Конспект уроку у 6 класі Тема. Філософ. Поет. Музикант


Скачати 29.91 Kb.
НазваКонспект уроку у 6 класі Тема. Філософ. Поет. Музикант
Дата20.03.2013
Розмір29.91 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Музика > Конспект
Конспект уроку у 6 класі

Тема. Філософ. Поет. Музикант.

Г. Сковорода «Всякому городу нрав і права».

Стрілецька пісня «Ой у лузі червона калина».

Мета. Визначити особливості відображення життєвого змісту та почуттів у пісенній творчості Г. Сковороди; збагачувати емоційно-естетичний досвід учнів через осягнення художньо образної суті музичного мистецтва,через пісенну творчість; розвивати творчі здібності учнів; виховувати інтерес до творчості

Г. Сковороди, емоційну чутливість до музики, національно-патріотичні почуття, а також почуття гумору та естетичний смак.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Сопілка, проектор, музичний програмно-педагогічний засіб, роздатковий матеріал.

Хід уроку:

1.Організація класу до роботи.

Музичне вітання.

Вчитель: Добрий день вам, діти,

Добрий день, усім!

Учні: Добрий день , учителю,

Добрий день, усім!

2.Актуалізація музичного досвіду учнів.

- Яку пісню ми вивчали на попередньому уроці?

- Які народні пісні, близькі за змістом і характером до пісні «Ой у лузі червона калина» ви можете пригадати або виконати?

(Виконання пісень за бажанням учнів).

Демонстрація вчителем фольклорної пісні «Прийшла карта по Волині».

а) Розспівування. Вокальні вправи з сопілкою. Вправи на розвиток артикуляційного апарату. (Додаток)

б) Виконання пісні «Ой у лузі червона калина».

в) Бесіда з учнями.

Є таке прислів’я : «Пісня, ні в добру, ні в злу годину не покидає людину».

- Яка роль музики, пісні в житті людини?

3.Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми познайомимось з однією з найцікавіших постатей в історії України ХІІІ сторіччя, українським філософом, поетом, педагогом, музикантом, людиною, яка володіла грою на семи музичних інструментах, Григорієм Савичем Сковородою.

(Демонстрація портрету Г. Сковороди на проекторі).

Ви будете вивчати творчість нашого українського генія, і на уроках української літератури, історії. Кожна людина повинна знати культурну спадщину свого народу.

4. Первинне осмислення навчального матеріалу.

1) Відео презентація пісенної творчості Г. Сковороди (словникова робота: кант, псалми).

2) Слухання твору «Всякому городу нрав і права».

3) Аналіз прослуханого твору.

- Підберіть правильні слова для характеристики даного твору.

5. Осмислення взаємозв’язків у виучуваному матеріалі.

Вчитель.

Пісні філософа-музиканта збереглися, здебільшого, у пам’яті народу. Лише кілька творів були видані. Це пісня, яку ми вже почули і охарактеризували, а також пісня «ОЙ ти, птичко-жовтобоко». Нажаль, ми не маємо запису, щоб прослухати, тому пропоную придумати мелодію до тексту.

(Вчитель зачитує текст і роздає учням).

- Як ви думаєте, якою за характером має бути мелодія до цього тексту?

1) Гра «Композитор».

(Діти виконують варіанти мелодій).

2) Хвилинка нотної грамоти.

- Що таке альтерація?

- Які знаки альтерації ви знаєте?

(Кадр з нотним текстом пісні «Ой у лузі червона калина»).

Роздатковий матеріал. Завдання: підвищити або понизити ноту на півтону.

6. Підсумок уроку.

1) Робота з тестами.

2) Бесіда з учнями.

- З якими піснями Г. Сковороди ми сьогодні познайомились?

- Як називається поетична збірка Г. Сковороди?

- Що таке псалтир?

- Як поширювалися твори Г. Сковороди в народі?

- Чому в наш час необхідно вивчати пісенну, поетичну творчість

Г.С. Сковороди?

- Як слід розуміти вислів Г. Сковороди: «Бажаєш бути щасливим? Для цього не треба їздити за моря, колінкувати перед сильними світу цього, щастя завжди і поруч з тобою, його треба тільки пізнати»?

3) Оцінювання навчальної діяльності учнів.

7. Оголошення домашнього завдання

1) Придумати мелодію до тексту Г. Сковороди, на вибір.

2) Вивчити визначення поняття «кант», «псалми».

3) Намалювати малюнок до пісні «Ой у лузі червона калина».


Схожі:

ЕПІГРАФ УРОКУ
Тема нашого уроку : Вольтер видатний поет, філософ просвітник, прозаїк, історик, публіцист Франції ХVІІІ ст
План-конспект уроку інформатики в 7 класі Тема уроку
Тема уроку: Робота з текстовою інформацією. Призначення та основні функції текстового редактора. Текстові процесори. MS Word. Поняття...
„ КРАСА”
Тема. „ Під владою краси”. (Франческо Петрарка – державний діяч, філософ, поет. Лірична збірка „Книга пісень”)
Григорій Сковорода музикант, педагог, письменник і філософ
Мета: ознайомити учнів з біографією Г. Сковороди, дати характеристику його поглядів, розкрити співзвучність філософських думок Сковороди...
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
Григорій Сковорода філософ, просвітитель, поет. Афоризми, їх мудрість і лаконізм
Обладнання: портрет, виставка творів, географічна карта, матеріали музеїв Сковороди, плакат з афоризмами
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ ІНФОРМАТИКИ В 10 КЛАСІ Тема. Об’єкти сторінки та їхні властивості Мета уроку
Навчальна: ознайомити учнів із призначенням текстових процесорів, способами запуску процесора MS WORD, елементами віконного інтерфейсу...
Конспект уроку німецької мови та світової літератури з теми: «Генріх...
«Генріх Гейне – німецький поет-романтик. Книга пісень” – видатне явище німецького романтизму»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка