Зв’язне мовлення Вибірковий письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини Мета уроку


Скачати 42.64 Kb.
НазваЗв’язне мовлення Вибірковий письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини Мета уроку
Дата18.12.2013
Розмір42.64 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Звязне мовлення

Вибірковий письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису тварини

Мета уроку: Формувати у п’ятикласників уміння складати план тексту та переказувати зміст почутого, дотримуючись відповідних вимог що до мовлення;

Розвивати уяву, логічне й образне мислення в учнів, сприяти розвитку емпатії (співчуття, переживання);

Виховувати любов до навколишнього світу: до птахів, тварин, бережливе ставлення до природи.

На основі здобутих текстологічних знань формувати в учнів такі текстотворчі уміння, як визначення теми та головної думки тексту, колективне складання плану, самостійний добір адекватних змісту виражальних засобів мови, реалізація задуму (відтворення вихідного тексту – зразка) з урахуванням поєднання різних типів мовлення; уточнювати й збагачувати словниковий запас учнів

Обладнання: Мультимедійна дошка, фотографії опосума.

Міжпредметні звязки: світова література, природознавство, екологія.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.
Людство може і повинно зберегти

природу.

Земля людей немислима без тварин

і рослин.

Хід уроку


  1. Повідомлення мети і завдань уроку.

  2. Підготовка до роботи над переказом.

Вступна бесіда «Тварини в нашому житті»
Ми, люди, живущі на Землі, повинні відповідально ставитися до неї. Адже кожен на нашій планеті займає місце, відведене саме йому. Кожен з нас особистість. Ми повинні поважати погляди інших людей,як сказав Антуан Сент – Екзюпері, автор твору «Маленький принц»: «Ми відповідальні за тих, кого приручили!»

За кого відповідаєте ви?

По-перше, за свої справи і вчинки. По-друге, за батьків і своїх близьких, по-третє, за братів молодших – за звірів і пташок.

Як ви несете цю відповідальність?

Взимку підкормлюєте пташок, маєте домашніх улюбленців, за якими в доглядаєте.

(Кожен називає свого улюбленця)

Так, ви молодці, що любите, піклуєтеся, захищаєте домашніх улюбленців.

Діти, а як же представники дикої природи? Хто буде піклуватися про них?

Коментар вчителя: Червона книга, книга совісті, книга нації.

Червона книга – це зібрання фактів про унікальних мешканців нашої планети, над якими нависла серйозна загроза зникнення. Книга є основним державним документом, що захищає тваринний, рослинний світ від знищення. Існує також Міжнародна Червона Книга.

Відомий англійський письменник – анімаліст Джеральд Даррел сказав: «Пам’ятайте, що у рослин і тварин немає депутатів, їм нікому писати і скаржитись, за них нікому заступитись, крім нас, людей, які разом з ними заселяють цю планету». Хіба не так?

♦ Читання тексту вчителем.

Текст для переказу

Живе на світі така тваринка – північноамериканський опосум. Привабливим його не назвеш. Зовні він схожий на щура, але розмірами з кішку. У нього короткі п’ятибальні лапи, голі вуха та довгий хвіст. От саме ця частинка тіла і привертає увагу. Загнутим кінчиком хвоста, опосум носить в гніздо травичку та листя. Любить ця тваринка після смачного обіду погойдатися на хвості. Зачепиться ним за гілку, зависне донизу головою і гойдається. Унікальний хвіст, нічого не скажеш!

Опосум – непоганий актор. У випадку небезпеки, він миттєво прикидається мертвим. Ані ворухнеться, ані зашарудить, ані лапкою не дригне! Все! Вмер! Але щойно небезпека мине, як опосум оживає і швиденько втікає.

У зоопарках опосуми живуть до семи років, а на волі рідко доживають і до двох. Занадто смачне їх м'ясо та гарна шкірка. Тому люди й винищують цю незвичайну тваринку. А чи варто?

(134 слова)

(З журналу «Юний натураліст»)

♦ Визначення теми і головної думки тексту.

♦ Визначення стилю тексту (науковий).

♦ З’ясування покладеного в його основу типу мовлення(розповідь) та допоміжного типу мовлення (опис).

♦ Словниково – лексична робота.

З’ясувати значення вжитих у тексті переказу слів, які перебувають у пасивному словнику учнів.

1. Підібрати синоніми до слова:

Унікальний – неповторний, винятковий, рідкісний.

2. Пояснити значення слів:

Актор – професія (людина, що грає в кіно або театрі)

Анімаліст – художник, що зображає тварин

Депутат – особа, обрана народом

♦ Колективне визначення мікротем

(складання плану – простого). Назва тексту.

Допоміжні питання

  1. Живе на світі така тваринка…

  2. Як вона виглядає? Привабливим його не назвеш…

  3. Яка частина тіла привертає увагу? Чому?

  4. Які здібності має опосум?

  5. Чому такий короткий вік опосума на волі?

♦ Колективне складання плану тексту.

Орієнтовний план

  1. Північноамериканський мешканець.

  2. Привабливим його не назвеш.

  3. Унікальний хвіст.

  4. Опосум – актор.

  5. Чи варто заради власного задоволення винищувати тварин?



♦ Повторне читання тексту(вчителем).

♦ Підготовка чорнового варіанту переказу.
Словосполучення, які необхідно використати:

(Записані на дошці вчителем)

Північноамериканський мешканець, схожий на щура, п’ятипальні лапи, унікальний хвіст, любить гойдатися, зависне донизу головою, непоганий актор, миттєво прикидається мертвим, швиденько втікає, незвичайна тварина.

III. Самостійна робота учнів над переказом на чернетках.

IV. Підведення підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.
Завершити роботу над чорновим варіантом переказу.









Схожі:

Урок №5 ПИСЬМОВИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ...
Овленнєво-комунікативні вміння здійснювати типологічний, композиційний і змістовий аналіз художнього тексту розповідного характеру...
Урок №4 УСНИЙ СТИСЛИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ...
Прослухати текст. Визначити тип мовлення. Довести належність тексту до художнього стилю. Дібрати заголовок
Календарно-тематичне планування з української мови (8 кл.) І семестр
Усний стислий переказ розповідного тексту з елементами опису місцевості в художньому стилі
Тема: Зв’язне мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Тематична контрольна робота з теми «Правопис іменників» (диктант)
Особливості опису природи. Усний докладний переказ тексту з елементами опису природи
Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень. Мета
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Урок розвитку зв’язного мовлення Твір з елементами опису зовнішності людини «Моя матуся»
Мета: вчити писати твір з елементами опису зовнішності людини (мами); збагачувати активний словниковий запас; розвивати мовлення...
Тема. Урок розвитку зв язного мовлення. Переказ тексту «Герб-тризуб» Мета
Обладнання: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна», плакат «Державні символи України»
Уроку
Тематична – 4; перевірка мовної теми – 4; РМ – 13; зошит – 4; читання мовчки 1; письмовий переказ 1, контрольний диктант- 1
ТЕМА. Закріплення знань про букву «К». Опрацювання тексту «Калина». МЕТА
МЕТА. Закріпити уміння читати склади, слова, речення з новою буквою; закріплювати навички звукового аналізу слів, читацькі навички;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка