Урок узагальнювального повторення. Вид уроку: історична вікторина «Олімпійські ігри»


Скачати 63.93 Kb.
НазваУрок узагальнювального повторення. Вид уроку: історична вікторина «Олімпійські ігри»
Дата28.10.2013
Розмір63.93 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Історія > Урок
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації

Районний методичний кабінет

Бородянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів




ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ, 6 КЛАС. УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З ТЕМИ «ГРЕЦІЯ В I СТ. ДО Н.Е.

УРОК-ВІКТОРИНА «ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ»

Максюта Ніна Павлівна

Бородянка

2012



Всесвітня історія, 6 клас

Тема уроку. Греція в І ст. до н.е.

Мета уроку: шляхом проведення історичної вікторини закріпити та розвивати вміння використовувати набуті знання в новій навчальній ситуації, підкреслити значення грецької культури класичного періоду для становлення античної та сучасної європейської цивілізації.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

1.Розуміти та розкривати на конкретних прикладах особливості розвитку Греції в класичний період.

2.Описувати життя мешканців причорноморських міст-держав.

3.Висловлювати судження про період розквіту грецької культури та пояснювати внесок давньогрецьких філософів, літераторів, митців у загальносвітову культурну спадщину.

4.Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни теми.

Тип уроку: урок узагальнювального повторення.

Вид уроку: історична вікторина «Олімпійські ігри»

Хід уроку

І. Підготовчий етап.

Вчитель ознайомлює учнів з правилами проведення гри, поділяє на команди, визначає склад журі, готує разом з учнями обладнання (імпровізовані оливкові вінки для переможців, символічне жертовне вогнище, ілюстрації з зображенням олімпійських богів, музичний супровід тощо).

Правила вікторини:

  1. В змаганнях беруть участь три команди, а в конкурсі ораторів – по одному представникові з кожної команди.

  2. 5 конкурсів складено за програмою грецьких олімпійських ігор. Це – пентатлон (стрибки, біг, метання диска, списа та боротьба.)

Всього на змагання відводиться 36 хвилин.

  1. Члени журі та вчитель оцінюють відповіді команд, зараховують відповідну кількисть балів та записують їх до таблиці.

  2. Після закінчення змагання можна провести додатковий конкурс – «Конкурс ораторів».

ІІ. Проведення вікторини.

  1. Вступне слово вчителя (3 хв).

Вчитель дає загальну характеристику класичному періоду давньогрецькій історії (ст. до н.е.)

2. Відкриття олімпійських ігор (3 хв).

1. Один із учнів коротко розповідає про проведення олімпійських ігор у давнину.

2. Запалення Олімпійського вогню.

3. Далі вчитель пропонує учням вшанувати олімпійських богів, пригадавши їх імена і давши кожному коротку характеристику. Перемагає команда, що дасть найбільше правильних відповідей (за кожну – 1 бал).

3. Змагання (36 хв):

1) Конкурс 1 («Марафонська дистанція»).

Запитання до теми: «Греко-перські війни».

Спочатку учні мають пояснити походження терміну «марафонська дистанція» (1 бал за правильну відповідь).

Потім кожна команда повинна «пробігти марафонську дистанцію»:

На дошці – 3 записи (для кожної команди – окрема «доріжка»):

І – Мілет __________ мис Афон ____________ Марафонська рівнина.

ІІ – Геллеспонт ______ Фермопільська ущелина _______ о. Саламін.

ІІІ – м. Платеї ___________ мис Мікале ___________ о. Делос (Афіни).

Учасники відповідних команд підбігають до вказаних пунктів, ставлять прапорець (в кожної команди – різний колір) і відповідають, яка подія пов’язана з цим місцем, коли вона відбулася, імена яких видатних історичних осіб пов’язані з цією подією та її наслідки. Перемагає команда, яка використала найменше часу і дала всі правильні відповіді (по 2 хв. кожній команді, 3 бали за кожну правильну відповідь (всього 9 балів)).

  1. Конкурс 2 («Класична боротьба»).

Запитання з теми: «Розквіт афінської демократії».

В конкурсі перемагає команда, яка більше разів «поклала суперника на лопатки» – дала більше відповідей (1 бал за кожну правильну відповідь)

Запитання:

  • Вкажіть хронологічні рамки золотої доби класичного періоду.

  • Яка система влади склалася в Афінах?

  • Поясніть значення поняття «демократія».

  • Що таке Перший Афінський морський союз?

  • Яке місто встановило гегемонію у цьому союзі?

  • Хто став основним противником Першого Афінського морського союзу?

  • Назва народних зборів в Афінах.

  • Яку посаду і протягом якого часу обіймав Перікл?

  • Яку назву отримав період правління Перікла?

  • Перерахуйте реформи, здійснені Періклом.

  • Яку назву отримала боротьба між Першим Афінським морським союзом та Пелопоннеською лігою?

  • На які періоди поділяється Пелопоннеська війна?

  • Хто переміг у цій війні?

  • Які наслідки Пелопоннеської війни?

  • Коли закінчилася Пелопоннеська війна?

  1. Конкурс 3 («Культурний стрибок»).

Запитання до теми: «Грецька культура».

Вчитель пояснює, що грецькі наукові та культурні досягнення класичного періоду стали справжнім проривом (стрибком) у порівнянні з тим, що було зроблено раніше. Тому конкурс, присвячений цьому, має назву «Культурний стрибок».

Кожна з команд отримує завдання підготувати виступ:

1) про розвиток науки (І команда),

2) про розвиток літератури та мистецтва (ІІ команда),

3) про розвиток архітектури та скульптури (ІІІ команда) класичного періоду. Підготовка до виступу – 2 хв. у виступі повинні прозвучати імена видатних діячів науки і культури, їх основні ідеї, назви найвідоміших творів. На виступ кожній команді дається 3 хв. Журі оцінює правильність та повноту поданої інформації, ораторські здібності доповідача і виставляє відповідні бали (5 балів).

4) Конкурс 4 («Метання диска»).

Запитання до теми: «Побут, традиції, система освіти та виховання»,

На дошці або великому аркуші паперу – таблиця з номерами запитань:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Капітан команди «кидає диск» – називає обраний ним номер. Під кожним номером – відповідне запитання, на яке команда повинна дати відповідь, та отримати 2 бали. Якщо відповідь не прозвучала або була неправильною, право ходу переходить до наступної команди. За відповідь на запитання суперника команда отримує 1 бал.

Запитання:

  1. Як називалася ринкова площа Афін?

  2. Назва релігійного свята на честь Посейдона.

  3. Назва релігійного свята на честь Деметри.

  4. Назва релігійного свята на честь Афіни.

  5. Назва релігійного свята на честь Діоніса.

  6. Назва чоловічого та жіночого одягу давніх греків.

  7. Як називалися чоловіча та жіноча половини в грецькому будинку?

  8. Назва приміщень для занять спортом.

  9. Про яку школу: афінську чи спартанську – йде мова? У цій школі діти навчалися співу, танців, гри на музичних інструментах.

  10. Для кого з греків освіта була недоступною?

  11. Назва раба, що виховував дитину з 7 років.

  12. Які вчителі навчали грецьких дітей?

5) Конкурс 5 («Метання списа»).

Запитання до теми: «Античні міста – держави Причорномор’я»

На дошці або великому аркуші паперу – таблиця з номерами завдань:

1

2

3

Капітан команди «метає спис» – називає обраний номер. Під кожним номером – відповідне запитання: розповідь про історію одного з античних міст-держав Північного Причорномор’я:

  1. Херсонес Таврійський.

  2. Пантікапей.

  3. Ольвія.

Кожна команда має розповісти про історію заснування міста, географічне положення, значення грецької назви, життя мешканців цієї колонії, сучасну назву міста чи села, збудованого на місці колишньої колонії.

На допомогу вчителю

Значення назв причорноморських грецьких колоній та сучасні назви:

Херсонес – «Півострів», м. Севастополь.

Пантікапей – «Рибний шлях», м. Керч.

Ольвія – «Щаслива», с. Парутине.

  1. Конкурс 6 («Конкурс ораторів»).

Коротка промова (1 хв.) про значення античної грецької культури для майбутніх поколінь (5 балів).

ІІІ. Підсумок уроку.

«Закриття Олімпійських ігор» (3 хв.)

Журі підраховує кількість балів, отриманих кожною командою, визначаються переможці і проводиться церемонія нагородження (лаврові вінки, кошик з фруктами, можна медалі).

Схожі:

Урок узагальнювального повторення. Вид уроку Гра «Найрозумніший історик»
Методом проведення історичної гри «Найрозумніший історик» узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи...
ІСТОРІЯ ОЛІМПІЙСЬКИХ ІГОР Олімпійські ігри
Олімпійські ігри найбільші міжнародні комплексні спортивні змагання сучасності, які проводяться кожні чотири роки
Урок 3 Тема: Олімпійські ігри
Мета: Активізвати вживання ЛО у мові учнів. Практикувати учнів в аудіюванні тексту “Olympic Games”, викликати інтерес до міжнародних...
Що являли собою Олімпійські ігри у стародавній Греції?
У якому виді спорту змагалися атлети під час проведення перших Олімпійських ігор?
УРОК 35 Тема уроку
Мета уроку: Познайомити учнів з перестановками без повторень, формулою числа перестановок без повторення. Формування умінь знаходити...
Ігрова форма роботи «Лови помилку» на уроках узагальнення та повторення...
Термін історична пісня вперше увів в українську фольклористику Микола Костомаров. ( М. Гоголь )
УРОК 56 Тема уроку
Фронтальна бесіда за запитаннями №№10—14 із «Запитання і завдання для повторення» розділу XIV та обговорення резуль­татів розв'язування...
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого...
У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення...
УРОК 57 Тема уроку
Фронтальна бесіда за №15—25 із «Запитання і завдання для повторення» розділу V та відповіді на запитання, які виник­ли в учнів у...
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови....
Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка