Тематична контрольна робота
9 клас І варіант ( Творчість поетів – романтиків, М.Гоголя, рання творчість Т.Шевченка )
Завдання 1-8 мають по п'ять варіантів відповідей, із яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
1.Слова Пісня для України є все: і поезія, й історія,і батьківська могила належать:
А Миколі Костомарову Б Тарасові Шевченку
В Євгенові Гребінці Г Миколі Гоголю Д Маркіяну Шашкевичу
2. До Харківської школи романтиків належать:
А Тарас Шевченко, Микола Гоголь
Б Євген Гребінка, Михайло Максимович
В Маркіян Шашкевич, Яків Головацький
Г Віктор Забіла, Микола Петренко
Д Іван Вагилевич, Микола Устиянович
3. Усі названі персонажі твору М. Гоголя «Вечір проти Івана Купала» реальні, крім:
А Петра Безрідного Б Терентія Коржа
В Басаврюка Г доньки Коржа Д сина Коржа
4. До першого видання «Кобзаря» Т. Шевченка увійшли всі названі твори, крім:
А «Причинна», «Гайдамаки»
Б «Думи мої, думи мої», «Перебендя»
В «Катерина», «Тополя»
Г «Думка» («Нащо мені чорні брови»), «До Основ’яненка»
Д «Іван Підкова», «Тарасова ніч»
5.Жанр твору Т. Шевченка «На вічну пам’ять Котляревському»-це
А елегія Б думка В балада Г поема Д послання
6.Рядки з поеми «Гайдамаки» Все йде, все минає - і краю немає, Куди ж воно ділось?Відкіля взялось - це
А ліричний відступ Б опис життя
В філософський вступ Г авторська розповідь Д репліка персонажа
7.Слова про зв’язок поеми «Гайдамаки» Т. Шевченка із фольклором - У Шевченка ми бачимо всі елементи української народної пісні. Її історична доля навіяла йому цілу поему «Гайдамаки», напрочуд різноманітну, живу, сповнену сили й цілком вірну народному характерові…Поет цілком проймається настроєм епохи , і тільки в ліричних відступах видно сучасного оповідача -належать:
А Миколі Добролюбову Б Пантелеймону Кулішу
В Євгенові Гребінці Г Миколі Костомарову Д Івану Франку
8.До ліричних творів належать усі названі жанри, крім:
А елегії Б романсу
В балади Г думки Д медитації
Завдання 9-11 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть у таблицю.
9.Установіть відповідність між терміном та його визначенням
Романтизм А) віршований або прозовий твір, написаний у формі листа чи звертання
до однієї особи або декількох осіб
Романс Б) художній напрям в літературі,виник наприк. XVII – на поч. XIXст., для
котрого характерні незадоволення реальним життям, зосередження
уваги на розкритті внутрішнього світу людини
Елегія В) ліро-епічний сюжетний віршований твір , в основі якого лежить подія
легендарного чи соціально-побутового змісту з описами незвичайних
ситуацій, людей, вчинків
Балада Г) один із жанрів лірики, для якого характерний медитативний,
журливий, меланхолійний зміст
Послання Д) перетворення людини на рослину, птаха
Е) невеликий за обсягом вірш і музичний твір про кохання,призначений
для сольного співу з інструментальним акомпанементом
10.Установіть відповідність між твором Т. Шевченка й уривком із нього
«На вічну пам’ять Котляревському» А) Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине...От де, люде, наша слава,
Слава України!
«До Основ’яненка» Б) Єсть на світі доля, А хто її знає?Єсть на світі воля,
А хто її має?
«Катерина» В) Така її доля…О Боже мій милий! За що ти
караєш її молоду?
«Причинна» Г) В Україну ідіть , діти! В нашу Україну,
Попідтинню, сиротами А я тут загину
Д) Все сумує - тільки слава Сонцем засіяла, Не вмре
кобзар, бо навіки Його привітала
11.Установіть відповідність між
1. призначення поезії, місце та А) «До Основ’яненка» , «Гайдамаки»
роль поета в суспільному житті Б) «Катерина» , «Мар’яна- черниця»
2. пошуки щастя, конфлікт високої В) «Вітре буйний, вітре буйний», «Тополя»
людської мрії та жорстокої дійсності
Г) «Перебендя», «До Основ’яненка»
3. трагічна доля жінки - матері, Д) «Причинна» , «Лілея»
зганьбленої паном - поміщиком
4. поетизація славного історичного минулого України
Завдання 12 відкритої форми. Дати чітку, розгорнуту відповідь
12. Розкрийте жанрові ознаки ранніх балад Т. Шевченка
II варіант
Завдання 1-8 мають по п'ять варіантів відповідей, із яких лише ОДНА правильна. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
1.Риси романтизму наявні в усіх рядках, КРІМ
А герої — люди сильної волі, мужні, духовно багаті; часто це самотня, але сильна особистість, яка протистоїть жорстокому світу
Б незадоволення реальним життям, зосередження уваги на розкритті внутрішнього світу людини
В смерть героя неминуча від стихійного лиха, хвороби ,нещасного випадку
Г герой пов'язує свою долю з долею народу, з боротьбою за національну незалежність
Ґ мова емоційна, насичена яскравими народнопоетичними засобами художньої виразності
2. Вірш Є. Гребінки «Українська мелодія» побудований у формі
А монологу дівчини про свою долю Б полілогу героїв В розповіді про життя одинокої дівчини
Г діалогу дочки й матері про одруження Ґ роздуму автора про долю героїні
3. У книжку М. Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки» увійшли всі названі твори, КРІМ повісті
А «Сорочинський ярмарок»
Б «Вечір проти Івана Купала»
В «Втрачена грамота»
Г « Ніч перед Різдвом»
Ґ «Тарас Бульба»
4. Слова про Т. Шевченка Найкращий і найцінніший скарб доля дала лише по смерті — невмирущу славу і всерозквітаючу радість, яку в мільйонів людських сердець все наново збуджуватимуть його твори. Отаким був і є для нас, українців, Тарас Шевченко належать
А Миколі Костомарову Б Іванові Франку
В Пантелеймону Кулішеві Г Миколі Добролюбову Ґ Євгенові Гребінці
5. Прочитайте уривок із твору Т. Шевченка - Наша дума, наша пісня Не вмре, не загине... От де, люде, наша слава, Слава України! - Ці слова взяті з твору
А «На вічну пам'ять Котляревському»
Б «Думи мої, думи мої...»
В «До Основ'яненка»
Г «Миколі Гоголю»
Ґ «Думка» («Нащо мені чорні брови...»
6. Твори Т. Шевченка «Причинна», «Тополя», «Лілея», «Русалка» за жанром
А поеми Б елегії В думки Г балади Ґ послання
7. Прочитайте рядки з твору «На вічну пам'ять Котляревському» - Праведная душе, прийми мою мову Не мудру, та щиру, прийми, привітай.-У них використано всі засоби художньої виразності, КРІМ
А порівняння Б епітетів В риторичного звертання Г персоніфікації Ґ протиставлення
8. Змалювання широкої картини народного повстання 1768 р. Коліївщини на чолі з Максимом Залізняком та Іваном Ґонтою в поемі Шевченка «Гайдамаки» — це
А мотив Б ідея В тема Г проблематика Ґ зміст
Завдання 9-11 мають на меті встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і впишіть у таблицю.
9. Установіть відповідність між поетом-романтиком й уривком із його твору
1.Петро Гулак-Артемовський А ...ніхто йому // 3 душі не кине квітку!
2. Євген Гребінка Б. А я бідний, безталанний, Без пари, без хати
3.Микола Костомаров В. Блищать у нас зіроньки під водою
4.Віктор Забіла Г. Що я наробила! Дочку, як схотіла, із світу згубила!
5.Микола Петренко Д. Буря загуде, — // Краса змарніє
Е.Чужий я у долі, чужий у людей
10. Установіть відповідність між жанром і творами Т. Шевченка
1. балада А «Причинна», «Тополя»
2.думка Б «Катерина», «Гайдамаки»
3. поема В «На вічну пам'ять Котляревському»
4.елегія Г «Нащо мені чорні брови», «Тече вода в синє море»
5. послання Ґ «Назар Стодоля»
Д «До Основ'яненка»
11. Установіть відповідність між елементом сюжету Й ПОДІЄЮ З поеми Т. Шевченка «Гайдамаки»
А
|
трагедія Ґонти — убивство синів
|
Б
|
політичний стан у суспільстві, причини повстання
|
В
|
бенкет серед трупів
|
Г
|
напад конфедератів на жида Лейбу
|
Д
|
поразка повстання
|
1 експозиція
2 зав'язка
3 кульмінація
4 розв'язка
Завдання 12 відкритої форми. Дати чітку, розгорнуту відповідь
12. Розкрийте особливості композиції поеми Т. Шевченка «Гайдамаки».
ВІДПОВІДІ
І-В
1-г
2-г
3-в
4-а
5-а
6-в
7-а
8-д
9-1-б 2-е 3-г 4-в 5-а
10-1-д 2-а 3-б 4-в
11-1-г 2-д 3-б 4-а
ІІ-в
1-в
2-г
3-а
4-б
5-в
6-г
7-а
8-в?
9-1-в 2-г 3-а 4-б 5- е
10-1-а 2-г 3-б 4-в 5-д
?11-1-б г 2-г 3-а 4-д
|