Урок з української мови Тема: «Особливості побудови опису»


НазваУрок з української мови Тема: «Особливості побудови опису»
Дата06.01.2014
Розмір39.5 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок


Урок з української мови

Тема: «Особливості побудови опису».

Художній і науковий описи."

5 клас

Мета:

  • Дати школярам уявлення про особливості побудови опису; формувати вміння відрізняти опис від інших типів мовлення; навчити розрізняти художній і науковий опис;

  • Розвивати навички роботи з книгою, вміння аналізувати прочитане, застосовувати набуті знання; образне мислення учнів;

  • виховувати любов до природи.


Тип уроку: розвитку зв’язного мовлення.
Обладнання: підручник

ХІД УРОКУ

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

II.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Перевірка домашнього завдання.

§25 вправа 224 (письм.). До поданих слів доберіть слова з іншим значенням шляхом заміни твердого приголосного на парний йому м’який. Складіть і запишіть словосполучення з кожним зі слів пари (за поданим зразком).

Рис – рись. Розсипчастий рис – хижа рись.
Лан, знати, син, синка, стан, галка.
III.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

(запис дати та теми уроку в зошит)

IV.МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
V. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Актуалізація опорних знань.

  • Назвіть основні типи мовлення.(розповідь, опис, роздум) (стор.35)

  • На яке питання містить відповідь опис? (Який? Яка? Яке? Які?)

  • Для чого людині потрібне уміння описувати? (щоб адресат уявив, про що ми говоримо чи пишемо, перейнявся певним ставленням до описуваного предмета, істоти, дії, процесу чи явища).

  • Які ви знаєте стилі мовлення? (розмовний, науковий, художній, офіційно-діловий, публіцистичний) (стор.24)

  • Отже, сьогодні ми поговоримо про художній і науковий описи.




  1. Робота з підручником .

Стор.122 вправа 272(усно).

Прочитайте два тексти.

(читання 1-го, потім 2-го тексту)


  • Що описується, про які ознаки рослини (барвінку) йдеться в кожному з текстів?

  • У котрому з них перелічуються її конкретні характерні розпізнавальні ознаки? (1-ший)

  • А в котрому автор ділиться своїми відчуттями, враженнями? (2-й)

  • За якою ознакою подібності барвінок порівнюється з небесною блакиттю, дитячими очима? (за ознакою свого блакитного кольору)

  • Які слова та образні вислови вживає письменник, щоб показати своє замилування тим, що описує? (повітря по-материнські м’яке та лагідне; зацвітав, наче небо бризнуло на землю живою блакиттю, зацвітав, немов дитячі очі землі дивились довірливо)

  • Який з даних текстів-описів науковий, а який художній? Обґрунтуйте. (1-ший – опис науковий; 2-гий – художній. )




  • А зараз прочитайте правило про науковий опис.

Стор. 123

(читання правила)

  • Перепишіть схему побудови наукового опису в свої зошити (стор.123).




  • Наступне правило про художній опис. (стор.123-124). Прочитайте.

  • Перепишіть в зошити схему побудови художнього опису (стор.124).




  1. Виконання вправ.

Стор.124 вправа 274 (усно).

  • Прочитайте 3 тексти. Визначте тип і стиль мовлення даних текстів.

(1-ший – опис квітки Вікторія-Курціана; стиль науковий; розмір квітки, колір, опускається під воду і утворює насіння – призначення).
(2-гий – опис перочинного ножика; стиль художній. Перше враження – ножик невеликий із кістяною ручкою і двома дзеркальними лезами. Загальна характеристика – одне лезо більше, ямочка, міцні пружини. Ставлення до ножика – перетворився на безцінний скарб).
(3-й – тип мовлення - опис бурштина (янтар) ; стиль художній; перше враження – незвичайна краса. Загальна характеристика – можна побачити пелюстки квітів, травинки, дрібних комах та ін.. Ставлення до бурштина – іскриться, ніби в ньому сховане сонце).

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Стор.125. Вправа 276 (усно)

Завдання: Опишіть усно свою улюблену іграшку чи іншу річ у художньому стилі мовлення за поданим планом.

План (переписати в зошити)

  1. Що це за іграшка.

  2. Перше враження.

  3. Розмір іграшки.

  4. З чого її виготовлено.

  5. Забарвлення іграшки.

  6. Яка вона на дотик.

  7. Чим ця іграшка вам дорога.


VII. ПІДСУМКИ УРОКУ.

Узагальнююча бесіда.

  • Яку тему ми сьогодні з вами вивчали?

  • Що таке опис? (Це висловлювання, в якому розкриваються важливі, характерні ознаки, що вирізняють предмет, істоту, дію, процес чи явище з поміж інших).

  • На яке питання містить відповідь опис? (Який? Яка? Яке? Які?)

  • Про що йдеться в науковому описі? (дається перелік головних сталих ознак предмета, його властивостей).

  • Що містить художній опис? (Містить ознаки, які видаються письменникові головними на цей момент).


VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

§ 32 вправа 277 (І, ІІ) (письм.). Запишіть текст укр.мовою. Скористайтеся словничком після тексту. Поясніть розділові знаки при прямій мові.
IX. ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Схожі:

Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
Урок з предмету «Мій Київ», 5 клас Тема : Софія Київська
Дидактична: ознайомити учнів з архітектурною пам’яткою київської Русі Софією Київською, з’ясувати причини і дату побудови, дослідити...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого...
У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення...
УРОК №42 Тема. Геометричні побудови
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця №22 «Геометричні побудови»
УРОК №43 Тема. Геометричні побудови
Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таб­лиця №22 «Геометричні побудови»
Тематична контрольна робота з теми «Правопис іменників» (диктант)
Особливості опису природи. Усний докладний переказ тексту з елементами опису природи
Календарно-тематичне планування з української мови (8 кл.) І семестр
Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка