Автор: Л. А. Чередник


Скачати 42.22 Kb.
Назва Автор: Л. А. Чередник
Дата 08.02.2014
Розмір 42.22 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Автор: Л.А. Чередник

7 кл.

Тема: Роберт Льюїс Стівенсон. «Вересковий мед». Уславлення подвигу в непримиренній боротьбі з іноземними загарбниками. Фольклорні елементи у творі

Мета: поглибити знання учнів про творчість англійського письменника Р.Л.Стівенсона; розкрити історичне тло балади «Вересковий мед»; розвивати навички виразного читання, аналізу поетичного тексту, творчі здібності учнів; сприяти вихованню активної життєвої позиції школярів.

Обладнання: портрет Р.Л.Стівенсона; виставка книг письменника; тексти балади «Вересковий мед»; ілюстрації до твору.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Належить ця земля лиш нам та нашим предкам, і в нас її ніхто не забере.

Грецьке прислів’я

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Запитання на повторення: - Згадайте, що таке балада як жанр.

- Які бувають види балад за змістом?

- Яка найважливіша особливість балад?

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

1. Слово вчителя. Досить довгий час Р.Л. Стівенсона (1850 – 1894) вважали автором однієї книги. Якої саме? Звичайно, «Острів скарбів».

Все життя письменника оточували різні плітки й вигадки, що поширювалися його недоброзичливцями. Сам письменник міг сказати про себе словами шекспірівського Отелло: «Скажіть про мене так, яким я є насправді. Нічого не пом’якшуючи і не приписуючи із злоби». Яким же був Стівенсон насправді?

2. Ознайомлення зі словесним портретом Р.Л. Стівенсона. Письменник Р. Олдінгтон, автор книги «Стівенсон. Портрет бунтаря», так писав про нього: «Більшості чоловіків не подобалася зовнішність Р.Л. Стівенсона і його манера одягатися. Він був дуже худим . довгов’язим юнаком із заплутаним волоссям і соромився з будь – якого приводу. Але жінки знаходили в ньому стрункого й витонченого чоловіка з «колоритною і характерною зовнішністю». Можливо, в юнацькі роки Стівенсон був не дуже гарним, та в останні роки у нього було надзвичайно привабливе обличчя, яке вважали «чарівним». Як не дивно, з роками його зовнішність ставала дедалі кращою, почасти від того, що його вже не засмучувала Шотландія, рідний дім і недільні відправи обивателів».

3. Повідомлення учня про Р.Л. Стівенсона.

4. Слово вчителя. У вірші «Бродяга» є рядки, в яких відображена заповітна мрія Р.Л. Стівенсона: Вот как жить хотел бы я,

Нужно мне немного:

Свод небес, да шум ручья,

Да еще дорога…

Смерть когда – нибудь придет,

А пока живется, -

Пусть кругом земля цветет,

Пусть дорога вьется.

5. Демонстрація книг письменника. – Які з творів, що стоять перед вами, ви читали?

- Чи сподобалися вони вам?

6. Коментар вчителя. Р.Л. Стівенсон завжди цікавився фольклором, збирав легенди. Особливо його приваблював жанр балад. Письменник вивчав традиційну побудову шотландських балад, їх стилістичні особливості. Своїм вчителем Стівенсон вважав Р.Бернса. Хоча під час перебування у Франції письменник вивчав творчість Ф.Війона, навіть переклав кілька його балад англійською мовою.

Балади Р.Л. Стівенсона створені на основі старовинних легенд, оброблених в дусі часу письменника. Це давало авторові змогу проголосити ідеї, актуальні для сучасників.

В основі балади «Вересковий мед» лежить шотландська народна легенда про таємницю вересового напою. Автор поєднав її з історичними фактами: боротьбою шотландського народу за свою незалежність.

У баладі Стівенсона згадуються пікти. Це народ, який у перші століття жив на території Шотландії. Відомо, що вони чинили опір завойовниками. За легендами, пікти були маленькі на зріст, але дуже працьовиті і волелюбні.

7. Виразне читання балади «Вересковий мед».

8. Словникова робота. Верес – вічнозелений кущик з дуже дрібним і численним листям і лілово – рожевими або червоними квітами.

Трунок – напій.

Броварі – пивовари.

Пучина, нурт, нурта – вир.

9. Бесіда за змістом прочитаного. – Назвіть героїв балади.

- Кого з героїв слід вважати головними?

- Схарактеризуйте образи, посилаючись на текст.

- Як ви думаєте, чому автор не називає імен героїв?

- Який прийом використовує автор, зображуючи героїв?Наведіть приклади.

- Визначте сюжет балади. Який він?

- Як на вашу думку, чи правильним було рішення батька?

10. Проблемні запитання: - Як ви гадаєте, чи правильно вчинив батько зі своїм сином?

- Чи був у нього інший вихід?

11. Продовження бесіди з учнями: - Де відбувається дія?

- Яка роль пейзажу?

- Яка кольорова палітра твору? Чого досягає автор таким використанням кольорів?

- Як ви думаєте, чому у творі так багато червоного кольору?

- Визначте ідею твору.

- Який фінал балади? Чому?

- Яка балада за змістом? Яка позиція автора?

- Визначте композицію твору. Яка роль діалогів?

12. Творча робота. Знайдіть у баладі образи – символи, поясніть їхнє значення.

Висновок: Р.Л. Стівенсон підкреслює, що пікти варили напій разом і разом його пили. Тобто вересовий напій є не просто уособленням національної традиції, а й символом духовної єдності піктів.

13. Дослідницька робота. Визначити фольклорні елементи у творі.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. 1. Підсумкова бесіда: - Яке враження від балади?

- Що ви думаєте про поведінку піктів?

- Що, на вашу думку, засуджує автор?

2. Робота з епіграфом. – Як ви розумієте зміст епіграфу?

- Як його зміст перегукується зі змістом балади?

3. Виразне читання балади в особах.

V. Домашнє завдання. Підготувати ідейно – тематичний аналіз балади «Вересковий мед», знайти відомості про життя та творчість польського поета А. Міцкевича.

Схожі:

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУРСУ
Ч – 46 Чередник Г. Ю. Конспект лекцій з курсу «Соціальна психологія» [Текст] / Г. Ю. Чередник, О. О. Лоза. – Д.: РВВ ДНУ, 2009. –...
Принципи процесу виховання – їх характеристика ”. Анотація
Автор висвітлює концепцію національного виховання і її принципи. Наведені приклади практичної реалізації принципів виховання в освітньому...
З досвіду впровадження обласного освітньо-профілактичного проекту «Правовий десант»
США. До участі у конференції були запрошені Тетяна Войцях, автор та координатор проекту "Правовий десант", та Олена Потапенко, соціальний...
Действие романа украинского советского писателя (1901—1947) происходит...
...
Хто автор твору «Пустуни на пароплаві»?

АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29

АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29

Артур Конан Дойль автор популярних творів про знаменитого детектива...
Тема: Артур Конан Дойль – автор популярних творів про знаменитого детектива Шерлока Холмса. Оповідання „Пістрява стрічка”
Лекція з курсу «Комп’ ютерна графіка»
Автор: доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Бойчук В. М
Лекція з курсу «Комп’ ютерна графіка»
Автор: доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Бойчук В. М
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка