Виробництво та його фактори. Виробничі ресурси Мета


Скачати 56.05 Kb.
Назва Виробництво та його фактори. Виробничі ресурси Мета
Дата 18.04.2013
Розмір 56.05 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи


Виробництво та його фактори. Виробничі ресурси
Мета: Сформувати уявлення про виробничі ресурси та їх види, розвивати економічне мислення, вміння висловлювати свою точку зору, та сприяти вихованню дбайливих господарів.

Завдання уроку:

  • Ознайомитися із поняттям «виробництво», його основними елементами та структурою;

  • Розглянути види економічних ресурсів;

  • З’ясувати основні риси факторів виробництва;

  • Визначити види доходів, які приносить кожен вид ресурсу.

Обладнання: картки-загадки, ґудзики, компю’тер, мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності: Зверніть увагу на будь який підручник. Які ресурси використані для його виробництва? Сьогодні ви виступаєте в ролі економічних дослідників і визначите, як економісти класифікують виробничі ресурси.

Засвоєння знань умінь та навичок.

Вступне слово вчителя з з використанням мультимедійної презентації

Виробництво - це процес створення матеріальних благ, необхідних для існування й розвитку людського суспільства.

Натуральне виробництво – тип господарювання, при якому продукти праці призначаються для задоволення власних потреб виробників, для споживання усередині господарства.

Товарне виробництво – тип господарювання, при якому продукти праці виробляються відокремленими господарюючими суб’актами для задоволення не власних, а суспільних потреб шляхом купівлі-продажу.

Суспільне виробництво – виробництво, у якому основою є поділ праці всередині гігантських компаній, коли їх філії в багатьох країнах є постачальниками деталей та вузлів, які не є товарами.

-Які елементи процесу виробництва вам відомі?

(праця, засоби праці та предмети праці)

-Що включають в себе предмети праці?

(земля, сировина, різні матеріали)

- Що включають засоби праці?

(машини, інструменти, виробниче обладнання, транспортні засоби)

У сукупності засоби та предмети праці становлять засоби виробництва. Результатом виробництва є продукт, у якому відображається праця (кваліфікован, продуктивна чи ні).

Завдання для групової роботи. Використовуючи карти-загадки спробуйте розділити їх за категоріями

Слова на картках для І групи: Цинк, водопровідник, мідь, інженер, вугілля, офіціантка, вода, архітектор, духовка, механік.

Слова на картках для ІІ групи: продавець, комп’ютер, підприємства, калькулятор, ножиці, папір, вантажівка, телефон, стетоскоп, робітник на конвеєрі.

Слова на картках для ІІІ групи: Пісок, вчитель, рослини, медичний технік, грант, алмази, молоток, тварини, ландшафтний архітектор, дерева.

Представники кожної групи виходять до дошки і почергово записують ресурси за категоріями в три стовпчики.

Запитання для обговорення.

1.Які картки репрезентують те, що дає природа?

2.Які з карток репрезентують людей?

3.Які з карток репрезентують товари, що виробляються людьми?
Пояснення вчителя з використанням мультимедійної презентації

Економічні ресурси (фактори виробництва) – всі види ресурсів, що використовуються в процесі виробництва.

Земля (природні ресурси) – усі блага природи, які використовуються в процесі виробництва: мінеральні, земельні, водні, лісові, біологічні.

Праця – це сукупність умінь, навичок, фізичних та інтелектуальних можливостей людини, тобто її робоча сила, яку вона використовує у процесі економічної діяльності.

Основа праці – трудові ресурси – усі люди працездатного віку (за винятком інвалідів та інших людей, які не здатні до праці) і працюючі, які старші або молодші працездатного віку.

Останнім часом засоби виробництва змінюються з певних обставин:

  • вплив науково-технічного прогресу,

  • наукомісткість виробництва,

  • зростання екологічного навантаження на природу.

Це призводить до потреби у вищій кваліфікації працівників та модернізованому науковому забезпеченні.

Капітал як фактор виробництва – це засоби виробництва, що належать підприємцям або іншим власникам і використовуються в процесі створення речей і послуг.

  1. Грошовий капітал – кошти, призначені для організації та розширення виробництва, придбання знарядь, матеріалів і сировини, найму робітників і менеджерів.

  2. Реальний (матеріальний) капітал – засоби виробництва тривалого й короткочасного використання.

  3. Людський капітал: маються на увазі рівень освіти, кваліфікація, досвід, працездатність, рівень загальної культури, етичні цінності людей.

  • Чи можна для виробництва товарів та послуг використовувати один з перелічених ресурсів?

(О.В. звичайно ні, люди використовують сполучення різних видів економічних ресурсів.) Спробуємо це довести.

Завдання для групової роботи. Перелічіть види економічних ресурсів на аркуші паперу і запропонуйте іншим групам визначити товар, або продукцію яку можна виготовляти на основі цих ресурсів.

(групи обмінюються аркушами і рекламують товар.)

Запитання для обговорення.

  • Який товар прорекламований найкраще? Чому?

  • Який з прорекламованих товарів ви б придбали?

Підприємливість – об’єднуючий чинник виробництва, що передбачає наявність цілеспрямованості, знань, вміння йти на ризик, використання законних можливостей для досягнення певної мети, хист до управління людьми.

  • Чи всі можуть бути підприємцями ? Зараз ми це перевіримо.

Гра ”Парні - непарні”. Роздати учням по 6 ґудзиків. Запропонувати перевірити в процесі гри, заховавши декілька ґудзиків у закритий руці, супернику парну чи непарну кількість. Виграє той хто вгадав парну чи непарну кількість ґудзиків заховав суперник. У кого не залишилось ґудзиків – сідає на місце. Виграють ті у кого найбільше ґудзиків.

Запитання до гри

  • .Які підприємницькі здібності притаманні тим, хто виграв?

(О.В. інтуїція, здатність до ризику, везіння.)

Інформація - сукупнiсть iнформацiйних об'єктiв, вiдображених у знаковiй формi на матерiальних носiях, що мiстять iнформацiю про події та процеси реального свiту.

Які доходи отримують від використання різних видів економічних ресурсів?

  • праця – заробітна плата

  • капітал – відсоток на вкладені гроші

  • земля – рента

  • підприємницька діяльність – прибуток підприємцю

Закріплення нових знань і вмінь учнів.

І. Визначте до якої категорії економічних ресурсів відносяться:

  1. Лікар-стоматолог ( трудові)

  2. Підземні джерела питної води.

  3. Будинок міської гімназії

  4. Начальник будівельного управління

  5. Бетономішалка

  6. Земельна ділянка під будівельний майданчик

  7. Кар’єр з видобутку вапна

  8. Міні - пекарня „Дока - піца”

  9. Вода в Кременчуцькому водосховищі

  10. Корпуси заводу „Азовсталь”.


ІІ. Назвіть всі види виробничих ресурсів, які необхідні для виробництва пшениці, і класифікуйте їх.

ІІІ. Сімейне підприємство виробляє трикотажні вироби: светри і шапки машинного плетіння. Які засоби виробництва для цього потрібні:

  • сировина

  • напівфабрикати

  • засоби праці?

Підсумок уроку.

Заключне слово вчителя

Цілеспрямована діяльність людей, яка має на меті створити блага для задоволення своїх потреб є виробництво. Факторами виробництва земля, праця, капітал. Особливим фактором виробництва є здатність до підприємництва, яка розкривається через сукупність таких здібностей, як уміння виявляти ініціативу в налагодженні справи, організовувати процес виробництва, ризикувати в момент його організації чи перебудови.

(виставлення оцінок, аналіз роботи в групах)

Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал в підручнику.



Схожі:

Закон пропозиції. Крива пропозиції. Нецінові фактори пропозиції
Види та характеристика корисності. Правило оптимізашї корисності. Фактори (ресурси) виробництва
ПЛАН 2 Вступ 3 1 Теоретичні основи підвищення використання виробничих...
Чинники підвищення ефективності використання виробничих та трудових ресурсів підприємства 13
8. Інвестиційні ресурси підприємства
Визначення та характеристика інвестицій. Виробничі інвестиції. (Поняття інвестицій, їх різновиди та характеристика)
МОРОЗИВО
Мета: Ознайомити учнів з класифікацією і асортиментом морозива та сформувати знання про його виробництво. Розвивати уважність та...
МОРОЗИВО
Мета: Ознайомити учнів з класифікацією і асортиментом морозива та сформувати знання про його виробництво. Розвивати уважність та...
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Реферат на тему: «Соціально-економічна оцінка умов праці»
Усунути негативний вплив, тобто забезпечити нешкідливі та сприятливі умови праці, можна, виключаючи на робочих місцях шкідливі виробничі...
Закономірності прояву та вплив на людину шкідливих та небезпечних...
Дисципліна “Основи охорони праці” виявляє і вивчає виробничі небезпечні і шкідливі фактори та розробляє засоби їх відвертання або...
17. Теорія виробництва і граничного продукту
У сучасному суспільстві абсолютна більшість продуктів є результатом вироб­ничої діяльності. Використовуючи обмежені ресурси, фірма...
1. Трудові ресурси. Трудові ресурси
Трудові ресурси – частина працездатного населення, яка володіє здібностями і знаннями для діяльності
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка