НАПИСАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ Мета


Скачати 44.42 Kb.
НазваНАПИСАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ Мета
Дата08.02.2014
Розмір44.42 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Право > Документи
НАПИСАННЯ НЕ З ПРИКМЕТНИКАМИ

Мета: дати відомості про написання не з прикметниками, формувати вміння знаходити в словах орфограму «не з прикметником», удосконалювати орфографічні навички учнів, збагачувати словниковий запас, розвивати усну та письмову мову, виховувати любов до рідного слова.
Тип уроку: комбінований.

Обладнання: таблиця «Написання не з прикметниками».
Хід уроку
I. Актуалізація опорних знань.
1. Опитування.

- У яких прикметникових суфіксах пишеться мякий знак?

- Від чого залежить написання суфіксів -ев-, -єв-, -ов-?

- Які особливості написання суфіксів -ичн-. -ічн-, -ин-, -ін-?
2. Самостійна робота (виконується на аркушах паперу).

а) Від наведених іменників утворити за допомогою суфіксів -ськ(ий),

-цьк(ий), -зьк(ий) відповідні прикметники.

Київ, Полтава, Ужгород, Чернігів, Сімферополь, Львів, Суми, сусід,

завод, козак, Кавказ, дивак, армія, склад, Норвегія, Бахмач, Овруч,

Прилуки, Угорщина, Німеччина, село.
б) Від поданих слів утворити прикметники.
Туман, лиман, страх, пісок, сокіл, височінь, змій, перепел, день,

ціна, правило, сон.
II. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Бесіда за питаннями рубрики «Пригадаймо» (с. 170, пар.45).
2. Коментоване письмо.

Переписати написані на дошці речення. Пояснити правопис підкресле-

них слів. Які ще частини мови з не є в цих реченнях?
1. Чи не продали б ви, чоловіче, тієї ялинки, що росте у вашім са-

дочку? (З тв. М.Коцюбинського). 2. Криниця! О невглибима, о со-

лоденна, о невситима…о життєтворна…(З тв. П.Мовчана). 3. Піс-

ні відчуваєш як щось велике, живе і вічне, часові не підвладне, що

міниться барвами та настроями, суворішає в боріннях, ясніє в пе-

ремогах і невидимим корінням сягає недоступних шарів рідної зе-

млі.(А.Мокренко).
Кузен Бенедикт ніколи не знав, куди подіти свої довгі руки й дов-

железні ноги, не міг дати собі ради навіть у найбуденніших життє-

вих справах. Він не був обтяжливим для інших, але якось так вихо-

дило, що він зв’язував усіх довкола й самого себе своєю незграбніс-

тю. Невибагливий, невимогливий – аж забував навіть поїсти й по-

пити.(Ж.Верн).
III. Основна частина уроку.
1. Пояснення нового матеріалу. Рубрика «Запам’ятаймо»(с. 170,

пар. 45)
2. Опрацювання таблиці «Написання не з прикметниками»

(О.Глазова, Ю Кузнецов – Уроки рідної мови в 6 класі.)




3. Робота з підручником. Виконати впр. 412.
4. Завдання для взаємоперевірки.

а) До наведених слів дібрати синоніми, пояснити правопис прик-

метників із не. Пояснити лексичне значення слова не/чулий.

Не/яскравий, не/реальний, не/рішучий, не/широкий, не/рухли-

вий, не/цікавий, не/чемний, не/чулий.
б) Дібрати до поданих слів синонімічні з не. Пояснити їх правопис.
Безмежний, різний, добрий, вірний, суворий, мовчазний, сум-

ний, здоровий, молодий.
5. Вибірковий диктант.

Виписати прикметники, які без не не вживаються. Підкреслити у

словах орфограму «не з прикметниками».
1. Лісові голуби, аж поки не поминуть свої неозорі рідні простори,

подають сумні глухі звуки-завивання: «у-у-у!»(З газ.).

2. Не зломить нас цей шал несамовитий. 3. Невпинний вітер. Кри-

жане гудіння навкруги.(Л.Первомайський).

4. О, не бажання випадкові

Мене хвилюють кожну мить –

Тебе прославить в ріднім слові,

Чуття незмірної любові

В невтомну працю перелить.(М.Рильський).

5. З темної гущавини садка доносилося нестямне щебетання соло-

вейків.(П.Мирний).

6. Дружній череді вовк не страшний.(Нар. творч.)

7. Б’є не дужий, а сміливий.(Нар. творч.)
6. Тренувальні вправи. Виконати впр. 414.
7. Попереджувальний диктант.

Підкреслити прикметники з не, які можна замінити синонімами.
1. А ген двоє зайців! І такі вони насторожені та безпорадні, так вони

вражені тим несподіваним багатоводдям.(Є.Гуцало). 2. Ота весна,

що за вікном сміялась, нам принесла новини невеселі. 3. В довгу,

темную нічку невидну не стулю ні на хвильку очей… 4. На шлях я

вийшла ранньою весною і тихий спів несмілий заспівала.(З тв. Лесі

Українки). 5. Ніч спустилася на землю, сіра непривітна ніч.(Панас

Мирний). 6. Нечутними кроками увійшли в село запашні присмерки.

(Л.Смілянський).
8. Творча робота.

Скласти речення із такими протиставленнями:


  • не легка, а складна справа;

  • не яскраві, а тьмяні фарби;

  • не вітряна, а затишна погода.


9. Словниковий диктант.

Розібрати слова за будовою.
Непідкупний, незамінний, нездоланний, недосяжний, непробудний,

нероздільний, недоторканий, нескінченний, нещадний, невеличкий.
10. Робота біля дошки.

Підкреслити члени речення.
Я голос подаю, щоб вороги неситі навік зламали спис лукавства…

(М.Рильський)
Кияни називають Оранту «Непорушною стіною» і вважають її по-

кровителькою й захисницею міста.
IV. Узагальнення вивченого на уроці.

Оцінювання учнів відповідно до результатів засвоєння

навчального матеріалу.
V. Домашнє завдання. Пар. 45, впр. 416.





Схожі:

Тема: Написання нн- і -н- у прикметниках Мета
Мета: з’ясувати умови написання -нн- та -н- у прикметниках, формувати вміння позначати відповідну орфограму та обґрунтовувати написання;...
Вимова і написання префіксів з-, (зі-, с-)
МЕТА: поглибити знання про написання слів з префіксами; сприяти зміцненню навичок правопису слів з префіксами з-, (зі-, с-), пояснювати...
Тема. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні та присвійні. Мета
Лексикологія і фразеологія: засвоєння прикметників-означень, фразеологізмів із прикметниками. Прикметники-синоніми та антоніми
5 МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ Написання контрольної...
Мета написання контрольної роботи полягає в закріпленні і поглибленні теоретичних знань, здобутих у процесі вивчення курсу, набутті...
Автобіографія, стилі її написання
Під час написання автобіографії (виклад людиною свого прожитого життя) можна використовувати різні стилі
«Гімназіада -2013» 5(9) клас
Складіть і запишіть речення у яких би подані слова, були то прислівниками, то прикметниками.(4 бали)
Тема. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів....
Мета. Закріплювати знання учнів про роль прикметника у мовленні, вчити вживати прикметники для повнішого розкриття думки, характеристики...
Рекомендації щодо написання контрольних робіт з історії України та...
Рекомендації щодо написання контрольних робіт з історії України та всесвітньої історії (інтегрований курс) 6 клас
Урок української мови
МЕТА. Удосконалювати навички літературної вимови і написання слів з апострофом, розвивати вміння складати речення. Виховувати працьовитість,...
КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ ІКТ
Словник: збагачувати мовлення дітей прикметниками, дієсловами. Розрізняти слова назви, дії, ознаки; підбирати рими
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка