А вождь і законодавець народу єврейського; основоположник іудаїзму, який згуртував ізраїльські коліна в єдиний народ і привів його до Землі Обітованої Б


Скачати 163.71 Kb.
Назва А вождь і законодавець народу єврейського; основоположник іудаїзму, який згуртував ізраїльські коліна в єдиний народ і привів його до Землі Обітованої Б
Дата 27.12.2013
Розмір 163.71 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Історія > Закон


ЗНО-2013

Всесвітня історія

1. Зображені на рисунках форми господарювання й виробництва вперше

з’являються в Європі в епоху



А палеоліту.

Б мезоліту.

В неоліту.

Г енеоліту.

2. Період Нового царства в історії Давнього Єгипту завершився

А ХVІІ ст. до н. е.

Б ХV ст. до н. е.

В ХIІІ ст. до н. е.

Г ХІ ст. до н. е.

3. Яка характеристика належить царю Соломону?

А вождь і законодавець народу єврейського; основоположник іудаїзму, який згуртував ізраїльські коліна в єдиний народ і привів його до Землі

Обітованої

Б цар Ізраїльсько-Іудейського царства, своєю столицею зробив Єрусалим;

ідеальний образ правителя, з роду якого вийде Месія

В цар Ізраїльського царства, засновник регулярної армії; втілення правителя, поставленого на царство з волі Бога, але став Йому неугодним

Г цар Ізраїльсько-Іудейського царства, будівничий Єрусалимського Храму; втілення мудрого й справедливого царя

4. Укажіть складові реформ Солона (594–593 рр. до н. е.) в Афінах.

А переселення найбідніших верств населення в колонії, зрівняльний розподіл землі серед усіх громадян міста

Б роздача грошей і земельних ділянок незаможним верствам населення міста, запровадження податку на врожай

В поділ усього вільного корінного населення на чотири розряди за розміром річного доходу, скасування боргового рабства

Г виділення земельних ділянок населенню міста за межами полісу, уведення грошової плати посадовим особам

5. Що стало результатом громадянських війн 49–30 рр. до н. е. в Стародавньому Римі?

А установлення народного трибунату

Б завершення боротьби плебеїв з патриціями

В утвердження диктатури Луція Корнелія Сули

Г установлення принципату Октавіана Августа

6. Епоха зрілого (високого) Середньовіччя тривала впродовж

А V–ІХ ст.

Б Х–ХІІІ ст.

В ХІV–ХV ст.

Г ХVІ–ХVІІ ст.

7. З іменем Карла Великого пов’язано

А проведення бенефіціарної реформи.

Б хрещення франків за римським обрядом.

В укладення судебника «Салічна правда».

Г утворення Франкської імперії.

8. «Феод» у країнах Західної Європи епохи Середньовіччя – це

А велике багатогалузеве господарство, засноване на праці кріпосних селян

та орієнтоване на виробництво сільськогосподарської продукції, передусім збіжжя, на продаж.

Б об’єднання міщан, які займалися торгівлею, промислами, утримували

трактири, постоялі двори та сплачували податки на користь феодалів,

власників міст.

В володіння, яке надавалося васалу на умовах виконання ним певних

обов’язків і переходило в спадок, якщо нащадки погоджувалися виконува-

ти такі самі обов’язки.

Г закрита корпоративна спілка, що складалася з ремісників однієї чи кількох споріднених спеціальностей та регламентувала виробництво й збут готової продукції.

9. Про впливовість якої особи доби Середньовіччя свідчить документ, уривок із якого процитовано:

«Тільки він по праву називається вселенським. Тільки він сам може скидати єпископів і призначати їх… Один він має право розпоряджатися знаками імператорської гідності. Тільки йому всі князі цілують ноги… Ніхто не може скасувати його рішення, а він сам скасовує чиє завгодно. Ніхто йому не суддя…»?

А Імператора Священної Римської імперії

Б Імама Арабського Халіфата

В Султана Османської імперії

Г Папи Римського

10. Гуситський рух у формі релігійної боротьби в першій половині XV ст.

є свідченням національного піднесення

А чехів.

Б угорців.

В литовців.

Г поляків.

11. Коли було укладено договір, який, за словами дослідників, «…заклав основи колоніальної політики піренейських держав і сформулював принципи виключних прав Іспанії та Португалії на володіння усім позаєвропейським світом»?

А 1453 р.

Б 1494 р.

В 1517 р.

Г 1545 р.

12. Тип підприємства, у якому використовувалися ручні знаряддя праці та існував поділ праці між виробниками, називається

А цех.

Б фабрика.

В мануфактура.

Г майстерня.

13. Зловживання якою нормою церковного права католицьким духовенством стало поштовхом до розгортання Реформації в країнах Західної Європи?

А стягнення десятини

Б відлучення від церкви

В переслідування єретиків

Г надання індульгенцій

14. Відмова Папи Римського Климента VII визнати недійсним шлюб Генріха VIIІ із Катериною Арагонською стала приводом до початку

А гугенотських війн у Франції.

Б «королівської реформації» в Англії.

В Тридцятилітньої війни в Європі.

Г «іконоборчого повстання» в Нідерландах.

15. Хто є автором картини, репродукцію якої зображено?



А Пітер Брейгель

Б Рембрандт Ван Рейн

В Сандро Боттічеллі

Г Рафаель Санті

16. Перебіг подій якої революції зумовив появу документа, уривок із якого процитовано:

«Названий Карл Стюарт, ставши королем.., перебрав відповідальний

обов’язок керувати країною в згоді із законами, а не будь-яким іншим чином; з огляду на це він мав використовувати владу для користі й добробуту свого народу, для охорони його прав і свобод. Однак, унаслідок злочинних намірів… оголосив зрадницьку й злочинну війну проти парламенту й народу…»?

А Нідерландської революції другої половини XVI ст.

Б Англійської революції середини XVII ст.

В Американської революції другої половини XVIII ст.

Г Великої Французької революції кінця XVIII ст.

17. Державу Великих Моголів заснував

А Чингісхан.

Б Сулейман.

В Токугава.

Г Бабур.

18. Зображена французька карикатура кінця XVIII ст. відображає суть

А «старого порядку».

Б якобінської диктатури.

В термідоріанського режиму.

Г консульства Наполеона Бонапарта.



19. «Священний союз» монархів Росії, Пруссії та Австрії створено

А 1804 р.

Б 1812 р.

В 1815 р.

Г 1817 р.

20. Укажіть наслідок повстання сипаїв (1857–1859 рр.) в Індії.

А ліквідація Британської індійської армії

Б перехід Індії під пряме управління англійської корони

В поділ Британської Індії на дві країни за релігійною ознакою

Г звільнення Індії від англійських колонізаторів

21. Про кого з діячів йдеться в уривку з історичного джерела:

«Самозакоханий, метушливий, любитель театральних поз, молодий кайзер Вільгельм ІІ швидко посварився із владним канцлером, який не терпів дилетантів, а тим більше їхнього втручання у свою політику. Між ними виникли серйозні розбіжності, перш за все, у питанні відношення до Росії. Старий канцлер, на відміну від кайзера, завжди вважав війну проти Росії не тільки шкідливою, а й згубною для Німеччини…»?

А Отто фон Бісмарка

Б Вільяма Гладстона

В Бенжаміна Дізраелі

Г Пауля фон Гінденбурга

22. Заснування в 1833 р. Американського товариства боротьби проти рабства було складовою суспільного руху, що увійшов в історію США як рух

А пацифістів.

Б конфедератів.

В ізоляціоністів.

Г аболіціоністів.

23. Колоніальні прагнення якої країни відображає подана карикатура?

А Франції

Б Німеччини

В Великої Британії

Г Росії



24. Про кого з мислителів йдеться в уривку з історичного джерела:

«Своїми працями («Феноменологія духа», «Наука логіки», «Енциклопедія

філософських наук») намагався створити універсальну науку про

«абсолютну ідею», пояснюючи сутність Бога як буття абсолютної ідеї

у сфері чистого мислення, сутність природи як втілення несвідомої

творчості абсолютної ідеї, і, нарешті, сутність суспільного життя як прояв свідомої творчості абсолютної ідеї та процесу її самопізнання в суспільній свідомості…»?

А Йоганна Фіхте

Б Георга Гегеля

В Фрідріха Шеллінга

Г Людвіга Фейєрбаха

25. На Західному фронті з кінця 1914 р. за характером бойових дій велася

А «позиційна війна».

Б «блискавична війна».

В «рейкова війна».

Г «дивна війна».

26. Під час роботи якої міжнародної конференції президент США намагався реалізувати таку пропозицію:

«…слід утворити союз держав із метою забезпечення рівних взаємних

гарантій політичної незалежності та територіальної цілісності як

великим, так і малим країнам»?

А Паризької, 1919–1920 рр.

Б Вашингтонської, 1921–1922 рр.

В Лондонської, 1922 р.

Г Гаазької, 1922 р.

27. Що стало наслідком подолання країнами Заходу (США, Велика Британія, Франція) світової економічної кризи 1929–1933 рр.?

А загальне одержавлення економіки та створення централізованої системи

управління галузями промисловості

Б створення державних механізмів регулювання економічних і соціальних

процесів у суспільстві

В установлення робітничого контролю на підприємствах і транспорті,

ліквідація великого землеволодіння

Г обмеження економічної свободи, прав приватної власності та створення

державних концернів

28. Перелік яких понять і термінів потрібно використовувати, характеризуючи суспільно-політичний розвиток Німеччини в 1930-х рр.?

А «проспериті», «Велика депресія», «сухий закон», «Новий курс»

Б «більшовизм», «воєнний комунізм», «продрозверстка», «Великий терор»

В «фашизм», «сквадри», «корпоративна система», «Латаранський пакт»

Г «націонал-соціалізм», «фюрер», «гестапо», «кришталева ніч»

29. До уряду якої країни звертався академік І. Павлов із листом, уривок із якого процитовано:

«Ви марно вірите у світову пролетарську революцію. Я не можу без посмішки споглядати плакати: «Хай живе соціалістична революція, хай живе світовий жовтень». Ви сієте по світу не революцію, а фашизм. До вашої революції фашизму не було. Інші уряди, не бажаючи бачити в себе те, що було і є у нас, застосовують для попередження цього те, чим користувалися і користуєтеся Ви, – терор і насилля…»?

А Іспанії

Б Німеччини

В Італії

Г Радянського Союзу

30. Що зумовило встановлення в Польщі режиму «санації» Ю. Пілсудського?

А криза парламентської форми правління

Б ураження країни світовою економічною кризою

В загострення відносин з Радянським Союзом

Г прихід до влади в Німеччині нацистів

31. Національна революція в Китаї тривала впродовж

А 1918–1921 рр.

Б 1925–1927 рр.

В 1932–1935 рр.

Г 1941–1945 рр.

32. Про яку область ідеться в уривку з історичного джерела:

«Війни не буде! Гітлер запросив Муссоліні, Чемберлена, Даладьє зустрітися з ним завтра в Мюнхені. Ця трійця позбавить його від цієї «неслухняної дитини» Чехословаччини і він отримає свою область без війни. Лише на декілька днів пізніше ніж обіцяв…»?

А Судетську

Б Тешинську

В Рейнську

Г Сілезьку

33. Укажіть репродукцію картини, автором якої є Пабло Пікассо.



34. 22 червня 1941 р. Німеччина розпочала реалізацію воєнно-стратегічного плану

А «Вайс».

Б «Барбаросса».

В «Морський лев».

Г «Цитадель».

35. Що стало одним із наслідків Другої світової війни (1939–1945 рр.)?

А розширення політичного впливу СРСР і США в Європі та світі

Б узгодження СРСР і США спільних принципів політики щодо Німеччини

В зміцнення зв’язків СРСР із країнами-засновницями Антигітлерівської

коаліції

Г поглиблення військово-економічного співробітництва між СРСР і США

36. У якому році ухвалено документ, уривок із якого процитовано:

«Держави-учасниці розглядають як непорушні всі кордони між ними, а також кордони всіх держав у Європі… Держави-учасниці утримуватимуться від будь-якого втручання у внутрішні й зовнішні справи іншої держави-учасниці… Держави-учасниці поважатимуть права людини, основні свободи, включно зі свободою думки, совісті, релігії, переконань…»?

А 1946 р.

Б 1957 р.

В 1975 р.

Г 1991 р.

37. Укажіть один із наслідків економічної політики уряду президента США Р. Рейгана, що увійшла в історію під назвою «рейганоміка».

А скорочення військових витрат федерального бюджету

Б збільшення фінансування федеральних соціальних програм

В розширення державного сектору в базових галузях економіки

Г зростання частки наукомістких галузей промисловості

38. Поява «Бізонії», а згодом «Тризонії» пов’язано із процесом

А утворення Федеративної Республіки Німеччини.

Б формування Європейського Економічного Співтовариства.

В розпаду Британської колоніальної імперії.

Г становлення П’ятої республіки у Франції.

39. Що таке «науково-технічна революція»?

А спосіб збільшення обсягів виробництва внаслідок кількісного приросту

таких факторів виробництва, як трудові ресурси, фінанси, машини, верстати, устаткування, сировина

Б метод господарювання, що поєднує централізоване керівництво з гос-

подарською самостійністю підприємств у використанні фінансів і реалізації готової продукції

В процес докорінних якісних змін у техніці та технології виробництва,

організації праці, пов’язаний із перетворенням науки на безпосередню

продуктивну силу суспільства

Г зростання обсягів виробництва за рахунок упровадження досягнень

технічного прогресу, підвищення якості трудових ресурсів, форм

організації виробництва

40. Поданий пропагандистський плакат відображає досягнення СРСР, коли його лідером був



А Й. Сталін.

Б М. Хрущов.

В Л. Брежнєв.

Г М. Горбачов.

41. У результаті «оксамитової революції» 1989 р. Вацлав Гавел став президентом

А Польщі.

Б Чехословаччини.

В Угорщини.

Г Румунії.

42. Про кого з діячів йдеться в уривку з історичного джерела:

«З кінця 1970-х до 1990-х рр. був фактичним керівником Китаю, займаючи другорядні посади в державі. Став головним ініціатором політики «чотирьох модернізацій» і побудови «соціалізму з китайською специфікою», що призвело до бурхливого економічного зростання в країні. Також є творцем нової концепції взаємовідносин («одна держава – дві системи») з етнічними китайськими територіями, що не увійшли в 1949 р. до складу КНР»?

А Чан Кайші

Б Сунь Ятсена

В Мао Цзедуна

Г Ден Сяопіна

43. Установіть відповідність між визначенням та поняттям.

1 форма організації суспільства та держави в Давній Греції, складовою якої було місто та прилегла сільська округа

2 назва міста-держави в Давніх Греції та Римі, головного по відношенню до заснованих ним на інших землях поселень

3 поселення, засноване греками за межами Давньої Греції та римлянами на завойованих Давнім Римом землях Італії та за її межами

4 територія за межами Італії, завойована та підвладна Давньому Риму, що керувалася римським намісником

А «колонія»

Б «центурія»

В «поліс»

Г «провінція»

Д «метрополія»

44. Установіть відповідність між назвою держави та часом її утворення

(проголошення).

1 Арабський халіфат

2 Візантійська імперія

3 Делійський султанат

4 Священна Римська імперія

А IV ст.

Б V ст.

В VII ст.

Г Х ст.

Д ХІІІ ст.

45. Установіть відповідність між характеристикою діяча та його іменем.

1 реформатор церкви, засновник протестантського руху, рішуче виступав проти торгівлі індульгенціями, переклав Біблію німецькою мовою

2 засновник католицького ордену «Товариства Ісуса», активний борець із Реформацією, розробник системи єзуїтської освіти та виховання

3 радикальний проповідник часів Реформації, лідер Селянської війни в Німеччині, своїм завданням уважав установлення «царства

Божого» на землі

4 протестантський релігійний реформатор, ідеї якого набули поширення у Швейцарії, у Женеві встановив жорсткий теократичний режим

А Ігнатій Лойола

Б Томас Мюнцер

В Олівер Кромвель

Г Мартін Лютер

Д Жан Кальвін

46. Установіть відповідність між подією Великої Французької революції

кінця XVIII ст. та її безпосередніми наслідками.

1 захоплення повсталими парижанами Бастилії

2 скликання Національного конвенту

3 створення Комітету громадянського порятунку

4 термідоріанський переворот

А розгром і закриття Якобінського клубу в Парижі та його відділень

в інших містах

Б розгортання якобінського террору проти «ворогів революції» в країні

В «муніципальні революції» в провінціях, формування загонів Національної гвардії

Г установлення Консульства, обрання Наполеона довічно Першим консулом

Д проголошення Франції республікою, страта короля Людовіка XVI

47. Установіть відповідність між територіальними змінами та назвою мирного договору (1918–1920 рр.), що їх фіксував.

1 уключення частини Верхньої Сілезії до складу Польщі, перехід м. Данциг під управління Ліги Націй

2 передання Трансільванії Румунії, Воєводини та Хорватії – Королівству сербів, хорватів і словенців

3 уключення Богемії, Моравії та Судетів до складу Чехословаччини, приєднання Буковини до Румунії

4 визнання британського протекторату над Єгиптом, а французького – над Марокко та Тунісом

А Брест-Литовський

Б Севрський

В Тріанонський

Г Сен-Жерменський

Д Версальський

48. Установіть відповідність між подіями процесу формування (діяльності) Антигітлерівської коаліції та роком, коли вони відбулися.

1 підписання 26 країнами Декларації Об’єднаних Націй, укладення угоди між США і СРСР про взаємодопомогу у веденні війни проти агресорів

2 узгодження лідерами країн «Великої трійки» строків відкриття Другого фронту в Європі, ухвалення рішення про надання допомоги Ірану

3 укладення угоди між СРСР і Великою Британією про спільні дії у війні проти Німеччини, приєднання СРСР до Атлантичної хартії

4 висадка англо-американських військ на півночі Франції, звільнення території України, Молдавії та Прибалтики від німецької окупації

49. Установіть послідовність появи мистецьких стилів, втілених у зображених на фото пам’ятках архітектури.



50. Установіть послідовність подій першої половини ХХ ст.

А початок громадянської війни в Іспанії

Б проголошення Веймарської республіки

В початок реалізації «Нового курсу» Ф. Рузвельта

Г утворення Союзу Радянських Соціалістичних Республік

51. Установіть послідовність подій Другої світової війни (1939–1945 рр.).

А розгром радянськими військами німецьких військ у ході битви на Курській дузі

Б розгром британськими військами німецько-італійських військ під

Ель-Аламейном

В здійснення радянськими військами Корсунь-Шевченківської

наступальної операції

Г напад японської авіації на воєнно-морську базу США Перл-Харбор

52. Укажіть складові реформ Івана IV Грозного в Московській державі.

1 формування розвиненої системи «приказів» – центральних органів

виконавчої влади галузевого управління

2 юридичне закріплення «Жалуваними грамотами» прав і привілеїв дворян і міщан

3 створення Синоду – світської установи для управління справами церкви

та її майном

4 ліквідація Земського собору – станово-представницького органу влади

5 запровадження «Судебника» – першого загальнодержавного нормативно- правового акта

6 заміна намісництв, що базувалися на системі «кормлінь», виборними

земськими установами

7 запровадження «Табелі про ранги» – системи чинів і порядку просування державною службою

53. Укажіть імена видатних діячів французького Просвітництва XVIII ст.

1 Ф. Бекон

2 Ж. Ж. Руссо

3 Г. Е. Лессінг

4 Ш. Л. Монтеск’є

5 Ф. Шиллер

6 Дж. Локк

7 Вольтер

54. Укажіть характерні риси тоталітарного режиму в СРСР у 1930-х рр.

1 панування однопартійної системи, зрощування партійного та державного апарату, культ вождя

2 співіснування державного та приватного секторів економіки, підтримка

підприємницької активності громадян

3 усеохоплюючий політико-ідеологічний контроль держави над усіма

сферами життя суспільства

4 існування незалежних профспілок, неурядових громадських організацій

та інституцій

5 одержавлення економіки, її мілітаризація та бюрократизація,

використання примусової праці

6 визнання абсолютної цінності людської особистості, дотримання

владою принципу «особа важливіша за державу»

7 політичний плюралізм, активна діяльність партій, які є виразниками

інтересів різних верств суспільства

55. Лідери яких країн у 1991 р. уклали Угоду про створення Співдружності Незалежних Держав (СНД)?

1 Казахстану

2 Білорусії

3 України

4 Молдови

5 Киргизії

6 Росії

7 Грузії

https://sites.google.com/site/pidgotovkadoznotadpa2014goroku/ http://testportal.gov.ua/


Схожі:

У всі часи землі українські привертали своєю родючістю і багатством...
Польські магнати прагнули поставити волелюбний народ на коліна, примусити його працювати задля розквіту Речі Посполитої. Однак ніхто...
У всі часи землі українські привертали своєю родючістю і багатством...
Польські магнати прагнули поставити волелюбний народ на коліна, примусити його працювати задля розквіту Речі Посполитої. Однак ніхто...
В тебе, друже, не все гаразд
Ведучий «Найбільше і найдорожче добро кожного народу – це його мова». Так писав Панас Мирний і так в дійсності воно є. Бо народ без...
Любі друзі! Хоч маленькі Ми вже добре знаєм, Що зовемся українці...
Ми з вами всі — український народ, який складається з родин великих і малих, дружних і працьовитих. Родина — це не тільки родичі...
Проекту
Народні звичаї – це ті прикмети, за якими розпізнається народ не тільки в сучасному, а й у його історичному минулому. Це те, що об`єднає...
Народні традиції, свята та обряди у рідному краї
Дорогі друзі! Всі ми з вами добре знаємо, що традиції і звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному,...
«Таланти твої, Україно!»
Мета: Збагатити знання учнів про українську народну вишивку, різні види рукоділля, про національну кухню, про народну пісню; відроджувати...
Конкурс оцінюється в 2 бали. Другий конкурс «Шевченківська вікторина»
Кобзаря, показати його високу обдарованість, розкрити важкі умови життя поета і художника під час перебування на засланні, його оптимізм...
Науково дослідницька робота
Велика Вітчизняна війна — найтяжча з воєн. Ніколи нашому народу не загрожував такий небезпечний ворог, який ніс безпрецедентні розорення,...
«НАРОД МІЙ Є! НАРОД МІЙ ЗАВЖДИ БУДЕ! НІХТО НЕ ПЕРЕСИЛИТЬ МІЙ НАРОД!» Методичні рекомендації
ЧЕРКАСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка