Анкета для батьків Сімейний конкурс-гра : «Тато, мама і я це читачів сім'я»


Скачати 241.17 Kb.
НазваАнкета для батьків Сімейний конкурс-гра : «Тато, мама і я це читачів сім'я»
Дата14.05.2013
Розмір241.17 Kb.
ТипАнкета
bibl.com.ua > Інформатика > Анкета
ВІДДІЛ ОСВІТИ

ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ ВИХОВАЄМО ЛЮБОВ ДО ЧИТАННЯ


Підготувала:

бібліотекар Яснозірської

ЗОШ І-ІІІ ст.

Пономар К.П.

Черкаси 2010

Зміст

1.Вступ

2. Поради батькам: як розвинути у дитини любов до книги та читання.

3. Ваша дитина і читання

4. Ваша дитина у дзеркалі читання

5. Анкета для батьків

6. Сімейний конкурс-гра : «Тато, мама і я - це читачів сім'я»

Вступ

Дитина не читає... Хто винен у цій ситуації? Спад інтересу до читання — загальносвітова тенденція, наслідок потужного розвитку телебачення, комп'ютерних технологій. Відродити його — складна, комплексна пробле­ма, що передбачає тісну взаємодію багатьох чинників — сім'ї, школи, держави.

Мотивація і потреба в читанні закладається пере­дусім у родині. Ще в перші роки життя дитини книжка здатна викликати у неї інтерес, емоційні враження, стати вікном у світ прекрасного, в інформаційний простір. На цьому етапі читання головне — діалог з книжкою через посередника — батьків. Саме в ран­ньому віці в дитини закладається інтерес (мотивація) до зустрічі з нею, саме у цей час формується і розви­вається її образне мислення, навички слухача. Діалог передбачає активне мовлення і слухання. Батьки не­рідко захоплюються першим і не зважають на друге. Чим довше дитина слухає читання батьків вголос, тим краще вона розвивається. Атмосфера затишку, довіри до слова рідних, вікова щирість, слово митця формують мотивацію до діалогу дитини з твором мис­тецтва, бажання зробити це самому.

Досвід слухання має бути значним. На думку автора оригі­нальної методики читання і письма О.-Кушніра, жоден учитель не в змозі справити на дитину більший вплив, ніж сім'я і родичі, які читають. Спільне читання — це і діалог з батьками, спілку­вання, обмін враженнями та емоціями, це і розвиток мовлен­ня, і діалог з твором художньої літератури, коли батьки озвучу­ють твір певного автора. Дитині забезпечується потужний естетичний, інтелектуальний розвиток.

Сімейне читання — повноцінний діалог однодумців. Емоцій­на оповідь дорослого викликає потужну розумову і образот­ворчу активність дитини, закладаючи засади автоматичного образного сприйняття спочатку почутого, а в майбутньому самостійно прочитаного твору. Отже, сімейне читання та са­мостійне читання вголос маленької дитини слід розглядати передусім як образотворчість слухача, як цікаву гру. Тому слід підвищувати роль родини та дошкільних закладів освіти у вихо­ванні майбутнього читача насамперед через активне слухання, діалог-гру.

Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родин­ному колі. У сім'ї прищеплюються і любов до книги, отримання задоволення від процесу чи­тання, звичка бути постійно з книгою й немож­ливість існування без неї.

Дитина відчуває духовну єдність із родиною тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв'язок між розвитком молодшого по­коління і освітнім рівнем старшого покоління.

Головна відмінність сімейного читання від інших його видів - класного, позакласного та до­машнього, полягає у тому, що батьки, використо­вуючи книгу, починають по-справжньому займа­тися духовним розвитком своєї дитини, форму­ванням її особистості.

Ось чому ми, бібліотекарі, звертаємося до вас, батьки: тільки спільними зусиллями ми зможемо відродити гарну традицію сімейного читання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових книжкових скарбів, що зберігає публічна бібліотека. І саме публічна бібліотека має приміщення для проведення змістовного дозвілля родини, володіє інформаційним по­тенціалом для задоволення різноманітних інте­ресів усіх членів сім'ї, має підготовлений персо­нал, який допоможе, порадить.

Але без вашої зацікавленості, бажання та ініціативи ми не зрушимо з місця.

Існує думка про те, що вроджені здібності до читання у дітей виявляються лише у віці від 18 місяців до 3 років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до 9 років. Пізніше це зробити складно, іноді практично неможливо.

Постає питання: як розвинути у дитини любов до книги та читання?


Поради батькам: як розвинути у дитини любов до книги та читання.

1. Розмовляйте, наспівуйте та грайте з дитиною.

Малюк із насолодою прислухається до вашої мови: коли бавиться у ванні, одягається, їсть та засинає, ввечері або ж на світанку. Тому дитина, з якою постійно розмовляли, підростаючи, почи­нає швидше розуміти та відтворювати всі слова, які вона почула тоді, коли ще нічого, здавалося б, не розуміла.

Бажано говорити з малюком про усі звичайні для вас, але такі важливі для нього, справи, які ви робите щоденно разом. Коментуйте свої дії: «миємо ручки», «сідаємо на стільчик», оповідай­те те, що бачите, - так ви підготуєте уважного слухача.

Починати знайомити малечу із читанням не­обхідно із перших років життя. Читаючи дитині, ви розширюєте її всесвіт, допомагаєте отримати задоволення від читання, збагачуєте знання та словниковий запас.

Дитина вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам'ятовувати слова, які бачить або чує. Читання дає їй і багато чого іншого: можливість посміятися та поплакати ра­зом, навчитися не розгублюватися в життєвих небезпеках - а це саме те, що кожна дитина по­винна вміти.

2. Щоденно знаходьте час для читання.

Усі, хто читає дітям, знають, яка це приємність для них, вони є уважними слухачами та сприймають текст усім єством і душею. Малю­ка цікавить: Що ховається між цими сторінка­ми? Що причаїлося в цих чорних значках?

Колись, у далеку давнину, у кожній місцевості були люди, які славилися своїм вмінням роз­повідати різні історії. Тепер їхню роль викону­ють бабусі й дідусі, вчителі початкової школи, а казки вони беруть з книжок. Щасливою є та ди­тина, яка має таке безпосереднє спілкування, бо це дітям потрібніше, аніж будь-які програми су­часних галасливих засобів інформації.

Треба знаходити час для читання, особливо ма­мам і татам. Бо дитина дуже любить бувати ра­зом зі своїми батьками, які весь час, день у день, мають багато інших справ, звідкись приходять, кудись ідуть, обтяжені своїми клопотами. А яка ж то втіха, коли мати або тато беруть книжку і сідають, щоб почитати своїй дитині. Почуття єдності, що виникає тоді, не можна замінити нічим іншим - ні телевізором, ні відео, ні комп'ютером. Бо хіба комп'ютер має серце, що б'ється?

Тому необхідно знайти хвилин 30, аби дозво­лити собі розслабитися і, не поспішаючи, на ніч або коли виникає перерва у домашніх справах, почитати своєму малюку.

Хоча почитати дитині може і бабуся або дідусь, будь-який член родини. Окрім того, мож­на завітати до бібліотеки, де малюку запропону­ють послухати читання вголос за участю бібліотекаря.

Весь час звертайтеся до книги та читання. Придбайте декілька книг, щоб ваш малюк мав змогу їх переглянути, погортати і, якщо це пе­редбачено, розмалювати.

3. Вибирайте книгу для читання разом із дитиною.

Якщо ви постійно читаєте разом із дитиною, зверніть увагу на те, які книги їй більше подоба­ються, які вона розуміє краще.

За допомогою у підборі подібних книжок мож­на звернутися до бібліотеки. Саме тут є видання, які розраховані на різний вік і рівень розвитку. Окрім того, фахівцям легше знайти та підібрати таку літературу.

Помилкою багатьох читаючих батьків є думка про те, що усі необхідні дитині книги є у них вдома. Домашні бібліотеки не можуть складати конкуренцію публічним, а надихнути малюка на читання може приклад інших дітей - читачів бібліотеки.

Уявіть враження дитини від того, як багато діток відвідує бібліотеку та скільки книжок тут зберігається! Це дуже важливий стимулюючий фактор у форму­ванні маленького читача, який намагається наслідува­ти прикладу інших. Маленькі відвідувачі бібліотеки нібито передають естафету вашій дитині. У подальшому це допоможе малюку звикнути до розмаїття книг, засвоїти правила читацької поведінки і обов'язково стане у пригоді у подальшому житті та навчанні. Всесвіт книг та світ бібліотеки не буде для дитини «невідомою» країною з незрозумілими законами та умовностями.

4. Забезпечити дитину необхідною літературою.

Не тільки бібліотечні книги мають бути до­ступними дитині. Обов'язково повинні бути й власні. Які? Перш за все ті, які вона може почи­тати. Але мають бути і такі, які можна розмалю­вати, щось написати у них, за допомогою яких можливо дещо самостійно вирізати або змайстру­вати. Таких видань безліч, і їхнє призначення -індивідуальне користування.

Ймовірно, ви захочете змайструвати саморобну книжку. Допоможіть своєму малюку зробити та­ку книжку - з картинками, фотографіями та іншими цікавими речами. Напишіть у ній разом те, що хоче дитина. Заохочуйте, надихайте, схва­люйте таку діяльність, так само як і читання «власних» книжок у колі всієї родини.

Можливий і такий варіант: ви купуєте альбом для фотографій (найменший). На лівому боці розміщуєте фото, на правому нескладне речення, що коментує фотографію. Наприклад: «Сашко грає», «Оленка купається» тощо. Періодично за­писи необхідно змінювати: «Сашко грає з соба­кою», «Сашко грає з великою рудою собакою» (фото відповідно залишається тим самим). Та­ка книга потребує для створення небагато часу, а в результаті малюк отримає задоволення від роз­повіді про себе.

5. Помірковано та із задоволенням.

Важливо не тільки, що саме ви читаєте, а як ви це робите! Коли читаєте швидко та невиразно, дитина швидше втрачає інтерес.

Читайте емоційно, отримуючи при цьому задо­волення від самого процесу читання. Будьте в певному сенсі актором (згадайте про нереалізо­вані мри стати «зіркою екрана»!). Вашому ма­люку сподобається, якщо ви будете читати різни­ми голосами за різних героїв.

Робіть розмовні паузи під час читання, пере­глядайте малюнки у книзі. Це дасть дитині час подумати над тим, що вона почула, поміркувати над прочитаним, зрозуміти хід подій та характер героїв.

Обов'язково ставте запитання самі і відповідайте на ті, що виникнуть у малюка, при­слухайтеся до того, як він сам оповість та пере­дасть свої враження від прочитаного.

Приглядайтеся під час читання до дитини. Інколи вона не погоджується переривати читан­ня, особливо якщо історія незнайома. А іноді за­хоче спочатку розглянути малюнки і лише після цього поставить питання щодо книги. Будьте по­блажливі і не зупиняйте дитину. Читання має приносити задоволення! Пам'ятайте, читання книг - це грандіозна репетиція та визначення майбутнього ставлення до процесу навчання. Читайте знову і знову.

Як відомо, діти полюбляють слухати одні й ті ж самі оповідки. Вони змушують читати вже на­бридлі вам книги знову і знову. Тому на пропо­зицію почитати щось новеньке, прогнозовано от­римаєте відмову.

Що ж робити у такому випадку? Ще разок пе­речитайте гасло цієї поради. Саме так, читайте те, що подобається дитині. Це не примха. Просто у дитини є бажання глибше зануритись у процес пізнання книги, адже він відбувається повільніше, ніж у дорослих, знову і знову зустрічатися з героями твору, переживати з ни­ми їхні пригоди. Не позбавляйте малюка задово­лення від спільного читання. Адже відбувається процес підготовки майбутнього вдумливого та уважного читача, виховання повноцінного сприйняття книги.

І повірте, якщо ви спробуєте (в цілях економії, часу) скоротити оповідання, реакція буде миттєвою. Тому, якщо книга приносить задово­лення дитині і вона періодично до неї звер­тається, читайте її стільки разів, скільки малюк цього захоче.

Читайте усюди і завжди.

Читати можна будь-де: на прогулянці, на пляжі, у поїзді, очікуючи на прийом до лікаря. Нехай у вашій сумці поряд із дитячими речами, іграшками лежить книжка.

Не примушуйте дитину читати.

Ніколи не саджайте дитину за читання (разом із собою або самостійно), якщо вона цього не ба­жає. Це є одним із найдієвіших засобів вбити інтерес до читання та книги у дитини.

Примусове читання - шлях до небажання чи­тати взагалі. Шукайте позитивних та ефектив­них шляхів зацікавлення малюка захопливими та значними книжками. Добирайте найпопу-лярніші серед дітлахів теми та книги (у цьому вам прийдуть на допомогу бібліотекарі).

Не приховуйте від дитини своєї зацікавленості її читанням.

Мабуть, немає нічого важливішого у вихованні читача, ніж стимулювання у нього любові до чи­тання. Намагайтеся бути Провідником у світ книжок, а не Погоничем або Оцінювачем того, що і як читає ваша дитина.

Коли ваш малюк навчиться читати, частіше звертайтеся до нього з проханням почитати вам. Але не завдання, отримане в школі, а просто хо­рошу історію. І зробити це можна, наприклад, під час приготування вечері на кухні.

Якщо дитина робить помилки в ході читання і во­ни не є досить значними для загального сприйняття тексту, - не переривайте її, адже вона може втратити цікавість до історії, яку з усією відповідальністю читає саме вам. Хоча пізніше можна повернутися до прочи­таного і виправити помилки.

Запевніть дитину у тому, що вам цікаве і потрібне її читання і ніколи не показуйте того, що слухаєте че­рез необхідність. Заохочуйте будь-які читання вголос: газети, журнали, оповіді або казки. Вам самим не ви­стачає часу почитати, а допомога при цьому вашої ди­тини буде досить корисною. Хіба це не стимул до чи­тання! Все це не потребує якихось надзвичайних зу­силь, а поряд з вами непомітно зростатиме справжній Читач.

Вашій дитині буде набагато легше вчитись. її вільний час буде заповнено змістовно, цікаво та з користю, вона з легкістю знаходитиме та твор­чо опрацьовуватиме будь-яку інформацію. І це, безперечно, стане запорукою її успіху і вашого, напевне, також!

Цікавою є думка великого російського літера­турного критика і публіциста В. Бєлінського, який вважав, що не слід турбуватися, що діти мало зрозуміють, навпаки, потрібно прагнути до того, щоб вони якомога менше розуміли, але більше відчували, щоб їхні вуха призвичаювали­ся до гармонії слова, а серця переповнювалися почуттям прекрасного.


Ваша дитина і читання

Підказки для батьків: «так» і «ні»

так

  • Читайте своїм дітям уголос якомога частіше: 20 хвилин читання щовечора або казка перед сном — це мінімальна необхідність.

  • Читайте разом зі своєю дитиною 10 хвилин щодня.

  • Читайте самі, показуючи приклад дитині.

  • Дозволяйте дитині самостійно вибирати книги для читання: пригоди, казки, подорожі, фан­тастика — найпопулярніші жанри. Книги про історію, географію, техніку, про комп'ютери також цікаві дітям.

  • Заохочуйте дитину в її бажанні потримати,
    погортати, погратися з книгою.

  • Потурбуйтеся про те, щоб у дитини вдома було багато яскравих книжок.

  • Регулярно відвідуйте з дитиною бібліотеку та книжковий магазин.

  • Даруйте дитині книги.

  • Заохочуйте дитину читати для інших членів сім'ї. Зробіть читання приємним дозвіллям.

  • Завжди хваліть і заохочуйте дитину, якщо вона читає.

ні

  • Не переставайте читати дитині вголос, як тільки вона навчилася повільно читати сама.

  • Не примушуйте читати насильно.

  • Не нав'язуйте книг за своїм смаком.

  • Рекомендуйте їх. Переконуйте їх прочитати.

  • Не примушуйте дитину «боротися з книгою», якщо вона дуже важка. Замініть її на більш легку.

  • Ніколи не відмовляйте дитину від читання.

  • Не змагайтеся з телебаченням у виборі часу для читання.

  • Не очікуйте занадто швидких успіхів у читанні.

  • Не критикуйте дитину, якщо вона намагається читати. Покращення настане скоріше, якщо ви будете заохочувати та підтримувати дитину.

— Не порівнюйте рівень читання дитини з братами, сестрами, іншими дітьми.

Ваша дитина у дзеркалі читання

1. Чи часто ви читали вголос своїй дитині, коли вона ще не вміла робити це сама?

а) Практично кожного дня (5);

б) часто (4);

в) рідко, приділяю цьому мало часу (3);

г) рідко, тільки якщо попросить (2);

д) ніколи цим не займався (1).

2. Пригадайте, чи легко вашій дитині далося навчання читанню?

а) Так, це пройшло швидко, без сторонньої допомоги (5);

б) для цього знадобилось небагато часу (4);

в) ми довго займалися з нею (3)\

г) мої зусилля були марними; вона навчилась читати у школі (2);

д) ні, зараз читає погано (1).

3. Спробуйте визначити інтерес вашої дитини до читання за наступними критеріями:

а) Це стало її улюбленим заняттям (4);

б) читає багато, але тільки програмові твори (2);

в) читання її мало цікавить, читає дуже рідко (1);

г) дуже часто доводиться змушувати брати книгу в руки (0).

4. Спостерігаючи за дитиною, яка читає, у вас склалося враження, що:

а) насилу вникає в суть твору (1);

б) читає дуже поспішно, не вникаючи в зміст (2);

в) повністю занурюється у читання, часто не помічаючи, що робиться навкруги (3).

5. Коли ви просите переказати прочитане, дитина:

а) не може цього зробити (0);

б) часто плутається, забуває основні деталі (1);

в) переказує прочитане близько до тексту (3);

г) додає до прочитаного від себе, фантазує (4).

6. Якщо ваша дитина зайнята читанням цікавої книжки, а по телебаченню починаються мультфільми, вона:

а) кине книгу, почне дивитись мультфільм (0);

б) буде продовжувати читати, відволікатись і поглядати на екран (1);

в) телевізор не може перешкодити читанню, це лише п'ятихвилинний перепочинок, потім знову сідає читати (3).

7. Якщо у вашої дитини є власна книжкова полиця, спробуйте по ній визначити коло читання дитини:

а) читає все (0);

б) обожнює детективи і пригоди (1);

в) дуже складна шкільна програма, тому читає лише програмові твори (2);

г) читає щось ліричне (3);

д) «легка» література не входить до кола її інтересів (4);

є) це класика і наукова література (5).

8. На ваш погляд, на читання вашої дитини впливає:

а) школа (2);

б) телебачення, кіно (1);

в) ви — батьки (3);

г) дитина сама правильно вибирає собі книги (5);

д) щось інше (4).

9. Як дитина ставиться до творів, які вивчають у школі?

а) Читає охоче (3);

б) насилу виносить (2);

в) зовсім не читає (1).

10. Де дитина бере книги для читання?

а) 3 дитинства відвідує бібліотеку (4);

б) у себе вдома (3);

в) у друзів (2);

г) важко відповісти (1).

11. Як ви самі оцінюєте свої здібності у керівництві читанням своєї дитини?

а) Гарно, бо читання дитини для мене — один з основних методів її виховання (5);

б) добре, я вважаю, що читання займає важливе місце у розвитку дитини, але книги вона повинна
вибирати самостійно (4);

в) задовільно, я не слідкую за тим, що і як читає моя дитина, це обов'язки школи (3).

Результати:

9—15. Увага! Книга не входить у коло інтересів вашої дитини. Можливо, ви дуже мало приділяєте цьому часу і уваги. Спробуйте виправити помилку, почитайте разом, почніть із легких творів. Обов'язково обговорюйте прочитане — це зблизить вас. Проконсультуйтеся з бібліотекарем дитячої бібліотеки. Він допоможе вам і вашій дитині.

15—30. Ваша дитина належить до категорії читачів, які читають час від часу і вибирають літературу за шкільною програмою. Дитина буде читати книгу за необхідністю, але, на жаль, потреби у самостійному читанні не має. Більше розповідайте про книги, які ви читали, так щоб дитині захотілось їх прочитати.

31—49. Ваша дитина багато читає і робить це з задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке. Вона правильно самостійно вибирає літературу. Читання такої дитини не потребує постійного контролю, бо ви вже прищепили їй любов до книги. Це вже цілком сформований читач. Але спілкування з приводу прочитаного ніколи не буде зайвим.

50—56. Якщо ваша дитина увійшла до цієї групи читачів, ми вітаємо вас! У житті вашої дитини книга займає перше місце. Книга є членом вашої родини, а ваша дитина — талановитий читач, має образну пам'ять і здібність до фантазування. Але будьте обережні, дивіться, щоб читання не відволікало від реальності.



АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ

  1. Чи маєте ви домашню бібліотеку ? Чи велика вона?

  2. Чи активно читає книги ваша дитина ?

  3. Яким книгам вона надає перевагу?

  4. Де ваша дитина бере книги для читання ?

  5. Чи обговорюєте ви з дитиною прочитану книгу ?

  6. Чи дозволяєте ви своїй дитині читати книги не за віком?

  1. Як ви вважаєте, хто повинен виховувати в дитини любов до книги : ви, учитель, чи бібліотекар ?

АНКЕТА ВИВЧЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ

(для батьків)

  1. Якою мовою ви спілкуєтеся з вашою дитиною.

  2. Що ви зараз читаєте ?

  3. Чи читаєте ви разом з дитиною ? Хто робить вибір книжки ?

  4. На що ви звертаєте увагу, купуючи дитині книгу ?

  5. Чи читаєте ви дитині ?

  6. Чи обговорюєте ви з дитиною прочитане? Як саме ?

  7. Чи цікавить вас література з теми, що вивчає ваша дитина в класі ? Якщо так, то де ви її берете?

  8. Чи брали ви участь у підготовці бібліотекою бесід, тем оглядів, книжкових виставок та дитячих ранків ?

  9. Які ідеї ви пропонували на розгляд Бібліотечній раді для покращення роботи бібліотеки ?

10.Прізвище, ім'я, по - батькові дитини.




Тато, мама і я - це читачів сім'я"

Мета:

прищеплювати любов до книги, як джерела знань;

формувати інтерес до читання; виховувати у дітей почуття любові до батьків та бажання примножувати родинні традиції;

розвивати творчі здібності дітей.

Оформлення: святково прикрашена зала; на стіні назва заходу: „Тато, мама і я - читаюча сім'я";

оформлену виставку ілюстрацій до книг „Наш вернісаж";

книжкову виставку „Книга в нашій родині";

перед початком свята і після його закінчення можна отримати консультацію:

  1. Як організувати вибір книг для читання.

  2. Як вилікувати книгу.

  3. Як зробити закладку для книги.

Хід свята.

Учениця Пономар Олеся виконує пісню „Про Україну". З’являються два ведучих - хлопчик і дівчинка.

Дівчинка Шията Юля

В нашій школі знову свято,

Чути музику і сміх,

На родиннім святі нині

Ми вітаємо усіх!

Хлопчик Мартинюк Олег

Обіцяємо, що не буде

Ніхто нині сумувати

Всіх ми кличем разом з нами

Участь в конкурсах узяти.

Бібліотекар

Вітаємо учасників і глядачів родинного свята конкурсу. У сьогоднішньому конкурсі беруть участь родини Антоненків, Корнетів і Маніло.

Дівчинка

Визначати переможців

Буде в нас жюрі поважне,

Воно буде, знаємо точно,

Об'єктивне і уважне

(ведучі знайомлять з членами жюрі)

Хлопчик

А якщо хтось і програє

Що ж, на те вона і гра.

Дівчинка

Дуже вже розговорився,

Починать давно пора.

Бібліотекар Від народження дитини до кінця свого життя батьки турбуються про її долю.Мати не тільки оберігає дітей, вона навчає їх в усьому: охайності, працьовитості, добру і ніжності. Батько - захисник роду, народу, годувальник сім'ї.

Батькове слово - закон. Споконвіку сини слухалися батьків, брали з них приклад. У багатьох народних піснях, прислів'ях, приказках говориться про це. Пропонуємо родинам взяти участь у конкурсі „ Народна мудрість". За кожну правильну першими дану відповідь, на рахунок сім'ї будуть нараховуватись гроші. Але ці гроші незвичайні, з ними до магазину не підеш. Ми назвали їх „читай ликами". Переможе сьогодні та родина, яка в кінці гри заробить найбільшу суму цих грошей. Отже, будьте уважні! Вам потрібно відгадати кінцівку прислів'я. І - прислів'я про схожість батьків і дітей.

  1. Яке дерево, такі в нього квіточки, які батьки,... (такі їхні діточки)

  2. Який корінь, такий відросток, які самі,... (такі й сини)

  3. Який кущ, така й калина, яка мати,... (така й дитина)

  1. Яка гребля, такий і млин, який батько,... (такий і син)

  2. Не навчив батько, не навчит і,... (дядько)

II. Прислів'я про добрих і поганих дітей.

  1. Добрі діти - батькам вінець, а злі - (кінець)

  2. Добрі діти доброго слова послухають, а лихі й ... (дрючка не бояться)

  3. Коло батька чемно вітаються, коло матері чемно ... (вклоняються) Жюрі підводить підсумки конкурсу.

Пісня „Батьківська" виконує Макаренко Оксана.

Бібліотекар

Чимало є професій на світі. Та немає професії найнеобхіднішої, як батьківство. Адже бути батьком, це не природна якість, цього треба вчитися.

1-й учень ІльїнВ.

Поглянь ти на таткові руки,-Які в них натруджені жили!: Дуби щонайбільші та липи та буки, Міцніють від їхньої сили.

2-й учень Антоненко К.

Такі ж бо ці руки могучі, Що навіть і мертве коріння, Будинком веселим, лунким, аж співучим, Зростає від їхнього вміння.

Бібліотекар

Впевнена, що татусі татусі наших учнів - ерудовані. Запрошую їх взяти участь у конкурсі „ерудит -конструктор". Треба дібрати і вписати слово з трьох літер - таке, щоб воно було кінцем першого слова і початком другого.

Ко...во, моло...ка, мол...лиця, тран...афа, клі...рац, фак...ф'яник, раз...аон, пади...та, чоло...но. Підказки: мах, чай, жир, тор, бра, шах, око, вік, мат.

Бібліотекар. За кожну правильну відповідь нараховується один „читайлик". Конкурс на кращу закладку для книги для дітей з родини.

Сучасний танець „попурі" (дівчата 10-Б класу)

Бібліотекар

Мати - символ усього найкращого, найдобрішого, найсвятішого.

1-й учень

Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна моря й океани здолати, Гору найвищу штурмом узяти.

2-учень

Можна пройти крізь пустелі та пущі, Тільки без мами не можна нізащо. Бо найдорожче стоїть за словами: „У світі все починається з мами". З-учениця

Гарна ти ,матуся, люба, дуже мила ! Ти мене ще змалку звичаю навчила . І щодня навчаєш, як любить родину, Мову нашу рідну, рідну Україну. Буду українка, як і ти , матусю, І за ту науку, я тобі вклонюся.

Бібліотекар

Запрошую наших матусь взяти участь у наступному конкурсі, який ми назвали „Хто є хто ?" Умови конкурсу. Багато відомих письменників виступали під літературними псевдонімами. Пригадайте їхні справжні імена та прізвища

Л.А.Косач-Квітка, І.Л. Мойся, М.О.Вілінська, П.М.Губенко,П.Я. Рудченко, М.В.Корнійчук, І.К.Тобілевич. А тепер напишіть псевдоніми цих письменників.

За кожну правильну відповідь нараховується один „читай-лик".

(Відповіді. Леся Українка, Іван Л є, Марко Вовчок, Остап Вишня, Панас Мирний, Корній Чуковський, Карпенко-Карий).

Бібліотекар

Хто багато читає - той багато знає. Поки наші матусі готують відповіді запрошую глядачів взяти участь у вікторині „Ці дивовижні тварини". Перший, Хто дасть вірну відповідь на загадку про тваринний світ, той отримає солодкий приз.

1. Посеред двора стоїть копа, Спереду вила, ззаду копа. (Корова)

2.Хвіст курдюком, ніс п'ятаком ще й два ряди ґудзиків. ( Свиня)

3.Не говорить, не співає, а коли хто йде, то господаря сповіщає. (Собака)

4.Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться. (Коза).

5.Губить він живі душі, на печі він спить в кожусі. (Кіт)

6.Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим півником, схопила півня на обід, та й замела мітлою слід. (Лисиця)

7.Хто влітку гуляє, а зимою спочиває? (Ведмідь)

8.Котиться клубочок зовсім без ниточок, замість ниточок — триста голочок. (їжачок). 9.Пір'ям махає, хвостиком управляє, а на повітрі помирає. (Риба).

10.Годинника не має, а час знає. (Півень). (Матусі здають відповіді жюрі, і поки члени жюрі підводять підсумки, виконується номер художньої

самодіяльності).

Бібліотекар

Говорять, діти дуже полюбляють задавати різні питання. Але часто буває і навпаки. (Діти інсценізують вірш П. Осадчука "Батьки-чомучки"). Ну і мама! Ну і тато! Наче справжні дошкільнята! Нічогісінько не знають! Смішно і сказать комусь! Бо щодня мене питають Лиш одне: чому й чому? Ти чому образив Віту? А чому отримав двійку?

  • А чому прийшов так пізно? Ти чому такий непослух?

  • А чому не стелиш постіль?

  • Ти чому це вірш не вчиш? А чому портфель без ручки? І чому такий синець?

Ох! Настане мій кінець!

Не поясниш їм ніколи,

Хоч би й дуже захотів,

Треба їх віддать до школи,

Хай питають вчителів.

Бібліотекар

В останньому турі свята-конкурсу „Тато, мама і я - читаюча сім'я" запрошуємо взяти участь найменших представників родинних команд. Відомо, що всі діти люблять казки. Наш конкурс „Казковий калейдоскоп" допоможе дізнатися, хто з учасників знає краще казки. Як і раніше, за кожну вірну відповідь нараховується один „читай лик".

Кожен з учасників отримує картки з цифрами: 1,2, 3, 4 - це номер відповідей на запитання.

1. Хто з цих казкових персонажів підібрав стрілу Івана-Царевича:

  1. Дюймовочка;

  2. Царівна-жаба;

  3. Попелюшка;

  4. Баба-Яга?

2. З якої рослини добра фея зробила карету для Попелюшки:

  1. гарбуза;

  2. полуниці;

  3. огірка;

  4. берези?

3. Кого з цих казкових персонажів Сірий Вовк направив на довгу дорогу замість короткої:
1) Попелюшку;

  1. Василину Прекрасну;

  2. Червону шапочку;

  3. Дюймовочку?

А зараз питання стануть трохи складнішими.

4. Хто з великих казкарів був родом із Данії:

  1. Шарль Перро;

  2. Ганс Христіан Андерсен;

  3. Брати Гримм;

  4. Астрід Лінгрен?

5. У кого з пушкінських персонажів було 33 племінники:

  1. Руслана;

  2. Царя Салтана;

  3. Людмили;

  4. Чорномора?

6. Якого кольору була чарівна квітка з казки Аксакова:

  1. червоного;

  2. жовтого; 3)синього; 4) білого?

7. Що попросив у Гудвіна Великого та Жахливого Залізний Дровосік:

  1. розум;

  2. сміливість;

  3. серце;

  4. гроші?

8. Як звали помічника капітана Врунгеля з яхти „Біда":

  1. Кувалда;

  2. Лопата;

  3. Серп;

  4. Лом?

9. Хто, за словами О. Пушкіна розповів йому казку „Про Руслана та Людмилу":

  1. білий бичок;

  2. кіт учений;

  3. пес скажений;

  4. хитра лисиця?

10.Хто з цих котів відзначався великою миролюбністю та доброзичливістю? 1)Матроскін;

2)Базиліо;

3)Баюн;

4Леопольд?

(Підведення підсумків останнього конкурсу).

Бібліотекар

Шановні батьки, дорогі діти! Дуже швидко промайнув час нашої зустрічі. Поки жюрі підведе остаточні підсумки нашого конкурсу, дозвольте побажати нашим родинам щастя, миру і злагоди !

Хай будуть ваші руки сильними, а душі зрячими. (Виконується пісня ) 1 -й ведучий Ось і закінчується свято І весела наша гра, Переможців визначати Наступає вже пора. 2-й ведучий

Для оголошення підсумків конкурсу слово надається жюрі. (Нагородження переможців) Бібліотекар Любі діти!

Не скупіться на теплі слова, Бо у світі так мало тепла, Лиш від рідної хати Та від лагідних рук мами й тата . Коли зміцніють крила, щоб літати , Не забувай про рідних маму й тата Та встигни добре слово їм сказати , Допоки ти живеш у рідній хаті.

1-й учень

Ми любим вас , кохані мами й тата . Ми вам бажаємо здоров'чка багато , Ми хочемо , щоб завжди ви раділи , І щоб в житті ніколи не хворіли .

2-й учень

Хай Бог охороняє вас від злого , Хай світить сонце і колосяться жита, Щоб ви були щасливі і здорові На многії і многії літа. (Всі виконують пісню .)

Бібліотекар

Спасибі вам , люди добрі ,за участь у нашому святі-конкурсі „Тато , мама і я -це читачів сім'я !"




Схожі:

ПОЛОЖЕННЯ про міські змагання
Міські змагання «Тато, мама, я спортивна сім'я» проводяться з метою зміцнення інституту сім'ї та пропаганди здорового способу життя...
Вчитель: Добрий день, дорогі гості! Сьогодні ми зібралися на свято...
Вчитель: Добрий день, дорогі гості! Сьогодні ми зібралися на свято Тато, мама і я
Спортивне свято «Тато, мама, я спортивна сім’я»
Мета: виховувати фізичні якості і здібності, любов до спорту, взаємодопомогу, співпереживання за своїх рідних; формувати навички...
Лекція для батьків
Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в...
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,...
Особистий приклад у сімейному вихованні. Лекція для батьків
Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в...
Сценарій спортивного свята
Добрий день, дорогі гості. Сьогодні ми зібралися на свято «Тато, мама, я – разом спортивна сім'я.» Щоб позмагатися у силі, спритності,...
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СІМ'Я. РЕГУЛЮВАННЯ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН...
Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов'язки подружжя, підстави виникнення, зміст...
«Тато, мама, я – разом ми сім’я» Мета
Мета: Розширити й поглибити знання учнів про значення матері й батька; формувати в дітей культуру почуття обов’язку перед батьками....
Anonymous female narrator, b. 1914 in the village of Pachapyntsi,...
Я народилася 1914-го року. А мій тато й одна сестра — в нас тоді був великий тиф — знаєте, що таке тиф? То, тато мав 45 років тільки....
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка