|
Скачати 142.46 Kb.
|
Тема: Надзвичайні ситуації техногенного характеру. Мета:
Хід уроку: І . Організаційний момент. Слайд 1 - Діти, сядьте, будь ласка рівненько, зручніше. Подивіться на свого сусіда. - И подарите друг другу улыбку. - Сьогодні в нас буде незвичайний урок . - Вместо оценок вы будете получать…. - Квіти. І в кінці уроку ви їх подаруєте, але кому? - Вы узнаете позже. - Подивимося в кого більше буде квітів. II. Мотивація навчальної діяльності. Заходить планета Земля Слайд 2 - 6
Слайд 7
Майкл Джексон Висновок: саме такі події й називають надзвичайними ситуаціями или чрезвычайными ситуациями или ……( Прикріплюється табличка «надзвичайні ситуації») Асоціативний кущ IІІ . Повідомлення теми та мети уроку.
ІV . Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу. - К нашому кусту можно отнести ещё много слов. - С некоторыми из них вас познакомит наше Справочное бюро. 1. Довідкове бюро Слайд 8 - Надзвичайні ситуації поділяються на групи, залежно від характеру походження подій. Розрізняють 4 класи : природного, техногенного, соціально-політичного та військового характеру. Слайд 9 Надзвичайні ситуації природного характеру - це наслідки небезпечних геологічних, метеорологічних, морських та прісноводних явищ, природних пожеж, інфекційних захворювань людей, сільськогосподарських тварин, масового ураження сільськогосподарських рослин хворобами чи шкідниками, зміни стану водних ресурсів тощо. Слайд 10 Надзвичайні ситуації техногенного характеру (техногенний - породжений технікою і промисловістю) — це наслідок транспортних аварій, катастроф, пожеж, неспровокованих вибухів чи їх загроза, аварій з викидом небезпечних хімічних, радіоактивних, біологічних речовин, раптового руйнування споруд та будівель, аварій на інженерних мережах. Слайд 11 Надзвичайні ситуації соціально-політичного характеру — це ситуації, пов’язані з протиправними діями терористичного та антиконституційного спрямування: здійснення терористичного акту (збройний напад), викрадення чи знищення суден, встановлення вибухових пристроїв у громадських місцях, викрадення зброї, виявлення застарілих боєприпасів тощо. Слайд 12 Надзвичайні ситуації воєнного характеру — це ситуації, пов’язані з наслідками застосування зброї масового ураження, під час яких виникають вторинні фактори ураження населення внаслідок зруйнування атомних і гідроелектричних станцій, складів і сховищ радіоактивних і токсичних речовин та відходів, нафтопродуктів, вибухівки, сильнодіючих отруйних речовин, транспортних та інженерних комунікацій.
- Давайте вспомним некоторые чрезвычайные ситуации на английском языке. Слайд 13
2. Повідомлення учнів – інформаторів
Пожежі та вибухи Слайд 14, 15, 16, 17 Вибухи та їх наслідки — пожежі, виникають на об'єктах, які виробляють вибухонебезпечні та хімічні речовини. При горінні багатьох матеріалів утворюються високотоксичні речовини, від дії яких люди гинуть частіше; ніж від вогню. Раніше при пожежах виділявся переважно чадний газ. Але в останні десятиріччя горить багато речовин штучного походження: полістирол, вініл, нейлон, поролон. Більше 63% пожеж у промисловості обумовлено помилками людей або їх некомпетентністю. Пожежа може статися будь де: вдома, у лісі, на вулиці. Аварії на транспорті Слайд 18 Будь-який транспортний засіб — це джерело підвищеної небезпеки. Людина, що скористалась послугами транспортного засобу, знаходиться в зоні підвищеної небезпеки. Це зумовлюється можливістю ДТП, катастрофами та аваріями поїздів, літаків, морських та річкових транспортних засобів, травмами при посадці чи виході з транспортних засобів або під час їх руху. Особливо важкі аварії можуть призвести до катастроф. Катастрофа — це великомасштабна аварія, яка призводить до важких наслідків для людини, тваринного й рослинного світу, змінюючи умови середовища існування. Глобальні катастрофи охоплюють цілі континенти і їх розвиток ставить під загрозу існування усієї біосфери. Аварії з витоком сильнодіючих отруйних речовин Слайд 19 Аварії з витоком сильнодіючих отруйних речовин і зараженням навколишнього середовища виникають на підприємствах : хімічної; нафтопереробної, целюлозно паперової , харчової промисловості, водопровідних і очисних спорудах, при транспортуванні сильнодіючих отруйних речовин. Одним з найяскравіших прикладів аварій може служити аварія, яка трапилась на хімічному підприємстві американської транснаціональної корпорації «Юніон Карбайд» в індійському місті Бхопал 1984р. Викид стався раптово, в нічний час. У результаті аварії в атмосферу потрапило декілька десятків тонн газоподібного компонента — метилізоционату. Ця сполука — дуже сильна отрута, яка викликає ураження очей, органів дихання, мозку та інших життєво важливих органів людини. Загинуло більше 2,5 тисяч осіб, 500 тисяч осіб отруїлося, з них у 70 тисяч отруєння зумовили багаторічні захворювання. Збитки від цієї техногенної катастрофи оцінюються в 3 мільярди доларів США. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище Найнебезпечнішими за наслідками є аварії на АЕС з викидом в атмосферу радіоактивних речовин, внаслідок яких має місце довгострокове радіоактивне забруднення місцевості на величезних площах. Найбільшою за масштабами забруднення навколишнього середовища є аварія, яка сталася 1986 р. на Чорнобильській АЕС. Внаслідок грубих порушень правил експлуатації та помилкових дій 1986 рік став для людства роком вступу в епоху ядерної біди. Подивіться, будь ласка на екран. Слайд 20 - 40 Історія людства ще не знала такої аварії, яка була б настільки згубною за своїми наслідками для довкілля, здоров'я та життя людей. Висновок: людина є безсилою перед природою. Але часто трапляються нещасні випадки через несправність техніки, машин і через те, що деякі люди, які ними керують, недобросовісно, байдуже ставляться до своїх обов’язків. Фізхвилинка
Цього нас навчає цивільна оборона!!!! Для того щоб захистити населення під час надзвичайних ситуацій, створено штаб цивільної оборони. Його завдання: своєчасно попередити населення про небезпеку. Як можна привернути увагу багатьох людей? (Відповіді дітей)
Що неприпустимо у надзвичайних ситуаціях?(метушня, паніка) Слайд 43
1 група - Обери правила поведінки у даній ситуації 2 група – Сделать схему путей поступления радионуклидов в организм человека. 3 група – Рассказать о материалах, которые уменьшают действия радиоактивного излучения. 4 група – Розповісти за схемою, що треба робити, коли зникла загроза. 5 група – Виготовити пов’язку за схемою. Це первинний захист.
За допомогою чого ви можете захистити свої органи дихання (рот, ніс) при пожежі: рушник, шарф, зошит, хустка, іграшка, книжка. Молодці! Це підручні засоби захисту органів дихання.
Молодцы! V. Застосування знань, вмінь, навичок.
Коли мине небезпека – по радіо передають сигнал…(Увага. Відбій тривоги!) А якщо загроза зникла – йде відбій тривоги. Всім нам слід знімати одяг, мити руки, ноги. Рота слід прополоскати чистою водою, Щоб, бува, нам знов не стрітись з новою бідою. VI. Підсумок уроку. Слайд 44
Як треба піклуватися про нього?
Песня Луи Армстрома стихія лихо страждання людей руйнування будівель знищення майна Надзвичайна ситуація |
КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ З ОБЖ НАДЗВИЧАЙНІ СИТУАЦІЇ. ЩО ЗАГРОЖУЮТЬ ДОБРОБУТУ ЛЮДИНИ ТА СУСПІЛЬСТВА Надзвичайні ситуації природного походження ( 2 год. ) |
Програми запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного... Комплексної програми запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру у Вільшанському районі... |
Вступ. На порозі дорослого життя. Надзвичайні ситуації соціального,... Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, права та обов’язки... |
Вступ. На порозі дорослого життя. Надзвичайні ситуації соціального,... Мета: поглибити знання учнів про надзвичайні ситуації; сформувати уявлення про причини їх виникнення, наслідки, права та обов’язки... |
Данила Галицького Кафедра медицини надзвичайних ситуацій Надзвичайні ситуації природного, техногенного,соціально-політичного і воєнного походження, їх медико-санітарні наслідки |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №8 “Екологічні проблеми в сучасному світі та в Україні. Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру. Запобігання... |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №8 “Екологічні проблеми в сучасному світі й Україні. Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру: запобігання... |
Законодавства ряд інформації відноситься до безумовно Про аварії, катастрофи, небезпечні природні явища та інші надзвичайні ситуації, що сталися або можуть статися і загрожують безпеці... |
ЗАТВЕРДЖУЮ ” Начальник Жовтневого РВ м. Миколаєва ГУ МНС України майор служби ц з Тема 8: Екологічні проблеми в сучасному світі й Україні. Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру: запобігання та... |
ПЛАН КОНСПЕК Т Проведення заняття із гуманітарної підготовки Тема №8 “Екологічні проблеми в сучасному світі й Україні. Надзвичайні ситуації природного та техногенного характеру. Заходи щодо... |