Урок з теми «Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма «Життя- це сон»


Скачати 50.49 Kb.
Назва Урок з теми «Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма «Життя- це сон»
Дата 08.02.2014
Розмір 50.49 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Фізика > Урок
Тема: Узагальнюючий урок з теми « Бароко. Із літератури європейського бароко. П. Кальдерон. Драма « Життя- це сон»

Мета: перевірити знання учнів з вивченої теми, навчати використовувати набуті знання при виконанні конкретних завдань; розвивати уміння мобілізуватися, висловлювати свої думки, аргументувати їх; виховувати читацьку культуру.

Обладнання: електронний підручник «Світова література»: методичний посібник.-Київ: ТМ «Розумники», текст драми, підручник і хрестоматія, зошити учнів, комп ‘ ютери.

Хід уроку

Яка тема сьогоднішнього уроку?

На цьому уроці ми повинні пригадати та узагальнити пройдений матеріал, а саме: основні риси літ. бароко. Укр. бароко, прослідкувати, де ще, окрім літ-ри розвивався цей напрям; порівняти добу Середньовіччя, Відродження з добою бароко; уяснити , які худ. Принципи Б. знайшли своє відображення в драмі П. Кальдерона « Життя- це сон», поговорити про тематику та проблематику твору, які філософські питання поставив драматург. І , як підсумок- це виконання вами самостійної роботи на комп ютері у вигляді тестів, а , також, впродовж уроку ми будемо працювати в Інтернеті. Також перед вами картки, де ви будете ставити собі плюси, які потім складуться в вашу оцінку.



  1. Дайте визначення бароко як напряму( для цього заходимо в Інтернет і працюємо таким чином: учні справа знаходять про Б. в архітектурі( зокрема, Растреллі), учні зліва :дайте визначення Б ., прямо : Б. в живопису).

  2. Перегляд презентацій, зроблених учнями вдома.

  3. Перегляд слайдів електронного підручника.

Висновок. В яких видах мистецтва, окрім літ-ри, виявилося мистецтво Б.? ( живопис, архітектура, скульптура, музика).

В яких видах мистецтва стиль бароко зберігся найкраще? Українське бароко

.

  1. Визначте особливості барокового сприйняття світу, порівняйте з Середньовіччям та добою Відродження. Порівняльна таблиця(з електронного посібника).

  2. Літературний диктант (текст з електронного посібника).



  1. Одним із творів європейського Бароко є драма П.Кальдерона «Життя-це сон».

  2. Яке ж філософське підгрунтя драми Кальдерона?

Як ви розумієте зміст притчі Платона? ( притча сповнена символів. Темна печера- це життя людини. Ланцюги- це ті умовності, які має виконувати людина( так невжеж ми маємо право не дотримуватися умовностей і робити все, що нам заманеться? Це питання ми спробуємо вирішити на прикладі головного героя і кожен для себе). Світло- це істина, але люди далекі від неї. Вони живуть ілюзіями, оманою, стають тінями у цьому світі. Людина не може зрозуміти чогось нового, іншого, того, що називається волею.)

--Чому люди не вірять тим, хто побував на волі?( Бо людині важко усвідомити щось нове.)

  1. Перш ніж поговорити про проблематику твору, пригадаємо зміст п єси, склавши ланцюжок подій. Росаура—вежа---монолог Сехисмундо------потреба передачі престола----снодійне---- С. в палаці-------жорстоке поводження---знову в язниця і ланцюги---претенденти на престол------обурення народу---ІІ повернення до палацу---переродження героя.

Питання до класу: Де кульмінація драми? Чому починається п єса з монологу героя, а в кінці ми бачимо переродження героя?

Які філософські проблеми порушуються у творі? ( проблеми долі, людина у складній життєвій ситуації, віра у фатум, залежність людини від вищих сил, та ,разом з тим і здатність людини до змін. Звідси контрасність, яка виявляється також у протиставленні ( королівський палац—вежа, ланцюги, неволя С.--- його свобода, його сприйняття себе як людини і звіра).

Розглянемо ці питання більш детально.

Чи вірять герої драми у долю?( Басиліо вирішив запобігти страшного пророцтва і звелів посадити сина у вежу.Хлопчик був позбавлений дюдського спілкування.)

Чому виникла потреба перенести Сехисмундо до палацу? (Бо виникла необхідність передати комусь престол Полонії.)

Яким постає у драмі король? ( ось ми і підійшли до проблеми мотивів людських вчинків, зокрема короля. Постає мудрим, порядним правителем:

Це велю вам як король,

Це як батько вас прошу я.

Це як вчений вас прохаю,

Це як старший вам кажу я;

І, якщо сказав Сенека

Нам іспанський, що для краю

Рідного король-це раб,

То як раб я вас благаю).

Про що він благає свій народ? (поступати по справедливості , по закону.)

Давайте прослідкуємо, якими були вчинки Сехисмундо, його поведінка під час І та ІІ повернення?

(Під час І-го С. надзвичайно вражений збентежений. А як би поводилась дитина ,якби нею ніхто не займався?)

Прослідкуємо поведінку принца ( він був надзвичайно жорстоким до всіх: погрожував смертю Клотальдо, викинув з балкона слугу, коли йому здалося, що той зухвало суперечив.особливо жорстоким принц був до батька, оскільки не міг вибачити йому свого ув язнення.)

--Як ви думаєте, свідомо він так поводився чи ні? ( Мабуть, свідомо. Адже він так говорить в своєму монолозі:

Обійтись без них я можу

Як обходився до цього,

Коли батько мене строго

Взяв у вежі під сторожу;

На мені зганяв свій гнів,

Мав мене за бузувіра

І виховував, як звіра,

Як недолюда, ростив

--Чи усвідомлював Сехизмундо зміни свого становища? (Так, він бачив зміни,що стались у його житті, відчуває в собі появу надмірної жорстокості, викликаної тим, що дізнався правду про себе:

Чи це сон чи, може, яв-

Те,що бачу,-яне знаю.

Я не сплю, бо відчуваю,

Ким я був і ким я став.

Я не знав, та взнав, що я-

Це злиття людини й звіра.

Як ви вважаєте, чи намагається герой боротися з ницими пристрастями, що з явились в його душі?( знову мотиви людських вчинків (на жаль, ні. Він просто вбачає в оточуючих своїх кривдників і прагне помститися їм.)

Як далі розвиваються події? Які уроки виніс Сихесмундо з пережитого?( мабуть, найголовніше те, що він навчився цінувати кожну мить життя. А ще він навчився прощати. Це, взагалі, є важливим для кожного з нас).

Яким був Сехисмундо в І монолозі? Яким ми бачимо його в ІІ монолозі. Пригадаємо.

Виразне читання монологу Сехисмундо.

Кого принц називає своїм учителем? ( сон)

Який загальний настрій останнього монологу С.(настрій оптимістичний.Ці слова належать впевненій у собі людині, мудрій, поміркованій. Зникли відчай, страх, нерішучість.

Сехисмундо постає перед читачем особистістю, яку мучать думки про сенс буття, про його місце в цьому світі. Він прагне зрозуміти причини своїх нещасть. У людській душі, і його теж, борються добро і зло, нице і високе. Сехисмундо усвідомлює себе як особистість і осмислює свою роль в житті країни ( поняття честі і обов язку в п єсі). Це моральне переродження із звіра в людину є кульмінацією твору.

Тобто пророцтво зірок збулося? Чи такий кінець драми був би можливим в творах доби Середньовіччя?

Кальдерон показав духовне переродження дюдини, драматург не заперечував роль долі у житті людини, але показав, як людина намагається боротися сама з собою з метою подолати темні пристрасті, що вирують в її душі. Ця думка втілена у словах принца С.: « Відчуваючи тривогу, перемог я жду великих і найбільшу, наче муку,- це змогти себе…»

Які риси вдачі головного героя відповідають бароковому світосприйняттю? ( віра у долю, у духовні можливості людини, намагання проникнути у таємниці буття, суперечності у душі людини.)

--Що , на вашу думку, керує вчинками людини? ( бажання, необхідність, обов язок…)

Діти, в якому столітті написана драма? А зараз? Чи допоміг і чим допоміг вам цей твір? Чи можна вважати його повчальним в наш час?

Продовжи речення:Чого мене навчив цей твір? ( кожен відповідає).

Як ви засвоїли матеріал, як ви зрозуміли його покажуть ваші результати після виконання тестів.

Виконання тестових завдань на комп ‘ ютері.

Оцінювання учнів. Перегляньте свої картки і скажіть мені результати, отримують такі оцінки:

Дом. завдання. Класицизм. Прочитати Мольєр « Міщанин-шляхтич».

Схожі:

П. Кальдерон. «Життя це сон»
Національна бібліотека України для дітей з віртуальною бібліографічною довідкою
Урок світової літератури Тема. Шлях до вершини піраміди. Милорад Павич «Хозарський словник»
Мета: ознайомити учнів з життям і творчістю М. Павича, з його світоглядом та творчою манерою,повторити художньо стильові особливості...
Вивчення теорії літератури у школі Сковорода Наталія
Теорія досліджує літературний процес, зміну напрямів і течій, особливості стилю окремого письменника й літературної доби, наприклад,...
ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів

ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів Публікація «У світі культури»

ПРОЕКТ „подорож у бароко” лічильник балів Веб-сайт «У світі культури»

І. КУЛЬТУРА: ПОНЯТТЯ, ТЕОРІЇ, ПІДХОДИ
Ренесансу, культура Бароко та ін Нарешті, по-четверте, слово "культура" вживається як абстрактна, узагальнююча назва для різноманітних...
Педро Кальдерон. Жизнь это сон (перевод Инны Тыняновой)
Росаура, в мужском платье, появляется на вершине утеса и начинает спускаться в долину
Дерев’яна українська козацька церква XVIII ст., с. Седнів, Чернігівська область
Архітектурні шедеври художньої культури козацької доби та українського «козацького» бароко
Урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»
Тема: Підсумковий урок. Тематичне оцінювання з теми «Оновлення європейського театру на межі XIX XX століття»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка