|
Скачати 241.17 Kb.
|
ВІДДІЛ ОСВІТИ ЧЕРКАСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ РАЙОННИЙ МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ ВИХОВАЄМО ЛЮБОВ ДО ЧИТАННЯ Підготувала: бібліотекар Яснозірської ЗОШ І-ІІІ ст. Пономар К.П. Черкаси 2010 Зміст 1.Вступ 2. Поради батькам: як розвинути у дитини любов до книги та читання. 3. Ваша дитина і читання 4. Ваша дитина у дзеркалі читання 5. Анкета для батьків 6. Сімейний конкурс-гра : «Тато, мама і я - це читачів сім'я» Вступ Дитина не читає... Хто винен у цій ситуації? Спад інтересу до читання — загальносвітова тенденція, наслідок потужного розвитку телебачення, комп'ютерних технологій. Відродити його — складна, комплексна проблема, що передбачає тісну взаємодію багатьох чинників — сім'ї, школи, держави. Мотивація і потреба в читанні закладається передусім у родині. Ще в перші роки життя дитини книжка здатна викликати у неї інтерес, емоційні враження, стати вікном у світ прекрасного, в інформаційний простір. На цьому етапі читання головне — діалог з книжкою через посередника — батьків. Саме в ранньому віці в дитини закладається інтерес (мотивація) до зустрічі з нею, саме у цей час формується і розвивається її образне мислення, навички слухача. Діалог передбачає активне мовлення і слухання. Батьки нерідко захоплюються першим і не зважають на друге. Чим довше дитина слухає читання батьків вголос, тим краще вона розвивається. Атмосфера затишку, довіри до слова рідних, вікова щирість, слово митця формують мотивацію до діалогу дитини з твором мистецтва, бажання зробити це самому. Досвід слухання має бути значним. На думку автора оригінальної методики читання і письма О.-Кушніра, жоден учитель не в змозі справити на дитину більший вплив, ніж сім'я і родичі, які читають. Спільне читання — це і діалог з батьками, спілкування, обмін враженнями та емоціями, це і розвиток мовлення, і діалог з твором художньої літератури, коли батьки озвучують твір певного автора. Дитині забезпечується потужний естетичний, інтелектуальний розвиток. Сімейне читання — повноцінний діалог однодумців. Емоційна оповідь дорослого викликає потужну розумову і образотворчу активність дитини, закладаючи засади автоматичного образного сприйняття спочатку почутого, а в майбутньому самостійно прочитаного твору. Отже, сімейне читання та самостійне читання вголос маленької дитини слід розглядати передусім як образотворчість слухача, як цікаву гру. Тому слід підвищувати роль родини та дошкільних закладів освіти у вихованні майбутнього читача насамперед через активне слухання, діалог-гру. Освіта дитини починається з навчання читати і писати. І відбувається це здебільшого в родинному колі. У сім'ї прищеплюються і любов до книги, отримання задоволення від процесу читання, звичка бути постійно з книгою й неможливість існування без неї. Дитина відчуває духовну єдність із родиною тільки тоді, коли батьки усвідомлюють взаємозв'язок між розвитком молодшого покоління і освітнім рівнем старшого покоління. Головна відмінність сімейного читання від інших його видів - класного, позакласного та домашнього, полягає у тому, що батьки, використовуючи книгу, починають по-справжньому займатися духовним розвитком своєї дитини, формуванням її особистості. Ось чому ми, бібліотекарі, звертаємося до вас, батьки: тільки спільними зусиллями ми зможемо відродити гарну традицію сімейного читання, тільки ви станете запорукою успішності ваших дітей, якщо надасте їм можливість долучитися до світових книжкових скарбів, що зберігає публічна бібліотека. І саме публічна бібліотека має приміщення для проведення змістовного дозвілля родини, володіє інформаційним потенціалом для задоволення різноманітних інтересів усіх членів сім'ї, має підготовлений персонал, який допоможе, порадить. Але без вашої зацікавленості, бажання та ініціативи ми не зрушимо з місця. Існує думка про те, що вроджені здібності до читання у дітей виявляються лише у віці від 18 місяців до 3 років. А от психологи вважають, що прищепити любов до книги та читання можливо лише до 9 років. Пізніше це зробити складно, іноді практично неможливо. Постає питання: як розвинути у дитини любов до книги та читання? Поради батькам: як розвинути у дитини любов до книги та читання. 1. Розмовляйте, наспівуйте та грайте з дитиною. Малюк із насолодою прислухається до вашої мови: коли бавиться у ванні, одягається, їсть та засинає, ввечері або ж на світанку. Тому дитина, з якою постійно розмовляли, підростаючи, починає швидше розуміти та відтворювати всі слова, які вона почула тоді, коли ще нічого, здавалося б, не розуміла. Бажано говорити з малюком про усі звичайні для вас, але такі важливі для нього, справи, які ви робите щоденно разом. Коментуйте свої дії: «миємо ручки», «сідаємо на стільчик», оповідайте те, що бачите, - так ви підготуєте уважного слухача. Починати знайомити малечу із читанням необхідно із перших років життя. Читаючи дитині, ви розширюєте її всесвіт, допомагаєте отримати задоволення від читання, збагачуєте знання та словниковий запас. Дитина вчиться спочатку слухати книгу, потім перегортати сторінки, запам'ятовувати слова, які бачить або чує. Читання дає їй і багато чого іншого: можливість посміятися та поплакати разом, навчитися не розгублюватися в життєвих небезпеках - а це саме те, що кожна дитина повинна вміти. 2. Щоденно знаходьте час для читання. Усі, хто читає дітям, знають, яка це приємність для них, вони є уважними слухачами та сприймають текст усім єством і душею. Малюка цікавить: Що ховається між цими сторінками? Що причаїлося в цих чорних значках? Колись, у далеку давнину, у кожній місцевості були люди, які славилися своїм вмінням розповідати різні історії. Тепер їхню роль виконують бабусі й дідусі, вчителі початкової школи, а казки вони беруть з книжок. Щасливою є та дитина, яка має таке безпосереднє спілкування, бо це дітям потрібніше, аніж будь-які програми сучасних галасливих засобів інформації. Треба знаходити час для читання, особливо мамам і татам. Бо дитина дуже любить бувати разом зі своїми батьками, які весь час, день у день, мають багато інших справ, звідкись приходять, кудись ідуть, обтяжені своїми клопотами. А яка ж то втіха, коли мати або тато беруть книжку і сідають, щоб почитати своїй дитині. Почуття єдності, що виникає тоді, не можна замінити нічим іншим - ні телевізором, ні відео, ні комп'ютером. Бо хіба комп'ютер має серце, що б'ється? Тому необхідно знайти хвилин 30, аби дозволити собі розслабитися і, не поспішаючи, на ніч або коли виникає перерва у домашніх справах, почитати своєму малюку. Хоча почитати дитині може і бабуся або дідусь, будь-який член родини. Окрім того, можна завітати до бібліотеки, де малюку запропонують послухати читання вголос за участю бібліотекаря. Весь час звертайтеся до книги та читання. Придбайте декілька книг, щоб ваш малюк мав змогу їх переглянути, погортати і, якщо це передбачено, розмалювати. 3. Вибирайте книгу для читання разом із дитиною. Якщо ви постійно читаєте разом із дитиною, зверніть увагу на те, які книги їй більше подобаються, які вона розуміє краще. За допомогою у підборі подібних книжок можна звернутися до бібліотеки. Саме тут є видання, які розраховані на різний вік і рівень розвитку. Окрім того, фахівцям легше знайти та підібрати таку літературу. Помилкою багатьох читаючих батьків є думка про те, що усі необхідні дитині книги є у них вдома. Домашні бібліотеки не можуть складати конкуренцію публічним, а надихнути малюка на читання може приклад інших дітей - читачів бібліотеки. Уявіть враження дитини від того, як багато діток відвідує бібліотеку та скільки книжок тут зберігається! Це дуже важливий стимулюючий фактор у формуванні маленького читача, який намагається наслідувати прикладу інших. Маленькі відвідувачі бібліотеки нібито передають естафету вашій дитині. У подальшому це допоможе малюку звикнути до розмаїття книг, засвоїти правила читацької поведінки і обов'язково стане у пригоді у подальшому житті та навчанні. Всесвіт книг та світ бібліотеки не буде для дитини «невідомою» країною з незрозумілими законами та умовностями. 4. Забезпечити дитину необхідною літературою. Не тільки бібліотечні книги мають бути доступними дитині. Обов'язково повинні бути й власні. Які? Перш за все ті, які вона може почитати. Але мають бути і такі, які можна розмалювати, щось написати у них, за допомогою яких можливо дещо самостійно вирізати або змайструвати. Таких видань безліч, і їхнє призначення -індивідуальне користування. Ймовірно, ви захочете змайструвати саморобну книжку. Допоможіть своєму малюку зробити таку книжку - з картинками, фотографіями та іншими цікавими речами. Напишіть у ній разом те, що хоче дитина. Заохочуйте, надихайте, схвалюйте таку діяльність, так само як і читання «власних» книжок у колі всієї родини. Можливий і такий варіант: ви купуєте альбом для фотографій (найменший). На лівому боці розміщуєте фото, на правому нескладне речення, що коментує фотографію. Наприклад: «Сашко грає», «Оленка купається» тощо. Періодично записи необхідно змінювати: «Сашко грає з собакою», «Сашко грає з великою рудою собакою» (фото відповідно залишається тим самим). Така книга потребує для створення небагато часу, а в результаті малюк отримає задоволення від розповіді про себе. 5. Помірковано та із задоволенням. Важливо не тільки, що саме ви читаєте, а як ви це робите! Коли читаєте швидко та невиразно, дитина швидше втрачає інтерес. Читайте емоційно, отримуючи при цьому задоволення від самого процесу читання. Будьте в певному сенсі актором (згадайте про нереалізовані мри стати «зіркою екрана»!). Вашому малюку сподобається, якщо ви будете читати різними голосами за різних героїв. Робіть розмовні паузи під час читання, переглядайте малюнки у книзі. Це дасть дитині час подумати над тим, що вона почула, поміркувати над прочитаним, зрозуміти хід подій та характер героїв. Обов'язково ставте запитання самі і відповідайте на ті, що виникнуть у малюка, прислухайтеся до того, як він сам оповість та передасть свої враження від прочитаного. Приглядайтеся під час читання до дитини. Інколи вона не погоджується переривати читання, особливо якщо історія незнайома. А іноді захоче спочатку розглянути малюнки і лише після цього поставить питання щодо книги. Будьте поблажливі і не зупиняйте дитину. Читання має приносити задоволення! Пам'ятайте, читання книг - це грандіозна репетиція та визначення майбутнього ставлення до процесу навчання. Читайте знову і знову. Як відомо, діти полюбляють слухати одні й ті ж самі оповідки. Вони змушують читати вже набридлі вам книги знову і знову. Тому на пропозицію почитати щось новеньке, прогнозовано отримаєте відмову. Що ж робити у такому випадку? Ще разок перечитайте гасло цієї поради. Саме так, читайте те, що подобається дитині. Це не примха. Просто у дитини є бажання глибше зануритись у процес пізнання книги, адже він відбувається повільніше, ніж у дорослих, знову і знову зустрічатися з героями твору, переживати з ними їхні пригоди. Не позбавляйте малюка задоволення від спільного читання. Адже відбувається процес підготовки майбутнього вдумливого та уважного читача, виховання повноцінного сприйняття книги. І повірте, якщо ви спробуєте (в цілях економії, часу) скоротити оповідання, реакція буде миттєвою. Тому, якщо книга приносить задоволення дитині і вона періодично до неї звертається, читайте її стільки разів, скільки малюк цього захоче. Читайте усюди і завжди. Читати можна будь-де: на прогулянці, на пляжі, у поїзді, очікуючи на прийом до лікаря. Нехай у вашій сумці поряд із дитячими речами, іграшками лежить книжка. Не примушуйте дитину читати. Ніколи не саджайте дитину за читання (разом із собою або самостійно), якщо вона цього не бажає. Це є одним із найдієвіших засобів вбити інтерес до читання та книги у дитини. Примусове читання - шлях до небажання читати взагалі. Шукайте позитивних та ефективних шляхів зацікавлення малюка захопливими та значними книжками. Добирайте найпопу-лярніші серед дітлахів теми та книги (у цьому вам прийдуть на допомогу бібліотекарі). Не приховуйте від дитини своєї зацікавленості її читанням. Мабуть, немає нічого важливішого у вихованні читача, ніж стимулювання у нього любові до читання. Намагайтеся бути Провідником у світ книжок, а не Погоничем або Оцінювачем того, що і як читає ваша дитина. Коли ваш малюк навчиться читати, частіше звертайтеся до нього з проханням почитати вам. Але не завдання, отримане в школі, а просто хорошу історію. І зробити це можна, наприклад, під час приготування вечері на кухні. Якщо дитина робить помилки в ході читання і вони не є досить значними для загального сприйняття тексту, - не переривайте її, адже вона може втратити цікавість до історії, яку з усією відповідальністю читає саме вам. Хоча пізніше можна повернутися до прочитаного і виправити помилки. Запевніть дитину у тому, що вам цікаве і потрібне її читання і ніколи не показуйте того, що слухаєте через необхідність. Заохочуйте будь-які читання вголос: газети, журнали, оповіді або казки. Вам самим не вистачає часу почитати, а допомога при цьому вашої дитини буде досить корисною. Хіба це не стимул до читання! Все це не потребує якихось надзвичайних зусиль, а поряд з вами непомітно зростатиме справжній Читач. Вашій дитині буде набагато легше вчитись. її вільний час буде заповнено змістовно, цікаво та з користю, вона з легкістю знаходитиме та творчо опрацьовуватиме будь-яку інформацію. І це, безперечно, стане запорукою її успіху і вашого, напевне, також! Цікавою є думка великого російського літературного критика і публіциста В. Бєлінського, який вважав, що не слід турбуватися, що діти мало зрозуміють, навпаки, потрібно прагнути до того, щоб вони якомога менше розуміли, але більше відчували, щоб їхні вуха призвичаювалися до гармонії слова, а серця переповнювалися почуттям прекрасного. Ваша дитина і читання Підказки для батьків: «так» і «ні» так
ні
— Не порівнюйте рівень читання дитини з братами, сестрами, іншими дітьми. Ваша дитина у дзеркалі читання 1. Чи часто ви читали вголос своїй дитині, коли вона ще не вміла робити це сама? а) Практично кожного дня (5); б) часто (4); в) рідко, приділяю цьому мало часу (3); г) рідко, тільки якщо попросить (2); д) ніколи цим не займався (1). 2. Пригадайте, чи легко вашій дитині далося навчання читанню? а) Так, це пройшло швидко, без сторонньої допомоги (5); б) для цього знадобилось небагато часу (4); в) ми довго займалися з нею (3)\ г) мої зусилля були марними; вона навчилась читати у школі (2); д) ні, зараз читає погано (1). 3. Спробуйте визначити інтерес вашої дитини до читання за наступними критеріями: а) Це стало її улюбленим заняттям (4); б) читає багато, але тільки програмові твори (2); в) читання її мало цікавить, читає дуже рідко (1); г) дуже часто доводиться змушувати брати книгу в руки (0). 4. Спостерігаючи за дитиною, яка читає, у вас склалося враження, що: а) насилу вникає в суть твору (1); б) читає дуже поспішно, не вникаючи в зміст (2); в) повністю занурюється у читання, часто не помічаючи, що робиться навкруги (3). 5. Коли ви просите переказати прочитане, дитина: а) не може цього зробити (0); б) часто плутається, забуває основні деталі (1); в) переказує прочитане близько до тексту (3); г) додає до прочитаного від себе, фантазує (4). 6. Якщо ваша дитина зайнята читанням цікавої книжки, а по телебаченню починаються мультфільми, вона: а) кине книгу, почне дивитись мультфільм (0); б) буде продовжувати читати, відволікатись і поглядати на екран (1); в) телевізор не може перешкодити читанню, це лише п'ятихвилинний перепочинок, потім знову сідає читати (3). 7. Якщо у вашої дитини є власна книжкова полиця, спробуйте по ній визначити коло читання дитини: а) читає все (0); б) обожнює детективи і пригоди (1); в) дуже складна шкільна програма, тому читає лише програмові твори (2); г) читає щось ліричне (3); д) «легка» література не входить до кола її інтересів (4); є) це класика і наукова література (5). 8. На ваш погляд, на читання вашої дитини впливає: а) школа (2); б) телебачення, кіно (1); в) ви — батьки (3); г) дитина сама правильно вибирає собі книги (5); д) щось інше (4). 9. Як дитина ставиться до творів, які вивчають у школі? а) Читає охоче (3); б) насилу виносить (2); в) зовсім не читає (1). 10. Де дитина бере книги для читання? а) 3 дитинства відвідує бібліотеку (4); б) у себе вдома (3); в) у друзів (2); г) важко відповісти (1). 11. Як ви самі оцінюєте свої здібності у керівництві читанням своєї дитини? а) Гарно, бо читання дитини для мене — один з основних методів її виховання (5); б) добре, я вважаю, що читання займає важливе місце у розвитку дитини, але книги вона повинна вибирати самостійно (4); в) задовільно, я не слідкую за тим, що і як читає моя дитина, це обов'язки школи (3). Результати: 9—15. Увага! Книга не входить у коло інтересів вашої дитини. Можливо, ви дуже мало приділяєте цьому часу і уваги. Спробуйте виправити помилку, почитайте разом, почніть із легких творів. Обов'язково обговорюйте прочитане — це зблизить вас. Проконсультуйтеся з бібліотекарем дитячої бібліотеки. Він допоможе вам і вашій дитині. 15—30. Ваша дитина належить до категорії читачів, які читають час від часу і вибирають літературу за шкільною програмою. Дитина буде читати книгу за необхідністю, але, на жаль, потреби у самостійному читанні не має. Більше розповідайте про книги, які ви читали, так щоб дитині захотілось їх прочитати. 31—49. Ваша дитина багато читає і робить це з задоволенням. Коло її читацьких інтересів широке. Вона правильно самостійно вибирає літературу. Читання такої дитини не потребує постійного контролю, бо ви вже прищепили їй любов до книги. Це вже цілком сформований читач. Але спілкування з приводу прочитаного ніколи не буде зайвим. 50—56. Якщо ваша дитина увійшла до цієї групи читачів, ми вітаємо вас! У житті вашої дитини книга займає перше місце. Книга є членом вашої родини, а ваша дитина — талановитий читач, має образну пам'ять і здібність до фантазування. Але будьте обережні, дивіться, щоб читання не відволікало від реальності. АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
АНКЕТА ВИВЧЕННЯ ЧИТАЦЬКИХ ІНТЕРЕСІВ (для батьків)
10.Прізвище, ім'я, по - батькові дитини. „Тато, мама і я - це читачів сім'я" Мета: прищеплювати любов до книги, як джерела знань; формувати інтерес до читання; виховувати у дітей почуття любові до батьків та бажання примножувати родинні традиції; розвивати творчі здібності дітей. Оформлення: святково прикрашена зала; на стіні назва заходу: „Тато, мама і я - читаюча сім'я"; оформлену виставку ілюстрацій до книг „Наш вернісаж"; книжкову виставку „Книга в нашій родині"; перед початком свята і після його закінчення можна отримати консультацію:
Хід свята. Учениця Пономар Олеся виконує пісню „Про Україну". З’являються два ведучих - хлопчик і дівчинка. Дівчинка Шията Юля В нашій школі знову свято, Чути музику і сміх, На родиннім святі нині Ми вітаємо усіх! Хлопчик Мартинюк Олег Обіцяємо, що не буде Ніхто нині сумувати Всіх ми кличем разом з нами Участь в конкурсах узяти. Бібліотекар Вітаємо учасників і глядачів родинного свята конкурсу. У сьогоднішньому конкурсі беруть участь родини Антоненків, Корнетів і Маніло. Дівчинка Визначати переможців Буде в нас жюрі поважне, Воно буде, знаємо точно, Об'єктивне і уважне (ведучі знайомлять з членами жюрі) Хлопчик А якщо хтось і програє Що ж, на те вона і гра. Дівчинка Дуже вже розговорився, Починать давно пора. Бібліотекар Від народження дитини до кінця свого життя батьки турбуються про її долю.Мати не тільки оберігає дітей, вона навчає їх в усьому: охайності, працьовитості, добру і ніжності. Батько - захисник роду, народу, годувальник сім'ї. Батькове слово - закон. Споконвіку сини слухалися батьків, брали з них приклад. У багатьох народних піснях, прислів'ях, приказках говориться про це. Пропонуємо родинам взяти участь у конкурсі „ Народна мудрість". За кожну правильну першими дану відповідь, на рахунок сім'ї будуть нараховуватись гроші. Але ці гроші незвичайні, з ними до магазину не підеш. Ми назвали їх „читай ликами". Переможе сьогодні та родина, яка в кінці гри заробить найбільшу суму цих грошей. Отже, будьте уважні! Вам потрібно відгадати кінцівку прислів'я. І - прислів'я про схожість батьків і дітей.
II. Прислів'я про добрих і поганих дітей.
Пісня „Батьківська" виконує Макаренко Оксана. Бібліотекар Чимало є професій на світі. Та немає професії найнеобхіднішої, як батьківство. Адже бути батьком, це не природна якість, цього треба вчитися. 1-й учень ІльїнВ. Поглянь ти на таткові руки,-Які в них натруджені жили!: Дуби щонайбільші та липи та буки, Міцніють від їхньої сили. 2-й учень Антоненко К. Такі ж бо ці руки могучі, Що навіть і мертве коріння, Будинком веселим, лунким, аж співучим, Зростає від їхнього вміння. Бібліотекар Впевнена, що татусі татусі наших учнів - ерудовані. Запрошую їх взяти участь у конкурсі „ерудит -конструктор". Треба дібрати і вписати слово з трьох літер - таке, щоб воно було кінцем першого слова і початком другого. Ко...во, моло...ка, мол...лиця, тран...афа, клі...рац, фак...ф'яник, раз...аон, пади...та, чоло...но. Підказки: мах, чай, жир, тор, бра, шах, око, вік, мат. Бібліотекар. За кожну правильну відповідь нараховується один „читайлик". Конкурс на кращу закладку для книги для дітей з родини. Сучасний танець „попурі" (дівчата 10-Б класу) Бібліотекар Мати - символ усього найкращого, найдобрішого, найсвятішого. 1-й учень Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна моря й океани здолати, Гору найвищу штурмом узяти. 2-учень Можна пройти крізь пустелі та пущі, Тільки без мами не можна нізащо. Бо найдорожче стоїть за словами: „У світі все починається з мами". З-учениця Гарна ти ,матуся, люба, дуже мила ! Ти мене ще змалку звичаю навчила . І щодня навчаєш, як любить родину, Мову нашу рідну, рідну Україну. Буду українка, як і ти , матусю, І за ту науку, я тобі вклонюся. Бібліотекар Запрошую наших матусь взяти участь у наступному конкурсі, який ми назвали „Хто є хто ?" Умови конкурсу. Багато відомих письменників виступали під літературними псевдонімами. Пригадайте їхні справжні імена та прізвища Л.А.Косач-Квітка, І.Л. Мойся, М.О.Вілінська, П.М.Губенко,П.Я. Рудченко, М.В.Корнійчук, І.К.Тобілевич. А тепер напишіть псевдоніми цих письменників. За кожну правильну відповідь нараховується один „читай-лик". (Відповіді. Леся Українка, Іван Л є, Марко Вовчок, Остап Вишня, Панас Мирний, Корній Чуковський, Карпенко-Карий). Бібліотекар Хто багато читає - той багато знає. Поки наші матусі готують відповіді запрошую глядачів взяти участь у вікторині „Ці дивовижні тварини". Перший, Хто дасть вірну відповідь на загадку про тваринний світ, той отримає солодкий приз. 1. Посеред двора стоїть копа, Спереду вила, ззаду копа. (Корова) 2.Хвіст курдюком, ніс п'ятаком ще й два ряди ґудзиків. ( Свиня) 3.Не говорить, не співає, а коли хто йде, то господаря сповіщає. (Собака) 4.Не дід, а з бородою, не бик, а з рогами, не корова, а доїться. (Коза). 5.Губить він живі душі, на печі він спить в кожусі. (Кіт) 6.Прийшла кума із довгим віником на бесіду із нашим півником, схопила півня на обід, та й замела мітлою слід. (Лисиця) 7.Хто влітку гуляє, а зимою спочиває? (Ведмідь) 8.Котиться клубочок зовсім без ниточок, замість ниточок — триста голочок. (їжачок). 9.Пір'ям махає, хвостиком управляє, а на повітрі помирає. (Риба). 10.Годинника не має, а час знає. (Півень). (Матусі здають відповіді жюрі, і поки члени жюрі підводять підсумки, виконується номер художньої самодіяльності). Бібліотекар Говорять, діти дуже полюбляють задавати різні питання. Але часто буває і навпаки. (Діти інсценізують вірш П. Осадчука "Батьки-чомучки"). Ну і мама! Ну і тато! Наче справжні дошкільнята! Нічогісінько не знають! Смішно і сказать комусь! Бо щодня мене питають Лиш одне: чому й чому? Ти чому образив Віту? А чому отримав двійку?
Ох! Настане мій кінець! Не поясниш їм ніколи, Хоч би й дуже захотів, Треба їх віддать до школи, Хай питають вчителів. Бібліотекар В останньому турі свята-конкурсу „Тато, мама і я - читаюча сім'я" запрошуємо взяти участь найменших представників родинних команд. Відомо, що всі діти люблять казки. Наш конкурс „Казковий калейдоскоп" допоможе дізнатися, хто з учасників знає краще казки. Як і раніше, за кожну вірну відповідь нараховується один „читай лик". Кожен з учасників отримує картки з цифрами: 1,2, 3, 4 - це номер відповідей на запитання. 1. Хто з цих казкових персонажів підібрав стрілу Івана-Царевича:
2. З якої рослини добра фея зробила карету для Попелюшки:
3. Кого з цих казкових персонажів Сірий Вовк направив на довгу дорогу замість короткої: 1) Попелюшку;
А зараз питання стануть трохи складнішими. 4. Хто з великих казкарів був родом із Данії:
5. У кого з пушкінських персонажів було 33 племінники:
6. Якого кольору була чарівна квітка з казки Аксакова:
7. Що попросив у Гудвіна Великого та Жахливого Залізний Дровосік:
8. Як звали помічника капітана Врунгеля з яхти „Біда":
9. Хто, за словами О. Пушкіна розповів йому казку „Про Руслана та Людмилу":
10.Хто з цих котів відзначався великою миролюбністю та доброзичливістю? 1)Матроскін; 2)Базиліо; 3)Баюн; 4Леопольд? (Підведення підсумків останнього конкурсу). Бібліотекар Шановні батьки, дорогі діти! Дуже швидко промайнув час нашої зустрічі. Поки жюрі підведе остаточні підсумки нашого конкурсу, дозвольте побажати нашим родинам щастя, миру і злагоди ! Хай будуть ваші руки сильними, а душі зрячими. (Виконується пісня ) 1 -й ведучий Ось і закінчується свято І весела наша гра, Переможців визначати Наступає вже пора. 2-й ведучий Для оголошення підсумків конкурсу слово надається жюрі. (Нагородження переможців) Бібліотекар Любі діти! Не скупіться на теплі слова, Бо у світі так мало тепла, Лиш від рідної хати Та від лагідних рук мами й тата . Коли зміцніють крила, щоб літати , Не забувай про рідних маму й тата Та встигни добре слово їм сказати , Допоки ти живеш у рідній хаті. 1-й учень Ми любим вас , кохані мами й тата . Ми вам бажаємо здоров'чка багато , Ми хочемо , щоб завжди ви раділи , І щоб в житті ніколи не хворіли . 2-й учень Хай Бог охороняє вас від злого , Хай світить сонце і колосяться жита, Щоб ви були щасливі і здорові На многії і многії літа. (Всі виконують пісню .) Бібліотекар Спасибі вам , люди добрі ,за участь у нашому святі-конкурсі „Тато , мама і я -це читачів сім'я !" |
ПОЛОЖЕННЯ про міські змагання Міські змагання «Тато, мама, я спортивна сім'я» проводяться з метою зміцнення інституту сім'ї та пропаганди здорового способу життя... |
Вчитель: Добрий день, дорогі гості! Сьогодні ми зібралися на свято... Вчитель: Добрий день, дорогі гості! Сьогодні ми зібралися на свято Тато, мама і я |
Спортивне свято «Тато, мама, я спортивна сім’я» Мета: виховувати фізичні якості і здібності, любов до спорту, взаємодопомогу, співпереживання за своїх рідних; формувати навички... |
Лекція для батьків Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в... |
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ Мета. Довести до свідомості батьків, що дитина – це індивідум, який потребує з їхнього боку великої уваги і поваги, як до особистості,... |
Особистий приклад у сімейному вихованні. Лекція для батьків Першим університетом життя для дитини є та сім'я, в якій народилася дитина. Завдання обох батьків полягає в тому, щоб створити в... |
Сценарій спортивного свята Добрий день, дорогі гості. Сьогодні ми зібралися на свято «Тато, мама, я – разом спортивна сім'я.» Щоб позмагатися у силі, спритності,... |
Розділ I ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ Глава 1 СІМ'Я. РЕГУЛЮВАННЯ СІМЕЙНИХ ВІДНОСИН... Сімейний кодекс України визначає засади шлюбу, особисті немайнові та майнові права і обов'язки подружжя, підстави виникнення, зміст... |
«Тато, мама, я – разом ми сім’я» Мета Мета: Розширити й поглибити знання учнів про значення матері й батька; формувати в дітей культуру почуття обов’язку перед батьками.... |
Anonymous female narrator, b. 1914 in the village of Pachapyntsi,... Я народилася 1914-го року. А мій тато й одна сестра — в нас тоді був великий тиф — знаєте, що таке тиф? То, тато мав 45 років тільки.... |