33. Використання комп’ютерних мереж в навчальному процесі Комп’ютерна мережа це об’єднання декількох ЕОМ для сумісного розв’язання інформаційних


Скачати 54.04 Kb.
Назва 33. Використання комп’ютерних мереж в навчальному процесі Комп’ютерна мережа це об’єднання декількох ЕОМ для сумісного розв’язання інформаційних
Дата 14.04.2013
Розмір 54.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
33. Використання комп’ютерних мереж в навчальному процесі Комп’ютерна мережа – це об’єднання декількох ЕОМ для сумісного розв’язання інформаційних, обчислювальних, учбових та інших задач. Одна з перших задач, що потребувала об’єднання ЕОМ (використання комп’ютерної мережі) – це забезпечення набаго більшої, ніж в той час могла дати одна машина, надійності при управлінні відповідальним процем в режимі реального часу.

Найпростішим видом мережі є однорангова мережа, що забезпечує зв’язок ПК кінцевих користувачів і дозволяє сумісно використовувати дисководи, принтери і файли.

Більш розвинені мережі крім комп’ютерів кінцевих користувачів – робочих станцій – включають спеціальні виділкні комп’ютери – сервери. Сервер – це ЕОМ, що виконує в мережі особливі функції обслуговування інших комп’ютерів мережі – робочих станцій. Є різні види серверів: файлові, телекомунікаційні, сервери для проведення математичних обчислень, сервери баз даних.

Локальна мережа об’єднує відносно невелику кількість (від 10 до 100) комп’ютерів в межах одного приміщення. Характерна особливість ЛМ – наявність об’єднуючого всіх абонентів високошвидкісного канала зв’язку для передачі інформації у цифровому вигляді.

Для організації учбових ЛМ частіше за все використовується “витая пара” (два проводи, скручені разом 6 – тю обертами на дюйм), як найдешевша, оскільки потреба в швидкості передачі даних і довжині ліній не є критичною. Для зв’язку комп’ютерів за допомогою ЛМ необхідні адаптери мережі (або, як їх іноді називають, мережеві плати). Найвідомішими є адаптери наступних трьох видів: ArcNet, Token Ring, Ethernet.

Для сучасних високорозвинених ОС ПК характерна наявність мережевих можливостей (наприклад, OS/2, Windows’95 – 98).

Процес передачі даних по мережі визначають шість компонент:

  • комп’ютер – джерело;блок пртокола – набір мікросхем і програмний драйвер (відповідає за логіку передачі по мережі);

  • передатчик (посилає електричний сигнал);приймач;комп’ютер – адресат.

Типи мереж:

  • за призначенням: - інф-ні; - обчислювальні; -інф.-обчисл.

  • за розміщенням даних: - з централізованим банком даних; -з розподіленим банком даних;-локальні.

  • за територіальним розподілом: - корпоративні; -глобальні; - локальні.

  • за складом ЕОМ: -однорідні; -неоднорідні.

Для обєднання всіх ПК віддалених один від од-ного і з різним принципом орг-ції локальних ме-реж викор. спец. пристрої (мости,шлюзи, мар-шрутизатори) та єдину систему адрес для всіх ПК підєднаних до Int.

Мости і шлюзи викон. ф-ії маршрутизаторів.

Міст-компют.обладнання і відповідне програм-не забезпечення, що викор-ся для забезпечення звязку між мережами,що працюють за однако-вими принципами.

Шлюз-компютер,викор-ся для забезпечення звязку між 2-а чи кількома мережами, що побудовані за різними принципами на базі відмінного апаратного та програмного забезпечення з викор. різних мов для подання повідомлень.

Протоколи-визначають правила передавання та одержання даних( протоколи для ел.пошти та ін.)

Найбільшою глоб.мережею є мережа Інтернет.

Глобальна мережа-зєднання локальних мереж і окремих ПК,розташованих далеко один від 1-ого, здійсн. через виділені лінії або через спец. ка-нали звязку.Щоб користуватися глоб.мережею, у ПК необх. мати модем і спец.прогр. забезпеч.

Локальна мережа-обєднує ПК, що розташовані на невеликій відстані один від одного, і є замкнутою системою. Невеликі відстані між ПК дають можливість використовувати для звязку в локальних мережах звичайні дротові лінії.Вона створюється для спільного використання та обміну інформацією між компютерами, спільного використання ресурсів мережі.

Складові мережі:

-апаратна складова-периферійні пристрої , що здійснюють перетвор. сигналів, вико-ристовуваних у ПК, на сигнали,що передаються через лінії звязку,і навпаки (телефонна лінія, мережевий адаптер).

-програмна-набір програм, що забезпечують роботу мережевого обладнання і обмін інф-цією між ПК у мережі(програми управління мереже-вим обладнанням, мережеві ОС, програми роз-пізнавання та опрацювання повідомлень залежно від їх хар-ру та способу організації).

-інформаційна-док-ти, що зберіг. на ПК, підєд-наних до Int.,залежно від власності можуть бути відкриті або закриті(для доступу потрібен логін і пароль).

Лінія звязку-обладнання,за допомогою якого здійснюється обєднання компютерів у мережу.

Мережевий адаптер-спец.апаратний засіб для ефективної взаємодії ПК у мережі.

Модем-пристрій, що зєднує компютер з телефонною мережею через звичайну телефонну розетку,він здійснює перетворення цифрових сигналів,з якими працює компютер, на сигнали аналогові,при їх передаванні через телефонні лінії,і навпаки.

Ресурс мережі-пристрої,що входять до апаратної частини деяких із ПК мережі,доступні і Сервер-ПК,ресурси якого призначені для спіль-

ного використання, його призначення доставляти

програми з мережі до робочих станцій.

Робочі станції-ПК,що викор-ють ресурси мережі, їх призначення викон. програми одерж.з мережі.

Апаратні засоби(забезпечення):

-постійне зєднання (виділений доступ)-мережевий адаптер, лінія звич. проводів, однак

сигнали через них передаються не в аналоговому вигляді, як у звич. телеф.мережі, а в циф-ровому(ISDN лінія-цифрова мережа інтеграль-ного обслуговування)

-тимчасове зєднання(віддалений доступ)-модем, лінія звязку(звич. або виділена телефонна лінія).

Послуги:

-доступу до файлів(файловий сервіс)-викор. на своєму ПК відповідну FTP-програму, підєднатися до віддаленого ПК(FTP-сервера), ознайомитися з пере6ліком доступних файлів і скопіювати на свій ПК потрібні; дозвол. переси-лати мережею файли будь-якого типу.

-інформаційні послуги(Веб-сервіс)-звязує гіпер-текстові док-ти, перехід між веб-документами за гіперпасиланням відбув. за допомогою програм-броузерів(найб.пошир. Int.Explorer i Netscape Na-vigator).

-послуги повідомлень:

-ел.пошта-дозвол. обмін. ел.листами; для викор.треба угода з провайдром, налагодж. на ПК віддаленого звязку, адреса ел.пошти, програма для роботи з ел.поштою і її налагодження на відпровл-ня і отримання листа.

-телеконференції-обговор. або кол-вні дискусії на різні теми, що проводятся за допом. Int., їх обслуг. здійсн. спец.серверами. Суттєві ознаки: набір повід. з певної галузі знань,орг-ні в групи з ієрархією, матеріали зберіг. на спец. серверах, повідомлення конференції можна чит. Та давати відповіді на обговор-ні питання, можна публіку-вати власні повідомлення,будь-яку конференцію можна передплатити.

-списки розсилань.

-примусове розсилння(Push-технології).

-інтерактивні послуги:

-міжнар.лінія комунікацій в реальному часі(Intemet RelayChat-IRC)-дає змогу спілкув. в реальному часі з кількома користувачами одночасно.

-комунік.послуги реального часу(ICQ-I seek you).

Роботу компютерної мережі підтримує ОС Windows:

при підєднанні до Int. в ОС Windows треба встановити підєднання за допомогою комутованих ліній, установити і налагодити протокол ТСР/ІР і звязати його з адаптером віддаленого доступу .Встановлення модема передбачено ОСWindows. Модем можна встановити за допомогою елемента Встановлення обладнання на Панелі управління,його відкриття викликає на екран майстер Встановлення обладнання.Віддалене зєднання можна перевірити, вибравши на панелі інструментів елемент Мережа.Тобто навіть установка і налагодження доступу до Int. передбачено ОСWindows, що полегшує і спрощує роботу користувача.

Схожі:

Правила користування
Мережа Інтернет являє собою глобальне об'єднання комп'ютерних мереж та інформаційних ресурсів, що належать безлічі різних людей і...
Інформаційні технології в професійній підготовці студентів Постановка проблеми
Т навчання визначив Ю. Машбіц; використання ІТ в навчальному процесі запропонували і обґрунтували М. Жалдак та О. Пєхота [2; 6];...
ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ЗАСОБІВ НАВЧАННЯ
Резюме. Розглянуто тенденції розвитку та застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні. Висвітлено такі аспекти, як застосування...
Тема. Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі Мета
Мета: Розглянути типи комп’ютерних мереж. Ввести поняття глобальної та локальної комп’ютерних мереж Виховувати сучасну людину, яка...
Урок №6. Тема: Комп’ютерні мережі
Мета: мати уявлення про призначення й основні характеристики комп’ютерних мереж; типи доступу до інформаційних ресурсів
Тема. Комп'ютерні мережі Ціль. Одержання навичок передачі файлів по локальній мережі
Мережа необхідна співробітникам для обміну файлами, з якими ведеться робота, для використання у своїй роботі комп'ютерних документів,...
Конспект уроку Тема уроку: Локальні та глобальні мережі
Познайомити учнів з видами комп’ютерних мереж, їх структурою, навчити розпізнавати ці мережі, засвоїти основні принципи будови і...
СТРУКТУРА УРОКУ
Тема: Огляд і архітектура комп'ютерних телекомунікаційних та комп’ютерних мереж
1. Організація та технологія будови комп'ютерних мереж
Мною обрана ця тема тому, що на сам перед зараз все робиться за допомогою обчислювальної техніки, тобто за допомогою Персональних...
Способи підключення до INTERNET. Провайдери послуг INTERNET
Мета: основні принципи будови і функціонування сучасних глобальних комп'ютерних мереж; способи під'єднання комп'ютерів до глобальної...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка