Заняття


Скачати 197.06 Kb.
Назва Заняття
Дата 05.11.2013
Розмір 197.06 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Модуль тренінгових занять «Культура поведінки - рецепт успішності»

Мета: Надати учням знання про моральні людські якості, культуру поведінки , етикет та сформувати уміння і навички колективного спілкування, співпраці під час спільного виконання вправ . Виховання моральних загальнолюдських якостей підлітків та соціальної відповідальності.

Тривалість: 5 годин



Тема заняття

Види роботи

Орієнтовна тривалість, хв..

1

«Правила культури поведінки»

1.Привітання. Вправа «Комплімент»

2. Правила

3.Очікування

4. Діагностика

5. Вправа «Що таке культура поведінки?»

6. Вправа «Модель поведінки»

7.Рефлексія.

5

5

5

10

15

15

5

2

«Визнач свою позицію»

  1. Привітання. Вправа «Оплески»

  2. Вправа «Шкала життєвої позиції»

  3. Вправа « Інтерв’ю» визначення цілей та орієнтирів для майбутнього життя

  4. Мозковий штурм «Норми поведінки сучасного учня»

  5. Колаж « Світ в якому я буду жити», робота в групах

  6. Рефлексія «Моя позиція»




5

5

10

15

20

5

3

«Людяність – талант любові і добра»

1. Привітання. Вправа «Заморочки з бочки»

2.Мозковий штурм «Любов і добро»

3. Вправа «Енциклопедія людяності»

4. Гра «Чарівна крамниця»

5. Криголам «Плутанина»

6. Рефлексія. Вправа «Струм»

5

10

10

20

5

10

5

4

«Он-лайн етикет»

1. Привітання. Вправа «SMSка»

2. Правила Internet-спілкування

3. Вправа «Мій профіль»

4. Вправа-форум «Як ми спілкуємось в Internet-мережі»

5. Колаж «Моя група»

6. Рефлексія. Вправа «Вернісаж смайликів»

5

5

10

10

10

15

5

5

«Рецепт успішності»

1. Привітання. Вправа «Ланцюг»

2. Очікування. «Споживацький кошик»

3. Інформаційне повідомлення «Як досягти бажаного»

4. Вправа «Рецепт успішності»

5. Вправа «Я – успішний»

6. Рефлексія.

5

5

15

15

10

10

Заняття 1

Тема: Правила культури поведінки

Мета: Ознайомити учнів з поняттям «Культура поведінки», з правилами якісного спілкування та співпраці, стимулювати уяву учасників у пошуках власного розуміння культури поведінки трьома способами: на основі виробленого (наукового визначення), за допомогою експресивної форми,з використанням асоціативного ряду.

Тривалість : 1 год.

Хід заняття:

  1. Привітання. Вправа «Комплімент»

Вчитель вітає учасників заняття, пропонує привітатися кожному. Вчитель пропонує учасникам придумувати компліменти одне для одного. Він кидає м'яч одному з учасників і говорить йому комплімент. Наприклад: «Дмитрику, ти дуже справедлива людина» чи «Катю, у тебе чудова зачіска». Інший учасник кидає м'яча тому, кому хоче висловити комплімент і так далі. Важливо простежити, щоб комплімент був сказаний кожному учасникові.

  1. Правила

Методом мозкового штурму складаються правила роботи в групі. Результати відтворюються на плакаті.(дод.2)

  1. Очікування «Берег сподівань»

На стікерах, у вигляді човників, учні записують свої сподівання і очікування від заняття. По черзі коментують їх та наклеюють їх на плакат.

  1. Діагностика

Вчитель проводить анкетування учнів.(дод.3)

Під час проведення анкетування вчитель аналізує сприйняття учнями питань та спостерігає за активністю учнів та їх зацікавленістю питаннями анкети.

  1. Вправа «Що таке культура поведінки?»

Цілі: дати можливість учасникам сформулювати наукове поняття

культури поведінки ; показати багатоаспектність поняття «культура».

Обладнання: визначення культура поведінки, написані на ватмані (дод. 4).

Вчитель поділяє учасників на групи з 3 - 4 осіб. Кожна група має виробити в результаті «мозкового штурму» своє визначення культури поведінки. Визначення повинне бути коротким і ємним. Після обговорення представник від кожної групи знайомить із визначенням усіх учасників. Після закінчення обговорення у групах кожне визначення виписується на дошці чи на ватмані. Після того, як групи представлять свої формулювання, вчитель повертає заздалегідь заготовлені визначення «обличчям» до аудиторії. Учасники мають можливість ознайомитися з існуючими визначеннями і висловити своє ставлення до них.

Питання для обговорення.

Що відрізняє кожне визначення?

· Чи є щось, що поєднує якісь із запропонованих визначень?

· Яке визначення найбільш вдале?

· Чи можна дати одне визначення поняттю «культура поведінки»?

  1. Вправа «Модель поведінки»

Учасники об’єднуються в групи по 5 учнів і на аркуші паперу створюють малюнок «Модель поведінки». По закінченню роботи презентують свої малюнки та обговорюють їх.

  1. Рефлексія.

Обговорення: деякі з вас уперше ознайомилися з поняттям «культураповедінки». Яке звизначень культури поведінки викликало у вас найбільший відгук? Чи є для вас тема культури поведінки актуальною, і якщо так, то чому?

Заняття 2

Тема: Визнач свою позицію

Мета: Розвивати навички самопізнання, самоаналізу, сприяти усвідомленню особистої позиції, розкриттю позитивних якостей, досягнень, виховувати культуру спілкування.

Тривалість : 1 год.

Хід заняття

  1. Привітання. Вправа «Оплески»

Учасники сидять у колі. Вітаються по черзі. Ведучий просить встати тих, хто має певне уміння чи якість (наприклад: «Устаньте всі ті, хто вміє вишивати, кататися на гірських лижах, любить дивитися серіали, мріє навчитися грати у великий теніс», тощо). Інші учасники групи аплодують тим, хто встав.

  1. Вправа «Шкала життєвої позиції»

Учням вчитель пропонує розмістити стікер зі своїм ім’ям на шкалі від 1 до 10 , визначаючи рівень своєї значимості в житті.(дод. 5) За бажанням учні пояснюють свій вибір, аналізують свої позитивні особисті якості, досягнення.

  1. Вправа « Інтерв’ю»

Робота в парах. Учні беруть один у одного інтерв’ю, з’ясовують пріоритети та цінності опитуваного. По закінченню розповідають репортажі про своїх однокласників. Слід звернути увагу на чіткість повідомлень та їх змістовність. Вчитель пропонує обговорити чи складно було розповідати про інших, чи просто було визначати свою особисту позицію.

  1. Мозковий штурм «Норми поведінки сучасного учня»

Вчитель пропонує учням міні-лекцію, що таке норми поведінки (дод.6). Наступним етапом є робота в групах по 6-7 учасників. Члени груп обирають лідера і секретаря і обговорюють почуту лекцію, виробляють свої вимоги до сучасного учня, враховуючи норми поведінки. По завершенню кожна група презентує своє бачення проблеми.

  1. Колаж « Світ в якому я буду жити», робота в групах

Учні в групах обмінюються лідерами і секретарями, у новому складі групи отримують завдання на ватмані створити колаж, який яскраво проілюстрував світ навколо нас. Який він має бути? Його жителі, природа, інфраструктура, обов’язки та права, відповідальність. Учні виконують малюнки, складають вірші, роблять аплікації – все це вирішує групова громада. По закінченні роботи кожна група презентує свій колаж. Учні обговорюють продуктивність та ефективність світів, які вони пропонують.

  1. Рефлексія «Моя позиція»

Учні сідають в коло і по черзі обмінюються висновками, які вони отримали під час роботи на занятті.

Заняття 3

Тема: Людяність – талант любові і добра

Мета: Довести до учнів важливість та актуальність таких людських якостей як добро і любов, визначити головні людські чесноти, їх роль у формуванні особистості, формувати вміння працювати в групах, виховувати самокритичність та відповідальність за свої вчинки.

Тривалість: 1 година

Хід заняття

  1. Привітання. Вправа «Заморочки з бочки»

Учасники сидять у колі. Ведучий пропонує учасникам взяти з мішечка річ та завершити наступні речення

«Якби я був…, то був би... (порівнюють річ, яку витягнуть з мішечка...)».

Усі відповідають по колу.

  1. Мозковий штурм «Любов і добро»

Учні об’єднуються у дві великі команди. Вчитель дає завдання створити асоціативний кущ до слів «Любов» та «Добро». Учасники кожної команди записує своє враження та передає аркуш паперу іншому, останній зачитує. Учні обговорюють та доповнюють повідомлення. (дод.7)

  1. Вправа «Енциклопедія людяності»

Учні створюють 4 команди за своїми особистими уподобаннями, визначають лідерів команд та створюють ілюстративні енциклопедії на аркуші А2 з термінологічними поясненнями та ілюстраціями. Вчитель демонструє зразок та пояснює правила оформлення роботи.(дод.8)

4. Вправа «Чарівна крамниця»

Вчитель дає учасникам можливість з'ясувати, яких якостей їм бракує для

того, щоб вважати себе людянними. Він просить учасників групи уявити, що є крамниця незвичайних «речей»: терпіння, поблажливості, прийняття інших, почуття гумору, чуйності, довіри, альтруїзму, терпимості до розбіжностей, уміння володіти собою, доброзичливості, схильності не засуджувати інших, гуманізму, уміння слухати, допитливості, здатності до співпереживання. Ці людські якості записуються на дошці. Вчитель виступає в ролі продавця, що обмінює одні якості на інші. Викликається один із учасників. Він може придбати одну чи трохи «речей», яких у нього немає. (Це ті якості, що, на думку групи, важливі для людини.) Наприклад, покупець просить у продавця «терпіння». Продавець з'ясовує, скільки йому потрібно «терпіння», навіщо воно йому, у яких випадках він хоче бути «терплячим». Як плату продавець просить у покупця щось замість, наприклад, той може розплатитися «почуттям гумору», якого в нього з надлишком.

5. Криголам «Плутанина»

Учасники за командою керівника переплутуються руками один з одним , а потім намагаються розплутатися.

6 . Рефлексія заняття. Вправа «Струм»

Учасники стають в коло, беруться за руки та обмінюються враженнями, натискаючи один одному на долоню.

· Які якості притаманні людяній особистості?

· Які умови, на ваш погляд, необхідні для формування людяної людини?

Заняття 4

Тема: Он-лайн етикет

Мета: Ознайомити учнів з правилами спілкування в Intrnet-мережі, формувати у дітей компетенції грамотного та безпечного використання Internet-ресурсів, розвивати навички ефективного спілкування, виховувати етичну поведінку .

Тривалість : 1 год.

Хід заняття

  1. Привітання. Вправа «SMSка»

Всі учасники тренінгу починають рухатись по кімнаті і вітати один одного без слів: кивком голови, обіймами, рукостисканням тощо. При цьому кожен учасник має право використати кожен спосіб привітання лише один раз.

  1. Правила Internet-спілкування

Учням пропонується записати на стікерах правила, якими вони користуються під час спілкування в Internet-мережі та розмістити їх на плакаті «Он-лайн спілкування» (дод.9). По закінченню учасники заняття обговорюють прийоми і методи спілкування.

  1. Вправа «Мій профіль»

Кожному учню пропонується створити на аркуші паперу презентаційну сторінку в соціальній мережі. Діти малюють свій аватар, додають інформацію про свої вподобання, інтереси тощо. Кожен учасник презентує свій профіль та розміщує на дошці. Учні обговорюють вправу, обмінюються враженням та складнощами, які виникли під час роботи.

  1. Вправа-форум «Як ми спілкуємось в Internet-мережі»

Вчитель дає інформаційне повідомлення про правила поведінки в Internet-мережі (дод10). Учасники обговорюють ці правила і додають свої коментарі до почутого повідомлення.

  1. Колаж «Моя група»

Учасники об’єднуються в групи по 6-7 чоловік. Кожна група на ватмані створює колаж « Моя група», в роботі використовують різні техніки та прийоми. Діти під час спілкування знаходять вибирають Адміністратора та Модератора групи, фіксують на ватмані свої інтереси, створюють стіну побажань. Кожна група презентує свою роботу, учасники обговорюють рівень вихованості кожної групи.

  1. Рефлексія. Вправа «Вернісаж смайликів»

Вчитель пропонує учням намалювати на аркушах паперу «смайлик» із зображенням емоційного стану кожного учасника, смайлики розташовують на плакаті кожної групи та обговорюють враження від заняття.
Заняття 5

Тема: Рецепт успішності

Мета: Формування навичок успішного життя, спільне обговорення результатів тренінгу, одержання зворотнього зв’язку від групи, підбиття підсумків

Тривалість: 1 год.

Хід заняття

  1. Привітання. Вправа «Ланцюг»

Всі учасники тренінгу стають в коло і тримають один одного за руки. Всі вітаються і промовляють слова, доповнюючи початок: «Наш ланцюг міцний, тому що….». При цьому кожен учасник не має права повторювати слова іншого.

  1. Очікування «Кошик споживача»

Учням пропонується уявити себе споживачем тренінгових занять і на стікері записати, що він бажає отримати від участі в тренінгу. По закінченню учасники заняття обговорюють свої очікування.

  1. Інформаційне повідомлення «Як досягти бажаного»

Вчитель дає інформаційне повідомлення про успіх та шляхи його досягнення. Учні залучаються до обговорення, вислови учнів записуються на дошці.(дод.11).

  1. Вправа «Рецепт успішності»

Учасники об’єднуються в4 групи . Кожна група обговорює та створює свій рецепт успішності на аркуші паперу А; кожній групі дається індивідуальне завдання: І група – рецепт успішності прозою, ІІ група – у віршах, ІІІ група – малюнок і ІV група – в гумористичній формі. По закінченню роботи кожна група презентує свій рецепт.

  1. Вправа «Я – успішний»

Учасники заняття по черзі сідають на стілець в центрі кола і промовляють слова: «Я успішний тому що…» , всі інші учні аплодують і вітають словами : «Ти успішний!»

  1. Рефлексія.

Учні , сидячи в колі обмінюються думками стосовно проведених занять за модулем «Культура поведінки - рецепт успішності». Розповідають про що вони дізналися, що нового відкрили, що взяли для себе.
Додаток 2

Базові правила групової роботи

Участь у груповій роботі впливає на формування особистості підлітка. У

зв'язку з цим уже на першому занятті необхідно прийняти етичні правила

групової роботи, що сприяли б створенню комфортної, безпечної обстановки у

групі, і дотримувати їх упродовж усього тренінгу. Нижче наводяться базові

правила, однак група може доповнити цей перелік своїми правилами

(наприклад: не спізнюватися, говорити по черзі тощо).

· Конфіденційність. Усе, про що говориться у групі щодо конкретних

учасників, не повинне стати надбанням третіх облич (варто пояснити підліткам,

що в особливих випадках ведучий може виносити інформацію за межі групи

для збереження благополуччя самої дитини чи інших членів групи).

· Принцип добровільної участі у групі. Члени групи можуть не брати

участі у тих чи інших вправах. Учасник має право вийти з групи, заздалегідь

оголосивши про своє рішення ведучому і всім учасникам.

· Доброзичлива, відкрита атмосфера. Неприпустимі агресивні дії і

висловлювання учасників стосовно одне одного. Члени групи можуть говорити

про свої почуття, але не повинні давати оцінки (насамперед негативні)

поведінці і висловлюванням інших.

Додаток 3
Анкета на визначення рівень сформованості

морально-духовних якостей

1. Що означає термін «культура»?

2. Як ви відноситесь до культурних заходів у житті школи і міста?

3. Які моральні принципи ви знаєте?

4. Як ти ставишся до виконання своїх доручень?

5. У твого друга загубилися гроші, ти допоможеш йому?

6. Літня людина зайшла до громадського транспорту, вільних місць немає, ти сидиш, як ти вчиниш?

7. Заходячи до школи ти обов’язково…

8. Чи розвинуті в учнів нашої школи моральні якості? Які саме?

9. Мені подобається більшість з тих людей, які мене оточують! Чому саме?

10. Мої батьки для мене?

11. Я вважаю, що людям приємно зі мною спілкуватися тому, що?

12. Які, на твою думку, риси (позитивні, негативні) наявні у тебе? Перерахуй!

13. Які риси мають бути притаманні вихованій людині?

14. На яких принципах ти будуєш свої відносини з друзями, однокласниками, дорослими?

15. Що, на вашу думку, можна зробити для того, щоб процес спілкування і взаємодії між людьми приносив лише позитив?

16. Чи часто ви говорите приємне людям для того, щоб підвищити їм настрій?

17. Чи полюбляєте ви злі жарти?

18. Ви злопам’ятні?

19. Чи можете ви терпляче вислухати навіть те, що вас зовсім вас не цікавить?

20. Чи станете ви насміхатися з будь-кого, щоб розвеселити оточуючих?

Додаток 4

Визначення культури поведінки

Красивими великими літерами напишіть ці визначення на ватмані в такий

спосіб: на одному боці слова «Культура поведінки — це...», а на іншому —

визначення. Перед початком заняття прикріпіть ватман на дошку чи на стіни

так, щоб на лицьовому боці було написано «Культура поведінки — це...». Після

виступів представників підгруп поверніть їх іншим боком.




Культура поведінки - це:

1. Норми поведінки

2. Етикет

3. Культура мовлення

4. Повага

5. Співчуття

6. Почуття міри

7. Доброзичливість

8. Охайність

9. Гарні вчинки

10. Ввічливість

Додаток 5
Шкала життєвої позиції






1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Додаток 6
Норми поведінки у товаристві

Оскільки людина є істотою суспільною, то і її повноцінне життя поза життям громади просто неможливе. Людина повинна зважати на норми та форму поведінки, які заведені у суспільстві загалом та в конкретних ситуаціях чи в тому чи іншому товаристві. Часто те, що неприйнятно в одному товаристві можна дозволити собі в іншій ситуації. Але все-таки кожна людина повинна сформувати для себе основоположні принципи поводження, які визначатимуть її життєву норму та лінію поведінки і таким чином формуватимуть її відносини з іншими людьми, а звідси і її життєвий успіх.

Норми поведінки людини у товаристві та в поводженні з іншими людьми формувалися протягом століть. Та ці норми не завжди були однакові. Змінювався суспільний лад, соціальний та становий поділ населення, різними були звичаї в товаристві аристократії, міщан, духовенства, робітників, селян, інтелігенції, військових. При цьому відрізнялася поведінка молоді та дорослих, неоднаковими були національні та соціальні традиції, на які ці норми поведінки спиралися. Для представників вищого стану, аристократії були встановлені тверді правила поведінки, незнання або порушення яких вважалося браком виховання.

Також часто норми поведінки відповідного стану суспільства у різні часи оцінювалися по-різному: у часі їх становлення вони були відповідними, а в інший період розвитку суспільства вони вже вважалися невідповідними, свідчили про невисоку культуру людини.

Додаток 7


ЛЮБОВ

ДОБРО















Додаток 8



Л Ю Д Я Н І С Т Ь
Володіти собою настільки, щоб шанувати інших, як самого себе, і поступати з ними так, як ми бажаємо, щоб з нами поступали, - ось що можна назвати людинолюбством.

Конфуцій

Добрі почуття, емоційна культура - це осереддя людяності.

Василь Олександрович Сухомлинский

Людяність - це осмислене почуття;тільки виховання його розвиває і зміцнює.

Клод Адріан Гельвеций




Додаток 9















Додаток 10

Правила поведінки в Internet-мережі

Етикет - це правила хорошого тону в тій або іншій соціальній групі. На сьогодні в Інтернет також сформувалися певні правила спілкування. Зрозуміло, що викладачі й студенти повинні їх дотримуватись. Ці правила можна знайти в телеконференціях, на багатьох сайтах. Вони мають різноманітний вигляд.

Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною

Не робіть іншим те, чого не хочете отримати від них самі. Поставте себе на місце людини, з якою розмовляєте. Відстоюйте свою точку зору, але не ображайте тих, хто навколо вас.

У кіберпросторі кажуть: "Пам'ятайте, що Ви розмовляєте з людиною". Коли ви використовуєте телекомунікації, то маєте справу з екраном комп'ютера. Ви не можете жестикулювати, змінювати тон, і Ваша особа не має жодного значення.

Слова, тільки слова - це все, що бачить Ваш співрозмовник.

Коли ви ведете розмову електронною поштою або в конференції, можна дуже легко помилитися в тлумаченні слів Вашого співрозмовника. І, на жаль, забути про те, що Ваш адресат теж людина зі своїми почуттями і звичками.

Однак не забувайте про головний принцип мережевого етикету: повсюдно в мережі знаходяться реальні люди.

І ще одна причина, через яку слід бути чемним у мережі. Коли Ви зв'язуєтеся в кіберпросторі, пам'ятайте, що Ваші слова фіксуються. Можливо вони збережуться там, куди Ви вже не зможете дістатися. Інакше кажучи, є шанс, що вони ще повернуться і зашкодять Вам, а у Вас не буде жодної можливості вплинути на цей процес.

Дотримуйтесь тих самих стандартів поведінки, що й у реальному житті

У реальному житті більшість з нас свідомо підкоряється законам, інколи через обмеження, інколи через побоювання бути викритими. У віртуальному просторі такі шанси порівняно невеликі. Люди інколи забувають про те, що "за екраном" знаходиться жива людина, і вважають, що в мережі правила поведінки не такі самі, як у звичайному житті. Цю оману можна виправдати, але все одно - це омана. Стандарти поведінки можуть дещо відрізнятися в різних точках віртуального простору, однак, в цілому вони не більш поблажливі, ніж у реальному житті.

Дотримуйтеся етики спілкування! Не вірте тому, хто каже: "Вся етика тут полягає в тому, що Ви самі для себе встановите". Якщо ви зустрічаєтесь з проблемою етичного характеру в кіберпросторі - уявіть, що Ви в реальному житті. Тоді Ви швидко знайдете розв'язання.

Пам'ятайте, що Ви знаходитесь у кіберпросторі

Те, що без вагань приймається в одному місці, можуть вважати за грубощі в іншому. Наприклад, якщо в конференціях обговорюються телевізійні програми, різні чутки й плітки - цілком нормальне явище. Але, якщо ви вирішили втрутитися з ними в журналістську дискусію, популярності це Вам не додасть.

Опинившись у новій ділянці віртуального простору, спочатку озирніться. Витратьте час на вивчення обстановки, "послухайте", як і про що говорять люди. Після цього приєднуйтесь до розмови.

Поважайте час і можливості інших

Коли Ви надсилаєте електронну пошту або відправляєте повідомлення до конференції, Ви фактично претендуєте на чийсь час. І тоді Ви відповідаєте за те, щоб адресат не витратив цей час даремно. Поняття "можливості" дуже широке. До можливостей треба віднести й таку характеристику, як пропускна спроможність каналу, через який відбувається зв'язок. Для кожної ділянки цього каналу існує обмеження щодо обсягу даних, які можуть бути передані через нього. Це вірно навіть для сучасних оптичних ліній. Слово "можливості" доречно використати також, говорячи про фізичний об'єм носіїв інформації на віддаленому комп'ютері. І якщо Ви випадково відправили до тієї ж самої конференції п'ять однакових повідомлень, ви витратили як час передплатників цієї конференції, так і можливості системи (адже Ви займали лінію передачі й місце на диску).

Додаток 11
"Знати чого хочеш, твердо йти до мети - це повинне стати золотим правилом кожного. Воно призведе через труднощі та невдачі до перемоги, на радість від досягнення мети". (Віктор Пекеліс.)

У́спіх (по́спіх, до́спіх) —позитивний наслідок роботи, справи, змагання тощо; значні досягнення, удача, талан.

-Позитивний результат діяльності, факт найвищого досягнення поставленої мети. Здобутий успіх є великим збудником нової енергії, могутнім стимулятором творчих пошуків і злетів.

-Суспільне визнання чого-небудь або кого-небудь, яке супроводжується почуттям потрібності й отриманням позитивних емоцій.

Отже, успіх – це гармонія у різних сферах: здоров’я, сім’я, друзі, оточення, фінанси, робота чи діяльність, це відчуття задоволення від життя, вміння смакувати кожною даною Богом хвилиною. Успіх не має рівня, для кожного він індивідуальний і задача кожного знайти його для себе. Він не визначається матеріальною стороною: кількістю автівок, куплених речей, наявністю будинків і т.д.– головний критерій успіху – це Ви.


СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1. Божович Л.И. Личность и её формирование в детском возрасте. – М.: Просвещение, 1968. – 464с.

  2. Бех І.Д. Від волі до особистості. – К., 1995 . – 220 с.

  3. Бех І.Д. Виховання:від правил до результату// Виховні технології/ - К., 2004.-120с

  4. Закон України «Про освіту». – 1995.

  5. Закон України «Про виховання дітей та молоді»:Проект// Освіта України. – 2005.

  6. Кочетов А.И., Верцинская Н.И. Работа с трудными детьми: Кн. для учителя.– М.: Просвещение, 1986.–160с.

  7. А.В. Лопухівська – Про виховання почуття відповідальності – 1989 р.

  8. Підласий І.П. Діагностика та експертиза педагог. проектів: Навч. Посібник. – К.: Україна, 1998. – 343с.

  9. Развитие нравственных убеждений школьников /Под ред. М. Боришевского. – К.: Рад. школа, 1986. – 184с.

  10. Савчин М.В. Психологічні основи розвитку відповідальної поведінки особистості: Дис. док. психол. наук. – К., 1997. – 199 с.

  11. Словарь по этике /Под ред. И. Кона. – М.: Изд.-во полит. литературы, 1981. – 432с.

  12. В.М. Чорнокозова – Бесіди на морально-етичні теми – 1996 р.

.



Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»...
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе
Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Тема заняття
Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word
Зміст Назва заняття
Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії
Перше заняття Вступна бесіда
Очікувані результати: Готовність до роботи в певному режимі і за темою, усвідомлення учасниками сенсу заняття
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття
Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка