоти обертання. Ін.і вивертанні болта мінімальних оборо-

"і (мал. 36) і корпуса буферної пружини (мал. 37) частота обертання

ИММЬШАЕТСЯ.

4 Перевірте число оборотів кулачкового вала насоса, що відповідає і*пу викиду

рейки (початку руху рейки убік вимикання няньчи) при упорі важеля

керування в болт обмеження максимальної ИЛОТЫ обертання. Мачула викиду

рейки повинне бути:

для двигунів ЯМЗ-236, ЯМЗ-238, ЯМЗ-238А и ЯМЗ-238До при И0*10

про/хв кулачкового вал;

для двигуна ЯМЗ-238М oo- при 870+1 ° про/хв; для двигуна ЯМЗ-238И -

при 780+10 про/хв. І їли необхідно - подрегулируйте частоту обертання болтом ограниче-

жсимальной частоти обертання (мал. 38).

| Перевірте частоту обертання кулачкового вала насоса, що відповідає кінцю викиду рейки (повному вимиканню подачі). Кінець викиду oа до і при упорі важеля керування в болт обмеження максимальної мюты обертання повинний бути:

для двигунів ЯМЗ-236. ЯМЗ-238, ЯМЗ-238А и ЯМЗ-238До при 1Ю-1150 про/хв кулачкового вал;

для двигуна ЯМЗ-238М ~ при 930-980 про/хв кулачкового вал;

- для двигуна ЯМЗ-238И частота обертання кулачкового вала насоса,

гответствующая кінцю викиду рейки (повному вимиканню подачі)

^жна бути на 30-55 об/хв більше частоти обертання початку викиду ;"ейки.

При відхиленні зніміть кришку 1 (мал. 39) оглядового люка регуля-:эа, зберігаючи

незмінним положення регулювального гвинта 3-й отрегу-oоуйте частоту

обертання кінця викиду рейки в такий спосіб:

- змінивши положення гвинта 1 (мал. 40) двуплечего важеля, установите

-тім 5 обмеження максимальної частоти обертання початок викиду

.-oемки при 1070+10 про/хв (8701.10 про/хв для ЯМЗ-238М) кулачкового

- - -а насоса;

- перевірте частоту обертання, що відповідає кінцю викиду рейки

якщо необхідно, подрегулируйте неї.

При укручуванні гвинта двуплечего важеля й установці початку викиду :ч*ки при

1070+10 про/хв (870+10 про/хв для ЯМЗ-238М) кулачкового o частота

обертання кінця викиду рейки зменшується, при вывертыва-o.- - збільшується.







  1. Перевірте подачу палива секціями насоса при упорі важеля управ---ия в болт

  2. обмеження максимальної частоти обертання, що долж-і: бути в межах,

  3. зазначених у табл. 5. Подачу палива кожною секцією насоса регулюйте зсувом

  4. пово ротної втулки щодо зубцюватого вінця при відверненому стяжному гвинті

  5. При повороті втулки щодо зубцюватого вінця вліво подача зменшується, вправо- збільшується (мал. 42). Після регулювання затягніть стяжні гвинти.

7. Перевірте кількість пускової подачі палива, що повинне

бути в межах 220-240 мм3 за цикл при 80+10 про/хв кулачкового вал

насоса. Регулювання робите гвинтом 3 (мал. 40) куліси тільки убік

збільшення подачі палива, після чого гвинт законтрите карбуванням.

Після регулювання перевірте і, у разі потреби, відрегулюйте подачу палива секціями

насоса гвинтом 2 (мал. 40) регулювання номи нальной подачі (мал. 43).

8. Перевірте вимикання подачі палива скобою 2 (мал. 39) регулято

ра. При повороті скоби в нижнє положення на 45° (мал. 44) подача

палива всіма секціями насоса повинна цілком припинитися.

Якщо подача не припинилася - перевірте легкість ходу й усунете можливе заїдання

9. Установите автоматичну муфту і затягніть гайку її кріплення

моментом 10-12кгс-м.

Гайку кріплення муфти випередження упорскування підтягуйте у всіх випадках, коли

паливний насос високого тиску знятий із двигуна.

Установка паливного насоса високого тиску на двигун

При установці насоса сполучите мітки на автоматичній муфті опері жения упорскування

палива і ведучій напівмуфті приводу паливного насоса

Після закріплення паливного насоса високого тиску на блоці циліндрів перевірте

осьові зазори між торцями кулачків ведучої понумуфты і торцем автоматичної

муфти випередження упорскування, а також Шори між торцями кулачків муфти

випередження упорскування і заднім юрцом ведучої підлоги муфти; величина

цього зазору повинна бути не менш 0,3 мм для кожного з чотирьох кулачків.

Відсутність торцевого зазору в приводі може привести до виходу з Ладу підшипників

паливного насоса і заклинюванню автоматичної муфти випередження упорскування

Після цього пустите двигун і відрегулюйте мінімальну частоту обертання

неодруженого ходу колінчатого вала в такий спосіб:

1. Послабивши контргайку, виверніть корпус буферної пружини на

2-3 мм (мал. 37).

2. Відрегулюйте мінімальну частоту обертання неодруженого ходу бол

тім обмеження мінімальної частоти обертання (важіль керування діл

дружин упиратися в цей болт) до появи невеликих коливань частоти

обертання двигуна. При укручуванні болта частота обертання увеличи

вается, при вивертанні- зменшується.

3. Увертайте корпус буферної пружини до зникнення неустойчи

вости частоти обертання. Категорично забороняється ввертати корпус

буферної пружини до зіткнення його торця з торцем контргайки.

Після регулювання законтрите болт регулювання мінімальної частоти обертання

неодруженого ходу і корпус буферної пружинь: гайками.

Мінімальну частоту обертання допускається регулювати і на новому двигуні по






РЕГУЛЮВАННЯ КУТА ВИПЕРЕДЖЕННЯ УПОРСКУВАННЯ ПАЛИВА


1. Перевірте взаємне положення міток на муфті випередження упорскування

палива і ведучій напівмуфті приводу паливного насоса високого давле

ния; мітки повинні бути з однієї сторони.

2. Відверніть гайку (мал. 45) і зніміть трубку високого тиску

першої секції паливного насоса.

3. На штуцер першої секції насоса установите моментоскоп (мал. 46)

пристрій моментоскопа показаний на мал. 47.

4. Установите скобу регулятора частоти обертання в положення вклю

коштовної подачі (мал. 48).

5. Прокачайте паливом систему харчування двигуна, для чого отвернит

рукоятку ручного насоса, що підкачує, і, рухаючи її вверх-внш

(мал. 49), прокачивайте систему протягом 2-3 хвилин, після чого рукоятку

наверніть до упора.

6. Обертайте колінчатий вал двигуна по годинній стрілці (якщо смо

реть з боку вентилятора) ключем за болт кріплення шківа коленч.. того вала

чи ломиком за отвори в маховику (мал. 51) ін знятій кришці люка картера

маховика до появи палива в стекли, ний трубці.

Видалите надлишки палива зі скляної трубки," злегка струснувши >o (постукавши .

7. Проверніть колінчатий вал проти ходу годинної стрілки приклад". на 1/8 оборт

після чого, повільно обертаючи його по вартовий стрелі o уважно стежите

за рівнем палива в скляній трубці. У момг початку руху палива в трубці припините

обертання вала і Прову! взаємне розташування міток: ризику на шківі колінчатого

вала діл*"-знаходитися проти ризики з цифрою "20" (відповідної установочн*.

куту 20°) на кришці шестірень розподілу (мал. 52) чи ризик; цифрою "20" н

маховику повинна сполучитися з покажчиком на картп"-маховика (мал. 53) .

Для двигуна ЯМЗ-238До настановний кут випередження упорскування раней' 14°

Якщо в момент початку руху палива в трубці ризики ще н" сполучилися, расшплинтуйте і відверніть болти (рис-54), поверніть і" лумуфту приводу щодо

фланця проти напрямку її враш після чого затягніть болти кріплення і знову

перевірте установку в< ш випередження упорскування палива. Розбіжність рисок допускається в перед не більш одного розподілу. Якщо в момент початку

руху палив.1 трубці ризику вже пройшла сполучене положення, напівмуфту

прив"/м необхідно розгорнути по напрямку її обертання.

Зсув напівмуфти щодо її фланця на один розподіл соо ствует чотирьом

на чи маховику на кришці шестірень расгч ления. І. Після регулювання зверніть

увагу на взаємне положення рисок N1 напівмуфті приводу і на її фланці, і

перевіряйте його при технічному |1служивании двигуна. При зміні їхнього

взаємного положення подре руйте кут випередження упорскування палива.



2. Закріплення вивченого матеріалу

Питання для закріплення : 5-хв.

- види несправності

- методи усунення

3. Підбиття підсумків 3-хв.

  • вказати на питання які вимагають підвищеної уваги

  • оголосити оцінку

  • відповісти на питання


План-конспект склав:

Старший водій

ст. прапорщик вн.сл.
“___”__________2004р. В.О. Чепелінський .

Схожі:

Комплексне кваліфікаційне завдання №1 з професії 7242. 1 „Контролер...
Ви працюєте контролером радіоелектронної апаратури і приладів III розряду. Вам пропонується
Провідний фахівець з обслуговування споживачів, м. Львів
Організація обслуговування споживачів у мережі відділень продажу послуг та обслуговування споживачів «Телекомсервіс»
1 1 ТОВ «Холтек Україна»
ОЦІНКА ВПЛИВУ ФІЗИЧНИХ ПАРАМЕТРІВ ПАЛИВНОЇ ПІГУЛКИ ПРИ ОБҐРУНТУВАННІ ЯДЕРНОЇ БЕЗПЕКИ СИСТЕМИ ТРАНСПОРТУВАННЯ ТА ЗБЕРІГАННЯ ВІДПРАЦЬОВАНОГО...
Ігри на уроках географії під час вивчення теми
Паливна промисловість. Галузева структура паливної промисловості. Сировинна база. Вугільна, нафтова, газова, нафтопереробна, торфяна...
2. ОБСЛУГОВУВАННЯ ПОТОЧНИХ РАХУНКІВ В НАЦІОНАЛЬНІЙ ВАЛЮТІ
Тарифи АТ «Дельта Банк» на банківське обслуговування для корпоративних клієнтів
План-конспект Тема: «Обслуговування диску»
Обладнання: інтерактивна дошка, персональний комп'ютер, презентація «Обслуговування дисків»
Інформаційна картка послуги
Виплата грошової компенсації інваліду на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобіля і на транспортне обслуговування
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ДІАГНОСТИЧНОЇ МЕДИЧНОЇ АПАРАТУРИ
Скіалогія розділ рентгенології, що вивчає закономірності утворення рентгенівського зображення
ПРОГРАМА
Структура радіоелектронних засобів, конструкторська та експлуатаційна документація, особливості конструювання та технологія виробництва...
ПРОГРАМА
Структура радіоелектронних засобів, конструкторська та експлуатаційна документація, особливості конструювання та технологія виробництва...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка