Конспект уроку з трудового навчання в 1 класі Оксана Волошин, учитель початкових класів


Скачати 100.14 Kb.
НазваКонспект уроку з трудового навчання в 1 класі Оксана Волошин, учитель початкових класів
Дата25.12.2013
Розмір100.14 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Право > Конспект
Конспект уроку з трудового навчання в 1 класі

Оксана Волошин, учитель початкових класів,

ЗОШ І-ІІІ ст. №2

м. Зборова

Тернопільська обл.

ТЕМА. Виготовлення аплікацій «Декоративний посуд»

ОБ’ЄКТ ПРАЦІ:

МЕТА. Вчити учнів виготовляти аплікацій. Ознайомити з професією художника – декоратора. Дати поняття: «аплікація», «картон», «ескіз».

Виховувати повагу до людей праці, позитивне ставлення до праці, працелюбства.

Формувати трудові уміння, основи трудової культури, уміння планувати, організовувати і контролювати свою роботу і роботу товаришів. Формування навичок і вмінь самостійної роботи.

Розвивати почуття прекрасного, формувати високі естетичні смаки, а також розвивати мислення, мовлення, дрібні м’язи рук.

ОБЛАДНАННЯ. Зразок готового виробу, його деталей, шаблони, клей, пензлик, ножиці, простий олівець, кольоровий папір, шматинка.

План уроку

  1. Підготовка робочих місць

(перед початком уроку).

  1. Організаційний момент (30 с)

  2. Повідомлення теми і мети уроку.

  3. Розгляд зразка виробу. Визначення головних і другорядних деталей.

  4. Технологія виготовлення виробу.

  5. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.

  6. Правила ТБ і ГП.

  7. Самостійна робота учнів.

  8. Фізкультхвилинка.

(виробнича гімнастика 1 – 3 хв).

  1. Продовження самостійної роботи.

  2. Випробування виробів та усунення недоліків.

  3. Оздоблення виробів.

  4. Оцінення виробів і відбір їх на виставку.

  5. Прибирання робочих місць.


Хід уроку

І. Підготовка робочих місць.

На перерві чергові під керівництвом учителя розкладають на кожному робочому місці всі необхідні матеріали й інструменти. Класовод підготовляє наочні посібники.

ІІ. Організаційний момент.

Раді вітати вас в нашій оселі,

Зичимо щастя, здоров’я й добра!

  • А тепер:

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,
Свої плечі розведіть.

Мені діти, усміхніться,

Веселіше подивіться.

І скажіть, які слова стануть девізом сьогоднішнього уроку:

Клас у мене 1-А,

Він мене не підведе,

В мене друзів є багато –

Всі працюємо завзято.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми будемо працювати на художній фабриці. Ви будете малими художниками.

  • Що роблять художники?

А чи знаєте ви, що художники не лише малюють картини, а й оформлюють книги, наочні посібники, посібники до різних ігор, іграшки, сувеніри до святкових дат, прикрашають святкові костюми, оформляють стінгазети, стенди, виставки, різні приміщення.

Художників, які виготовляють та оздоблюють предмети побуту, ще називають художниками – декораторами. І от сьогодні ви будете не просто художниками, а художниками – декораторами.

А працювати ми будемо в аплікаційному цеху. І будемо робити аплікацію «Декоративний посуд».

Аплікація – це один з видів образотворчої техніки, основаної на вирізанні, накладанні різних форм і закріпленні їх на іншому матеріалі, який прийнятий за фон. Аплікація може бути предметною, яка складається з окремих зображень (листок, гриб, квітка і т.д); сюжетною, яка відображає сукупність дій («Наш сад», «Прийшла зима»…)

Для аплікації використовують різні матеріали: шкіру, кору дерев, тканину, папір, солому і інші природні матеріали.

  • То яку аплікацію ми будемо виготовляти? (Предметну.)

  • А з якого матеріалу? (Паперу.)

Виберемо бригадира, тепер контролера та інженера з техніки безпеки і інструктора по спорту.

685d3ca6ee07612290c191f2258086d7.jpg 685d3ca6ee07612290c191f2258086d7.jpg 685d3ca6ee07612290c191f2258086d7.jpg 685d3ca6ee07612290c191f2258086d7.jpg

Бригадир

Контролер

Інженер з ТБ

Інструктор по спорту


ІV. Розгляд зразка виробу. Визначення головних та другорядних деталей.

Щоб дізнатись аплікацію якого саме посуду ми будемо з вами робити, вам потрібно відгадати загадку.

Біля тіла вухо,

Голови не маю.

Молоко, сметану, квас

Добре зберігаю.

Глечик

  • Отже, ми будемо робити аплікацію «Декоративний глечик». Розгляньте цю аплікацію (зразок).

  • З чого роблять глечики? ( Із глини.)

А який ще посуд роблять з глини?

Щоб відповісти на це запитання вам треба відгадати загадки.

Майстер в руки мене взяв

Й на мені намалював

Листок, квітку, перепілку,

Бо розписував …

тарілку.

Із глини робилася,

На кружалі вертілася,

На вогні пеклась, на базарі бувала

Людей годувала, як упала, то і пропала.

Макітра

Як у піч мене несуть,

В мене овочі кладуть,

Ще й водичку заливають

У вогонь – і борщик мають.

Горщик

А сьогодні ви будете робити декоративний глечик з паперу.

Розгляньте аплікацію і скажіть з яких деталей складається аплікація «Декоративний глечик».

Якого кольору папір будемо брати на глечик? А на фон?

Виріб ви повинні оздобити рослинним орнаментом.

– Що означає «рослинний орнамент»?

V. Технологія виготовлення виробу.

Будь – яка аплікація починається з виробу сюжету, підбору паперу,

обведення шаблонів, вирізання деталей, наклеювання і сушіння.

VI. Планування наступних трудових дій, відбір матеріалів та інструментів.

Ескіз – конструкторський документ разового використання без креслярський інструментів.

Кожен шаблон треба лицевою стороною накласти на зворотню сторону кольорового паперу, обвести і вирізати.

Потім зібрати всю аплікацію на фоні, краще на картоні.

Картон – це дуже твердий і товстий папір.

Легше збирати аплікацію, якщо на фоні переведений ескіз. Всі підготовлені деталі кладуть прямо на ескіз. Дальше аплікацію накладають у визначеній послідовності і висушують.

Але при вирізуванні слід пам’ятати, що папір треба використовувати економно.

Сьогодні ми працюємо з папером і картоном, тому нам будуть необхідні певні інструменти. Перевіримо, чи всі готові до сьогоднішнього уроку.

Я загадую загадку, а ви відповідь мені показуєте.

  1. Довга паличка тоненька

На папері походила,

Слід свій залишила.

Олівець

  1. Майстер викував уміло

Два однакових ножі,

Дуже зустрічі зраділи,

Обнялись, і, роз’єднати

Їх уже ніхто не зміг.

Підкажіть, як називати

Почали відтоді їх?

Ножиці

  1. Я без діла не лежу –

Кого хочеш загружу,

Щоб жили у мирі

Скло, пластмаса й шкіра,

Целофан, хутро й бетон,

Пінопласт, папір, картон…

Зрозуміли, хто я?

Клей

  1. Якщо їй даси роботу,

Марно трудився олівець.

Гумка

  1. Щоб дві крапочки рівнесенько з’єднати,

Треба завжди їх мати.

Лінійка

  1. П’ять братів, п’ять силачів

Хоч і здаються малими,

Можеш все робити ними:

І писати, й майструвати…

Хто вони, зумій вгадати.

Пальці

Так, найголовніші в будь – якій справі – руки людини недаремно прислів’я мовить:

Руки твої – найкращий клад,

Коли зумієш їм дати лад.

VII. Правила ТБ і ГП.

Учень – інженер з ТБ розповідає інструктаж.

  1. Як передавати ножиці.

  2. Як їх тримати.

  3. Як різати, щоб не поранитись.

Перевіримо як ви засвоїли ці правила.

Щоб папери обробляти,

Інструменти треба мати.

Звуться як вони, скажіть?

Учні: Шило, ножиці, ножі!

Що повинен кожен знати,

Щоб безпечно працювати?

Учні: До ножа, до ножиць, шила

Треба вміння, а не сила.

Настанова вчителя.

  • Працюватимемо як дорослі. По закінченні роботи бригадир і контролер відбере кращі вироби.

Завдання треба виконувати точно, акуратно. Економно витрачайте матеріали, добираючи самостійно їх та інструменти. Все необхідне для роботи розкладіть перед собою: інструменти, якими працюватимете правою рукою – праворуч, лівою – ліворуч; ті, що ними користуватиметесь частіше – ближче до себе.

Працюйте обережно, щоб не поранитись ножицями.

VIII. Самостійна робота учнів.

  • І так, наша робоча зміна розпочалась.

Справжній майстер виконує свою роботу з музикою. Від цього вироби у майстра стають ще кращими і робота викликає піднесений найстрій.

Включаю музику і діти працюють. Я ходжу по при робочі місця. При необхідності бригадир допомагає учням – художникам – декораторам.

IX. Фізкультхвилинка.

Виробнича гімнастика.

Ми учились, ми трудились

І, напевно, вже стомились.

То ж, давайте, для розрядки

Зробим кілька вправ зарядки.

Раз! – підняли ріки вгору.

Два! – нагнулися додолу.

Три! – повернулись вправо, вліво.

На «чотири»! – раз присіли.

Похитали головою

Ще й притупнули ногою.

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

Сонечко прокинулося, потягнулось.

В різні боки повернулось.

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось.

Стали квіти оживати,

Пташки пісеньки співати.

Діти стали танцювати,

Миле сонечко вітати.

Якщо весело живеться, плескай так.

Якщо весело живеться, плескай так.

Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся,

Якщо весело живеться плескай так.

Якщо весело живеться, ляскай так…

Якщо весело живеться, тупай так…

Якщо весело живеться, роби так…

Якщо весело живеться, роби все.

Діти повторюють усі рухи підряд; двічі плескають у долоні, двічі ляскають пальцями, двічі притупують ногами.

Якщо весело живеться, одне одному всміхнемся,

Якщо весело живеться, роби все!

Знову повторюють усі рухи підряд.

  • Провів інструктаж інструктор по спорту.

Х. Продовження самостійної роботи

- Будемо продовжувати нашу роботу. А я скажу вам вдалі прислів’я. Прислухайтесь до них.

  • Одна голова добре, а дві краще.

  • Хто мовчить, той двох навчить.

  • Хто спішить, той людей смішить.

ХІ. Випробування виробів та усунення недоліків.

  • Ану, бригадире, подивіться як працює ваша бригада.

Вчитель через бригадира дає вказівки.

ХІІ. Оздоблення виробів.

ХІІІ. Оцінення виробів і відбір їх на виставку.

Робоча зміна закінчена. Оцінюють діти, а не вчителька. У певних моментах включається вчителька.

ХІV. Прибирання робочих місць.

Схожі:

Саранцева Оксана Степанівна
Саранцева Оксана Степанівна, вчитель трудового навчання вищої категорії, старший учитель СШ №87 ім. О. П. Довженка м. Києва
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
«Хитринки» вчителя початкових класів
Я думаю, що кожен учитель початкових класів зустрічався з тим, що у деяких дітей виникають труднощі при розв’язуванні задач
Урок захисту проектів з української мови у 3 класі
Учитель початкових класів ЗОШ І-ІІІ ст.№3 м. Котовськ, Одеської області Сіренко Світлана Володимирівна
16 годин кожен. Їх вивчення відбувається за окремо розробленими програмами....
Особливістю сучасного уроку трудового навчання є навчання учнів не лише конкретним трудовим операціям але й підготовка їх до життя,...
План-конспект уроку трудового навчання Т
Тема уроку. Пошук аналогів існуючих виробів та зображень для випалювання, їх аналіз
Касперович Тетяна Володимирівна
Касперович Тетяна Володимирівна,спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший учитель,учитель початкових класів Дебальцівської...
Уроку математики в початкових класах
Робота містить рекомендації та теоретичні положення щодо особливостей побудови уроку математики в початкових класах з використанням...
Із досвіду роботи вчителя початкових класів ТЗШ
Тема. Формування комунікативних компетентностей учнів початкових класів та вчителя
Колективно-творчий проект «Юна зміна захисників Вітчизни»
Практичний посібник для вчителів початкових класів з проведення огляду конкурсу строю та пісні серед учнів початкових класів, присвячений...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка