Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя для роботи з ліцеїстами І ІV курсів


Скачати 175.96 Kb.
НазваПрограма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя для роботи з ліцеїстами І ІV курсів
Дата28.10.2013
Розмір175.96 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Твоє майбутнє в твоїх руках
Програма формування навичок культури поведінки вихованців

ліцею та засад здорового способу життя

для роботи з ліцеїстами І – ІV курсів

Лілія Редька,

вихователь

Київського обласного ліцею – інтернату

фізичної культури і спорту
Життя і здоров’я – найголовніше, що є у людини,

тому підхід до них повинен бути

найсерйознішим і ретельно вивченим.

Т.П. Малахов

Пояснювальна записка

Формування здорового способу життя – одна з найголовніших тем виховання юної особистості. Адже здорове молоде покоління є запорукою здорового суспільства нашої країни.

   Здоров’я - це запорука чудового настрою, самопочуття, високої працездатності.

Це – найдорожчий скарб, який дарує людині природа від народження і на все життя. Здоров’я людей є умовою прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках.

Одним із найголовніших завдань виховної роботи на сучасному етапі є завдання щодо формування засад здорового способу життя вихованців навчального закладу. Адже здорове молоде покоління є запорукою здорового суспільства нашої країни. Цей напрямок виховання має на меті навчити майбутніх спортсменів, які прагнуть досягти вершин у спорті, цінувати власне здоров’я, дбати про нього, формувати такий світогляд, який створить у них потребу ведення здорового способу життя.

   На сучасному етапі великого значення набуває проблема збереження генофонду нації, зміцнення фізичного і духовного здоров’я кожної дитини. В.О. Сухомлинський визначав, що «турбота про здоров’я - це найголовніша справа вихователя». Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світосприймання, розумовий розвиток, міцність знань, віра у свої сили.

   Здоровий спосіб життя – це обов’язкова умова того, щоб ліцеїсти зростали духовно та фізично досконалими.

Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя «Твоє майбутнє в твоїх руках» розроблена відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конвенцією ООН про права дитини, Національною програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та передбачає комплексний підхід до виховання молодої людини, спрямований на забезпечення гармонійного та цілісного розвитку особистості; виховання громадянина, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.

Програма формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя «Твоє майбутнє в твоїх руках» розрахована на організацію виховної роботи з ліцеїстами І – ІV курсів протягом трьох навчальних років.

Метою програми є профілактика негативних явищ в ліцейському середовищі; сприяти формуванню у ліцеїстів прагнення займати активну життєву позицію – ціннісне ставлення до власного здоров’я; розвивати у ліцеїстів погляди на загартування, харчування, спосіб життя; виховувати бережливе ставлення до природи та навколишнього середовища.

Головними завданнями є:

- створити умови для збереження і зміцнення здоров’я ліцеїстів, підготовка їх до суспільно значущого самоутвердження, самодостатності та самореалізації в дорослому житті;

- розвивати риси, що стосуються збереження і зміцнення здоров’я, через діяльність з оздоровлення умов життя – праці, відпочинку, побуту;

- формувати і розвивати фізично, психічно, соціально і морально здорову особистість зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя;

- залучати до співпраці з питань здорового способу життя працівників соціально-психологічної служби, медичних працівників, працівників правоохоронних органів, громадських організацій та батьків.

- виховувати свідоме ставлення ліцеїстів до власного здоров’я та здоров’я інших людей.

Програма складається з п’яти розділів:

1. «Здоров’я у твоїх руках»;

2. «Раціональне харчування – запорука здоров’я і довголіття»;

3. «Я – учасник дорожнього руху»;

4. «Земля – наш спільний дім»;

5. «У твоїм слові твоя душа».

Методи та форми роботи:

  • бесіди;

  • тренінгові заняття;

  • семінари;

  • години спілкування;

  • круглі столи;

  • прес-конференції;

  • рольові ігри;

  • вікторини;

  • уроки здоров’я;

  • свято;

  • театралізовані заходи;

  • екскурсії;

  • акції;

  • фестиваль соціальної реклами;

  • анкетування, тестування;

  • випуск стінних газет;

  • перегляд відеофільмів;

  • діяльність органів ліцейського самоврядування;

  • батьківські збори;

  • діяльність творчої групи вихователів «Формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя»;

  • заходи із залученням медичних працівників, працівників правоохоронних органів, соціально-психологічної служби та громадських організацій.

Очікувані результати:

  • формування у підлітків і дорослих свідомого ставлення не лише до фізичного, але і психічного, духовного здоров’я кожного;

  • здійснення постійного пошуку нових методів і форм роботи з формування навичок культури поведінки вихованців ліцею та засад здорового способу життя;

  • вироблення чіткого уявлення ліцеїстів про формування засад здорового способу життя, значення раціонального харчування в системі здорового способу життя та ціннісного ставлення до природи та навколишнього середовища ;

  • залучення ліцеїстів до активної діяльності формування засад здорового способу життя;

  • впровадження інтерактивних форм виховання з питань збереження і зміцнення здоров’я;

  • використання набутих теоретичних знань у процесі життєдіяльності ліцеїстів.

Етапи реалізації програми
Розділ І. Здоров’я у твоїх руках

Люди не народжуються,

а стають тими, хто вони є.

К. Гельвецій

Завдання:

- формувати в ліцеїстів потребу у здоровому способі життя;

- розвивати навички зміцнення та збереження здоров’я;

- сприяти визначенню власних духовних цінностей та орієнтацій на здоровий спосіб життя;

- виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я і здоров’я оточуючих.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Всеукраїнський урок здоров’я «В здоровому тілі – здоровий дух»

Орієнтовний зміст: основні ознаки здорового організму, залежність здоров’я від стилю й способу життя.

Бесіда «Спокус безліч, а здоров’я одне»

Орієнтовний зміст: профілактика шкідливих звичок та відмова від них, вплив тютюнового диму та слабоалкогольних напоїв на організм підлітка.

Тренінгове заняття: «Дороги, які ми обираємо. Твій вибір, твоя відповідальність»

Орієнтовний зміст: вплив алкоголю на організм людини; наслідки зловживання алкоголем; алкоголь: фактори ризику, переваги утримання від алкоголю.

Тренінгове заняття «Твоє здоров’я – твій вибір»

Орієнтовний зміст: сутність поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя»; довести пріоритети здоров’я серед інших цінностей людини та негативний вплив шкідливих звичок на самопочуття підлітка; вплив наркотиків на організм людини; наркотична залежність.

Диспут: «СНІД – не залишайся байдужим»

Орієнтовний зміст: ознайомити ліцеїстів з шляхами поширення та наслідками ВІЛ – інфікування та захворюванням на СНІД; відмінність між СНІДом та ВІЛ – інфекцією.

Усний журнал: «Зроби свій вибір на користь здоров’я»

Орієнтовний зміст: фактори, що впливають на здоров’я; бачення та усвідомлення ліцеїстами власних пріоритетних цінностей, необхідних для повноцінного життя.

Усний журнал «Здоров’я у твоїх руках»

Орієнтовний зміст: профілактика шкідливих звичок та відмова від них, вплив тютюнового диму та слабоалкогольних напоїв на організм підлітка; вислови видатних людей про життя і здоров’я; конкурс малюнків «Я і моє здоров’я».

Рольова гра «Ми за здоровий спосіб життя»

Орієнтовний зміст: поняття «здоровий спосіб життя»; інформаційні повідомлення про загрозу здоров’ю через шкідливі звички.

Перегляд відеофільму «Куріння – це має знати кожен»

Орієнтовний зміст: негативний вплив тютюнового диму на організм людини, паління: активне і пасивне, страшні хвороби людства спричинені згубною звичкою.

Засідання творчої групи вихователів:

  • Семінар-практикум «Формування здорового способу життя підлітків як важливої складової життєвого самовизначення»

Орієнтовний зміст: значення здорового способу життя, складові життєвого самовизначення.

  • Круглий стіл «Роль сім’ї у формуванні здорового способу життя підлітків»

Орієнтовний зміст: визначення складових формування здорового способу життя дитини в сім’ї.

  • Круглий стіл «Заради здоров’я молоді!»

Орієнтовний зміст: вплив тютюнового диму та слабоалкогольних напоїв на організм підлітка.

  • Бесіда-лекція «Потреба у здоровому способі життя як ознака компетентної особистості»

Орієнтовний зміст: стан здоров’я дітей в Україні, складові здорового способу життя, формування в учнів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя.

Батьківські збори «Уміння виховувати здорову дитину – це талант»

Орієнтовний зміст: шкідливі звички та їх вплив на здоров’я і долю людини.

Тренінгове заняття для батьків «Здоровий спосіб життя сім’ї як запорука успішного формування здорового молодого покоління»

Орієнтовний зміст: спосіб життя людини та її здоров’я.

Круглий стіл для батьків «Підліток і шкідливі звички»

Орієнтовний зміст: вплив шкідливих звичок на емоційний стан дитини.

Анкета для ліцеїстів «Палити чи не палити?»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних

Анкета для ліцеїстів «Наркотична небезпека»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.

Анкета для батьків «Виявлення наявності шкідливих звичок у батьків і ліцеїстів та ставлення до цих звичок»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.

Анкета для батьків «Підліток та алкоголь»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.

Випуск тематичної газети «Не піддаватися шкідливій звичці!»

Орієнтовний зміст: шкідливі звички та їх вплив на здоров’я і долю людини.

Випуск тематичної газети «Зупинимо СНІД разом!»

Орієнтовний зміст: інформаційні новини, статистичні дані.

Випуск тематичної газети «Вся правда про слабоалкольні напої»

Орієнтовний зміст: інформаційні новини, міфи та факти про слабоалкогольні напої.

Випуск тематичної газети «Яскраві барви здоров’я»

Орієнтовний зміст: основні складові здоров’я

Фестиваль соціальної реклами

Орієнтовний зміст: створення та мультимедійна презентація соціальної реклами.
Розділ ІІ. Раціональне харчування – запорука здоров’я і довголіття

Ми живемо не для того, щоб їсти,

а їмо для того, щоб жити.

Сократ

Завдання:

  • забезпечити значенням раціонального харчування в системі здорового способу життя;

  • розвивати в ліцеїстів інтерес до правильного, раціонального харчування та добового асортименту харчових продуктів;

  • формувати в ліцеїстів основні принципи побудови здорового раціону та режиму харчування.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Година спілкування «Українські народні традиції, обряди та здоров’я людини»

Орієнтовний зміст: значення раціонального харчування в системі здорового способу життя; компоненти етноздоров’я населення України.

Тренінгове заняття «Харчування – наскільки це важливо? Основні закони раціонального харчування»

Орієнтовний зміст:значення їжі для організму людини, основні закони раціонального харчування.

Прес-конференція «Раціональне харчування – запорука здоров’я і довголіття»

Орієнтовний зміст: закони і правила раціонального харчування, піраміда раціонального харчування.

Година спілкування «Вітаміни наші друзі»

Орієнтовний зміст: поняття про вітаміни та їх вміст у продуктах харчування, вплив вітамінів на організм людини.

Свято чаю

Орієнтовний зміст: історія виникнення та визначення сортів чаю.

Засідання творчої групи вихователів:

  • Круглий стіл «Поняття раціонального харчування. Закони раціонального харчування»

Орієнтовний зміст: принципи і закони раціонального харчування, особливості системи здорового харчування, «золоті правила» системи природного харчування.

  • Бесіда «Піраміда раціонального харчування»

Орієнтовний зміст: модель побудови здорового харчового раціону.

Круглий стіл для батьків «Здорове харчування - запорука довголіття»

Орієнтовний зміст: здорове харчування і здоров’я, значення їжі для організму людини.

Лекція для батьків «Спільна робота сім’ї і ліцею-інтернату з формування здорового способу життя»

Орієнтовний зміст: значення жирів, білків, вуглеводів в організмі людини.

Перегляд відеофільму «Вода – основа життя»

Орієнтовний зміст: вода і здоров’я людини, значення води в житті людини, санітарні вимоги до питної води.

Випуск стінної газети « Здорова та корисна їжа»

Орієнтовний зміст: випуск газети.

Анкетування для ліцеїстів «Харчування очима ліцеїстів»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.

Анкетування для ліцеїстів «Улюблені страви моєї родини»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.

Анкетування для батьків «Здорова їжа – здорова сім’я»

Орієнтовний зміст: проведення анкети, результати даних.
Розділ ІІІ. Я – учасник дорожнього руху

Головним скарбом життя є здоров’я,

і щоб його зберегти, потрібно багато що знати.

Авіцена

Завдання:

- формувати знання, уміння, навички користування правилами дорожнього руху;

- виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, культуру поведінки учасників дорожнього руху.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Година спілкування: «Ти – учасник дорожнього руху»

Орієнтовний зміст: правила безпеки для велосипедистів; правила поведінки на зупинках громадського транспорту; правила посадки та висадки пасажирів; правила поведінки в салоні громадського транспорту.

Бесіда – інструктаж: «Правила поведінки ліцеїстів на залізничному транспорті»

Орієнтовний зміст: правила безпечної поведінки на залізничному транспорті.

Бесіда: «Безпека руху пішоходів»

Орієнтовний зміст: правила безпечної поведінки пішоходів на дорозі, статистичні дані, мультимедійна презентація.

Круглий стіл для батьків: "Діти та їх безпека на дорогах»

Орієнтовний зміст: правила безпечної поведінки пішоходів на дорозі, статистичні дані, мультимедійна презентація.

Театралізований захід: «Будь уважний на дорозі».

Орієнтовний зміст: мультимедійна презентація, кросворд, інсценування заходу.

Випуск тематичної газети «Я – учасник дорожнього руху»

Орієнтовний зміст: випуск газети.
Розділ ІV. Земля – наш спільний дім

Любіть, шануйте, бережіть природу –

вічне джерело нашого життя і нашої твердості.

М. Рильський

Завдання:

- формувати навички екологічного самовиховання та усвідомлення себе частиною природи;

- залучати ліцеїстів до активної екологічної діяльності;

- виховувати бережливе ставлення до природи та навколишнього середовища.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Усний журнал «Екологічна культура людини»

Орієнтовний зміст: поняття «екологія»; актуальність збереження природи; взаємозв’язок людини і природи; глобальні зміни кліматичних умов; перегляд елементів відеофільму про проблеми захисту навколишнього середовища.

Екологічний брейн-ринг «Світ неповторний та чудесний»

Орієнтовний зміст: об’єднання в команди; обрання журі; запитання творчого та проблемного характеру з екології.

Година спілкування «Гармонія взаємин людини з природою»

Орієнтовний зміст: багатство природи України; цілющі властивості рослин; історичний зв’язок з природою; захоплення людини красою природи рідного краю; випуск стінних газет з екологічного виховання.

Виступ агітбригади «Молодь за чисте довкілля»

Орієнтовний зміст: поняття «довкілля»; інформаційне повідомлення про вплив шкідливих викидів на екологію; загроза людству; місце та роль молодого покоління у збереженні навколишнього середовища.

Прес-конференція «Земля – наш спільний дім»

Орієнтовний зміст: планування; добір матеріалу; заслуховування повідомлень; представлення проектів «Нерозривний зв’язок гармонії людини з природою»; природа - світ прекрасного; бережливе ставлення до природи.

Бесіда: «Біль і крик душі під знаком Чорнобиля»

Орієнтовний зміст: ознайомити ліцеїстів з однією із трагічних сторінок України; наслідки трагедії; ознайомити з заходами, які приймає уряд України з метою запобігання подібного лиха.

Анкетування для ліцеїстів «Я і довкілля»

Орієнтовний зміст: питання екологічного змісту.

Конкурс віршів, плакатів «Ми у відповіді за майбутнє»

Орієнтовний зміст: вплив людини на стан природного середовища, місце людини в природі.

Акція «Допоможи птахам взимку»

Орієнтовний зміст: виготовлення годівничок.
Розділ V. У твоєму слові твоя душа

Те, що є навколо нас, ніщо у порівняні з тим,

що всередині нас…

Ральф Уалдо Емерсон

Завдання:

  • сприяти формуванню у ліцеїстів навичок культури поведінки;

  • розвивати в ліцеїстів уміння і навички поводити себе культурно на вулиці. в гостях і за столом;

  • виховувати у ліцеїстів повагу, ввічливість, доброзичливість, вдячність, толерантність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.

Орієнтовна тематика, форми проведення та зміст виховних справ

Тренінгове заняття «Вчимося толерантності»

Орієнтовний зміст: поняття «толерантність», розв’язування ситуацій з даної теми, робота в групах.

Година спілкування «У пошуках спільної мови»

Орієнтовний зміст: взаємини між людьми, етичні норми поведінки, робота з прислів’ями.

Вікторина «Найкращий знавець етикету»

Орієнтовний зміст: правила проведення вікторини, запитання вікторини, підведення підсумків.

Засідання творчої групи вихователів:

  • Круглий стіл «Культура поведінки підлітка»

Орієнтовний зміст: компоненти культури поведінки, обговорення провідних мотивів поведінки підлітка, визначення шляхів формування морально – етичної поведінки підлітка.

  • Лекція «Поведінка і моральна свідомість підлітка»

Орієнтовний зміст: прочини девіантної поведінки підлітка, роль сім’ї у вихованні навичок і звичок культурної поведінки.

Конкурс «Сервіровка столу»

Орієнтовний зміст: основні правила та вимоги сервіровки столу, правила проведення конкурсу, визначення переможців.

Рольова гра «Етикет і ми»

Орієнтовний зміст: основні етичні вимоги в поведінці й спілкуванні з людьми, навички культурної поведінки.

Круглий стіл для батьків «Батьки і діти – неоголошена війна»

Орієнтовний зміст: проблеми стосунків батьків і дітей, розв’язування тематичних ситуацій.

Бесіда для батьків «Культура спілкування в сім’ї»

Орієнтовний зміст: головні особливості спілкування в сім’ї, якості особистості культури спілкування.

Тренінгове заняття для батьків «Культура відносин – важливий фактор успішного родинного виховання»

Орієнтовний зміст: правила спілкування з підлітками, стилі спілкування.

Тестування ліцеїстів «Чи дратівлива ти людина?»

Орієнтовний зміст: проведення тесту, результати даних.

Тестування ліцеїстів «Чи вмію я бути толерантним?»

Орієнтовний зміст: проведення тесту, результати даних.

Ключові поняття

Вітаміни – біологічно активні речовини різної хімічної природи, обов’язкові учасники обміну речовин.

Віл – інфекція – захворювання, яке викликало ВІЛ. При ній повільно руйнується імунна (захисна) система людини. У перебігу інфікування виділяють кілька стадій. СНІД – остання стадія розвитку ВІЛ – інфекції в організмі людини, яка призводить до неминучого смертельного результату.

Екологія – наука про взаємодію природних компонентів.

Етикет – узагальнені або конкретні моделі певних дій. що мають виражати повагу і доброзичливість до людини, турботу про неї.

Здоровий спосіб життя – активна діяльність людей, спрямована на збереження і покращення здоров’я, як умови і передумови здійснення і розвитку ін. сфер і аспектів способу життя, на подолання «факторів ризику», виникнення і розвитку захворювань, на оптимальне використання в інтересах охорони і покращення здоров’я соціальних і природних умов та факторів способу життя.

Культура спілкування - це частка загальної моральної культури особистості.

Наркотики – група речовин різної природи (рослинного походження або синтетичні), зловживання якими призводить до розвитку наркоманії.

Пасивне куріння – особа сама не курить, але знаходиться серед тих, хто курить і вдихає повітря, насичене тютюновим димом.

Толерантність – це мистецтво жити в світі несхожих ідей та людей.

Шкідливі звички – небажані форми поведінки, що виникають внаслідок закріплення психофізіологічних механізмів – динамічних стереотипів; розрізняються за ступенем негативного впливу на загальний розвиток особистості, на її здоров’я.

Література

  1. Закон України : Про запобігання захворюванню на сіндром набутого імунодефіциту (СНІД) та соціальний захист населення // Відомості Верховної Ради. – 1992. - №11.- С. 152.

  2. Акименко А. М. Надія – за крок від прірви / А. М. Акименко // Демократична Україна. - 2004. - № 138. – С. 8.

  3. Андрєєв Ю. А. Три кити здоров'я / Ю. А. Андрєєв // Вид-во «РЕСПЕКС». - Санкт-Петербург. – 1994. - 382 с.

  4. Бойченко Т. О. Як виростити дитину здоровою : [ посібник для батьків ] / Т. О. Бойченко, Т. П. Колотій. – К. : Прем’єр – медіа, 2001. - 204 с.

  5. Клюєв Б. М. Хвороби сторіччя / Б. М. Клюєв // Вид-во «Пітер». - Санкт-Петербург. - 1997. - 210 с.

  6. Лохинін А. Т. Що мені відомо про алкоголь / А. Т. Лохинін // Попередження. – 2001.- №.1/13 – 30 с.

  7. Змановський Ю. Ф. Виховуємо дітей здоровими / Ю. Ф. Змановський // «Медицина». – М.- 1989. – 87 с.

  8. Новикова О. І. Харчування дітей / О. І. Новикова, К. С. Ладодо, М. Я. Бренц. - М. - 1989. – 106 с.

  9. Петровський К. С. Гігієна харчування / К. С. Петровський // „Медицина”. – М. – 1975. – 79 с.

  10. Смирнова Т. Р. Боротьба з курінням – боротьба за здоров’я / Т. Р. Смирнова // Психолог. – 2004.- №42. – С. 25 – 27.

  11. Смолюк В. М. Проблема здорового способу життя школярів і деякі шліхи її розв’язання / В. М. Смолюк // Педагогічний пошук. – 2004. – С. 69 – 70.

  12. Формування навичок здорового способу життя і духовної культури дітей та молоді: проблеми, пошуки, перспективи // Педагогічна газета. – 2001. - №5. – С. 1 – 4.




Схожі:

Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
Інтегрований курс “Основи здоров’я” передбачає формування мотивації...
Мета інтегрованого курсу: формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу...
РОЗДІЛ І Теоретичне обґрунтування проблеми формування здорового способу життя
РОЗДІЛ ІІ Організація профілактичної роботи соціально-психологічних служб навчальних закладів з питань формування здорового способу...
Панорама досвіду
Формування культури здоров’я та навичок здорового способу життя на уроках “Основи здоров’я» та «Безпека життєдіяльності”
Експрес-гра «Екологічна стежка»
Мета: виховання екологічної культури учнів, пропаганда бережного ставлення до навколишнього середовища, формування навичок здорового...
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота...
Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу...
Формування здоров’язберігаючої компетентності учнів на уроках основ здоров'я
Воно не повинно зводитися до інформування учнів з питань збереження здоров`я, а має передбачати формування стійкої мотивації щодо...
Анкета№1 «Здоровий спосіб життя»
М. Рокича. Анкетованому пропонується список з 15 термінальних цінностей, які необхідно проранжувати відповідно до їх значимості для...
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ...
України, з метою формування у дітей та учнівської молоді навичок здорового способу життя, активізації фізкультурно-оздоровчої та...
Про проведення Всеукраїнської Юнацької Баскетбольної Ліги (ВЮБЛ)
Формування здорового способу життя та залучення молоді до регулярних занять фізичної культури й спортом
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка