Урок № Тема


Скачати 57.74 Kb.
НазваУрок № Тема
Дата27.12.2013
Розмір57.74 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Медицина > Урок
9 клас Урок №
Тема: Органи дихання. Голосовий апарат.

Мета: З’ясувати значення і особливості будови голосового апарату, поглибити

знання про будову органів дихання;

сприяти розвитку комунікативної компетенції, самостійної пізнавальної діяльності, вміння виконувати операції узагальнення, умозаключення;

Сприяти вихованню ціннісного ставлення до власного здоров’я.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення уроку. Урок-панорама.

Обладнання. Слайди «Органи дихання», бейджики для кореспондентів, картки з надписами для вчених, ігровий барабан.
Хід уроку
І. Оргмомент, психонастрій учнів.

ІІ. Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо незвичайний, це урок-панорама, який складається з чотирьох міні уроків, кожен з них має мету:

  1. Ділова гра «Наукова нарада» - поглиблення знань з будови органів дихання.

  2. Гра «Поле чудес» - словникова робота, закріплення нових термінів.

  3. «Прес-конференція» - з’ясування особливостей будови гортані, як голосового апарату.

  4. Розважальна програма – закріплення знань про голосовий апарат.

ІІІ .Актуалізація опорних знань. Мотивація діяльності учнів.

1.Обговорення питань:

  • Що вам відомо про органи дихання?.

  • Назвіть органи дихання?( Слайд «система дихання»).

2. Вправа « Цікава торбинка»( Учні витягують картки з завданнями).

ЗАВДАННЯ:

  • Покажіть на таблиці носову порожнину(слайд)?

  • Яка будова носової порожнини ? Назвіть її функції.

  • Показати на таблиці трахею, бронхи? Пояснити їх будову/

  • Що вам відомо про легені?

  • Що представляє собою носоглотка

Вчитель : Носоглотка це не тільки орган дихання а й голосовий апарат.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Щоб більше дізнатися про цей орган ми потрапимо на ділову гру-наукова нарада.

Ведучий: Сьогодні ми проведемо наукову нараду, присвячену проблемам захворювання носоглотки. У нас працювала група дослідників і спостерігачів, яка вивчала особливості будови цього органу.

Слово надається керівнику групи лікарю-отолорінгологу:

« В носоглотці знаходяться голосові зв’язки, між якими є щілина. Коли повітря проходить через щілину під час видихання, відбувається коливання голосових зв’язок і утворюється голос. В носоглотці є скупчення особливих вузлів – мигдаликів, що служать захистом дихальних шляхів. У разі їх запалення, особливо в дитячому віці, вони розростаються і перетворюються в аденоїди. Наслідком їх є постійне закладання носа, хронічний нежить, сон з відкритим ротом, хропіння, зниження слуху. Все це призводить до частих захворювань – ангін, ринітів, бронхітів. Тому треба дотримуватись гігієни дихання, вдихати повітря тільки через ніс».

Ведучий: Дякую.

А зараз слово надається лікарю-педіатру:

Лікар-педіатр: «Я хочу додати, що в період ковтання їжі, вхід в гортань закривається надгортанником, що попереджає потрапляння інородних тіл вгортань. Тому треба дотримуватись правил вживання їжі: не слід розмовляти, сміятися, різко повертатися під час процесу, це може спричинити попадання їжі в гортань, що призводить до нещасних випадків.».

Ведучий: Дякую. На цьому ми закінчуємо свою роботу. Сподіваюсь , що ви будете використовувати поради наших лікарів.

Вчитель:

- Що нового ви дізналися про будову носоглотки?

- Які гігієнічні правила ви повинні виконувати під час споживання їжі?
4 Словникова робота.

Запрошую вас на гру « Поле чудес».

Поле чудес
Ведучий: Добрий день шановні глядачі! Сьогодні у нас незвичайна гра, в ній приймають участь учні Парасковіїївської спеціальної школи-інтернату. За ігровий стіл запрошується перша трійка гравців.

Тема нашої гри: «Органи дихання».

  1. Перше завдання. Головний орган дихання.

л

е

г

е

н

і

Обертається барабан Скільки очок?


  1. Друге завдання. Скупчення особливих вузлів носоглотки.

м

и

г

д

а

л

и

к

и

Обертається барабан Скільки очок?


  1. Третє завдання. Хрящ, який закриває вхід у гортань під час ковтання їжі.

Доки барабан обертається, можете передати вітання (передає привіт всім телеглядачам, учням школи).

н

а

д

г

о

р

т

а

н

н

и

к


Ведучий: Першій трійці гравців призи в студію. Нагороджуються гравці.

Вчитель: Які нові слова ви засвоїли? Що вони означають,

Прес-конференція «Рольова гра»

Ведучий: Шановні панове! Ця зустріч організована за проханням кореспондентів газет та журналів, які цікавляться проблемами втрати голосу.

На нашій прес-конференції присутні представники наукових закладів, Міністерства охорони здоров’я, вчені. Вони готові відповісти на всі ваші запитання. Будь ласка.

Кореспондент газети «Вперед». Зараз багато хворіють простудними захворюваннями і в більшості голос стає хриплим, з чим це пов’язано?

Відповідає доцент медичного інституту:

«По-перше, гортань – не тільки орган дихання, а й голосовий апарат. Поперек гортані натягнуті дві голосові зв’язки, між якими є голосова щілина. Вона може звужуватись або розширюватись. Голосові зв’язки відіграють головну роль в утворенні голосу. Голос утворюється лише тоді, коли через голосову щілину проходить видихальне повітря. При переохолодженні організму, при простудах голосові зв’язки ушкоджуються, голос стає хрипким, або зникає зовсім».

Ведучий: Дякую.

Кореспондент журналу «Здоров’я». Скажіть будь ласка, чи існують ще якісь причини втрати голосу?

Відповідає працівник Міністерства охорони здоров’я, професор:

«Голосом людина передає свої почуття і настрій: радість і гнів, ласку і погрозу, ніжність і насмішку. Крик шкідливий для голосових зв’язок, вони напружуються, збільшуються, вдаряються одна об одну, труться. У людини яка часто кричить голос зникає. Також негативно впливають на голосові зв’язки паління і вживання алкоголю. У курців, і у тих, хто вживає алкоголь, голос стає глухим, хриплим. Невмілий спів теж загрожує голосовим зв’язкам. Голос треба берегти».

Ведучій: Дякую. На цьому ми закінчуємо нашу прес-конференцію, дякую всіх присутніх за участь, а кореспондентам бажаю частіше висвітлювати у ваших виданнях проблеми здоров’я людини та їх вирішення.

V. Закріплення нового матеріалу

Розважальна програма
Ведучій: Сьогодні ми прослухаємо пісні у виконанні різних співаків і співачок. Ваше завдання:

1. Уважно прослухати, з’ясувати причини різного тембру голосу чоловіків і жінок;

2. З’ясувати причину різного звуку голосу серед співачок ,окремо і співаків.

Відповіді учнів:

  1. Звук голосу, його тембр залежить від частоти коливань голосових зв’язок. А вони коливаються від 80 до 10000 за секунду.

  2. У чоловіків частота коливань менша ніж у жінок, тому голос грубіше. Чим частіше коливання голосових зв’язок, тим вище тон голосу.


V. Рефлексія.Підсумок уроку, оцінювання

  • Над якою темою ми працювали на уроці

Вправа « Соціальне опитування» . 2 учня-кореспонденти проводять опитування.(Вимога: дотримання правил культури спілкування).

( Питання:

Що вас зацікавило під час заняття? Які висновки особисто для себе ви зробили?

VІ. Домашнє завдання. Прочитати текст стор. 52-54, розглянути малюнки., підготувати відповідь на завдання 2,3.

Додаткові завдання для пар: Підготувати короткі повідомлення: І гр..-вплив паління на органи дихання.

ІІ гр..- інфекційні захворювання органів дихання.

Схожі:

Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Урок № Тема
Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо...
Урок №63 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для...
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та
Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени»
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження
ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА”
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.)
Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на
ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка