|
Скачати 1.63 Mb.
|
КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ІНВЕСТИЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ УЧБОВО-МЕТОДИЧНІ МАТЕРІАЛИдля САМОСТІЙНОГО ВИВЧЕННЯ курсу «ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ» Упорядник д.э.н., проф. Н.П.ГОНЧАРОВАКИЇВ - 2000 Учбово-методичне забезпечення курсу «Інвестиційний менеджмент» для бакалаврів і магістрів усіх форм навчання - програма, конспект лекцій , тести, задачі, питання до іспиту й ін. / Упорядник: д.э.н., проф. Гончарова Н.П.. К.: КІІМ. - с. Затверджена на засіданні...…………………………… ...................................... ...протокол №...…......................від...……..........................................000 З М І С Т1. Програма курсу 2. Конспект лекцій 3. Тести 4. Задачі 5. Питання до іспиту 6. Методичні рекомендації до написання і тематика рефератів 7. Список літератури С. КИЇВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ІНВЕСТИЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ. 2000 В С Т У П Ситуація, що склалася в українській економіці, надає нові можливості для розвитку насамперед у сферах, що пов'язані з інноваційною діяльністю. Фірми / підприємства/ проводять наукові дослідження і розробку нової продукції з метою диверсифікації виробництва, модернізації, створення високих технологій і сучасного виробничого потенціалу шляхом заміни машин і устаткування. Під впливом зростаючої внутрішньої і зовнішньої конкуренції інновації стають найважливішим елементом менеджменту на фірмі /підприємстві/. Нові ідеї і продукти, прогресивні технології й організаційні рішення все в більшій мірі визначають успіх підприємницької діяльності, забезпечують виживання і фінансову стабілізацію фірми /підприємства/. У свою чергу, інноваційна спрямованість стратегії і тактики розвитку виробництва пред'являє нові вимоги до змісту, організації і методики управлінської діяльності, викликаючи необхідність формування й удосконалення специфічних форм інноваційного менеджменту. Поняття «інноваційний менеджмент» досить швидко і надійно увійшло в сучасний вітчизняний економічний лексикон, що означає самостійний вид фахової діяльності, пов'язаний з управлінням, процесами відновлення усіх об'єктів господарювання в ринковій економіці. Курс «Інноваційний менеджмент» є одним із найбільше складних, тому що його положення і методи грунтуються на курсах «Економіка підприємства», «Економіко-математичні методи», «Економічний аналіз», «Основи технології», «Теорія організації», «Маркетинг», «Фінансовий менеджмент», «Управління персоналом» і ін. Результати застосування на практиці знань, отриманих при вивченні зазначених курсів, реалізуються в «Інноваційному менеджменті», що у свою чергу є єдиним інструментом економії ресурсів, поліпшення якості товарів і підвищення добробуту народу. Відповідно до теорії М. Портера конкурентний розвиток країни відбувається на основі чинників виробництва, інвестицій, інновацій або добробуту / вищий рівень розвитку/. Країни, що входять у світове технологічне ядро /США, Японія, Німеччина, Великобританія, Франція/, в даний час розвиваються переважно на основі активізації інноваційної діяльності. Укладач даного курсу подає комплексну концепцію інноваційного менеджменту, що здійснюється в різноманітних фірмах /підприємствах/, у різних галузях промисловості й охоплює всі стадії інноваційного процесу, починаючи з зародження інноваційної ідеї, маркетингового дослідження інновації до її масштабного поширення в народному господарстві. Структура курсу передбачає детальне вивчення змісту інноваційних процесів, методологічних основ побудови системи менеджменту в інноваціях, принципів державного регулювання і розробки інноваційної політики. Значне місце відведене вивченню практичних методів стратегічного управління інноваціями, методам маркетингу, організації, планування і фінансування інноваційної діяльності на підприємствах різних форм власності і масштабу. Особливо детально розглядаються в курсі питання економічного, інформаційного і правового забезпечення інноваційної діяльності й окремих інноваційних проектів, оцінка ефективності інновацій. Дисципліна «Інноваційний менеджмент « вивчається студентами протягом одного семестру. Метою даної дисципліни є формування в студентів розуміння інноваційної політики фірми, принципів і чинників їхнього розвитку; знання форм інновацій, методів основного інструментарію їх створення й шляхів реалізації. З метою більш цілеспрямованого і поглибленого вивчення дисципліни відповідно до навчального плану студенти відпрацьовують окремі теми у формі тестів, практичних занять /рішення задач/, написання реферату по проблематиці курсу. НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН
|
ДОБРОЯКІСНІ ЕПІТЕЛІАЛЬНІ ПУХЛИНИ Яна Гончарова, кандидат медичних наук, член Французького товариства дерматологів-венерологів |