|
Скачати 37.82 Kb.
|
Урок позакласного читання у 6 класі Борис Грінченко «Украла» Підготувала учитель української мови та літератури Шарнопільського НВК І-ІІІ ступенів Монастирищенського району Кузьменко Людмила Анатоліївна 2012 р. УРОК Тема. Крадіжка — справжній злочин, один з найважчих біблійних гріхів (Б. Грінченко «Украла») Мета. Ознайомити учнів із системою образів оповідання Б. Грінченка «Украла», розкрити типові причини крадіжок; виховувати переконання, що крадіжка безкарно не минає. Форма уроку. Урок-роздум. Обладнання. Портрет Б. Грінченка, його твори, Біблія, кримінальний кодекс України. Хід уроку І. Вступне слово вчителя. Дитинство. У кого його не було? Але у всіх воно різне. Ви народилися і живете в мирний час, про вас турбуються батьки. Ви захищені від біди і горя, маєте можливість відвідувати школу, гуртки за інтересами. Підберіть до слова «дитинство» епітети, означення і запишіть на кольорових аркушах. На сьогоднішній урок ви підготували різнокольорові паперові стрічки. І прошу підняти вгору ті кольори, які відповідають умовам вашого життя в сім'ї, школі, суспільстві. Всі ви підняли барвисті кольори, ніхто з вас не підняв чорного кольору. Це означає, що ваше дитинство відповідає тим означенням, які ви підібрали до слова «дитинство». Зачитаю вам уривки" із газетних статей про умови проживання ваших ровесників. — Чи підходять дані означення для цих дітей? І постає запитання: «Як вижити таким, дітям?» Це буде проблемне запитання сьогоднішнього уроку, тема якого «Крадіжка— справжній злочин, один з найважчих біблійних гріхів». А допоможе нам розглянути це питання і зробити певні висновки оповідання Бориса Грінченка «Украла». Всі знають, що крадіжка — це страшний злочин, який карається законом. Стаття 10 Кримінального кодексу України говорить «Таємне викрадення індивідуального майна громадян карається позбавленням волі на строк до трьох років або виправними роботами строком до двох років». — Але чи задумувалися ви, чому люди здійснюють цей злочин? Вирішимо цю проблему методом «Мікрофон». Ви вважаєте, що одні люди йдуть красти, щоб збагатитися, другі — щоб прохарчуватися, треті — щоб вкрадене майно обміняти на горілку, а інші тому, що такий спосіб життя їм подобається і у них це вже невиліковна хвороба. Кожен злочин карається законом. Використовуючи метод «Прес» розглянемо таке суперечливе запитання:
Олександра вчинила крадіжку. Можна це вважати злочином, чи ні? Вирішимо це методом «Займи власну позицію». Пропоную два твердження. Чесний злодій. Нонсенс? — Як це зрозуміти? В той далекий час діти крали хліб у своїх друзів, щоб вижити. — А чине має Олександр серед нас сьогодні? Так, і сьогодні трапляються випадки, коли в школярів зникають кишенькові гроші, інші речі, а чинять діти ці вчинки не задумуючись над наслідками своїх дій. Діти в нашому суспільстві мають права, але інколи зловживають ними. Назвіть ці права. — А яких прав була позбавлена наша героїня? Діти в минулому не були захищені законом і жили в малозабезпечених сім'ях. — Чи хотіли б ви жити в той час? Вирішимо ми цю проблему методом мозкового штурму. — Як вижити дітям, які позбавлені нормальних умов проживання? Знову повернемося до початку уроку і до нашого проблемного завдання. Таким дітям треба йти красти, вбивати, чи що їм чинити, якщо вони живуть у неблагополучній сім'ї? Таких дітей повинна захистити держава, але сьогодні ми бачимо на вокзалах, вулицях міст дітей, які просять шматок хліба і гроші, або ще гірше — крадуть це. А зараз уявіть собі таку ситуацію: людину несправедливо звинувачують у крадіжці. Як діяти? Розглянемо цю ситуацію методом «Симуляції».
Учні, уявіть себе Олександрою. — Як би ви вчинили на її місці? Протягом всього уроку ми аналізували вчинок вашої ровесниці, героїні твору Бориса Грінченка «Украла». І, напевне, кожен зробив для себе висновок, що красти не можна, бо це один із найважчих гріхів. Отож, якщо будуть важкі хвилини у вашому житті, не зазіхайте на чуже добро, не крадіть, а попросіть допомоги у друзів, близьких. Хай девізом вашого життя будуть 10 Біблійних заповідей.
Напишіть твір-роздум «Я хочу, щоб усі діти були щасливими. Але як це зробити?». |
Б. Д. Грінченко народився 9 грудня 1863 р на хуторі Вільховий Яр... ... |
Борис Грінченко – митець українського слова Доброго дня, шановні учні, гості! Сьогодні у нас незвичайний урок. Сьогодні ми хотіли б зазирнути до творчої скарбниці однієї відомої... |
Михайло Олексійович Борис // Борис М. Обереги нашої спадщини / Михайло... Михайло Олексійович Борис // Борис М. Обереги нашої спадщини / Михайло Борис. Брошнів, 2006. – С. 183 – 184 |
Життєвий і творчий шлях Бориса Харчука Борис Микитович Харчук вписав яскраву сторінку в історію української літератури. Він був з когорти тих, хто наближав національне... |
Холод Борис Іванович – ректор «Реформи в Україні: міфи і реальність», «Соціально-економічна система як простір управлінського саморозвитку», «Системний аналіз... |
Зміст навчальної програми Франц Кафка. «Перевтілення». Джеймс Джойс.... Олександр Блок, Анна Ахматова, Сергій Єсенін, Борис Пастернак, Марина Цвєтаєва, Володимир Маяковський |
В. Грінченко Зорі У Ї9І4 році Конгрес США ухвалив постанову про свято День Матері. За прикладом Америки пішли Швеція, Норвегія, Австрія. У 1929 році... |
Борис Миколайович УРСР (1978 р.), Державної премії СРСР (1981 р.), нагороджений Грамотою Президії Верховної Ради УРСР, лауреат премії ім. В. М. Глушкова... |