Як правильно підготувати дитину до дитячого садочка


Скачати 46.41 Kb.
Назва Як правильно підготувати дитину до дитячого садочка
Дата 11.02.2014
Розмір 46.41 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи
Як правильно підготувати дитину до дитячого садочка.
Дослідження вчених свідчать, що можна допомогти малюку подолати труднощі звикання і навіть певною мірою запобігти їм, якщо заздалегідь підготувати дитину до майбутніх змін. Головна роль тут належить батькам.
1.ОРГАНІЗУВАТИ ЖИТТЯ ДИТИНИ В СІМ’Ї ВІДПОВІДНО ДО РЕЖИМУ ДНЯ, ЯКОГО ДОТРИМУЮТЬСЯ В ДОШКІЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ.

Цим ви значно полегшите маляті процес звикання до садочка.
2.Добре, якщо зацікавите дитину дитячим садочком, викличете бажання йти туди.

Для цього під час прогулянок з дитиною покажіть їй будівлю дошкільного закладу, ігрові майданчики; разом поспостерігайте за грою дітей, розкажіть про їхнє життя в садочку.

Наприклад: ”Коли дітки підростають, вони приходять у дитячий садочок. Тут багато іграшок – подивись, як діти граються. Скоро і ти ходитимеш сюди. ”

Не можна залякувати дитину садочком, погрожувати: „Не слухатимешся—віддам до садочка.” Це може викликати страх перед дошкільним закладом і, безумовно, погіршить стан дитини в період звикання до незнайомого оточення. Навпаки, слід викликати в неї бажання ходити до садочка: ”Якщо слухатимешся, не плакатимеш, то підеш у дитячий садочок.” Про вступ до садочка треба говорити в сім’ї як про радісну, очікувану подію.

Щоб полегшити звикання, познайомте сина чи доньку з майбутнім вихователем, поговоріть із ним так щоб дитина чула про те, що ваш малюк уже підріс і ходитиме до садочка, де про дітей піклується добра вихователька, яка з ними гуляє і грається. Вихователь, зокрема, лагідно запевняє малюка, що в садочку йому буде добре. Слід викликати в дитини позитивні спогади про відвідування дошкільного закладу, бажання швидше підрости й піти у садочок.

3.ДИТИНА ЗНАЧНО ЛЕГШЕ ПРИСТОСУЄТЬСЯ ДО УМОВ СУСПІЛЬНОГО виховання, ЯКЩО В СІМ’Ї ВОНА ОВОЛОДІВАЄ ЕЛЕМЕНТАРНИМИ НАВИЧКАМИ САМОСТІЙНОСТІ.

Іноді, прагнучи зекономити час, батьки поспішають самі вдягнути, нагодувати дитину, чим стримують формування в неї необхідних умінь. Такі діти, звикнувши до надмірної опіки, у садочку почуваються безпорадними і самотніми. Схвалюйте навіть найменші прояви самостійності, хоч це може і займати у вас багато часу. Кожну спробу зробити щось самостійно обов’язково підкресліть: „Молодець, ти вже сам вмієш їсти (одягатися, мити руки, і т.д.). Не шкодуйте часу – маляті це дуже знадобиться.

Досить складно буває маляті оволодіти правилами поведінки в дитячому садку. Особливо погано почуваються діти, яким у сім’ї нічого не забороняли. Перші вимоги вихователя викликають у них образу, плач. Треба, щоб із перших місяців життя дитина чула і поступово починала розуміти звернені до неї вимоги: «Не кидай іграшки, тримай у ручках, ось так», «Треба помити руки, не можна їсти брудними руками», «Не можна бити іншу дитину, їй боляче.» Після року дитина здатна виконати нескладні прохання (подати книгу, принести одяг.) При цьому слід схвалювати дитину, підкреслювати важливість її дій: «Який у мене гарний помічник, допоміг мені прибирати, я б без тебе не зробила так багато роботи.»
4.ДУЖЕ ВАЖЛИВО НАВЧИТИ МАЛЯ ГРАТИСЯ.

Спостереження свідчать, що діти, які тривало, не відволікаючись, граються іграшками, захоплюються грою і рідко згадують про розлуку з рідними, легше звикають до нового оточення.

Деякі батьки вважають, що кожна дитина сама добре вміє гратися. Це не так. Тут на допомогу має прийти дорослий. Щоб гра була цікавою, тривалою, розвивала дитину, треба розкрити їй призначення іграшки і способи дії з нею (з чашки слід напувати ведмедика, зайчика, можна помити її; ляльку можна годувати, вкладати спати, одягати.) Дуже важливо грати разом з дитиною. Крім ігрових умінь це формує потребу і навички спілкування.
5. ДИТИНА ПОВИННА МАТИ ДОСТАТНІЙ ДОСВІД СПІЛКУВАННЯ З ІНШИМИ ДОРОСЛИМИ І ДІТЬМИ.

Дитина, яка спілкується лише з членами своєї родини, боїться сторонніх, не вміє правильно реагувати на їхні звертання. Звісно, опинившись серед дітей, незнайомих людей в садочку таке маля почувається неспокійно. Іноді батьки самі мимоволі формують у дитини негативне ставлення до сторонніх, говорячи: «Не слухатимеш, оцей злий дядя тебе забере.» (тощо) Слід, навпаки, виховувати в дитини привітне ставлення до дорослих і дітей.

Щоб малюк сміливо ввійшов у групу однолітків, не ховався за вихователя, відмовляючись гратися з дітьми, треба привчати його контактів із дітьми заздалегідь, виховувати доброзичливе ставлення до них. Так, гуляючи з дитиною на ігровому майданчику, учіть її нікого не ображати, не забирати іграшки, спонукати до гри з однолітками, знайомитись з новими дітьми.

У деяких сім’ях вважають, що новонароджене маля потребує лише доброго догляду, а спілкуватися з ним можна значно пізніше. Утім, дослідження вчених свідчать: чим раніше дорослі починають розмовляти з немовлям, тим швидше формується його мовлення, відбувається розумовій і фізичний розвиток. І чим частіше ви лагідно розмовляєте з дитиною, тим раніше подарує вона вам свою усмішку, а усмішка—це вже засіб спілкування.

Та якщо немовляті достатньо пестощів, забав, лагідних емоційних звертань, то з віком потреби у спілкуванні значно ускладнюються. Після 6-ти місяців у дитини посилюється інтерес до навколишніх предметів і дій з ними. Тому треба розмовляти з нею під час гри, одягання, умивання і тощо. Доречно використовувати вірші, забавлянки: «Водичка, водичка, умий Олі личко» та інші. Це створює у дітей радісний настрій, сприяє розумінню мови, посилює бажання пізнавати довкілля.

6.ЗНАЧНУ УВАГУ СЛІД ПРИДІЛЯТИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ.

Це теж полегшить адаптацію. Адже дитина зможе висловити свої бажання, повідомить, що вона хоче навіть одним – двома словами або відповість на запитання словами „так” чи „ні”, і вихователь зможе допомогти їй. Якщо ж малюка не навчили користуватися мовою, часто можна спостерігати таке: кричить, вередує, сердиться, що її не розуміють; не відповідає на лагідні звертання, відкидаючи запропоновані іграшки. Починають нервувати і дорослі не розуміючи, що хоче дитина. Дитину треба вчити користуватися простими словами, звертатися з проханням, відповідати на запитання. Уважна мама розуміє свою дитину без слів. Та не треба поспішати виконувати її бажання. Краще звернутися до дитини: „ Що ти хочеш? Пити? Скажи: пи-ти”.

Дитина повинна знати своє ім’я, розуміти назви оточуючих предметів та процесів.
7. ОФОРМЛЯТИ ДИТИНУ В ДОШКІЛЬНИЙ ЗАКЛАД БАЖАНО ХОЧ ЗА ДВА –ТРИ ТИЖНІ ДО ВИХОДУ МАТЕРІ НА РОБОТУ, щоб можна було поступово збільшувати тривалість перебування дитини в садочку. Не слід залишати у перший же день у групі до вечора, бо таке тривале перебування в незнайомому оточенні—велике навантаження для неї. Краще спочатку приводити малюка тільки на прогулянку або ввечері , коли частина дітей пішла додому і вихователь зможе приділити більше уваги новому вихованцю.

Ніколи не виявляйте у присутності дитини своїх переживань, не шкодуйте з приводу того, що доводиться віддавати її до садочка—дитина буде переживати разом з вами і зрозуміє, що ця подія не зовсім приємна. Навпаки, висловлюйте захоплення цією процедурою, цікавими іграшками—усім своїм настроєм, ставленням до вихователя, інших дітей підкресліть упевненість, що вашій дитині буде тут добре.

Схожі:

Поради батькам майбутніх першокласників
Впевнені, поради батькам стосовно того, як підготувати дитину до майбутніх навантажень, зробити так, аби її організм не давав збоїв...
Коли краще віддавати дитину в дитячий садок
Навіть для найспокійніших, урівноважених, здорових дітей період адаптації до нових умов викликає значні труднощі, не кажучи вже про...
Поради батькам які виховують дитину з особливими потребами
Одним із головних завдань, які стоять перед ними, є навчити дитину бути сильною, стійкою, щоб зуміти подолати життєві негаразди
Ревега Х. Г
Мета : пояснити учням, як боротись з насильством у родині, привести законодавчі акти, які захищають дитину від будь-якого насильства...
В УМОВАХ ДИТЯЧОГО БУДИНКУ
РОЗДІЛ ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДІТЕЙ-СИРІТ В Умовах ДИТЯЧОГО БУДИНКУ
Вчимо дитину писати
Навчаючи дитину калiграфiчно писати, необхiдно враховувати її iндивiдуальнi особливостi: нахили, особливостi зору (короткозорiсть,...
Вкажіть правильно ознаку судової влади?
Вкажіть правильно, до системи яких органів входить державна виконавча служба України?
Психологічна просвіта для батьків «Ідемо до дитячого садку»
Якщо дитина погоджується ненадовго відпустити маму від себе, це одна з ознак того, що дитина зможе відвідувати дитячий садок. Щоб...
Тема: Правопис
Навчальна – поглиблювати засвоєнні в початкових класах знання про основні ознаки речення (за метою висловлювання та інтонаційним...
Вкажіть правильно ознаку судової влади
Вкажіть правильно, як називається орган, що входить до системи органів Міністерства юстиції України і здійснює виконання рішень судів,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка