Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ»


Скачати 66.49 Kb.
НазваТема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ»
Дата06.01.2014
Розмір66.49 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Музика > Урок


2 клас.

Музика виражає та зображує

Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ».

Мета уроку: закріпити розуміння виражальних і зображальних можливостей

музики; розвивати слухацькі, виконавські, акторські навички, твор-

чу фантазію учнів; виховувати емоційну чутливість, інтерес до му-

зики композиторів-класиків, народних звичаїв, обрядів, народної

музики.

Тип уроку: узагальнення знань.

Музичний матеріал: вивчені музичні твори, пісні, танці.

Обладнання: музичний інструмент, музичний центр, диски, нотна дошка,

наочність, портрети композиторів, дитячі малюнки.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Вхід до класу: «Марш дерев’яних солдатиків» П.І. Чайковського.

2. Музичне вітання (святкове).

Виконання в «діалозі», групами

Діти: Дзвонить дзвіночок дзелень, дзелень!

Ми йдем до класу, всім добрий день!

  • Добрий день, діти, вітаю вас

Урок музичний буде у нас!

Діти: Летять сніжинки, мороз скрипить,

Пісня весела нехай звучить!

  • Я дуже рада знову бачити всіх вас.

  • Чи сподобалася вам музика початку уроку?

  • Який настрій нам подарувала? (веселий, радісний, бадьорий)

  • А чи пам’ятаєте ви композитора та назву музичного твору, який вітав нас на

початку уроку? (П.І.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків).

  • Молодці! І чудова музика П.І.Чайковського і наша святкова поспівка це ли-ше початок нашого цікавого уроку

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ

  • Сьогодні наш урок музичний

Незвичний і фантастичний,

Він зимово-казковий,

Пригодницько-підсумковий.

З вами зустрінуться різні герої

Добрі і не дуже, іще й загадкові,

Тож не барімось, збираймося в путь.

Різні пригоди сьогодні нас ждуть.

  • Сьогодні вранці на адресу нашої школи надійшла телеграма.

«Шановні діти 2-го класу, запрошую всіх вас до себе на передноворічний святко-вий бал». Підпис Снігуронька.

  • Ну що, діти, приймаємо запрошення Снігуроньки? (Так.)

  • Дивіться, які чудові сани за нами прислала Снігуронька. Вони враз нас при-несуть до призначеного місця.

  • Давайте подумаємо, що ми повинні взяти із собою?

(Відповіді дітей.)

  • А ще гарний настрій, пісеньку, подарунки і, звичайно ж, знання, які ви отри-мали на уроках музики.

  • Давайте зараз подивимось один на одного, весело посміхнемось і подаруємо гарний настрій.

  • Подарунками буде ваше домашнє завдання. Художники здивують нас чарів-ними малюнками, співаки – пісенькою, танцюристи – таночком, а артисти – свої-ми костюмами і чудовою грою.

  • Сподіваюсь, що знання ви вдома не забули.

  • Перед кожною подорожею існує традиція «посидіти на доріжку». Тож і ми з вами сядемо рівненько, пригадаємо правила співу і зробимо невеличку зарядку для наших голосків, які знадобляться нам на святі.

ІІІ. ВОКАЛЬНО-ХОРОВА РОБОТА

а) Розспівка «Ехо» - мелодичне

б) «Ехо» - ритмічне.

ІУ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

ПОДОРОЖ З ПІСНЯМИ ТА МУЗИКОЮ

  • Ну, що ж, настав час нам зручненько сісти в чарівні сани, але що це, до нас просяться пасажири, які теж хочуть потрапити на бал. Чи впізнаєте ви їх?

(«Зайчик дразнить Ведмедика.»)

- Молодці, а як ви зрозуміли, що це вони? (Відповіді).Так, за допомогою му-зики, яка зобразила нам характер персонажів, тобто їх музичний портрет. А хто ав-тор? (Д. Кабалевський).

- Д. Кабалевський був дуже спостережливою людиною. Спостерігаючи за ха-рактерами дітей він «малював» їх музичні портрети. Послухаємо уважно, хто ще з нами поїде до Снігуроньки. І пропоную вам стати артистами та мімікою і жестами зобразити персонажі.

(Слухання «Плакса. Злючка. Веселушка»)

- Хто це? (Відповіді.)

Правильно. Дівчатка різні за характером.

Веселушка – рухлива, легка.

Злючка – різка, страхітлива, недобра, неприємна, тривожна.

Плакса – сумна, плаксива, тиха інтонація.

  • Ну що ж, пасажирами виявились наші давні знайомі дівчатка. Тепер можна рушати. А в дорозі завжди веселіше, коли звучить гарна пісенька «Падає сніжок»

(виконання).

- Чи сподобалась вам пісенька, який в неї характер? (відповіді)

- Добре. Наші сани дуже швидкі.

- Проїжджаючи містом ми побачили дуже багато людей, які кудись поспіша-ли. А куди, нам підкаже музика російського композитора М.Глінки.

(Слухання)

  • Люди поспішали на залізничний вокзал. Музика зобразила рух потяга, хви-лювання та радість пасажирів.

- Проїзджаючи лісом ми зустріли таємничого незнайомця, який як стріла, мчав теж на бал. Може вам він знайомий. (Шуман. «Сміливий вершник»)

- Правильно. Музика зобразила нам рух, тупіт коня, їзду вершника.

- Мені здається, що сміливий вершник хоче нам щось сказати, а вірніше, передає нам зашифроване прохання про допомогу.

- Так, це пісенька «Бім-бом».

Що виражає та зображує мелодія? (Тривога, горе).

- Який настрій створився у класі?

- Допоможемо киці рухами і співом загасити пожежу!

(Виконання)

- Пожежу загасили, Кицю врятували. Їдемо далі. А ось і палац. Але щоб туди потрапити, потрібно пройти випробування.

1. Знання нотної грамоти.

2. Виконання цієї пісеньки зі словами і з супроводженням.

а) Аня і Діма – ксилофон – музиканти;

б) Віка і Іра – маракаси – музиканти;

в) Аня, Альоша – співаки;

г) Марина – диригент.

- Що музика зобразила? (Ходу діда і баба).

3. Робота в групах.

Пропоную вам об’єднатися у дві групи. Звучить музичний твір.

1 група: Називає твір. («Весела. Сумна.»)

2 група: Автора (композитора). (Л.Бетховен)

  • Композитор Л. Бетховен відобразив два настрої людини, різні сторони жит-тя, в якому є місце і сумному, і веселому, оскільки людина не може бути весь час тільки сумною чи тільки веселою.

  • Ну нарешті, іспит зданий, перед нами відчинилися двері і ми опинилися з вами у святковій залі. Кого тільки немає серед гостей: лісові звірята, казкові герої, відомі композитори та персонажі їхніх музичних творів. Усі чекають виходу Снігу-роньки, а щоб не сумувати, українські музиканти розважають присутніх піснями та танцями. (Філіпенко «Веселий музикант»).

  • Дякуємо музикантам, які вдало передали нам різний характер трьох купле-тів пісні. 1 – пісенний, 2 – танцювальний, 3 – маршовий.

  • Після виступу музикантів до залу вбігла непрохана гостя. (Коза-Дереза).

  • Чи впізнали ви хто це? (Це коза.) Який настрій вона створила в залі своїм співом? (тривожний, злий, недобрий).

  • Багато гостей дуже полякалось, а дехто навіть жалібно розплакався. («Пере-пілочка»).

  • Хто це? («Перепілочка»).

  • На допомогу Перепілочці поспішив безстрашний персонаж композитора

М. Римського-Корсакова . («Політ Джмеля»)

  • Чи здогадалися ви, хто це? («Джміль»)

  • Музика зобразила нам політ та дзижчання Джмеля, мелодія рухлива, швид-ка, виконується симфонічним оркестром.

  • Налякана Коза стала просити вибачення у присутніх, пообіцяла бути доб-рою і залишилася на святі.

  • І ось зазвучали фанфари і під чарівну музику П.І. Чайковського з’явилася Снігуронька. І всіх запросила до танцю.

(Виконання).

  • Який це танець? (Вальс).

  • Після танцю гості свята стали демонструвати свої вміння. Першими поспі-шили привітатися колядники й щедрівники, які побажали господині свята та всім присутнім здоров’я та добробуту.

(Виконання «Ой сивая та і зозуленька», «Я маленький хлопчик»).

  • Потім прилетіли маленькі сніжиночки і подарували присутнім гарний настрій.

(Виконання «Сніжинки»).

  • Придворні музиканти заграли чудову мелодію, а юні художники влаштували показ своїх робіт.(діти демонструють свої роботи).

  • На жаль, свято не може тривати вічно, наш бал закінчується. Снігуроньці ви дуже сподобалися і вона дарує вам запрошення на довгоочікуване зимове свято. Що ж це за свято, на яке ви з великим нетерпінням чекаєте? (Новорічне свято).

  • Правильно.

(Вручення запрошень)

  • На цій радісній ноті і закінчується наш урок.

У. ПІДСУМОК УРОКУ

  1. Чи сподобалось вам свято?

  2. А що найбільше вам запам’яталось?

  • Отже, сьогодні на уроці у нас звучало багато чудової музики, яка допомогла нам радіти, співпереживати, танцювати. Музика може виражати різні почуття і настрої, зображувати навколишній світ.

  • Хай музика звучить навкруг.

Дарує радість кожен звук,

Хай музика звучить усюди,

Вона потрібна дуже людям.

  • Давайте ми ще раз подивимося один на одного і подякуємо один одному за гарну співпрацю.

  • На згадку про цей урок хай вам залишиться ось ця весела усмішка і гарний настрій.

(Вручення сніжинок)

  • До зустрічі на Новорічному святі.

Схожі:

Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля...
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії»
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи...
Тема. Підсумковий урок Мета
Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення, роздатковий матеріал
Урок №62 Тема. Підсумковий урок
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту означень тригонометричних функцій гострих кутів, три­гонометричних...
Урок №11 Тема. Підсумковий урок
«Чотирикутники» знання учнів щодо означень, власти­востей та ознак таких понять, як чотирикутник, паралелограм, прямо­кутник, ромб...
Урок 21 Тема уроку
Тема уроку. Паралельне проектування та його властивості, Зображення просторових фігур на площині
УРОК №46 Тема уроку
Тема уроку. Характеристики варіаційних рядів. Середні величини. Мода, медіана вибірки
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка