План-конспект уроку з теми «Природні зони Африки. Савани та рідколісся»


Скачати 54.12 Kb.
НазваПлан-конспект уроку з теми «Природні зони Африки. Савани та рідколісся»
Дата11.02.2014
Розмір54.12 Kb.
ТипПлан-конспект
bibl.com.ua > Туризм > План-конспект
План-конспект уроку з теми «Природні зони Африки. Савани та рідколісся»
Мета уроку

Освітня: актуалізувати поняття «природний комплекс», «природна зона», «широтна зональність», «екологічні проблеми»;

показати школярам особливості прояву широтної зональності природних комплексів на рівнинах Африки та з’ясувати їх причини;

ознайомити з основними зональними типами ґрунтів, характерними представниками рослинності та тваринного світу зони саван та рідколісь Африки.

Виховна: сприяти формуванню світоглядних ідей про взаємозв’язки та єдність компонентів природи на основі матеріалу про процеси ґрунтоутворення та пристосованість живих організмів до умов навколишнього середовища;

сприяти екологічному вихованню школярів на основі матеріалу про зміну природних комплексів саван та рідколісь Африки людиною, а також необхідністю їх охорони.

Розвиваюча: Розвивати у школярів інтерес до вивчення географії, вводячи в урок елементи цікавої географії та інтерактивні форми роботи;

розвивати логічне мислення учнів, вміння обґрунтовувати свої погляди, робити висновки та порівняння;

розвивати вміння учнів вільно користуватися різними джерелами географічних знань (підручником, картами атласу, малюнками, схемами), аналізувати та зіставляти їх;

розвивати уміння працювати в групі в технології «мозаїка».

Тип уроку: комбінований

Обладнання:

  • карта природних зон Африки;

  • атласи школярів;

  • авторська презентація ppt «Природні зони Африки»;

  • фільм ВВС «Дикая Африка. Фильм 2. Саванны»

Методи навчання: демонстраційний, діалогічний, евристичний, пошуковий, алгоритмічний

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Перевірка засвоєння попереднього матеріалу. Актуалізація опорних знань

Відповідь на запитання (письмово на завчасно заготовлених бланках). Запитання дублюються відео-презентацією:

  1. Ділянка земної поверхні, яка відрізняється особливостями прояву компонентів природи, що перебувають у складній взаємодії – це … (слайд презентації №2)[ПК].

  2. Вологі екваторіальні ліси, пустелі, савани – це …[ПЗ].

  3. Зміна природних комплексів з півночі на південь – це …[зональність].

  4. Вологі екваторіальні ліси розташовані в межах кліматичного поясу який називається …[екваторіальний].

  5. Ґрунти вологих екваторіальних лісів (родючі, малородючі) [малородючі].

  6. Дерева з гнучким та довгим (до 300м) стеблом, які обвиваючи стовбури, виносять до світла свої листя та квіти називають …[ліани].

  7. Найвищими деревами з висотою 60-80м у вологому екваторіальному лісі є … (фотозапитання, слайд презентації №3) [сейба].

  8. Як називається ця тварина (слайд презентації №4) [карликовий бегемот]?

  9. Як називається ця тварина (слайд презентації №5) [китицевуха свиня]?

  10. Як називається ця тварина (слайд презентації №6) [окапі]?

Взаємоперевірка відповідей (поряд з правильною відповіддю ставити «+»). Правильні відповіді слайд презентації №7.

Максимальна кількість балів 5 (виправлення, перекреслення не допускаються). В кінці уроку відповідно до роботи в класі учні отримують бали (максимум 7), які додадуться до балів перевірки засвоєння попереднього матеріалу.

ІІІ. Оголошення теми уроку

Слайд презентації №8

ІV. Мотивація

(Вступна частина фільму 0:36хв. – 1:43хв.)

V. З’ясування мети уроку

Учні визначають що після закінчення уроку вони мають:

Знати …

Вміти …

Цінувати …

Вчитель записує їх пропозиції на дошці.

VІ. Вивчення нового матеріалу

Визначаємо фізико-географічне положення зони саван та рідколісся (на карті «Африка. Природні зони», слайд презентації №9).

Продовжуємо заповнювати таблицю «Природні зони Африки».

Працюємо за технологією «Мозаїка».

Опрацювавши матеріали підручника, атласа, додаткових джерел знань у «домашніх» групах заповнюємо відповідні колонки таблиці.

У «експертних» групах ділимося отриманою інформацією і повністю заповнюємо таблицю.

Знову переходимо до «домашніх» груп і узагальнюємо отримані знання доповнюючи таблицю після перегляду фільму та відповідаючи групою на запитання (отримують пізніше). Представник від «домашньої» групи звітує про результати обговорення питання.


Таблиця «Природні зони Африки»


Назва ПЗ

Кліматичний пояс,

особливості клімату

Ґрунти

Рослинність

Тваринний світ

Савани і рідколісся

Субекваторіальний, температура цілий рік +24°С,

опади 500-1000 мм/рік влітку


Червоні фералітні

Високотравні савани: олійне дерево карите,

пальма дум;

слонова трава;

Африканський слон, жираф, буйволи, зебри, антилопи;

леви, гепарди, леопарди;

шакали, гієни, грифи;

носороги, бегемоти, крокодили;

африканський страус, марабу, птах-секретар;

мурахи, терміти


Червоно-бурі

Типова (суха) савана:

трава 1,5 – 1м,

акації, деревовидні молочаї, баобаб

Червонувато-бурі

Опустелені савани

(сахель, буш):

молочаї, алое, дернисті злакові трави, колючі чагарники



VІІ. Закріплення. Застосування знань і вмінь

Запитання для обговорення у «домашніх» групах:

  1. Які виділяють типи саван? Чим вони відрізняються? (Для «домашньої» групи «Ботаніки»)

  2. Як рослини пристосувались до сезонного випадання опадів? (Для «домашньої» групи «Зоологи»)

  3. Як тварини пристосувались до умов саван? (Для «домашньої» групи «Кліматологи та ґрунтознавці»)

Слайд презентації №10.

Вправа «Незакінчене речення».

Учні по черзі закінчують речення продубльовані в презентації (слайд презентації №12):

  • Зона саван і рідколісся займає …% території Африки.

  • Знаходиться майже повністю в межах … … поясу.

  • Клімат тут характеризується цілорічно високими температурами повітря близько …°С але яскраво вираженими … і … сезонами у випадінні опадів.

  • Сухий (вологий) сезони можуть тривати від …до … місяців.

  • Ґрунти в зоні саван і рідколісся …

  • Рослини переважають …

  • Серед тваринного світу переважають …

  • Савани швидко змінюються під впливом…

  • З кожним роком все більше саван перетворюються на …

VІІІ. Домашні завдання

Опрацювати §17, І група (весна, літо) скласти схему «Типи тварин савани»:

Типи тварин савани
рослиноїдні хижаки всеїдні

ІІ група (осінь, зима) виписати рекордсменів савани.

Індивідуальне завдання для бажаючих: повідомлення на урок 23. 11 про цікавих тварин і рослини савани і рідколісся. (Слайд презентації №11)

ІХ. Підведення підсумків. Оцінка результатів

Учні підводять підсумки спираючись на пункти мети, поставленої на початку уроку. Учні визначають найактивніших під час уроку їм додаються бали (максимум 7) до балів отриманих на етапі перевірки засвоєння попереднього матеріалу.





Схожі:

План-конспект уроку Тема : «Природні зони Африки»
ПЗ за типовим планом; удосконалювати практичні уміння працювати з картами атласу; формувати пізнавальний інтерес до дослідницької...
Дидактичні матеріали. Природні зони Африки
Завдання. Розподіліть названі типи ґрунтів та живих організмів у відповідні комірки таблиці, записавши їх цифрами-кодами
Урок географії в 7 класі Тема: Природні зони Африки
Африки; поглибити систему знань учнів про взаємозв’язки природних компонентів у складі природних зон; сформувати в учнів вміння складати...
Завдання для перевірки знань, умінь та навичок учнів з теми «Природні зони Південної Америки»

КОНСПЕКТ УРОКУ НА ТЕМУ: Особливості географічного положення Африки
Обладнання: фізична карта світу, фізична карта Африки, комп’ютерна презентація «Африка. Географічне положення. Історія дослідження»,...
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших...
План-конспект уроку з англійської мови на тему «Number six, Hill Street!»
Мета: практична: перевірити та оцінити активного граматичного та лексичного мінімуму з теми, закріплювати знання з данної теми, тренувати...
План-конспект уроку викладача Маріупольського професійного машинобудівного...
План-конспект уроку викладача Маріупольського професійного машинобудівного ліцею (Донецька область) Гакєєвої Наталі Олексіївни з...
Конспект уроку Тема: ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА ЗЕМЛІ ТА ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ
Навчальна cформувати в учнів поняття «географічна оболонка, природні комплекси», а також сформувати уявлення учням про географічну...
План-конспект уроку виробничого навчання. Це цікаво знати. ТЕХНОЛОГІЧНІ...
Накернування, нанесення заглиблень на креслення по зовнішній лінії з інтервалом 50 мм
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка