Тема: Лист. Адреса. Мета


Скачати 54.81 Kb.
Назва Тема: Лист. Адреса. Мета
Дата 10.02.2014
Розмір 54.81 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
Тема: Лист. Адреса.

Мета: пояснити учням особливості складання тексту листа, формувати вміння складати такий текст відповідно до усталених традицій; розвивати культуру писемного мовлення, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати шанобливе ставлення до людей, до рідного слова.

Обладнання: мультимедійна презентація Power Point « Лист. Адреса», мультфільм « Слоненятко і лист», проектор, ноутбук, опорні схеми та таблиці.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Очікувані результати:

Учні знатимуть: визначення « лист», « адресат», «адресант», « адреса».

Учні вмітимуть:

  • писати листи , підписувати поштові конверти;

  • використовувати у листах звертання, ставлячи правильні розділові знаки при них;

  • розрізняти серед різних текстів текст листа, вказувати на його особливості.

Хід уроку:

І. Організаційна частина:

-Доброго дня усім! У цей казковий зимовий день ви завітали на урок!

Наперекір сердитій зимі я дарую вам свою усмішку і найщиріші вітання! Ви сьогодні вже посміхались перехожим? Дарували їм свою посмішку? Якщо так, то день буде вдалим, а завдання на уроці легкими та зрозумілими. Давайте бачити прекрасне у всьому: У притихлому небі, у морозному візерунку. І тоді кожна прожита нами хвилина, діти, буде наповнена красою, любов’ю до людей, до рідної землі, до рідного слова.

Я щиро зичу успіхів усім:

Вам, і собі, і гостям дорогим.

Щоб ні зима, ані вітри холодні

Не стали на заваді нам сьогодні.

Мандруймо ми етапами уроку

До знань і вмінь, забувши слово « спокій».

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів:

Оскільки сьогодні день казковий, чарівний, то, напевне, всі мрії у цей мають здійснитись. Дива та й годі! Я маю, діти ось цей чудовий конверт, якого надіслала мені Сорока - білобока. Написала пташина про своє лісове життя - буття, розповіла про пригоди в лісі. Писала, що радіє вашим успіхам, і дарує вам цікавий сюрприз. Давайте подивимось його!

( Учитель демонструє учням мультфільм « Слоненятко і лист», учні уважно переглядають його).

Отже, діти, щоб уміти читати листи і грамотно їх писати, треба бути уважними на уроках, грамотними і наполегливо вчити рідну мову, знати правопис слів, аби не потрапити в таку ситуацію, як слоненятко .

ІІІ. Сприймання нового матеріалу:

  1. Слово вчителя про призначення листування, його роль у житті людини:

( Учитель демонструє мультимедійну презентацію « Лист. Адреса», зосереджує увагу школярів на історії виникнення листування в давнину, різновидах листів, на сучасних шляхах листування - СМС повідомленнях, електронній адресі. Але лист завжди залишається найпоширенішим видом спілкування на відстані!)

  1. Проблемний виклад навчального матеріалу:

Листування поділяється на ділове та особисте. Ділове листування відбувається між установами або працівником і установою.

Особисті листи - це листи до рідної та близької людини, друга, улюбленого письменника чи автора.

Лист складається з таких частин: початок, основна частина та кінцівка.

Розпочинаємо лист через звертання, як правило, до адресата. На початку листа пишемо початкові фрази про ситуацію спілкування.

В основній частині розкривається зміст листа, повідомляються новини. Чемна людина завжди поцікавиться життям адресата, його здоров’ям, подякує за увагу та неодмінно попрохає написати їй листа.

Закінчують приватний лист передачею вітань, побажаннями та прощаннями. Підпис є обов’язковим. У кожного листа є свій почерк, стиль, проте існують єдині вимоги, яких усі повинні дотримуватись як в усному, так і в писемному мовленні.

Памятка « Основні правила спілкування»:

  • Намагайтеся, щоб спілкування з вами було для людей корисним і приємним. Учіться допомагати людям словом і ділом.

  • Будьте завжди уважними, ввічливими й доброзичливими під час спілкування, поважайте співрозмовника.

  • Уважно слухайте інших.

  • Пам’ятайте: неввічливо багато говорити про себе, перебивати співрозмовника.

  • Говоріть про те, що може бути цікавим адресатові мовлення. Враховуйте його вік, характер, інтереси.

  • Не розмовляйте без потреби голосно, не вживайте грубих слів.

  • Учіться відчувати настрій співрозмовника, його ставлення до ваших слів.

ІV. Осмислення нового навчального матеріалу:

Фронтальна репродуктивна бесіда:

  • З яких частин складається лист?

  • Що розкривається в основній частині листа?

  • Як закінчують лист?

( Школярі дають свої переконливі відповіді)

Учитель нагадує загальнолюдські правила:

  • Неприпустимо читати чужі листи;

  • Не слід братися за написання листа в поганому настрої.

  • Неввічливо брати до рук розклеєні чужі листи!

V. Узагальнення знань учнів:

1. Робота в групах ( оформлення учнями правильних підписів поштових конвертів. Адреса отримувача пишеться у правому нижньому куті конверта. Адреса відправника - у лівому верхньому куті конверта. На конверті прийнято скорочувати такі слова:

вулиця - вул.

будинок - буд.

квартира - кв.

район - р – н

область - обл.

( Учні підписують поштові конверти, учитель контролює роботу).

  1. Гра « Вкраплення»: у подані слова капніть краплинку грамотності, щоб вийшли правильно написані слова:

Л…ст, листуван…я, адр…са, адр…сан…, адр…са…, інд…кс, пош…ва м…рка, конв…рт, зм…ст л…ста, нап…сан…я.

  1. Гра «Визбирувач»: прочитайте вірш, визбирайте в ньому звертання. Поясніть, за яких обставин люди спілкуються письмово?

Хлопчик з Грузії , Захарія,

У листі писав: « Панасе,

Приїзди – бо на канікули,

Влітку хороше у нас!»

А Панас його запрошує,

З України шле листи:

« Дуже я тобі радітиму,

Захарчику, приїзди!»

Сталось так: як до Захарії

В гості вирушив Панас,

А дружок його із Грузії –

До Панаса, на Донбас.

На станції зустрілись поїзди.

  • Захаріє!

  • Панасе!

  • Ти куди?

  • До тебе їхав, друже мій Панас!

  • Тепер поїдемо у Грузію до нас!

А друг йому:

  • Товаришу, стривай!

Спочатку ти до мене приїжджай.

Тим часом вдаль помчали поїзди.

  • Куди ж тепер поїдемо, куди?

( Учні працюють, висловлюють власні думки щодо завдання)

  1. Написання листа рідній чи близькій людині, подрузі, другу.

( Учитель звертає увагу учнів на памятку « Як оформляти лист»:

  1. Пишіть на якісному папері кульковою ручкою.

  2. Дбайте про почерк, охайність в оформленні листа.

  3. Уживайте звертання. Звертаючись до старших на Ви, пишіть це слово з великої літери.

  4. Дотримуйтесь композиції листа ( початку, основної частини та кінцівки).



  1. Стежте за мовним оформленням і грамотністю. Пам’ятайте: за тим, як ви говорите ( пишете), судять про вас.



  1. Ставте розбірливий підпис, число.



  1. Не залишайте листів без відповідей. )

( Кожен учень пише листа рідній чи близькій людині, дотримуючись правил, учитель слідкує за роботою школярів).

VІ. Підсумок уроку:

  • Чого ви сьогодні навчилися на уроці?

  • Як в житті ви зможете використати сьогоднішній матеріал уроку?

  • Можливо, хтось хоче закінчити речення: « Я не зрозумів….»

Дякую за роботу! Усі були старанними. Мені хотілося б відмітити …, …, …, які отримують сьогодні такі оцінки….

VІІ. Домашнє завдання:

Обовязкове: написати листа бабусі чи дідусеві.

Творче: скласти міні - твір на тему « Поради молодшому другу щодо написання листа».

Схожі:

«ПОДОРОЖ НА ПЛАНЕТУ ДОБРОТА» МЕТА
З ЗАВДАННЯМ,ЧИСТІ АРКУШІ ТА ОЛІВЦІ,КОЛЬОРОВИЙ ПАПІР, ЛИСТ-ЗАВДАННЯ, КАРТА ПОДОРОЖІ, КОНВЕРТИ ІЗ ЗАВДАННЯМ,ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ З ПЛАНЕТИ...
Лист. Адреса
Обладнання: підручник, пам’ятка „Правила написання листа”, квітка ромашка із завданням на пелюстках, тлумачні словники, бланк – конверт;...
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної...

До п. 4 Порядку Форма для подання запиту на отримання публічної інформації...
Прізвище, ім’я та по батькові, поштова адреса, адреса електронної пошти, номер телефону запитувача
Створення, відправлення та одержання електронного повідомлення. Мета
Тема уроку: Електронна пошта в глобальній мережі, принцип функціонування. Поштові стандарти. Електронна адреса. Створення, відправлення...
Тема конференції (семінару)
Вищий навчальний заклад (установа), відповідальний за проведення заходу (адреса, телефон)
Тема конференції (семінару)
Вищий навчальний заклад (установа), відповідальний за проведення заходу (адреса, телефон)
Тема конференції (семінару)
Вищий навчальний заклад (установа), відповідальний за проведення заходу (адреса, телефон)
Тема конференції (семінару)
Вищий навчальний заклад (установа), відповідальний за проведення заходу (адреса, телефон)
Урок 1 Тема:     Електронна пошта. Поштові стандарти. Електронна...
Тема:    Електронна пошта. Поштові стандарти. Електронна адреса. Основні можливості поштових програм. Адресна книга
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка