|
Скачати 48.42 Kb.
|
Тема: Закони постійного струму. Мета: поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів за темою «Закони постійного струму», продовжити формування вмінь розв’язувати задачі різного типу: розрахункові, експериментальні; розвивати вміння аналізувати, інтерес до вивчення фізики, формувати навички групової роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів; виховувати відповідальність за дотримання правил техніки безпеки при роботі з електричним струмом та бережне ставлення до його використання. Обладнання: плакати, картки, джерело електричного струму, лампочка, реостат, провід, амперметр, вольтметр, ключ. Хід уроку. Слово вчителя.
Мета нашого уроку – поглибити, узагальнити й закріпити знання учнів за темою «Закони постійного струму», продовжити формувати вміння розв’язувати задачі, як розрахункові так і експериментальні. Сьогодні наш клас об’єднується в 3 групи: теоретики, практики і експериментатори. Кожній групі було задане домашнє завдання: Теоретикам – підібрати теоретичний матеріал по даній темі. Практикам – підібрати розрахункові задачі. Експериментаторам – підібрати експериментальні задачі за даною темою. І так, я надаю слово теоретикам. Слово теоретиків: так, як ми вивчали розділ «Закони постійного струму» ми розбили даний теоретичний матеріал на 5 тем: І тема – Електричний струм. Сила струму. ІІ тема – Закон Ома для ділянки кола. Опір металевих провідників. ІІІ тема – Послідовне і паралельне з’єднання провідників. IV тема – ЕРС. Закон Ома для повного кола. З’єднання елементів. V тема – Робота і потужність струму. Закон Джоуля-Ленца. Слово вчителя. Добре! Теоретики продемонстрували нам свої знання з теорії і приготували для практиків і експериментаторів деякі вправи: Слово вчителя. Ми перевірили всі разом наші знання формул. А тепер, теоретики ще пропонують нам повторити одиниці вимірювання фізичних величин. Називаємо фізичну величину і її одиницю. [ Р] = = [ В ] [ U] = = [ Вт ] [ І ] = = [ Ом ] [ R ] = = [ Дж ] [ Е ] = = [ Кл ] [ ρ ] = = [ А ] [ А ] = = [ В ] [ q ] = = [ Ом . м] Слово вчителя. І з цим завданням ви справились. Група практиків приготувала деякі розрахункові задачі. Групи теоретиків і експериментаторів отримують «Логічний ланцюжок», де повинні на ділянці кола знайти або напругу, або силу струму або опір при послідовному та паралельному з’єднанні провідників. Доки групи розв’язують завдання , практики розв’язують на дошці задачу на послідовне та паралельне з’єднання провідників і два чоловіки на місцях розв’язують картки з задачами. 1. До будинку підведено кабель з мідними жилами загальним перерізом 100 мм2 . Довжина кабелю 800 см. Який опір кабелю ? ( м = 0,017 Ом . мм2/м) 2. Дві електричні лампочки, що мають опір 440 Ом і 660 Ом, увімкнені паралельно. У першій з них сила струму 0,5 А. Яка сила струму в другій лампочці ? 3. Як обчислити силу струму і напругу в колі, зображеному на малюнку, якщо відомо, що амперметр показує 1,2А, а опір резисторів R1 = 3 Ом, R2 = 8 Ом, R3 = 15 Ом, R4 = 5 Ом?R2 R4 A R1 B R3 Розв’язок
ρм = 0,017 Ом * мм2/ м R = ρ * ι / S ι = 800 см = 8 м S = 100 мм2 R = ? R = 0,017 Ом * мм2/м * 8 м / 100 мм2 = = 0,00136 Ом = 1,36 мОм Відповідь: опір кабелю становить 1,36 мОм.
R1 = 440 Ом При паралельному з’єднанні R2 = 660 Ом U1 = U2 І1 = 0,5 А За законом Ома для ділянки кола І2 = ? U = I * R, тоді U1 = I1 * R1 U2 = I2 * R2 I1 * R1 = I2 * R2 I2 = I1 * R1 / R2 ; I2 = 0,5 А * 440 Ом / 660 Ом = 0,33 А Відповідь : у другій лампочці сила струму 0,33 А.
R1 = 3 Ом Оскільки опори R2 і R3 з’єднані паралельно, R2 = 8 Ом то напруга на них однакова R3 = 15 Ом U2 = U3 = I3*R3 R4 = 5 Ом U2 = U3 = 1,2 А * 15 Ом = 18 В I3 = 1,2 А За законом Ома для ділянки кола: U1 = ? U4 = ? I2 = U2 / R2 = 18B / 8 Ом = 2,25 А U2 = ? UAB = ? З малюнка видно, що I1 = I4 = I2 + I3, U3 = ? I1 = ? I1 = I4 = 2,25 А + 1,2 А = 3,45 А I2 = ? I4 = ? U1 = I1 * R1 = 3,45 A * 3 Oм = 10,35 В U4 = I4 * R4 = 3,45 А * 5 Ом = 17,25 В UAB = U1 + U3 + U4 UAB = 10,35 В + 18 В + 17,25 В = 45,6 В. Коли групи розв’язали завдання, учитель перевірив правильність. Слово вчителя. Експериментатори приготували картки із зображенням схем електричних кіл, які групи повинні скласти. Всі три групи знайомляться з правилами безпеки при виконанні цього практичного завдання ( на кожній парті лежать правила безпеки ), пригадують всі позначення на схемі і складають електричні кола за схемами. Після виконання даного завдання вчитель з учнями підводить підсумок . Вчитель задає домашнє завдання (розв’язати задачі записані в зошиті , повторити всі формули по даній темі) Задача.
Підводиться підсумок уроку і виставляються бали за урок. |
Тема: Кола постійного струму: паралельне, послідовне та змішане з'єднання... Мета: Розглянути залежність сили струму від напруги на ділянці кола, сформувати основні закони послідовного та паралельного з’єднання... |
Чим визначається методична похибка непрямих вимірів сили постійного... Коли при вимірі сили постійного струму амперметром використовуються зовнішні шунти? |
Вимірювання постійного і змінного струму та напруги. Схеми підключення... Мета. Закріпити й поглибити теоретичні та практичні навички учнів із вимірювання сили струму й напруги |
2. Опис. Змістові модулі Прилади. Загальні відомості, терміни і поняття в колах постійного струму. Електричні кола з одним джерелом живлення, послідовне,... |
План-конспект уроку теоретичного навчання Тема: Основні методи розрахунку кіл постійного струму Мета: закріпити знання учнів про різні з'єднання провідників і сформувати уміння розраховувати параметри комбінованих кіл |
Урок контролю й оцінювання знань Мета уроку. Вивчення методики вимірів в електричних ланцюгах постійного і змінного струму й ознайомлення з деякими комбінованими... |
Опис лабораторної роботи Вимірювання потужності постійного електричного струму у віртуальному комп’ютерному середовищі LabVIEW |
Опис лабораторної роботи Вимірювання сили постійного електричного струму у віртуальному комп’ютерному середовищі LabVIEW |
Тема: «Джерела електричного струму». Варіант №1 При зарядці акумуляторів позитивний полюс акумулятора з’єднають з … полюсом джерела струму, а від’ємний полюс – з … полюсом джерела... |
ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ Навчитись досліджувати електричні кола постійного струму з метою вивчення процесів та встановлення параметрів, що характеризують... |