Урок засвоєння нових знань


Скачати 114.54 Kb.
НазваУрок засвоєння нових знань
Дата30.10.2013
Розмір114.54 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Туризм > Урок
Тема. Джек Лондон. Оповідання „Жага до життя.”
Мета: викликати зацікавленість особистістю та творчістю американського письменника, розвивати навички виразного читання, цитування, складання плану, формувати гуманістичний погляд на життя.
Обладнання: портрет письменника, виставка його книг, картки з його афоризмами.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
ХІД УРОКУ:

Слово учителя:

Ми з вами завдяки літературним творам здійснили цікаві й повчальні мандрівки на безлюдний острів Відчаю, який Робінзон перетворив на острів Надії, з Діком Сендом та його друзями, що здолали безліч перешкод на своєму шляху в Африці. А сьогодні видатний американський письменник Джек Лондон запрошує нас у тяжку й виснажливу мандрівку на Північ, на Аляску, де людські характери перевіряються суворою Природою.

Але спочатку, як завжди, дізнаємося про самого письменника.

Учні: Читають і коментують афоризми Джека Лондона:

„Якщо ти приховав правду, якщо ти не піднявся з місця і не виступив на зборах, якщо виступив, але не сказав усієї правди – ти зрадив правду.”

„Дайте мені глянути правді в обличчя. Розкажіть мені, яке обличчя у правди.”

„Я зробив людину предметом свого поклоніння”

Прийом „Мікрофон”: Що ми можемо розказати про Джека Лондона, читаючи його афоризми? Що найбільше він цінував у житті?

Дружина письменника так згадувала про нього: „Перше, що кидалося в очі й запам’ятовувалося на довгі роки – це широко відкриті великі, прямі сірі очі, скромна, спокійна манера триматися і головне – достатньо великі красиві губи з особливими, глибокими, загнутими доверху куточками. І на всьому цьому якийсь відбиток чистоти й порядності.”

Прийом „Письменник про письменника” (учень у ролі письменника)

Вітаю вас! Я Ірвін Стоун, американський письменник, автор книги-біографії Джека Лондона „Моряк у сідлі”.

Як ви думаєте, чому я так назвав свою книгу?

Джон Гріффін Лондон, а таке справжнє ім’я Джека Лондона, народився 12 січня 1876 року у Сан-Франциско. Його батько покинув матір ще до народження сина і справжнім батьком для хлопчика став збіднілий фермер Джон Лондон, який усиновив його. Дитячі й юнацькі роки письменника - це бідність, тяжка праця, пошуки свого місця в житті. Він працював на консервному заводі, отримуючи один долар за 10 годин роботи, на електростанції, на джутовій фабриці, боровся з устричними піратами як рибний інспектор, плавав матросом до берегів Японії.

І весь цей час багато читає, бо навчатися в школі не має змоги. „ На полицях міської бібліотеки я відкрив для себе величезний світ, який відкривається за горизонтом, ” – писав Лондон.

Тоді ж з’являється його перше оповідання „Тайфун біля берегів Японії”, за яке він отримує І премію як непрофесійний письменник.

Для того, щоб мати освіту, Джек Лондон поступає в середню школу і за один рік проходить програму двох класів, вступає до Каліфорнійського університету, але матеріальне положення не дає йому можливості закінчити його.

У 1896 році на Алясці знайшли золото. І у США почалася „золота лихоманка”: тисячі людей поїхали туди, аби швидко і я, як вони думали, легко розбагатіти. Але Північ зустріла їх суворою природою, „білою тишею,” бурхливими ріками, страшними морозами та хворобами. Джек Лондон разом зі своїм дядьком також поїхали на Клондайк. Але повернулися вони такими ж бідними, як і їхали.

Та Джек Лондон на Півночі знайшов кращі скарби: вірну дружбу, цікаві зустрічі, пригоди й історії, знання життя людей, красу природи, моральну силу й стійкість.

Повернувшись до Каліфорнії, він приймає рішення стати письменником, вирішив „продавати не силу своїх м’язів, а вироби свого мозку”.

Його перша збірка оповідань про Північ та золотошукачів „Син Вовка” 1900р. зробила його відомим письменником. За 17 років своєї праці Джек Лондон залишив нам 50 книг, найвідоміші з яких збірки оповідань „Бог його батьків”, „Діти морозу”, „Сила сильних ”, повісті „Біле ікло”,„ Поклик предків”, „Морський вовк”, романи „ Мартин Іден”, „Серця трьох” та багато інших.

Сучасник Джека Лондона, репортер журналу „Читач”, так згадує про нього: „ Рідко з ким сходишся так легко, як з, Джеком Лондоном. Він чуйний та щирий, чужий яких би то не було умовностей, випромінює гостинність. Тримається він вільно, в ньому багато хлоп’ячого, він шляхетний, дуже простий, оригінальний і надзвичайно приваблює до себе. Гість відразу ж відчуває, що його приймають на правах друга”.

А Едвін Маркгем назвав його „часткою юності, відваги і героїзму на землі”.

- Як ви думаєте, чому він так назвав Джека Лондона?

Слово вчителя: Оповідання „Жага до життя” вийшло друком у 1906 році і переносить нас до далекої Півночі, де йдуть двоє щасливих золотошукачів.

Прийом „Передбачення”

  • Як ви думаєте, чому вони щасливі? (Вони знайшли золото)

  • А про що може бути оповідання з такою назвою?

Коментоване читання оповідання. Диференційоване завдання: скласти простий (для слабких учнів) та цитатний (для сильних учнів) план оповідання.

Підсумок уроку.

  • Що вразило вас у постаті Джека Лондона ?

  • Як ви розумієте вислів „золота лихоманка”?

  • Яке враження справив на вас початок оповідання „Жага до життя”?

Домашнє завдання:

  • прочитати оповідання,

  • закінчити складати план оповідання , розпочатий на уроці,

  • виділити головні епізоди для розкриття характеру персонажів оповідання,

  • намалювати ілюстрації до оповідання (за бажанням учнів).



Тема: Показ сильного людського характеру в екстремальній ситуації. Анонімність головного героя в оповіданні „Жага до життя”.
Мета: допомогти учням визначити особливості поведінки людей в екстремальних ситуаціях, розвивати навички переказу тексту, цитування, виховувати гуманістичний погляд на життя та людей.
Обладнання: текст оповідання
Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок

ХІД УРОКУ:

І. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Бесіда:

- Чи сподобалося оповідання ?

- Які почуття воно у вас залишило ?

- Який епізод найбільше схвилював ? Чому?
2. Перевірка складених вдома планів до оповідання (2-3 учні або весь клас „ ланцюжком”).
3. Слово учителя:

Ірвін Стоун, автор „Моряка в сідлі,” який минулого разу розповів нам про Джека Лондона, писав: „Джек Лондон – не кімнатний мешканець, а людина вільних просторів, тобто справжній чоловік, мужчина”.

- Як ви розумієте ці слова?

Прийом „Віяло”: Яким повинен бути, на вашу думку, справжній чоловік?








Шляхетний




Сміливий, мужній




Добрий

Справжній чоловік

Чесний




Відповідальний




З почуттям гідності




З почуттям гумору


ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми.

Бесіда:

  • Про що ми будемо говорити на уроці ?

  • Які перед нами стоять завдання?

  • Чого ви очікуєте від нашого спілкування?

ІІІ. Ланцюжок учбових ситуацій.

В оповіданні двоє персонажів-людей. Давайте зупинимося на їх характеристиці.

  • Як ви думаєте, ким вони були до поїздки на Аляску? Чи були вони друзями?

  • Що у них спільного, що їх об’єднує?

  • Опишіть їх. Як вони виглядають? Як пише про це автор, на що він звертає увагу?

  • Чому Білл покинув свого товариша?

  • Розкажіть від імені Білла, як він сам йшов до узбережжя океану?

  • Як характеризує Білла те, що торбинку із золотом він ніс до останку? Що символізує торбинка золота, яку товариш знайшов біля його кісток?

  • Чому загинув Білл?

  • Якби Білл вижив, чи залишилися б, на вашу думку, золотошукачі друзями? Чому?

  • Чи можемо назвати Білла справжнім чоловіком?

А тепер поговоримо про товариша Білла.

  • Як його звати? Як його називає автор? (Задній, другий, він, чоловік, подорожній)

  • Як ви думаєте, чому він безіменний?

  • Які почуття він переживає, коли його лишає Білл? Чому?

  • Визначте і перекажіть найважливіші моменти боротьби героя за життя.

  • З якими тваринами порівнює його автор, чому саме з ними? (Як кішка підкрадається до горобців, як дикий звір, немов гігантський черв’як)

  • Що змушує героя рухатися вперед?

  • А що він зробив із своїм золотом?

  • Чи легко він з ним розлучається? Чому?

  • З якою метою автор описує двобій між героєм і хворим вовком? Чому герой не хоче здаватися?

  • Що допомогло героєві вижити, перемогти у важкій ситуації?

  • Чи можна назвати бездушним героя оповідання ?

  • Якби ногу підвернув Білл, як би з ним вчинив товариш?

  • Що збагнув герой, ставши на боротьбу за життя?

  • То чому ж Джек Лондон не дав герою оповідання імені?

  • Як ви розумієте епіграф до оповідання:

Хто добре жив і кинув все,

Лиш той здобуде гарту, -

І виграти потрапить той,

Хто ставить все на карту?

Прийом „Передбачення”

  • Чи повернеться колись герой за золотом?

  • Як складеться його подальша доля?

ІV. Підсумок уроку.

Слово вчителя: У світовій художній літературі автори часто приводять своїх героїв через різні життєві випробування. До таких творів належать оповідання українського письменника О.П.Довженка „Воля до життя” та твір російського письменника Б.Польового „Повість про справжню людину”. Повість розповідає про подвиг російського льотчика Олексія Петровича Маресьєва, який багато днів з пораненими ногами пробирався територією, захопленою фашистами. У госпіталі йому ампутували ноги, та він навчився не тільки ходити але й літати на протезах і збивати німецькі літаки, за що був удостоєний звання Героя Радянського Союзу.

  • Що, на вашу думку, допомагає цим героям вижити у таких ситуаціях?

  • Чи доводилося вам чи вашим знайомим потрапляти в екстремальні ситуації? Що допомагає у таких випадках людям вижити?

V. Домашнє завдання:

    • виписати 1-2 описи природи;

    • виписати значення слів „любов”, „жага”;

    • група дослідників-біографів: відшукують матеріал на тему «Штрихи до портрету Р.Кента».

Тема: Довкілля в зв’язку з головним героям оповідання „Жага до життя”
Мета: вчити аналізувати роль пейзажу, художніх деталей, побудову твору; виховувати любов до загальнолюдських цінностей; розвивати творчі здібності учнів, уміння виразно читати, переказувати.
Обладнання: репродукції картин Р.Кента

Тип уроку: урок застосування знань, умінь, навичок

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності: оголошення теми, завдань уроку.

ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій.

  1. Прийом „Асоціативний кущ”




Пустеля




Пустка




„Біла тиша”




Море моху




Простори Півночі




Самотність













Випробування







  1. Робота з описами природи. Учні читають виписані вдома пейзажі.

  • Який колір переважає у цих описах? Чому?

  • Що, на вашу думку, символізує сірий колір у зображенні пейзажу?

  • Яка роль пейзажу в оповіданні:

  • Лише зображує природу Півночі,

  • Є фоном, який не впливає на події;

  • Допомагає зрозуміти самотність і безнадійність становища людини, яка потрапила в біду?

  1. Порівняння пейзажів Джека Лондона і Рокуелла Кента. Розповідь учня про художника.

Рокуелл Кент (1882-1971) – видатний американський художник, письменник, громадянський діяч. Народився в м.Таррітаун, штат Нью-Йорк. Дістав художню та архітектурну освіту. Багато подорожував: Аляска, Гренландія, СРСР. Основні його твори - це величні пейзажі та портрети простих трудівників, ілюстрував твори В.Шекспіра,, О.Пушкіна та інших, писав власні твори.

  • Чи схожі картини художника на пейзажі Джека Лондона? Чому?




  1. Робота в малих групах.

Завдання:

1 група: Спираючись на визначення оповідання (невеликий прозовий твір з однолінійним сюжетом, стислими описами та невеликою кількістю героїв, що охоплює малий проміжок часу), доведіть, що „Жага до життя” – це оповідання;

2 група: Спираючись на визначення художньої деталі (виразна подробиця чи штрих, що несе значне змістове навантаження, збуджує думку, викликає в уяві читача цілісну картину і пробуджує низку асоціацій), знайдіть у тексті, поясніть їх роль (золото, сірники, рушниця, відерце)

3 група: Сенс заголовку. Чому назву перекладають як „Жага до життя” і „Любов до життя”? Яка назва здається вам більш точною? Як би ви назвали оповідання?

Любов – це ...

1. почуття самовідданої, сердечної прихильності;

2. схильність пристрасть до чого-небудь;

Жага – це ...

  1. спрага, сильне бажання пити;

  2. надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення, почуття.

4 група: Визначте складові частини композиції оповідання:

  • Експозиція -

  • Зав’язка –

  • Розвиток дії –

  • Кульмінація –

  • Розв’язка –

ІІІ. Підсумок уроку.

Прийом „Мікрофон”

  • які завдання ставили на уроці?

  • Що нам вдалося зробити?

  • Що запам’яталося найбільше?

ІУ. Домашнє завдання:

Зробити рекламу оповідання.

Виписати афоризми про цінність людського життя.

Тема: Уславлення Джеком Лондоном непересічних характерів, моральної сили за умов екстремальної ситуації.
Мета: вчити школярів складати розгорнутий план до усного твору; розвивати навички усного мовлення; виховувати любов і повагу до людей.
Тип уроку: Розвиток зв’язного мовлення.

ХІД УРОКУ:

І. Мотивація навчальної діяльності.

ІІ. Ланцюжок учбових ситуацій.

  1. Асоціативний диктант: розподілити людські якості у відповідні колонки.




Золотошукач

Білл








Мужній, сміливий, жорсткий, безжалісний, шляхетний, злий, трагічно самотній, безсердечний, совісний, жадібний, розгублений, цілеспрямований, бідолашний, боягузливий, егоїстичний, з почуттям власної гідності, бездушний, нескорений, себелюбивий, сила волі.


  1. Колективна робота над складанням плану до усного твору.

  1. Сувора природа Півночі.

  2. Людина в умовах екстремальної ситуації

    1. Білл як втілення егоїзму і жорстокості:

а) покинув товариша;

б) ніс золото до останнього.

    1. Смерть як кара Природи.

    2. Безіменний золотошукач у боротьбі за життя:

а) страх самотності;

б) фізичні страждання;

в) відчуття приреченості й байдужості;

г) бажання жити;

д) двобій з вовком.

    1. „Зустріч” з кістками Білла (Знахідка того, що залишилося від Білла)

    2. Перемога людської сили духу, бажання жити.

  1. „Лише ті здатні цінувати життя, кому довелося бути на краю смерті” (Дж.Неру)

  1. Усні твори учнів.

ІІІ. Підсумок уроку.

Перевірка домашнього завдання:

Реклама оповідання, складеного учнями.

Слово вчителя: „Моє найвразливіше місце - прагнення вивчати людську природу. Не знаючи жодного бога, я зробив предметом свого поклоніння людину і, звичайно, встиг дізнатися, якою ницою вона може бути. Але від цього моя повага до неї тільки зросла, бо це дало змогу чіткіше побачити ті гігантські висоти, яких вона може сягнути. Яка вона маленька і яка вона велика”, - із листа Дж.Лондона Клоуделслі Джонсу.

ІУ. Домашнє завдання:

Робота учнів, які розподіляються на дві дослідницькі групи: географів і біографів для підготовки інформації:

  • першим –„Що я знаю про Угорщину?”;

  • другим – „Життя Шандора Петефі”.


Література


  1. Лондон Джек Біле ікло. Поклик предків. Оповідання. – Х.: Видавничий дім „Школа”, 2005. с.356-371.

  2. Стоун Ирвин Моряк в седле. – К.: Молодь, 1992

  3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: Видавництво „А.С.К.”, 2004.

  4. Кроуфорд А, Саул В., Метью С.,Макінстер Д. Технологія розвитку критичного мислення учнів. – К.: Плеяди, 2006

Схожі:

Урок засвоєння нових знань
Мета: засвоєння знань про види та причини дефектів тіста; формування вмінь при виготовленні різноманітних кондитерських виробів;...
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Уроку. Урок засвоєння нових знань. Обладнання
Мета: Ознайомитись з різноманітністю плазунів, їх особливостями та роллю в природі
Урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)
Тема. Складнопідрядні речення з підрядними обставинними наслідковими, допустовими
ТЕМА: Фізичні та хімічні властивості
Тип уроку: урок засвоєння нових знань (за методикою особисто орієнтованого навчання)
Урок засвоєння нових знань
Серед граматичних категорій час – найхарактерніша ознака дієслова, що відрізняє його від іменних частин мови
Урок засвоєння нових знань. Методи і прийоми: «розповідь»
Тема уроку: Анна Ахматова. Риси акмеїзму в її творчості. Поема «Реквієм» (пізня поезія Ахматової)
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Урок засвоєння нових знань. Форми організації пізнавальної діяльності:...
Безсполучникове складне речення. Смислові відношення між частинами безсполучникового складного речення
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка