Оцінювання знань із мови, мовних умінь і навичок


Скачати 428.84 Kb.
НазваОцінювання знань із мови, мовних умінь і навичок
Сторінка1/4
Дата05.11.2013
Розмір428.84 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
  1   2   3   4
Початкова школа

Підсумкові контрольні роботи з

української мови у 4 класі

Посібник включає методичні рекомендації щодо проведення тематичного оцінювання з української мови у 4 класі. В роботі надано тестові завдання, тексти для диктантів, переказів, контрольного списування, читання мовчки, аудіювання, мовної теми, а також теми для самостійного складання учнями діалогів, усних творів тощо. Завдання складені відповідно до вимог чинної програми початкових класів з української мови Міністерства освіти і науки України та сучасних організаційно-методичних підходів.

Посібник має унікальну структуру. Матеріал згруповано за темами й подано у двох варіантах.

Видання призначене для вчителів початкових класів.

Вступ

В основу оцінювання навчальних досягнень учнів 4 класу з української мови покладено компетентнісний підхід до побудови шкільного мовного курсу, який передбачає розвиток в учнів умінь ефективно користуватися мовою з метою розв’язання комунікативних завдань. Тому головним аспектом мовної практики є розвиток в учнів умінь мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма. Об’єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів з мови є:

  • мовленнєві уміння з чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма;

  • знання про мову та мовлення, мовні уміння й навички;

  • орфографічні та пунктуаційні вміння та навички;

  • графічні навички письма, техніка, швидкість письма, культура оформлення письмових робіт.

Метою нашої роботи є надання методичної допомоги вчителям початкових класів щодо проведення різних видів перевірок з української мови

Тестові методи перевірки складають систему завдань для оцінювання знань учня за допомогою кількісних норм. Вони передбачають вибір однієї правильної відповіді із запропонованих трьох. Тестовий контроль спрямований на перевірку засвоєння ключових елементів навчального матеріалу. Він відрізняється більшою об’єктивністю, усуває суб’єктивізм. Слід зазначити, що аудіювання є складовою комунікативного мовлення, одна з форм організації людей у процесі спілкування. Адже в процесі діалогу перш, ніж дати відповідь на запитання, його треба сприйняти на слух і зрозуміти, про що запитується. Тексти для аудіювання, читання мовчки підібрані відповідно до вікових особливостей учнів.

Оцінювання знань із мови, мовних умінь і навичок

Перевірка знань з мовної теми передбачає різнорівневі завдання, в яких вказано вагу кожного завдання. Для перевірки пропонуються завдання двох типів:

  1. завдання, які передбачають вибір однієї відповіді із запропонованих трьох варіантів відповіді;

  2. завдання, які передбачають самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудову речень та виконання мовних завдань.



Тема. Текст

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

І Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Вибери рядок, у якому правильно записано будову тексту:

а) початок, кінець, вершина; б) закінчення, корінь, префікс; в) зачин, основна частина, кінцівка.

2. Твердження, докази і висновки містить:

а) текст-міркування; б) текст-розповідь; в) текст-опис.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

3. Познач рядок, у якому правильно визначено тип тексту. Шимпанзе – найрозумніші серед усіх людиноподібних мавп. Це великі тварини. Довжина їхнього тіла сягає 170 см, маса – 50-75 кг. По землі ходять на чотирьох кінцівках,інколи і на двох.

а) текст-розповідь; б) текст-міркування; в) текст-опис.

4.Добери заголовок до тексту. Нарцис здавна був однією з найулюбленіших квіток поетів і письменників усіх країн і століть. Йому присвячено безліч художніх творів. Недарма один з найбільш поширених видів називається нарцис-поетичний.

Достатній рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

5. Склади до тексту план.

Живуть собі в лісі друзі – зайчик та білочка. Уночі зайчик спить під деревом у норі, а білочка – на дереві вгорі. І тоді все навколо стихає, лиш вітерець кущі колише. Та як прокинуться друзі вранці – іде галас по всій окрузі! Бо такі вони пустуни, такі стрибуни а реготуни, таке з ранку до вечора коять, що весь ліс не має спокою

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 4 бали

6. Напиши листа одноліткам на тему «Як ти провів літні канікули»

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

ІІ Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Засобами зв’язку речень у тексті служать:

а) корінь, закінчення, присудок; б) прикметники, іменники, дієслова; в) особові займенники та слова тоді, потім, по-перше,нарешті.

2.Познач рядок, у якому записано твердження:

а) військо, портрет, олень; б) цемент, хлопчик, помідор; в) коридор, бабуся, телевізор.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

3. Познач рядок, у якому правильно визначено тип тексту. Три тисячі років тому люди використовували лимони не лише в їжу, а й для лікування. Стародавні греки захоплювалися ніжними пахощами лимона і обрали цей плід емблемою свят і веселощів.

а) текст-міркування; б) текст-розповідь; в) текст-опис.

4.Добери заголовок до тексту. Лев – тварина могутня і велична. Царя звірів відрізняє стрункість, грація, велична постава. А ще його вирізняє погляд. Дивиться, ніби справжній цар, кудись вище голів, ніби не помічає вас.

Достатній рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

6. Постав подані іменники у Д. в.:

Вухо, пташка, дорога, яблунька, гілка .

7. Визнач корінь у словах:

Грибний, за школою, дощем, вікну, моряки.

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 4 бали

8. Напиши листа бабусі на тему «Мої успіхи у навчанні»

Тема. Речення

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

І Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Вибери рядок у якому правильно визначено речення за метою висловлювання. Перші відкриття давня людина зробила тисячі років тому.

а) розповідне, окличне;

б) питальне;

в) розповідне, неокличне.

2.Головні члени речення – це … :

а) другорядні члени речення;

б) підмет і присудок;

в) іменник і підмет.

3. Однорідні члени речення поєднуються за допомогою:

а) коми та знака оклику;

б) лише інтонації;

в) інтонації та сполучників.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4. Познач рядок, у якому є тільки головні члени речення:

а) Снігурі стрибають по дворі;

б) Снігурі стрибають;

в) Дід рибалив біля верби.

5.Встанови зв’язок слів у реченні:

Вороги зазіхали на свободу славнозвісного Києва.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Побудуйте речення за схемою:

___________ =============== ………….. …………… …………… .

7. Поставте правильно розділові знаки в реченні:

Ведмеді ховрахи їжаки байбаки втеплюють для зимового сну свої оселі.

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

8. Склади і запиши складне речення, підкресли головні члени речення

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

ІІ Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Вибери рядок у якому правильно визначено речення за метою висловлювання. Усі відгадані слова записуйте на окремому аркуші!

а) розповідне, окличне;

б) спонукальне, окличне;

в) спонукальне, неокличне.

2.Речення за будовою бувають:

а) прості і складні;

б) прості і складені;

в) лише прості.

3. Однорідні члени речення – це … :

а) частини слова;

б) залежні слова, які поширюють речення;

в) слова, які відповідають на одне і те ж запитання і відносяться до одного і того ж слова в реченні.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4. Познач рядок, у якому є і головні, і другорядні члени речення:

а) Хрущі над вишнями гудуть;

б) Іде зима;

в) Замиготіла зірка.

5.Встанови зв′язок слів у реченні:

Вогнем і мечем татари забирали в полон жителів Києва.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Побудуйте речення за схемою:

………….. ___________ =============== …………… …………… .

7. Поставте правильно розділові знаки в реченні:

Першими летять у вирій зозулі солов′і ластівки вивільги

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

8. Склади і запиши складне речення, підкресли головні члени речення

Тема. Іменник

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

І Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Вибери рядок у якому всі слова є синонімами до іменника мама:

а) мати, матуся, бабця;

б) матір, макітра, неня;

в) мати, матуся, матінка.

2.Познач рядок, у якому всі іменники середнього роду:

а) село, ворона, стіл;

б) кошеня, весло, листя ;

в) парта, Батьківщина, лимон.

3. Познач рядок, у якому правильно визначено число і відмінок іменника радістю:

а) однина, Р.в.;

б) однина, О.в;

в) множина, М.в.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4.Добери антоніми до поданих слів:

Вечір –

Гора –

Батько –

5.Вибери рядок, в якому всі слова – іменники:

а) альбом, терпуг, яскравий;

б) футбол, співає, портрет;

в) океан, свято, вишня.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Постав подані іменники у Д. в.:

Рука, муха, яблуко, нога, кочерга.

7. Визнач корінь у словах:

Хлібина, за столом, школярем, сигналу, підвіконники.

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

8. Визнач головні та другорядні члени речення, підкресли іменники, визнач їх відмінок

Комахи шукають тепла під торішнім опалим листям.

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

ІІ Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Підкресли іменники, які є синонімами до слова ліс:

а) луки, рослини, ярус;

б) бір, діброва, пуща;

в) весна,осінь,зима

2.Познач рядок, у якому всі іменники чоловічого роду:

а) військо, портрет, олень;

б) цемент, хлопчик, помідор;

в) коридор, бабуся, телевізор.

3. Познач рядок, у якому правильно визначено число і відмінок іменника директорові:

а) однина, Д. в.;

б) однина, О. в;

в) множина, М. в.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4.Добери антоніми до поданих слів:

День –

Гора –

Батько –

5.Вибери рядок, в якому всі слова – іменники:

а) лілія, качка,вікно;

б) читали, сойка,зошит;

в) веселий, соняшник, телефон.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Постав подані іменники у Д. в.:

Вухо, пташка, дорога, яблунька, гілка .

7. Визнач корінь у словах:

Грибний, за школою, дощем, вікну, моряки.

Високий рівень

Правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали

8. Визнач головні та другорядні члени речення, підкресли іменники, визнач їх відмінок

Звірі втеплюють для зимового сну свої оселі.

Тема. Прикметник

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

І Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1.Вибери рядок, у якому всі слова є синонімами до прикметника сміливий:

а) реготати,хихикати,скалитися;

б) відважний, мужній, хоробрий;

в) веселий, жартівливий,весло.

2.Познач рядок, у якому всі прикметники середнього роду:

а) мале, весняний, свіжий;

б) житній, багата, щедре ;

в) зимове, синє, щасливе.

3. Познач рядок, у якому правильно визначено число і відмінок прикметника:

а) чарівна (однина, Р.в.) осінь;

б) чубатою (однина, О.в) синичкою;

в) міцний (множина, М.в) горішок.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4.Добери антоніми до поданих слів:

Веселий –

Тепла –

Близьке –

5.Вибери рядок, в якому всі слова – прикметники:

а) торішній, зимова, холод;

б) футбольний, цікаве, швидка;

в) зернятко, мова, лісний.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Провідміняйте подані прикметники:

Знайомий, справжня, чудове.

7. Спишіть, розкриваючи дужки:

(Приємний) прохолода, (жаркий) країни, (дерев′яний) корито.

Високий рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

8. Від поданих іменників утворіть прикметники:

Україна –

Юнак –

Брат –

9. Спишіть подані прислів′я, підкресліть у них прикметники-антоніми:

Клас_______ Дата_________________ ПІБ учня______________________________

ІІ Варіант

Початковий рівень

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1. 1.Вибери рядок, у якому всі слова є синонімами до прикметника працьовитий:

а) тяжкий, важкий, нелегкий;

б) працелюбний, роботящий, трудящий;

в) ручний, весняний, дивний.

2.Познач рядок, у якому всі прикметники жіночого роду:

а) військове, осіннє, яскраве;

б) цементний, дивна, тепле;

в) золота, білокора, дружня.

3. Познач рядок, у якому правильно визначено число і відмінок прикметника:

а) вербовим (однина, Р.в.) котикам;

б) прозорий (однина, О.в) туман;

в) легкі (множина, Н.в.) серпанки.

Середній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

4.Добери антоніми до поданих слів:

Добрий –

Дзвінка –

Низьке –

5.Вибери рядок, в якому всі слова – прикметники:

а) дальня, згода, вірне;

б) більший, телефон, селянин;

в) бідний, старша, талановите.

Достатній рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

6. Провідміняйте подані прикметники:

Маленький, тепла, м′яке.

7. Спишіть, розкриваючи дужки:

(Пекучий) сонцю, (бурхливий) океаном, (щедрий) плоди.

Високий рівень

Кожна правильна відповідь – 1,5 бали

8. Від поданих іменників утворіть прикметники:

Україна –

Юнак –

Брат –

9. Спишіть подані прислів′я, підкресліть у них прикметники-антоніми:

Маленька справа краща за велике безділля.

  1   2   3   4

Схожі:

Школа посідає чільне місце у процесах формування свідомої громадянської...
Ю для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок. Розвиток комунікативної компетенції залежить від...
Урок узагальнення та систематизації отриманих знань, умінь та
Перевірити і встановити рівень оволодіння учнями основами знань, умінь та навичок з теми
Методи оцінки знань умінь і навичок учнів на уроках біології
Перевірка та оцінка знань, умінь і навичок учнів є важливим структурним компонентом процесу навчання та відповідно до принципів систематичності,...
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ І ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК
Методичні рекомендації щодо оцінювання знань і практичних навичок слухачів, курсантів і студентів під час державної атестації / В.І....
ПЛАН І. Вступ >ІІ. Дидактичні ігри важливий засіб успішного засвоєння...
Дидактичні ігри – важливий засіб успішного засвоєння учнями математичних знань, умінь і навичок
Навчання мови цілеспрямований розвиток пізнавальних задатків дітей,...
Кожне заняття має піднімати учнів на нову сходинку в оволодінні мовленнєвими діями, вчити їх правильно користуватися набутками у...
Дидактичні матеріали Завдання для перевірки знань, умінь та навичок...
Завдання для перевірки знань, умінь та навичок учнів з теми «Внутрішні води Південної Америки»
ПРОГРАМНІ ПИТАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ, УМІНЬ I НАВИЧОК СТУДЕНТІВ (ІСПИТ)

Завдання для перевірки знань, умінь та навичок учнів з теми «Природні зони Південної Америки»

Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень
Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка