Організація   групової форми   роботи   на   уроці   іноземної мови


Скачати 149.04 Kb.
Назва Організація   групової форми   роботи   на   уроці   іноземної мови
Дата 12.11.2013
Розмір 149.04 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи
Організація групової форми роботи на уроці іноземної мови

  1. Одна  з найважливіших задач, що стоять перед вчителем англійської  мови у сучасній школі - навчання іншомовного спілкування та забезпечення максимальної активізації  комунікативної  діяльності  учнів на  уроці під керівництвом учителя.

  2. З метою досягнення найбільшої мовної активності учнів слід частіше використовувати групові форми роботи  на уроці,  які визнаються  одним  із шляхів підвищення ефективності сучасного уроку іноземної мови як у вітчизняній методиці так і за кордоном .


  3. На жаль, групова робота не знайшла  широкого  застосування  в практиці викладання іноземної мови (далі ІМ), що можна  пояснити  низкою труднощів організації групового спілкування, а саме:

  • труднощі, пов'язані з діяльністю вчителя (організаційного характеру) ;

  • труднощі, пов'язані з діяльністю учнів .

  1. Розглянемо труднощі, пов'язані з діяльністю вчителя:

  • велика наповнюваність групи і, як наслідок,  боязнь  безладу  на  уроці;

  • непристосованість класного приміщення (неможливість перестановки меблів івільного переміщення учнів по класу);

  • організація роботи в групах вимагає багато часу (часто займає весь урок, івчитель не  встигає  проконтролювати  всі групи);

  • брак методичних посібників і розробок (найчастіше  вчителю  доводиться  самомурозробляти  і готувати роздатковий матеріал).

  1. Розглянемо пов'язані з діяльністю учнів:

  • неготовність учнів до подібної форми роботи  на уроці  (вони  звикли  до традиційної  форми спілкування "вчитель-учень");

  • нерозуміння учнями своєї ролі в процесі групового спілкування;

  • боязнь учнів говорити іноземною мовою в присутності інших, небажання  деякихучнів  працювати в групі з тими чи іншими  однокласниками (наприклад, дівчаток з хлопчиками);

  • можливість для деяких учнів уникати виконання завдання в групі;

  • різний темп роботи (одні учні виконують завдання раніше і  починають заважатиіншим).

  1. Таким чином, успіх колективної роботи залежить від професійних і особистісних якостей вчителя і від бажання та вміння  учнів  працювати  спільно та злагоджено. Самі вчителі та учні  повинні  бути  психологічно готові до роботи в групі і до організації роботи груп. Спочатку потрібно знайти час  для  того,  щоб  навчити  дітей  працювати  в групі, і лише потім пропонувати їм в груповій формі  вирішувати  навчальні завдання.

  2. Наведемо корисні рекомендації по організації роботи в групах:

  • У групі має бути не більше 5 осіб (учитель повинен стежити  за  тим,   щоб у кожнійгрупі був хоча б один  сильно  підготовлений учень, який зможе виконати рольконсультанта).

  • Коротко,  ясно і чітко поясніть завдання.

  • Учням потрібно якийсь час для того,  щоб  навчитися  працювати  разом,  якщо це групи змінного складу - не квапте їх.

  • Роботу в групах не слід  затягувати.  Визначте час  для підготовки  завдання і чітко його дотримуйтесь.

  • Не втручайтеся в роботу після її початку, не  переривайте  учнів  в процесі спілкування і  звертайте увагу тільки на  ті помилки,  які  заважають процесу спілкування.  Решту помилок  відзначайте  для  себе,  щоб згодом  попрацювати над  ними додатково.

  • Під час підготовки групових завдань пройдіть по класу,  слухаючи  те, що обговорюють  учасники груп, але не  зупиняйтеся  надовго,  тому що Ваша присутність  заважає роботі.

  • Пояснення завдань, процес підготовки, контроль, підведення  підсумків групового  спілкування  повинні  проводитися  на  іноземній мові.

  • Для тих учнів, які закінчують раніше, слід передбачити додаткові завдання, щоб вони не відволікали учнів інших груп.

  • Вислухайте думку представників з кожної групи.

  • Оцініть роботу учнів або прокоментуйте.  При цьому робіть  акцент  на найбільшвдалі моменти в спілкуванні (правильно підібраний мовний матеріал), не оминаючи  увагою й типові помилки.

  • Робота в групах завершується роботою над  помилками.  Для підтримки позитивного  психологічного  клімату на уроці  вчителю слід виправляти помилкибезадресно. Учні повинні бути налаштовані на те,  що помилка - це природнаскладова частина процесу  навчання.

  1. Щоб навчити молодших школярів працювати в групах, можна  представити їм пам'ятку, що розкриває  "секрети"  плідної  спільної роботи, наприклад:

БУДЬТЕ: взаємно ввічливими, доброзичливими, організованими,
дисциплінованими, тактовними і терпимими до "промахів" однокласників;

  1. HE: сваріться, перебивайте один одного, радійте помилок товаришів,
    перемовлялися  один з одним голосно (адже Ви в класі не одні);

  2. Організація групового спілкування повинна  проходити  в атмосфері співробітництва, дружелюбності і довіри. Групова робота може бути ефективна для одних типів навчальних завдань і вкрай  неефективна для  інших, тому вчитель кожного разу має відповісти на питання: навіщо я зараз об'єднав (а) учнів в міні-групи, до якого результату вони повинні підійти,  вирішуючи спільно  ту чи іншу  задачу.

  3. Дуже важливим є питання про формування груп, який передбачає здійснення диференційованого підходу до учнів з урахуванням їх індивідуально - типологічних особливостей. Наведемо декілька способів формування груп на уроці:

  • За вибором вчителя;

  • За бажанням учнів;

  • По набору лідерів;

  • За певною ознакою;

  • По стилю індивідуальної діяльності;

  • У випадковому порядку.

  1. В більшості шкіл переважає стандартне розміщення меблів: кілька рядів парт та вчительський стіл і дошка перед ними. Подібне розміщення парт є зручним для фронтального опитування та має ряд недоліків. Оскільки увага вчителя звернута на середину аудиторії, також вона сприяє списуванню на тестах та контрольних. Подібне розташування парт обмежує рухову активність.

  2. Наведемо деякі форми розміщення меблів у класі

  • коло (з участю вчителя) ;

  • літера “П” ;

  • прямокутник ;

  • робота в четвірках ;

  • вільне розміщення дітей на підлозі (початкова школа) .

  1. Переваги групової роботи на уроках іноземної мови:

  • Виникає сприятлива для навчання довірча, емоційно- позитивна  атмосфера  вкласі: зникає  страх перед  навчальної  невдачею (спільно  легше знайти рішення).

  • Вирішується проблема сором'язливості, скутості деяких учнів, тому що вонивідчувають себе більш комфортно в умовах, коли за допомогою можна звернутися до однокласника.

  • В центрі навчання знаходиться не вчитель  (він перестає  бути  єдиним  джерелом інформації для учнів, грає роль організатора і помічника мовного взаємодії),  аучень (який є  рівноправним  мовним  партнером) – це є  особистісно-орієнтованийпідхід.

  • Групова робота дозволяє залучити всіх  учнів  групи в  навчальний  процесс.

  • Групова робота дозволяє забезпечити  постійну,  безперервну  мовленнєву  взаємодію учнів, що особливо важливо  на уроках  іноземної мови  в рамках  досягнення комунікативної мети уроку.

  1. Отже, групове взаємодія на уроці ІМ - це:

  • реалізація принципу активності в навчанні, який був і  залишається  основним у дидактиці, так як групова робота характеризується  високим рівнем пізнавальної та комунікативної  мотивації,  усвідомленою  потребою в засвоєнні знань і вмінь, результативністю ;

  • один з факторів  розвивального  навчання,  спрямованого  на особистості, мета якого формування  творчої особистості,  здатної  отримувати нові знання черезспівпрацю з іншими  членами  групи;

  • інтерактивна форма навчання, яка активізує розумову діяльність учнів, підтримує увагу учнів на уроці, розвиває їх  мовну  ініціативу,  забезпечуючи постійне мовленнєвий взаємодія учнів один з одним, взаємне збагачення.

Схожі:

Впровадження іноземної мови у 1-му класі і другої іноземної мови...
Соціально-економічні та культурні тенденції розвитку сучасного суспільства викликають необхідність навчання учнів іноземної мови...
Активні методи групової роботи
Тренінг — це форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з учителем
Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови
Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання...
З. В. Надьон-Калюжка, вчитель іноземної мови
В статті конкретизована мета навчання іноземним мовам, наведені основні особливості уроку іноземної мови на початковому етапі навчання,...
Тема майстер класу
Слайд: Тема майстер класу Алгоритм введення лексики на уроці французької мови як другої іноземної
Програма вступних випробувань з іноземної (англійської)мови для вступу...
Державного стандарту базової і повної середньої освіти (освітня галузь «Мови і літератури»), затвердженого постановою Кабінету Міністрів...
Уроку:” Охорона навколішнього середовища”
Створити на уроці мовні ситуації, що моделюють реальні ситуації обговорення охорони навколишнього середовища на міжнародній конференції...
Верба Юлія Олександрівна Вчитель англійської мови КЗШ №19 м. Кривого...
Й здійснює значний вплив на всі компоненти сучасної освітньої системи, і, зокрема, на предмет «Іноземна мова»: його цілі, задачі,...
Тема: Розробка групової операції обробки деталі на токарно-револьверному станку моделі 1В340Ф30
Мета роботи: здобути навики в розробці технологічних переходів складної багатоінструментальної операції для групової обробки деталі...
У процесі навчання іноземної мови в середній школі домашнє читання...
Рним використовувати усне мовлення тільки як засіб контролю розуміння прочитаного. При читанні літератури на іноземній мові учні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка