Тема. Виточування канавок, відрізання заготовок Мета


Скачати 33.44 Kb.
Назва Тема. Виточування канавок, відрізання заготовок Мета
Дата 29.04.2013
Розмір 33.44 Kb.
Тип Документи
Тема. Виточування канавок, відрізання заготовок

Мета: ознайомити учнів з особливостями технологічного процесу виточування канавок та відрізання заготовок; навчити виточувати канавки та відрізати заготовки; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів.

Основні поняття: чорнові різці, чистові різці, лімб, ціна поділки, припуск

Обладнання: ТВ6, плакати, деталі, ключі до верстата, різці.

Очікувані результати: знання та вміння виконувати відлік та виставляти глибину

різання за допомогою лімба, уміння виконувати чорнове та чистове точіння з

рахуванням припуску, уміння користуватися лімбом поперечної подачі при відрізанні

заготовок.

Структура уроку

І. Організаційний момент 5 хв

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 5 хв

ІІІ. Вивчення нового матеріалу 15 хв

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів 5 хв

V. Практична робота……………………… 50 хв

VІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання 10 хв

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

1. Згадай, як виточують канавки на токарному верстаті з обробки де­ревини?

2. Як відрізують готову деталь?

3. Які різці використовують для відрізання готової деталі?

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Процес виточування канавки.

Різці, якими виточують канавки, називають канавковими, або прорізними. Відрізання виконують відрізними різцями. Вони відрізняються від канавкових довшою відтягнутою головкою.

Форма і розміри головної різальної кромки канавкового різця зале­жать від форми і розмірів виточуваної канавки.

Ширина різальної кромки відрізного різця залежить від діаметра оброблюваної заготовки і становить 2...8 мм.

Для виточування канавок і відрізання деталі різець установлюють точно по осі обертання деталі та під прямим кутом до цієї осі.

Вузькі канавки проточують за один робочий хід поперечною пода­чею, орієнтуючись по лімбу. Широку канавку виточують поперечною подачею з поздовжнім пересуванням різця в обидва боки. При проточуванні фасонних канавок чорнову обробку ви­конують канавковими різцями з прямолінійною ріжучою кромкою, а чистове проточування - фасонним різцем. Контролюють розміри ка­навки штангенциркулем або шаблоном.

Якщо при відрізанні деталі застосовують відрізний різець, ріжуча кромка якого заточена паралельно осі обертання, деталь може відламатися ще тоді, коли різець не дійшов до осі обертання. При цьому і на заготовці й на відрізаній деталі залишаться виступи, які потім не­обхідно буде зрізувати. Якщо для відрізання використовувати відрізний різець, у якого ріжуча кромка має скіс під кутом 5... 10° відносно осі обертання заготовки, то прорізування буде проходити до самої осі обертання. Конічний виступ, що залишається на заготовці видаляють торцюванням.


  1. Відрізання заготовок.

Ширина різальної кромки відрізного різця залежить від діаметра оброблюваної заготовки і становить 2...8 мм.

Для виточування канавок і відрізання деталі різець установлюють точно по осі обертання деталі та під прямим кутом до цієї осі. Встановлюють невелику частоту обертання (180-250 об/хв). Різець повинен бути добре загостреним.

Якщо при відрізанні деталі застосовують відрізний різець, ріжуча кромка якого заточена паралельно осі обертання, деталь може відламатися ще тоді, коли різець не дійшов до осі обертання. При цьому і на заготовці й на відрізаній деталі залишаться виступи, які потім не­обхідно буде зрізувати. Якщо для відрізання використовувати відрізний різець, у якого ріжуча кромка має скіс під кутом 5... 10° відносно осі обертання заготовки, то прорізування буде проходити до самої осі обертання. Конічний виступ, що залишається на торці заготовки, видаляють, продовжуючи поперечну подачу різця.

При відрізанні деталі з великим діаметром (20 і більше) бажано різцем виконувати широку канавку. Вона приблизно рівна 1,5 ширини ріжучої частини відрізного різця.

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

1. Як проточують вузькі канавки? Широкі?

2. Як проточують профільні канавки?

3. Від чого залежить ширина ріжучої кромки відрізного різця?

4. Для чого скошують головну ріжучу кромку відрізного різця?
V. Практична робота

Пробне виточування канавок.

Виготовлення виробу на верстатах (учнів за списком) та за допомогою слюсарних інструментів (інші учні). Після виконання практичної роботи на верстаті учні змінюються по черзі.

VІ. Підсумки уроку

Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал за конспектом.

Схожі:

Обточування циліндричних поверхонь. Торцювання та відрізання заготовок
Об’єкт роботи: Практична робота. Ознайомлення з обточуванням циліндрів, торцюванням та відрізанням заготовок
Тема. Заготовки до верстата. Технологія токарної обробки деревини. Мета
Мета: ознайомити з технологією підготовки заготовок для токарної обробки де­ревини та технологією токарної обробки; навчити визначати...
ТЕМА : Технологічний процес обпилювання та шліфування
Уміння добирати знаряддя праці для обпилювання та шліфування заготовок із деревини
ПЕРЕЛІК нових надходжень нормативних документів (НД) у фонд ДП ”Житомирстандартметрологія”...
ПЕРЕДАЧІ ЦИЛІНДРИЧНІ ЗУБЧАСТІ. Правила приймання. Честина Рекомендації стосовно заготовок зубчастих коліс, міжосьової відстані та...
Тема. Прикметники твердої і мішаної груп. Відмінювання прикметників. Мета
На вивчення теми «Прикметник» відведено 15 годин. Це 6 уроків, через 8 уроків буде контрольний урок. Знання, які ви здобудете під...
Тема: Програми браузери. Мета
Мета: Познайомити з програмами перегляду веб-сторінок. Зробити огляд сучасних браузерів
ТЕМА: Кіммерійці та скіфи на території сучасної України. МЕТА
МЕТА: Ознайомити учнів із розселенням, заняттями та духовним світом кіммерійців та
Тема : Електричний електродвигун. Сучасні електричні прилади. Мета
Мета: ознайомити учнів з будовою, принципом дії та призначенням колекторного електродвигуна
Тема: Числівники кількісні й порядкові: прості, складні та складені Мета
Мета: навчальна – ознайомити школярів із кількісними та порядковими: простими, складними та складеними числівниками
Тема. Конструкційні матеріали та їх вибір. Мета
Мета: ознайомити учнів з деревиною та металами як конструкційними матеріалами; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів;...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка