Материки Землі Мета


Скачати 47.61 Kb.
НазваМатерики Землі Мета
Дата09.04.2013
Розмір47.61 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Материки Землі

Мета. Закріпити знання про глобус; продовжити формувати уявлення про види географічних карт, ознайомити з поняттям материк, з материками Землі та їх розміщенням на глобусі й карті півкуль; удосконалювати уміння користуватися картою півкуль та картою теплових поясів світу; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати допитливість, почуття дружби та взаємодопомоги, екологічну культуру.

Терміни і поняття (словник): материки, континенти, острів, півострів.

Обладнання: фізична карта півкуль, карта теплових поясів, глобус, презентація, підручники, робочі зошити. /Л.П.Хитяєва, Н.В.Діптан. – Х.: Веста: Видавництво «Ранок», 2009. – 64с.: іл.. + додат.(16 с.)/

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форми навчання: індивідуальна, фронтальна, парна, групова.

Методи та прийоми: дослідницький, словесний, наочний, самостійної роботи, метод самоаналізу та колективної роботи.

Хід уроку

І. Оргмомент

Я люблю спостерігати

І новеньке пізнавати.

Будем працювать активно,

І всі разом - колективно.

ІІ. Основна частина уроку

  1. Хвилинка спостережень за погодою (Синоптик у класному календарі природі відмічає позначками погоду і коментує для всіх:

– стан неба;

– t° повітря;

– сила і напрямок вітру;

– опади;

– інші явища природи.)

  1. Перевірка засвоєння знань, умінь та навичок

І варіант (Метод «Незакінчене речення»)

  1. Глобус – це … (модель Землі)

  2. Лінії, які на глобусі з’єднують північний і південний полюси і проведені згори вниз, називаються … (меридіанами).

  3. Лінії, які на глобусі проведені зліва направо, називаються … (паралелями).

  4. Якщо поверхню півкуль зобразити на аркуші паперу, то отримаємо (карту півкуль).

  5. Якими кольорами позначають сушу на карті і глобусі? (Коричневий, жовтий, зелений).

  6. Масштаб карти (або глобуса) — це число, яке показує…(у скільки разів зменшено або збільшено справжні розміри предметів і відстані між ними).

ІІ варіант (Тести)

  1. Як називається карта, на якій зеленим кольором позначені рівнини, жовтим – височини, синім – моря?

а) Географічна; б) фізична; в) контурна.

2. Уявіть карту і визначте, в якій стороні знаходиться схід.

а) праворуч; б) угорі; в) ліворуч; г) унизу.

3. Що позначають на карті точкою?

а) Гори; б) річки; в) населенні пункти; г) озера і моря.

4. Яким кольором на карті позначають найвищі гори?

а) Темно-коричневим; б) коричневим; в) червоним; г) темно-синім.

5. Що позначають на карті синім кольором?

а) Гори; б) низовини; в) водойми.

6. Що таке карта?

а) Зображення земної поверхні в кольорі;

б) зображення земної поверхні за допомогою умовних знаків;

в) зменшене в багато разів зображення на площині всієї поверхні Землі або її частин за допомогою масштабу та умовних позначок.

  1. Хвилинка еколога (2 учні за опорою «Я вважаю…»)

  • Чому Землю називають блакитною планетою?

  • Чому Землю називають зеленою планетою?

  1. Актуалізація опорних знань

  • Що ми зображуємо на карті і глобусі?

  1. Оголошення теми та мети уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з поняттям материк, з тим, які материки є на Землі і скільки їх, де вони розташовані, особливості тваринного та рослинного світу материків, чим вони відрізняються один від одного.

  • Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  1. Розповідь учителя

  2. Бесіда

  • Що називають материком?

  • Скільки материків є на Землі?

  • Назвіть материки Землі.

  1. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу (Метод «Ажурна пилка»).

Діти розподіляються на 6 груп за кольором. Кожна група отримує фізичну карту материка формату А4 і алгоритм плану розповіді про нього. Діти в групі по абзацах опрацьовують матеріал підручника і переказують його по черзі один одному. Потім виступає кожна група за алгоритмом:

  1. Місце розташування материка.

  2. Тепловий пояс (теплові пояси).

  3. Природні зони.

  4. Рослинний світ.

  5. Тваринний світ.

На дошці вивішуються карти і фотографії материків.

  1. Практична робота з фізичною картою півкуль та картою теплових поясів світу. Виступ кожної групи.

  2. «Мозковий штурм».

– Що спільного і відмінного між материками? (Спільне: материки – це окремі великі ділянки суші, що омиваються водою; різняться материки розмірами, конфігурацією, формами земної поверхні та їх співвідношеннями, природою.)

  • Який найбільший материк? А який найменший?

  1. Фізкультхвилинка

  2. Презентація «Материки Землі»

  • Як народ каже «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Тож давайте ближче роздивимось материки Землі.

  1. Робота в зошиті з друкованою основою (с. 38)

  • Материки – це…

  • Острови – це …

  • Півострови – це …

  • Який материк складається з двох частин? В якій півкулі він знаходиться?

  • Чому Антарктиду називають льодовим материком? (Міркують екологи за опорою «Я вважаю…»)

ІІІ. Підсумок уроку

- Чи виправдались вашi очiкування?

- Розшифруйте назви материків:

ЗІАЄВЯР КАРАМЕІ КИТАНАРДА КАРИФА

АСВІЛЯТРА

  • Який материк найбільший за площею, а який – найменший?

  • Який материк одночасно міститься в Західній та Східній півкулях? (Антарктида.)

  • Які материки знаходяться у східній півкулі? (Євразія, Африка, Австралія, частково — Антарктида.)

  • У західній півкулі? (Північна Америка, Південна Америка, частково — Антарктида.)

  • На якому материку знаходиться наша країна?

  • Про що ви хотіли дізнатися більше? (Завдання отримують ерудити)

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати статтю у підручнику (с. 95-99). В робочому зошиті (с. 38) виконати завдання № 2: Упізнай материки за їхнім окресленням. Підпиши назви зображених материків.

Схожі:

Тема. Материки. Природа материків. Мета проекту
Мета проекту. Формувати уявлення про материки,різноманітність рослинного і тваринного світу материків; сприяти вмінню читати карту...
1. Форма і рухи Землі
Материки та океани – як об’єкти вивчення регіональної географії. Джерела вивчення і дослідження материків і океанів
Додатки до уроку «Материки Землі» Додаток Історичні відомості про виникнення материків
Земля — одна з 9 планет, якi обертаються навколо Сонця i утворюють Сонячну систему
Материки Землі. Природа материків
Обладнання: фізична карта світу, мультимедійна презентація «Природа материків», контурні карти, картки для групової роботи, глобус,...
Тема: Екологічна проблема очима математики
Мета уроку: формування в учнів навички розв’язування вправ та задач; ознайомити з екологічними проблемами нашої Землі;виховувати...
Відстань до Землі 149597890 км або 1 а е
Сонце – найближча до нас зірка. Сонце величезне як по розмірах, так і по масі. Його діаметр в 109 разів перевершує діаметр Землі,...
Штучні супутники Землі обертаються навколо неї або за колам, і тоді...
У деяких фантастичних романах описуються штучні супутники Землі, нерухомо висять за межами атмосфери в зеніті над Вінницею. Чи можливі...
Довідка Про стан та перспективи використання земельних ресурсів
Земельний фонд Коломийського району становить 102606,9 га з яких 67945,6464 га займають сільськогосподарські землі, 25754,5058 га...
1. Палеогеографія: предмет, об’єкт, методологічні засади й принципи дослідження
Землі, яка вивчає просторово-часові закономірності її розвитку. Головна мета науки – просторово-часове вивчення будови, складу, структури...
ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ Година спілкування в 3 класі Мета
Мета. Ознайомити дітей з державними символами України; формувати національ­ну свідомість школярів; виховувати почуття любові до своєї...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка