Дійсна програма є дворічною програмою позашкільної освіти дітей. За своєю суттю це програма гурткової роботи зі скаутингу, хоча передбачає підготовку та вступ


Скачати 489.54 Kb.
НазваДійсна програма є дворічною програмою позашкільної освіти дітей. За своєю суттю це програма гурткової роботи зі скаутингу, хоча передбачає підготовку та вступ
Сторінка1/5
Дата14.03.2013
Розмір489.54 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
  1   2   3   4   5
Пояснювальна записка

Дійсна програма є дворічною програмою позашкільної освіти дітей. За своєю суттю це програма гурткової роботи зі скаутингу, хоча передбачає підготовку та вступ до скаутської організації, який може здійснюватися лише за бажанням дитини.

Сьогодні скаутська організація успішно діє в багатьох куточках України, дозволяючи самореалізуватися, знайти своє місце у суспільстві, вибрати правильні життєві орієнтири багатьох дітей та підлітків. Дитина може вступити до скаутської організації у будь-якому віці, так як для різних вікових груп передбачені різноманітні програми, що відповідають психологічним, інтелектуальним та соціальним запитам дітей та юнацтва. У цьому полягає актуальність створеної програми.

Мета скаутського руху: сприяння розвитку молодих людей, розкриття їхнього творчого, інтелектуального, фізичного, суспільного та духовного потенціалу як особистості для виховання відповідальних громадян своєї країни.

Ідея програми: формування всесторонньо розвиненої особистості, створення умов для самореалізації, соціальної адаптації, оздоровлення; мотивація творчого розвитку та професійного самовизначення.

Основна мета: допомогти дитині зробити свідомий вибір, більш чітко визначитися у своїх симпатіях та захопленнях, визначити свої сили та можливості.

Основні завдання:

  • розширення та поглиблення спеціальних знань учнів, що доповнюють шкільну програму;

  • набуття спеціальних знань з питань скаутингу, туризму, орієнтування, долікарської медичної допомоги;

  • виховання почуття патріотизму, любові до рідного міста та краю, усвідомлення історичних традицій;

  • набуття навиків виживання в екстремальних умовах;

  • патріотичне виховання дітей та підлітків;

  • сприяння гармонічному розвитку особистості;

  • удосконалення духовних та фізичних запитів;

  • виховання бажання регулярно займатися фізичною культурою;

  • формування життєвої самостійності та вольових якостей;

  • гуманне ставлення до навколишнього середовища;

  • розвиток комунікативних навичок;

  • фізичне удосконалення дітей – розвиток сили, координації рухів у відповідності до їх вікових та фізичних можливостей;

  • участь у військово-патріотичних заходах міста та області;

  • участь в екологічних заходах міста та області;

  • участь у змаганнях, походах (одно- та багатоденних), скаутських таборах.

У програмі запропоновано блок обов’язкових базових знань зі скаутингу та передбачено час, який педагог і діти можуть використовувати для реалізації свого, вибраного ними напрямку діяльності. Форми, методи роботи обираються керівником гуртка самостійно. Доцільним є проведення занять з використанням таких видів роботи, як квести, мозкові штурми, різноманітні вікторини, ігри, конкурси, екскурсії тощо (змістом даної програми це передбачено).

Особливість програми «Юні скаути» полягає у тому, що:

  • активність проявляється у вільний час на добровільних засадах;

  • дається можливість прояву соціальної та творчої активності;

  • реалізуються запити особистості, що розвивається, у «спробі сил» та «пошуку себе»;

  • розвивається ініціативність, фантазія, уява, так як діяльність у вільний час для дитини необтяжлива.

Розділи навчальної програми вивчаються не в тому порядку, в якому вони пропонуються в навчальному плані, а чергуються залежно від конкретних умов роботи цього гуртка.

Програма розрахована для дітей 8–18–річного віку. Для зарахування в загін не потрібна спеціальна підготовка та знання. До загону можуть бути прийняті усі бажаючі, які не мають медичного протипоказання, за згодою батьків та на підставі заяви.

Запропонована програма апробована системою діяльності зі скаутингу в Миколаївському обласному центрі туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді. З 2008 року вихованці Центру – учасники та переможці з багатьох номінацій «Джемборі» Асоціації скаутів України, що проводяться в АР Крим. На базі МОЦТКЕ УМ працюють гуртки «Юні скаути», з березня 2010 функціонує «Школа скаутів», яка згуртовує навколо себе учнівську молодь Миколаївщини: систематично проводяться збори у районах міста та області, практикуються зональні семінари-практикуми зі скаутингу для освітніх закладів області.

Зміст програми адаптовано до навчально-виховного процесу у закладах освіти у відповідності до національних традицій, етнічних особливостей, культури, побуту українського народу.


Програма І року навчання
Навчальне навантаження за програмою складає 6 годин на тиждень (216 годин на рік).

Мета програми: розвиток пізнавального інтересу до навколишнього світу, знайомство зі спортивним туризмом та скаутингом, підготовка до вступу у скаути.

Завдання програми:

  • створення атмосфери у групах для підтримки становлення особистості;

  • соціальне виховання через можливість спілкування з різними віковими категоріями;

  • знайомство з основами початкової туристської підготовки, орієнтування, першої медичної допомоги;

  • екологічне виховання;

  • трудове виховання;

  • збереження та закріплення здоров’я.

Курс першого року навчання є пропедевтичним, тому не передбачає виділення окремих годин на перевірку засвоєних знань з тематичних блоків: контроль за здобутими знаннями здійснюється під час проведення практичних занять.
Навчально-тематичний план

Початковий рівень



Блок/Теми

Кількість годин

Теорія

Практика

1.

Основи туристської підготовки та техніки безпеки («Таємничий ліс»)

33

11

22

1.1

Вступ. Розвиток скаутського руху в світі та в Україні. Основні види діяльності скаутингу. Техніка безпеки

1

1




1.2

Збирання рюкзака

2

1

1

1.3

Правила пересування на природі

3

1

2

1.4

Основи надання першої медичної допомоги

4

2

2

1.5

Визначення слідів тварин

3

1

2

1.6

Читання карти

6

2

4

1.7

Утилізація сміття у лісі

7

1

6

1.8

Створення маршруту походу

3

1

2

1.9.

Функції та основні категорії похідних ножів

4

1

3

2.

Життя міста («Кам’яне місто»)

29

15

14

2.1

Безпечний рух у міському середовищі

4

2

2

2.2

Правила поведінки у надзвичайних ситуаціях

2

2




2.3

Знайомство з екологічними проблемами сучасності

6

2

4

2.4

Догляд за домашніми тваринами

2

2




2.5

Основи правильного вибору продуктів харчування

4

2

2

2.6

Утилізація сміття у місті

6

2

4

2.7

Правила поводження при зустрічі з небезпечними, агресивно налаштованими людьми

2

2




2.8

Небезпека тонкого льоду та дії при нещасних випадках на льоду

3

1

2

3.

Український національний побут («Давня планета»)

16

3

13

3.1

Знайомство з предметами старовинного побуту

5

1

4

3.2

Виготовлення предметів побуту традиційними способами

4

1

3

3.3

Національна українська кухня

4

1

3

3.4

Знайомство з традиційними народними іграми

3




3

4.

Світ навколо нас

34

8

26

4.1

Знайомство з іншими країнами

6

2

4

4.2

Знайомство з життям та діяльністю людей з обмеженими можливостями

4

2

2

4.3

Подорож Біблією. Найважливіші церковні свята

4

2

2

4.4

Екскурсія на завод (фабрику), знайомство з технологією виготовлення продукції

5

1

4

4.5

Участь в дослідницькому завданні

4




4

4.6

Виконання відповідального доручення кожним членом групи

2




2

4.7

Правила дорожнього руху під час пішого та велотуризму

9

1

8

5.

Руками людини («Майстерня доброго гнома»)

23

6

17

5.1

Створення нових речей зі старих

4

1

3

5.2

Догляд за спорядженням (наприклад, лижі, велосипед, альпіністська мотузка)

4

1

3

5.3

Знайомство з устроєм фотоапарату, камерою

3

1

2

5.4

Створення моделі з рухливими деталями

3




3

5.5

Приготування їжі

6

2

4

5.6

Основи ремонту одягу

3

2

1

6.

Я в скаутській організації («Дивовижний дім»)

34

9

25

6.1

Знайомство з принципами скаутингу

5

4

1

6.2

Обговорення звичаїв і законів зграї та їхнього розвитку

2

2




6.3

Самообслуговування: на прикладі участі в генеральному прибиранні та дрібному ремонті місця зборів

4

1

3

6.4

Знайомство зі скаутськими піснями, легендами

3




3

6.5

Участь у справі загону, події міської або регіональної організації

10

1

9

6.6

Соціально-корисні справи

10

1

9

7.

Моя країна («Земля сірого ведмедя»)

15

7

8

7.1

Рідний край сьогодні. Україна та сучасність

4

2

2

7.2

Знайомство з прапорами України та Криму, їх історією. Користування прапором

3

2

1

7.3

Ознайомлення з сільським господарством місцевості, з’ясування джерел появи продуктів харчування

6

1

5

7.4

Знайомство з тваринним та рослинним світом рідного краю

2

2




8.

Пригодницькі програми («Острови пригод»)

32

4

28

8.1

Безпека на воді. Водний похід.

7

1

6

8.2

Будівля для табору

6




6

8.3

Побудова сховища (куреня) у лісі

8




8

8.4

Спостереження за життям комах, маленьких звірів та птахів у природі

2

1

1

8.5

Пригодницькі ігри

6

2

4

8.6

Виконання «детективного» завдання

3




3



Усього

216

63

153



  1   2   3   4   5

Схожі:

Методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти
Навчальна програма з позашкільної освіти (далі – програма) – це нормативний документ, що визначає мету, завдання, зміст, обсяг, порядок,...
ПРОГРАМА (для гурткової роботи) Підготувала
Моделюючі вправи, що пропонуються авторами дають можливість наблизити теорію до життя
ПРОГРАМА (для гурткової роботи) Підготувала
Моделюючі вправи, що пропонуються авторами дають можливість наблизити теорію до життя
Програма гуртка «Юн і натуралісти-екологи» Затверджено на науково...
Програма гуртка передбачає навчити дітей мислити такими категоріями, які б допомогли їм усвідомити свою природну сутність, невіддільність...
ПРОГРАМА ГУРТКА «ЮНІ СКАУТИ» Власенко С. С.,керівник
Схвалено Комісією з позашкільної освіти Науково-методичної Ради з питань освіти Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України...
Вступ Програма «Інформатика»
Програма «Інформатика» для 5 – 9 класів спрямована на реалізацію мети та завдань інформаційно-технологічного компонента освітньої...
Вступ Програма «Інформатика»
Програма «Інформатика» для 5 – 9 класів спрямована на реалізацію мети та завдань інформаційно-технологічного компонента освітньої...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Схвалити обласну соціальну програму розвитку позашкільної освіти на період до 2014 року (далі – Програма), що додається
Навчальна програма для учнів 6-9 класів загальноосвітніх навчальних...
Вступ. Навчальна програма з географії розроблена на основі положень Державного стандарту базової (основної) середньої освіти, згідно...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ВІДДІЛ ОСВІТИ
Положень про допризовну підготовку і про підготовку призовників з військово-технічних спеціальностей” та Програми з предмета, затвердженої...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка