|
Скачати 50.49 Kb.
|
Тема: Узагальнюючий урок з теми « Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма « Життя- це сон» Мета: перевірити знання учнів з вивченої теми, навчати використовувати набуті знання при виконанні конкретних завдань; розвивати уміння мобілізуватися, висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати читацьку культуру. Обладнання: електронний підручник «Світова література»: методичний посібник.-Київ: ТМ «Розумники», текст драми, підручник і хрестоматія, зошити учнів, комп ‘ ютери. Хід уроку Яка тема сьогоднішнього уроку? На цьому уроці ми повинні пригадати та узагальнити пройдений матеріал, а саме: основні риси літ. бароко. Укр. бароко, прослідкувати, де ще, окрім літ-ри розвивався цей напрям; порівняти добу Середньовіччя, Відродження з добою бароко; уяснити , які худ. Принципи Б. знайшли своє відображення в драмі П. Кальдерона « Життя- це сон», поговорити про тематику та проблематику твору, які філософські питання поставив драматург. І , як підсумок- це виконання вами самостійної роботи на комп ютері у вигляді тестів, а , також, впродовж уроку ми будемо працювати в Інтернеті. Також перед вами картки, де ви будете ставити собі плюси, які потім складуться в вашу оцінку.
Висновок. В яких видах мистецтва, окрім літ-ри, виявилося мистецтво Б.? ( живопис, архітектура, скульптура, музика). В яких видах мистецтва стиль бароко зберігся найкраще? Українське бароко .
Як ви розумієте зміст притчі Платона? ( притча сповнена символів. Темна печера- це життя людини. Ланцюги- це ті умовності, які має виконувати людина( так невжеж ми маємо право не дотримуватися умовностей і робити все, що нам заманеться? Це питання ми спробуємо вирішити на прикладі головного героя і кожен для себе). Світло- це істина, але люди далекі від неї. Вони живуть ілюзіями, оманою, стають тінями у цьому світі. Людина не може зрозуміти чогось нового, іншого, того, що називається волею.) --Чому люди не вірять тим, хто побував на волі?( Бо людині важко усвідомити щось нове.)
Питання до класу: Де кульмінація драми? Чому починається п єса з монологу героя, а в кінці ми бачимо переродження героя? Які філософські проблеми порушуються у творі? ( проблеми долі, людина у складній життєвій ситуації, віра у фатум, залежність людини від вищих сил, та ,разом з тим і здатність людини до змін. Звідси контрасність, яка виявляється також у протиставленні ( королівський палац—вежа, ланцюги, неволя С.--- його свобода, його сприйняття себе як людини і звіра). Розглянемо ці питання більш детально. Чи вірять герої драми у долю?( Басиліо вирішив запобігти страшного пророцтва і звелів посадити сина у вежу.Хлопчик був позбавлений дюдського спілкування.) Чому виникла потреба перенести Сехисмундо до палацу? (Бо виникла необхідність передати комусь престол Полонії.) Яким постає у драмі король? ( ось ми і підійшли до проблеми мотивів людських вчинків, зокрема короля. Постає мудрим, порядним правителем: Це велю вам як король, Це як батько вас прошу я. Це як вчений вас прохаю, Це як старший вам кажу я; І, якщо сказав Сенека Нам іспанський, що для краю Рідного король-це раб, То як раб я вас благаю). Про що він благає свій народ? (поступати по справедливості , по закону.) Давайте прослідкуємо, якими були вчинки Сехисмундо, його поведінка під час І та ІІ повернення? (Під час І-го С. надзвичайно вражений збентежений. А як би поводилась дитина ,якби нею ніхто не займався?) Прослідкуємо поведінку принца ( він був надзвичайно жорстоким до всіх: погрожував смертю Клотальдо, викинув з балкона слугу, коли йому здалося, що той зухвало суперечив.особливо жорстоким принц був до батька, оскільки не міг вибачити йому свого ув язнення.) --Як ви думаєте, свідомо він так поводився чи ні? ( Мабуть, свідомо. Адже він так говорить в своєму монолозі: Обійтись без них я можу Як обходився до цього, Коли батько мене строго Взяв у вежі під сторожу; На мені зганяв свій гнів, Мав мене за бузувіра І виховував, як звіра, Як недолюда, ростив --Чи усвідомлював Сехизмундо зміни свого становища? (Так, він бачив зміни,що стались у його житті, відчуває в собі появу надмірної жорстокості, викликаної тим, що дізнався правду про себе: Чи це сон чи, може, яв- Те,що бачу,-яне знаю. Я не сплю, бо відчуваю, Ким я був і ким я став. Я не знав, та взнав, що я- Це злиття людини й звіра. Як ви вважаєте, чи намагається герой боротися з ницими пристрастями, що з явились в його душі?( знову мотиви людських вчинків (на жаль, ні. Він просто вбачає в оточуючих своїх кривдників і прагне помститися їм.) Як далі розвиваються події? Які уроки виніс Сихесмундо з пережитого?( мабуть, найголовніше те, що він навчився цінувати кожну мить життя. А ще він навчився прощати. Це, взагалі, є важливим для кожного з нас). Яким був Сехисмундо в І монолозі? Яким ми бачимо його в ІІ монолозі. Пригадаємо. Виразне читання монологу Сехисмундо. Кого принц називає своїм учителем? ( сон) Який загальний настрій останнього монологу С.(настрій оптимістичний.Ці слова належать впевненій у собі людині, мудрій, поміркованій. Зникли відчай, страх, нерішучість. Сехисмундо постає перед читачем особистістю, яку мучать думки про сенс буття, про його місце в цьому світі. Він прагне зрозуміти причини своїх нещасть. У людській душі, і його теж, борються добро і зло, нице і високе. Сехисмундо усвідомлює себе як особистість і осмислює свою роль в житті країни ( поняття честі і обов язку в п єсі). Це моральне переродження із звіра в людину є кульмінацією твору. Тобто пророцтво зірок збулося? Чи такий кінець драми був би можливим в творах доби Середньовіччя? Кальдерон показав духовне переродження дюдини, драматург не заперечував роль долі у житті людини, але показав, як людина намагається боротися сама з собою з метою подолати темні пристрасті, що вирують в її душі. Ця думка втілена у словах принца С.: « Відчуваючи тривогу, перемог я жду великих і найбільшу, наче муку,- це змогти себе…» Які риси вдачі головного героя відповідають бароковому світосприйняттю? ( віра у долю, у духовні можливості людини, намагання проникнути у таємниці буття, суперечності у душі людини.) --Що , на вашу думку, керує вчинками людини? ( бажання, необхідність, обов язок…) Діти, в якому столітті написана драма? А зараз? Чи допоміг і чим допоміг вам цей твір? Чи можна вважати його повчальним в наш час? Продовжи речення:Чого мене навчив цей твір? ( кожен відповідає). Як ви засвоїли матеріал, як ви зрозуміли його покажуть ваші результати після виконання тестів. Виконання тестових завдань на комп ‘ ютері. Оцінювання учнів. Перегляньте свої картки і скажіть мені результати, отримують такі оцінки: Дом. завдання. Класицизм. Прочитати Мольєр « Міщанин-шляхтич». |
П. Кальдерон. «Життя це сон» Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою |
Урок світової літератури Тема. Шлях до вершини піраміди. Милорад Павич «Хозарський словник» Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю М. Павича, з його світоглядом та творчою манерою,повторити художньо стильові особливості... |
Вивчення теорії літератури у школі Сковорода Наталія Теорія досліджує літературний процес, зміну напрямів і течій, особливості стилю окремого письменника й літературної доби, наприклад,... |
ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів |
ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів Публікація «У світі культури» |
ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів Веб-сайт «У світі культури» |
І. КУЛЬТУРА: ПОНЯТТЯ, ТЕОРІЇ, ПІДХОДИ Ренесансу, культура Бароко та ін Нарешті, по-четверте, слово "культура" вживається як абстрактна, узагальнююча назва для різноманітних... |
Педро Кальдерон. Жизнь это сон (перевод Инны Тыняновой) Росаура, в мужском платье, появляется на вершине утеса и начинает спускаться в долину |
Дерев’яна українська козацька церква XVIII ст., с. Седнів, Чернігівська область Архітектурні шедеври художньої культури козацької доби та українського «козацького» бароко |
Урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття» Тема: Підсумковий урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття» |