Кроки до управлінської діяльності


Скачати 53.69 Kb.
Назва Кроки до управлінської діяльності
Дата 18.11.2013
Розмір 53.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Кроки до управлінської діяльності

Робота з кадровим резервом – один із основних напрямків управлінської діяльності в ДЗШ № 80. Від її якості залежить оновлення змісту, форм і методів роботи, взаємодії всіх підрозділів освітнього процесу, стимулювання потреби педагогів у професійному та творчому рості.

У даній статті подається система роботи з кадровим резервом, яка має певні результати. Педагоги школи, затверджені до кадрового резерву, - переможці, призери професійних конкурсів різних рівнів, мають публікації у науково-методичних виданнях, впроваджують інноваційні технології, є керівниками творчих (обласного рівня) фокусних груп, створюють інноваційні проекти. Вони є лідерами у колективі.

Можна стверджувати, що кадровий резерв сьогодні не тільки актуальний, але необхідний для підкорення нових висот..

Н.І.Мамченко,

директор ДЗШ № 80


Крок 1

Професійна компетентність керівника
Система управління в школі-родині будується на поєднанні особистісно зорієнтованого і державно-громадського підходів до управління, де особистісно зорієнтоване управління розуміється як управління, орієнтоване на особистість, створення внутрішнього середовища, у якому можливе особистісне зростання кожного члена колективу.

Для ефективного управління системою роботи з кадровим резервом директор школи повинен пройти наступні сходинки управлінської ієрархії: учитель класний керівник керівник творчої, фокусної групи керівник шкільного (районного) методичного об’єднання зарахування до кадрового резерву на посаду заступника директора (з НВР, ВР) заступник директора зарахування до кадрового резерву на посаду директора директор школи. Чим вища компетентність директора з питання організації заходів щодо кадрового резерву, тим якісніше буде складено кадровий резерв.














Крок 2

Принципи роботи з резервом
Формування резерву кадрів є життєво важливим завданням для надійного функціонування закладу, тому що зможе своєчасно та якісно забезпечити заміщення вакантних посад, враховуючи філософію школи: виховуй «своїх управлінців». Принципи роботи з кадровим резервом:

  • підбір кандидатів і склад резерву за їх морально-психологічними та професійними якостями;

  • дотримання вікового та освітнього центрів кандидатів. З урахуванням того, що розквіт творчої діяльності людини наступає у 35-40 років, вік кандидатів до резерву повинен не перевищувати 25-30 років;

  • раціональне визначення структури та складу резерву з урахуванням того, що на кожну керівну посаду необхідно мати не менш двох-трьох кандидатів (в ідеалі);

  • регулярний та систематичний пошук кандидатів до резерву керівників на основі гласності.


Крок 3

Формування кадрового резерву
Формування кадрового резерву залежить від багатьох факторів. Для того, щоб педагога зарахували до кадрового резерву, він повинен виявити всі свої здібності та проявити бажання вчитися та навчатися. Професійні цінності особистості кандидата мають збігатися із цінностями організації, філософією школи. З боку адміністрації тут важливий акмеологічний супровід, створення умов для самовизначення, самореалізації (самовираження), самовдосконалення.


самовизначення


самореалізація

самовдосконалення



При формуванні кадрового резерву враховуються:

  • підсумки атестації;

  • результативність педагога;

  • підсумки досліджень за різними методиками (біографічний, інтерв’ю, узагальнення незалежних експертів, психологічні тестування);

  • набір професійних якостей: націленість на успіх, уміння брати на себе відповідальність, прагнення до досягнення мети, здатність до довгострокових прогнозів, креативність мислення.

Крок 4

Форми підготовки кадрового резерву
Одним з найважливіших напрямків у роботі з резервом на керівні посади є організація їх підготовки. У зв’язку із постійними змінами механізму управління відповідно підвищуються вимоги до професійної підготовки сучасного керівника. Освіті потрібен керівник нової генерації: лідер, менеджер, експерт.







Основною формою підготовки керівних кадрів є виховання та навчання у колективі:

  • Залучати:

    • до різних видів контролю (тематичний, оглядовий, попереджувальний, персональний)

    • до виконання доручень, пов’язаних з поліпшенням НВП;

    • до перевірки ведення щоденників, зошитів, журналів;

    • до перевірки виконання практичної частини навчальних програм;

  • участь у встановлених формах звітності:

  • організація й проведення шкільних конкурсів, олімпіад;

  • спільне відвідування та аналіз уроків, гуртків, позакласних заходів.

Крім базової підготовки у колективі, необхідно набути додаткові знання та навички у галузі управлінської діяльності; що досягається, насамперед, через проходження курсів підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів управління (облІППО, ДонНУ). Також використовуються додаткові форми: навчання в магістратурі, навчання в школа та центрах менеджерів, відвідування теоретичних семінарів, конференцій з управлінської діяльності (видавництво «Основа», тощо).

Кандидат до кадрового резерву повинен бути на крок попереду колег, очолювати рейтинги учителів за основними показниками.

Завершується система роботи щодо формування та підготовки резерву кадрів –зарахуванням на відповідну посаду (рис.1). Розстановка кадрів – це кінцева мета кадрової політики та ключова ланка всієї роботи з кадрами управління.
Висновки
Управління – це наука, діяльність і мистецтво.

Кожна організація має свої секрети ефективного управління, організації роботи з кадровим резервом. Сподіваємося, що наш досвід з означеного питання допоможе керівникам навчальних закладів вибудувати свою систему роботи, виробити власне бачення даної проблеми.


Рисунок 1
Система роботи

з резервом керівних кадрів

Формування резерву керівних кадрів

Підбір резерву

Бесіди, анкетування, опитування

Підсумки атестації

Соціально-психологічне тестування

Навчання резерву

Наставництво

Складання індивідуальних планів

Курси підвищення кваліфікації

Очолювання окремих творчих груп, тощо

Участь та керівництво науково-методичною роботою

Результат участі в професійних конкурсах

Розстановка резерву

Затвердження складу кадрового резерву

Альтернативні

курси

Районна

Школа резерву


Схожі:

Я. А. Коменський Модель творчого зростання
Левову частину творчої енергії, досвіду, сміливості в пошуках відомі педагоги здобули саме в перші кроки своєї педагогічної діяльності....
Методичні рекомендації Щодо дотримання вимог до оформлення протоколу м. Луцьк 2013 р
Методичні рекомендації розроблені з метою підвищення ефективності управлінської діяльності головного та територіальних управлінь...
Стимулювання мотивації педколективу
Вплив мотивації діяльності працівників як фактору успішності управлінської діяльності. Шляхи розвитку і реалізації творчої індивідуальності...
ПРО КОМПЛЕКСНУ З ФАХУ ТА ПЕРЕДДИПЛОМНУ ПРАКТИКУ
АНАЛІЗ ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ТОВ ВНПП «ГРУПА КОМПАНІЙ ГРІФФІН» 6
Тема: Психологічні основи управлінської діяльності керівника школи
Очікувані результати: після проведеної дискусії з елементами психотренінгу учасники зможуть
II. Первинний розгляд та облік звернень громадян
Рішення, дії (бездіяльність) у сфері управлінської діяльності Укрдержреєстру можуть бути оскаржені, якщо
Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»
...
Проект «Подолання наслідків глобальна фінансова криза 2008 року та...
Країні, показати реакцію голів держав, урядів, чиновників та пересічного населення. Висвітлити, які кроки були здійснені для запобігання...
Реферат на тему: “Організація документів на рівні архіву”
Однією з вузлових проблем архівознавства є організація роботи архівів. Вона включає наукові засади усіх сфер діяльності: організаційно-управлінської,...
НАКАЗ
«Про створення інформаційної системи управління освітою та впровадження проекту інформатизації Хмельницької області», з метою створення...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка