УРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING"


НазваУРОК ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ Topic:"MAGIC TRAVELLING"
Дата15.12.2013
Розмір69.2 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Медицина > Урок
УРОК - ПОДОРОЖ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ
Topic:"MAGIC TRAVELLING"
Objectives:
-to develop pupils' listening, speaking, writing and reading skills;

-to revise sounds and letters;

-to stimulate pupils' creativity;

-to broaden pupils' knowledge on topics "School", "Family", "Holidays"

-to maintain and stimulate pupils' interest in the English language.
Equipment: CD disks with songs, sounds' and letters' cards, pictures, toys, a decorative Christmas tree, masks for the tale.

PROCEDURE
1.INTRODUCTION
-Good morning, children! Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву мандрівку до країни англійської мови, яку ми з вами почали вивчати у цьому році.

І напередодні новорічних свят ця подорож буде для нас дійсно чарівною. Давайте привітаємо один одного піснею "Hello Song":
All together(singing):
Hello, hello, hello,

Hello, friends, hello,

Hello, hi, hello, hi,

Hello, hooray, hi !
2. Station 'A MAGIC WALK'
-А зараз ми вирушимо на прогулянку. Щоб дізнатись, яка там погода, давайте підійдемо до вікна та подмухаємо на нього [h] [h] [h]. Так, протерли скло ш бачимо, що погода чудова. Радіємо з того [o:] [o:] [o:]. Виходимо здому на прогулянку, а наша собачка гарчить [r] [r] [r], теж хоче з нами на прогулянку. Беремо її з собою й йдемо до лісу. А в лісі вітер колихає гілки дерев [sh] [sh] [sh]. А ось жук пролетів [zh] [zh] [zh]. Ой, ще й комарі дзинчать [z] [z] [z]. Обержно!Маленька змійка під ногами [s] [s] [s]. А десь на дереві дятел вистукує [d] [t] [d] [t] [d] [t]. Маленька жабка скрекоче[w] [w] [w]. Раптом у блакитному небі з'являється літак [th] [th] [th]. Виходимо з лісу , а в обличчя нам вітер [u:] [u:] [u:]. Та він нам не заважає, бо ми поспішаємо до чарівного лікаря.
3.Station "AT THE MAGIC DOCTOR'S"
-Knock!Knock!

-Come in!

-Close your left eye! What the letter is it?

-This is the letter...

-That's right ( that's wrong )

( checking up the pupils )
All together (singing )"The Letter Sounds Song":
Aa is for ‘apple’ [эe] [эе] ‘apple

Bb is for ‘ball’ [b] [b] ‘ball’

Cc is for ‘cat’ [k] [k] ‘cat’

Dd is for ‘dog’ [d] [d] ‘dog

Ee is for ‘elephant’ [e] [e] ‘elephant’

Ff is for ‘fish’ [f] [f] ‘fish’

Gg is for ‘gorilla’ [g] [g] ‘gorilla’

Hh is for ‘hat’ [h] [h] ‘hat’

Ii is for ‘igloo’ [i] [i] ‘igloo’

Jj is for ‘juice’ [dж] [dж] ‘juice’

Kk is for ‘kangaroo’ [k] [k] ‘kangaroo’

Ll is for ‘lion’ [l] [l] ‘lion’

Mm is for ‘monkey’ [m] [m] ‘monkey’

Nn is for ‘nose’ [n] [n] ‘nose’

Oo is for ‘octopus’ [o] [o] ‘octopus’

Pp is for ‘pig’ [p] [p] ‘pig’

Qq is for ‘question’ [kw] [kw] ‘question’

Rr is for ‘ring’ [r] [r] ‘ring’

Ss is for ‘sun’ [s] [s] ‘sun’

Tt is for ‘train’ [t] [t] ‘train’

Uu is for ‘umbrella’ [a] [a] ‘umbrella’

Vv is for ‘van’ [v] [v] ‘van’

Ww is for ‘watch’ [w] [w] ‘watch’

Xx is for ‘box’ [ks] [ks] ‘box’

Yy is for ‘yellow’ [j] [j] ‘yellow’

Zz is for ‘zoo’ [z] [z] ‘zoo’

-Молодці, що добре знаєте букви й звуки. Вже можна йти до школи.
4.Station "AT THE MAGIC SCHOOL"
All together are singing the song "We Are At School Today":
Stand up, sit down, keep moving,( 3 times)

We are at school today.
Open your books, close your books, keep moving,( 3 times )

We are at school today.

-Good morning, children! Glad to see you!

-Good morning, teacher!

-Let's speak English in pairs, please.
Pupils are speaking:
-What is your name?

-My name is...And what is your name?

-My name is...Nice to meet you.

-Nice to meet you too.
-How old are you?

-I am seven. And you?.

-I am seven too.
- Where do you live?

-I live in...

-And what country are you from?

-I am from Ukraine.
-Is your family big or small?

-My family is big. I have got a mother, a father, a sister and a brother. I love my family.

-Have you got a grandfather and a grandmother ?

-I have got a grandmother. I love my granny.

-How are you ?

-I am fine, thank you. And how are you?

-I am fine too.
-Well done, children. And now let's move a little.
Pupils are doing exercises and singing a song "Robot Sam":
Tee, lee, lee,

Here I am,

Tee, lee, lee,

Robot Sam.

Up and down,

Round and round,

Come with me to toy, toy land! ( twice )
5.Station "A MAGIC SACK"
-Робот Сем на нашій фізкультхвилинці запросив нас до іграшкової країни. А там нас вже чекає чарівна торба з іграшками.

Учні дістають з торбинки іграшки та називають їх:

-This is a car. It is small. It is red.

-This is a bear. It is brown.

-This is a sweet. I like sweets.

-This is a doll. It is nice.

-This is a cat. It is grey. I like it.( etc. )
6.Station "MAGIC GAMES"
-Let's play with our toys! Look at the toys! And now turn away!

Учитель прибирає одну з іграшок.

-Look again, please! What is missing?

Учні вгадують. І так декілька разів.

And now let's sing a song about toys!

Pupils are singing а song "We Are Playing":
One and two and three and four,

I am sitting on the floor,

I am playing with a ball

And a pretty little doll.

One and two and three and four,

I am sitting on the floor,

I am playing with a frog

And a pretty little dog.
One and two and three and four,

I am sitting on the floor,

I am playing with a star

And a pretty little car.
7.Station " A BIRTHDAY PARTY"

-Today is Helen's birthday. Let's give her a present.

Учні складають букет з квітів різних кольорів і називають їх:

-This is a red flower.

-This is a blue flower ( etc. )

And now we'll sing a song "Happy Birthday":

Happy birthday to you ( twice )

Happy birthday, dear Helen,

Happy birthday to you !
8.Station "MAGIC TALE"
-You are welcome to the magic tale "A House":
A Frog: -What a nice house! Who lives in the house?
A Cat: -I live in the house. I am a Cat. And who are you?
A Frog: -I am a Frog.
А Cat: -What do you like to do?
A Frog: -I like to read.

A Cat: -Read, please.( Показує картки зі словами для читання ) -Come in, please.
.
A Dog: -What a nice house! Who lives in the house?
A Cat: -I am a Cat.
A Frog: -I am a Frog. And who are you?
A Dog: -I am a Dog.
A Frog: -What do you like to do?
A Dog: -I like to count.
A Frog: -Then count, please. ( Показує картки з цифрами ) –Come in, please.
A Fox: -What a nice house! Who lives in the house?
A Cat: -I am a Cat.
A Frog: -I am a Frog.

A Dog; -I am a Dog. And who are you?
A Fox: -I am a Fox.
A Dog: -What do you like to do?
A Fox: -I like to play. Who is the winner? ( Дає команди учням. Невеличка фізкультхвилинка. Хто невірно виконує, сідає на місце.) Наприклад:

-Stand up!

-Hands to the sides!

-Hands to the shoulders!

-Bend forward!

-Take your book!

-Put your book in your bag! ( etc. )

-Maxim is the winner! Or –All are the winners!
A Dog: -Come in, please.
A Doll: -What a nice house! Who lives in the house?
A Cat: -I am a Cat.
A Frog: -I am a Frog.
A Dog: -I am a Dog.
A Fox: -I am a Fox. And who are you?
A Doll: -I am a Doll. I like to sing. Let’s sing an English song!
All together singing: -What is your name?

What is your name?

Now, tell me, please,

What is your name?
A Doll: -My name is Janet, ( 3 times )

That’s my name.
All together singing: -How old are you?

How old are you?

Now, tell me, please,

How old are you?
A Doll: -I am seven, ( 3 times )

That’s my age.
All together singing: -Where do you live?

Where do you live?

Now, tell me, please,

Where do you live?
A Doll: -I live in London ( 3 times )

-That’s where I live.
A Fox: -Come in, please.


All together: -We are happy!
9.Station “AT THE NEW YEAR PARTY”
-We have a Christmas Tree in the classroom. Let’s decorate it and have a holiday!

Учні прикрашають ялинку іграшками та називають їх. Потім декламують віршики біля ялинки та співають пісню “We Wish You a Merry Christmas”:
We wish you a merry Christmas ( twice )

And a happy New Year!
Let’s all do a little clapping ( twice )

And say Christmas cheers!
Let’s all do a little dancing ( twice )

And say Christmas cheers!
We wish you a merry Christmas ( twice )

And a happy New Year!
-I see, you are happy today.Наша подорож закінчується. Отже, давайте заспіваємо нашу прощальну пісню “Good-bye Song":
All together ( singing):
-Good-bye, good-bye, good-bye,

Good-bye, friends, good-bye,

Good-bye, bye, good-bye, bye,

Good-bye, good-bye, bye!

Схожі:

Урок з використанням ІКТ у 10 класі: «Ми лідери»
Автор: учитель англійської мови вищої категорії, старший учитель Савченко Н. М. НВК№16, м. Мелітополь
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
Урок по темі «Тварини. Охорона тварин»
Вч.: Сьогодні у нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок природознавства з уроком англійської мови. А щоб урок минув приємно,...
Уроку
Календарно тематичне планування уроків англійської мови на 2012-2013 навчальний рік в 11 класі
Загальні відомості та вимоги безпеки перед початком роботи в кабінеті англійської мови
Навчальний кабінет англійської мови призначений для проведення занять з учнями школи і має статус шкільного кабінету
Пізнавально розважальна програма з англійської мови Вчитель англійської...
Обладнання – таблиці та картинки по темі, роздатковий матеріал ( ігри та завдання), костюми, призи, прикраси для святкового оформлення...
Об’єднане Королівство Великобританії та Північної
Поурочні плани – конспекти для уроків «Країнознавства» з англійської мови. Запропоновані уроки можуть бути використовуваними на факультативних...
Урок-подорож з української мови та математики
Підготували вчителі української мови та літератури Т. А. Панченко та математики І. В. Каламбет Сєвєродонецької загальноосвітньої...
ТИЖДЕНЬ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Гра лото “Найкращий знавець англійської мови”. (1-4 класи) І поверх (10: 35) (5-11 класи) ІІ поверх (11: 45) ( ШереметаТ. А., Балик...
Уроку
Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка