Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів


НазваПоетичний вечір для учнів 10 -11 класів
Дата09.02.2014
Розмір81.7 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Музика > Документи
Поетичний вечір

для учнів 10 -11 класів
«ЗНАЙДЕМО МУЗИКУ В СЛОВАХ»



Вчитель – Журавська Л.І.


Мета:

1. Познайомити учнів 10 класів з творчим надбанням поетів «срібної доби»

2. Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва.

3. Вдосконалювати навички виразного читання віршів напам’ять

4. Розвивати творчі здібності підлітків.

5. Виховувати любов до поетичного слова..

6. Виховувати всебічно розвинену особистість.
Обладнання:

Портрети Б.Пастернака, М.Цвєтаєвої, С.Єсеніна, В.Маяковського, Р.М.Рільке.

Збірки віршів цих поетів.

Гітара, комп’ютер (для презентації), записи музики до віршів.
Оформлення кабінету:

Посередині біля дошки стоїть стіл, на ньому – свіча, збірки віршів, листки паперу, перо, чорнильниця.

Біля столу стоїть гітара.

На дошці: зліва – осінній пейзаж (гілка з осіннім листям), праворуч – стилізоване вікно з завісою і сніжинками, в центрі - портрети поетів (у рамках).
Міжпредметні зв’язки:

Література, музика, живопис, кіно.


Вступ.
Найперше – музика у слові!

Бери ж із розмірів такий,

Що плине млистий і легкий,

А не тяжить, немов закови.
Не клопочись добором слів,

Які б в рядку без вад бриніли,

Бо наймиліший спів – сп’янілий:

Він невиразне й точне сплів,
В нім – любий погляд з-під вуалю,

В нім – золоте тремтіння дня

Й зірок осінніх метушня

На небі, скутому печаллю.
Люби відтінок і півтон,

Не барву – барви нам ворожі:

Відтінок лиш єднати може

Сурму і флейту, мрію й сон.
Так музики ж всякчас і знов!

Щоб вірш твій завше був крилатий,

Щоб душу поривав - шукати

Нову блакить, нову любов…

1. За вікном зима… Дерева і кущі засипані свіжим білим снігом, неначе лебединим пухом… Міріадами холодних метеликів кружляють у повітрі примхливі сніжинки…Через вікно у кімнату ллється срібне тихе світло зимового сонця.

Руки тягнуться до пера і чорнил… Душа наповнюється поезією. Здається, душа зараз захлинеться нею і все подальше життя, з кожним новим віршем, видихатиме її, але ніколи не видихне.

Звучить п’єса «Лютий»

з альбому «Пори року» П.Чайковського

Б.Пастернак.

«Цей лютий! Час для сліз і віршів…»
Цей лютий! Час для сліз і віршів,

Що не стихають ні на мить,

Коли гримить, гуркоче хвища

Й весною чорною горить.
Прольотку взяти. За шість гривень,

Крізь благовіст, крізь схлип коліс –

І чимскоріш – туди, де злива

Гучніша від чорнил і сліз.
Де раптом, як звуглілі груші,

З дерев десятки чорних птиць

Зірвуться долу і обрушать

Суху печаль на дно зіниць.
А там земля іще чорніша,

І вітер криками пропах,

І чим раптовіш, тим точніше

Вірші складаються в сльозах.

Переклад М.Рябчука

2. Вечоріє… У комині тихо потріскує вогонь… На столі запалена свіча… На її полум’я можна дивитися безкінечно, не відриваючи очей. А в голові цілий вихор думок: про життя і смерть, про вічність і час, про самотність і розчарування, про примарність щастя і бентежність кохання…

І раптом… Звуки музики… В них стільки любові, стільки ніжності, стільки пристрасті і надії…

Б.Пастернак. «Зимова ніч»
Звучить пісня на слова Пастернака

у виконанні А.Пугачової

(перші чотири строфи)

Далі (останні чотири строфи) – виразне читання…
І черевички з ніг самі

Упали м’яко .

І віск із нічника слізьми

На плаття капав.
Все поглинала на землі

Хуртеча біла.

Свіча горіла на столі,

Свіча горіла.
На свічку дихала імла,

Й спокуси сила

Хрестоподібно підняла,

Як ангел крила.
І доки хуга на землі

Мела, сніжила.

Свіча горіла на столі,

Свіча горіла

Переклад Л.Талалая

3. Вірші і музика народжуються з кохання. З того найвищого почуття людини, якому чуже будь-яке користолюбство, егоїзм; воно робить людину піднесеною, здатною на самопожертву.

Кохання – це велика сила, що робить людину прекрасною, величною, навіть і у нещасті… Кохання ніколи не закінчується.
М.Цвєтаєва.

«Мне нравится, что вы больны не мной…»

Перегляд уривка з художнього

фільму «Іронія долі» -

пісня у виконанні А.Пугачової

4. Учень грає на гітарі невеличку мініатюру
Гітара плаче, ридає, закликає людей до милосердя. Подивіться навкруги! Скільки у світі жорстокості та байдужості! І так не вистачає любові – Богом дарованого людині почуття!

Взявши в руки гітару, вже не можеш мовчати, не можеш не говорити правду звуками струн, та й не тільки струн, а звуками свого голосу, хочеш висловити почуття, що переповнює твою душу.

Під акомпанемент гітари

Гарсіа Лорка. «Гітара»

Як заридала Хочу впинити –

Моя гітара, - Надармо,

Розбилась досвітку Вона ридає

Криштальна чара. За даллю.

Ой заридала Плаче пісок гарячий,

Моя гітара… Кличе біле латаття,

Хочу утішить - Плаче стріла за ціллю,

Надармо, Вечір кличе світання,

Хочу утішить - Плаче в голім гіллі

Намарно. Пташка остання.

Плаче, як вода, А – ой, гітаро!

Що рине з яру, У серці п’ять ножів

Плаче, як вітер, Одним ударом!

Що жене хмару. Переклад Лукаша
5. Як народжується поет? З чого починається «пробудження творчих дум»? З краси, не побаченої іншими? З радісного подиву перед відкриттям невідомого і чудесного? З душевної ранимості і співчуття усім «сльозам людським»? З душі, відкритої назустріч «усім враженням буття»? Хто знає? Але без вміння бачити світ по-своєму, без здібності співчувати, без вразливості та щирості нема поета…

У супроводі музики до пісні.
С.Єсенін.

«Відгомоніла золота діброва…»
Отговорила роща золотая

Березовым веселым языком,

И журавли, печально пролетая,

Уж не жалеют больше ни о ком.
Кого жалеть? Ведь каждый в мире странник:

Пройдет, зайдет и вновь оставит дом.

О всех ушедших грезит конопляник

С широким месяцем над голубым прудом.
Стою один среди равнины голой,

А журавлей уносит ветер вдаль.

Я полон дум о юности веселой

И ничего в прошедшем мне не жаль…

Не жаль тих літ, які на вітер кинув,

Не жаль душі бузкову різноцвіть.

В саду пала багаття горбини,

Та не снага когось йому зігріть.
Не обгорять у горобини грона,

Від смаготи не пропаде трава,

Як дерево ласкаво листя ронить,

Так я роню смутні мої слова.
І якщо час із вітровієм в змові

Згребе у жмуток їх, як зайвий біль,

Скажіть ви так: що золотій діброві

Відгомонілось любо серед піль.

Переклад В.Коломійця

6. Поезія – це завжди сповідь.

Згадалась давньогрецька легенда про Орфея – співака і музиканта, що був наділений магічною силою. Там, де з’являвся Орфей, усе оживало. Своїм співом він запалював серця людей, долав темні сторони життя, пробуджував велику любов та незгасну віру. Мистецтво – це втілення божественної сутності і сили, перед якою відступає все суєтне, брутальне і жорстоке.
М. Цвєтаєва

«Под лаской плюшевого пледа»
Пісню на вірші Цвєтаєвої

у супроводі фонограми (мелодія)

з к/ф «Жорстокий романс»

співає учениця
Под лаской плюшевого пледа

Вчерашний вызываю сон.

Что это было, чья победа,

Кто побежден, кто побежден?
Все предумываю снова,

Всем перемучиваюсь вновь.

В том, для чего, не знаю слова,

В том, для чего не знаю слова.

Была ль любовь?
Кто был охотник, кто добыча,

Все дьявольски наоборот.

Что понял длительно мурлыча

Сибирский кот, сибирский кот.
В том поединке своеволий

Кто в чьей руке был только мяч,

Чье серце? Ваше ли, мое ли?

Чье серце: ваше ли, мое ли -

Летело вскачь?
И все-таки, что ж это было,

Чего так хочется и жаль,

Так и не знаю, победила ль,

Так и не знаю, победила ль,

Побеждена ль?
7. У кімнаті тихо і затишно…Та раптом рветься струна, неначе жили, а голос скрипки такий надривний…

У метушні повсякденності, зупинившись на мить, щоб перевести дух і вдивитися в життя, мимоволі ловиш себе на банальній думці про швидкоплинність людського буття. І ось уже чути, як тріпоче під вітром розірване вітрило, як виє загнаний у пастку вовк, як шалено мчать до урвища вередливі коні.
Під музику В.Висоцького
В. Висоцький.

«Коні вередливі»
Вдоль обрыва, по-над пропастью,

Да по самому по краю

Я коней своих нагайкою

Стегаю, погоняю.
Что-то воздуху мне мало,

Ветер пью, туман глотаю…

Чую с гибельным восторгом:

Пропадаю, пропадаю.

Сгину я, меня пушинкой

Ураган сметет с ладони.

И в санях меня галопом

Повлекут по снегу утром.
Вы на шаг неторопливый

Перейдите, мои кони,

Хоть немного, но продлите

Путь к последнему приюту.
Чуть помедленнее, кони, чуть помедленнее.

Вы тугую не слушайте плеть.

Но что-то кони мне попались привередливые.

И дожить не успел, мне допеть бы успеть.
Я коней напою… Я куплет допою…

Хоть немного еще постою на краю…

8. Ось вона – сила і мудрість ЖИВОГО СЛОВА. Слова, що торкається найпотаємніших струн душі. І тоді народжується неперевершена музика поезії.

Нехай за вікном лютує зима…А мороз на шибках малює чудові, але такі холодні візерунки… В тісному колі друзів серце розбудить і душу зігріє високе мистецтво ПОЕЗІЇ.

І рука знову потягнеться до пера і чорнил…

Звучить музика Ш. Азнавура

з к/ф «Шербурські парасольки»

Схожі:

Вечір зустрічі випускників 2009
В. 1 Шановні гості! Сьогодні школа гостинно відчиняє двері, запрошуючи своїх колишніх учнів на вечір зустрічі
Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики перевіряє: відповідність...
Міністерством освіти і науки України для класів універсального, природничого, фізико-математичного профілів, а також для класів,...
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів
Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть...
Програма спецкурсу з обслуговуючої праці для учнів 9-х класів загальноосвітніх шкіл
Основним із завдань, які вирішує трудове навчання є розвиток творчої активності учнів. Програма спецкурсу з обслуговуючої праці "Макраме"...
Кирилюк Оксана Володимирівна
Прочитайте мій скромний поетичний доробок, безцінний для мене. Бо писала я його від усього серця, для свого села, для людей, яких...
Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий...
З української літератури для учнів 7-го класу
Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською...
Програма курсу за вибором «Рідний край» для учнів 8 9 класів загальноосвітніх...
Програма курсу за вибором «Рідний край» розрахована на учнів 8 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Вона є логічним доповненням...
Новорічна казка Г. М. Дудар, вчитель ЗОШ №19, м. Тернопіль. Принц
Принц. Добрий вечір, дорогі друзі! (Дивиться на годинник). Добрий вечір, дорогі друзі ! (Знову дивиться на годинник). І де вона так...
27. «Конфліктологія в школі» курс за вибором для учнів 10-11 класів
Навчальна програма курсу за вибором «Конфліктологія у школі» розрахована на учнів 10-11 класів на два роки навчання (70 годин, 35...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка