Заняття


Скачати 197.52 Kb.
Назва Заняття
Дата 28.10.2013
Розмір 197.52 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи
КНЯЖЕ-КРИНИЦЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ
ПЛАН – КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
Заняття № 6
Місце проведення : Княже – Криницька ЗОШ І – ІІІ ступенів
Дата проведення : 28 листопада 2012 р.
Тема заняття .

ФОТОГРАФІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ

РІДНОГО КРАЮ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТОЛІТТЯ

Мета заняття :

  • презентувати пошуково-дослідницький міні – проект «ФОТОГРАФІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ

  • ХХ СТ.»

  • дослідити віднайдені світлини першої половини ХХ ст.;

  • через вивчення історії свого краю залучити учнів до глибшого вивчення історії України;

  • формувати та розвивати в учнів дослідницькі уміння, навички пошуково-

дослідницької роботи (виявлення проблем, збір інформації), естетичні смаки,

спостережливість, уміння висувати гіпотези, узагальнювати, розвивати

аналітичне мислення;

- сприяти підвищенню особистої впевненості у кожного учасника проекту.

- надихати на розвиток комунікативності та уміння співпрацювати.

- забезпечити механізм розвитку критичного мислення дітей, уміння шукати шляхи

вирішення проблеми.

-    виховувати почуття любові до свого краю і всієї України.

Учасники проекту:

пошуково-дослідницька група: 10 гуртківців ( учні 10 – 11 кл) ,

2 вчителі – Калашник Ю.М. та Ротаєнко О.С.

Термін виконання: листопад 2012 р.

Очікувані результати проекту: створення мультимедійної презентації (Microsoft PowerPoint) та її презентація, випуск спеціального номера «Вісника гуртка історії України», поповнення фондів шкільного музею.

Очікувані педагогічні результати:

Учні: отримають знання та навички пошуково-дослідницької роботи;  усвідомлять важливість вивчення історії України, рідного краю, села; отримають досвід  спілкування з різними людьми; аналізуватимуть , співставлятимуть факти, знаходитимуть правильні рішення.
Тип заняття : презентація пошуково-дослідницького проекту
Форма заняття: групове.
Обладнання: мультимедійна презентація, ТЗН (мультимедійний проектор та комп’ютер) , світлини першої половини ХХ ст.., фото обладнання періоду ХХ ст., література тощо.

Методи реалізації:

дослідницько-пошукова робота; спостереження; групова співпраця; практична робота.

Етапи реалізації

І етап. Підготовчий.

Мета: теоретично підготувати учасників проекту, стимулювати  їх до дослідницько-пошукової роботи, зацікавити учнів майбутнім проектом.

Створення дослідницько-пошукової групи , висунення гіпотез вирішення проблем. Залучення до проекту батьків. Організаційне засідання: визначення мети, проблем, шляхів їх вирішення; часу здійснення проекту, необхідних ресурсів, планування роботи. Навчальне заняття: особливості роботи над проектом. Колективне обговорення запланованої діяльності.

ІІ Етап. Збір необхідного матеріалу.

Мета: визначити та обговорити методи дослідження та пошуку інформації; зібрати матеріал. Збір фотографій періоду першої пол.. ХХ ст.. Навчання і набуття учасниками дослідницько-пошукової групи досвіду  активної пошукової діяльності. Визначення місць де можна зібрати матеріал. Опитування  односельчан щодо історії світлин..

ІІІ. Етап. Визначення  напрямів діяльності.

Мета: узагальнити зібраний матеріал, систематизувати, визначити ефективні шляхи розв’язання проблем, спланувати діяльність, спрогнозувати  результати роботи, розподілити завдання між учасниками групи, визначити термін реалізації міні-проеку.

Формування і уточнення проблем. Розробка плану дій: визначення необхідних результатів, розміщення інформаційного повідомлення на сайті школи.

ІV. Етап. Етап діяльності.

Мета: Реалізація узгодженого плану дій, здійснення заходів, розроблених на ІІІ етапі.

Алгоритм діяльності :  надання допомоги учасникам дослідницько-пошукової групи, відвідування і опитування  жителів  села, які були свідками подій.

V.  Етап. Презентація  та оцінювання результатів проекту.

Мета: узагальнити результати проведеної роботи перед учнями школи, педагогами, батьками; проінформувати про реальні досягнення своєї діяльності, зробити відповідні висновки про позитивне і негативне у роботі пошукової групи.

Алгоритм діяльності: систематизація, узагальнення і оформлення результатів виконання проекту – створення мультимедійного проекту, представлення матеріалів дослідницько-пошукової  групи  на учнівських зборах, конференції, батьківських зборах. Публікація в газетах Монастирищини. Оцінювання результатів здійсненого  проекту відповідно до поставлених завдань. Узагальнення отриманого досвіду, визначення сильних і слабких сторін роботи. Визначення можливостей подальшого розвитку .

Короткий словник „проектних” термінів.

Актуальність – показник дослідницького етапу проекту. Визначається декількома факторами: необхідністю доповнення теоретичних побудов, які мають відношення до явища, що вивчається; потребою в нових даних; потребою практики. Обгрунтувати актуальність – означає пояснити, чому дану проблему потрібно вивчати на даний час.

Гіпотеза – обов’язковий елемент у структурі дослідницького проекту; припущення, при якому на основі ряду фактів робиться висновок про існування об’єкту, зв’язку або причини явища, причому цей висновок не можна вважати повністю доведеним.

Захист проекту – найбільш тривала і глибока форма презентації проекту, яка включає в себе етап запитання – відповіді та дискусійний етап.

Питання проекту – питання, на які потрібно відповісти учасникам проектної групи, щоб достатньою мірою усвідомити і розкрити тему проекту.

Проблема – соціально значиме протиріччя, вирішення якого є прагматичною метою проекту. Проблемою може бути, наприклад, протиріччя між потребою і можливістю її задоволення, нестача інформації про що – небудь або протирічний характер цієї інформації, відсутність єдиної думки про подію, явище.

Проект – метод навчання, оснований на постановці соціально значимої мети і її практичному досягненні.

Структура проекту – послідовність етапів навчального проекту. Обов’язково включає в себе постановку соціально значимої проблеми, планування діяльності, пошук необхідної інформації, виготовлення з опорою на неї продукта, презентацію продукта, аналіз і оцінку проведеного проекту.

Особливості організації роботи по підготовці проекту.

Для ґрунтовнішої роботи над темою проекту в межах гуртка працювало дві підгрупи :

І – «АКАДЕМІКИ» , підгрупа працювала по напрямках :

- історична довідка про головні події в історії України першої половини ХХ ст.;

- історія фотомистецтва;

- літературний супровід (твори літератури присвячені фотомистецтву);

- підготовка пантоміми «Старий фотограф»;

- музичний та відео супровід мультимедійної презентації ;

- створення мультимедійної презентації.

ІІ – «КРАЄЗНАВЦІ», підгрупа збирала фотоматеріал, проводила його дослідження , готувала матеріал до презентації.

Хід заняття

I. Вступна частина

Вступне слово керівника гуртка

  • З давніх-давен людина намагалась зобразити якимось чином кращі моменти свого життя. Це намагання привело до того, що на світі з’явилося таке мистецтво як фотографія. Впродовж довгого часу, відтоді як у середині ХІХ ст.. було зроблено першу фотографію, це заняття стало улюбленим для мільйонів людей. Уміння фотографувати – це не тільки процес, який приносить задоволення фотографу, адже він завжди може надати можливість помилуватися своїми досягненнями, показати їх іншим людям, а також донести образи минулого прийдешнім поколінням. Важко переоцінити значення фотодокументів для вивчення історії України та нашого краю хх ст. Ото ж наш гурток підготував міні – проект : «ФОТОГРАФІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.»


- повідомлення теми та мети заняття, очікуваних результатів;

- мотивація навчальної діяльності гуртківців.
II. Основна частина

Презентація міні-проекту

«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ ТА РІДНОГО КРАЮ

ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ ст. У ФОТОГРАФІЇ»
1. Демонстрація ММ проектором кліпу Скрябіна «Старі фотографії» одночасно з пантомімою «Фотограф».( Учень в одязі початку століття, з старим фотоапаратом на тринозі заходить до класу поправляє одяг та зачіски, робить фотографії присутніх.

2. Два учні – старші підгруп «Акдеміків» та «Краєзнавців» розпочинають презентацію проекту.

І уч. Вітаються, називають свої імена_я_________________- старший підгрупи «Академіків», а я ________________ старший підгрупи «Краєзнавців»

ІІ уч. Ми проведемо презентацію проекту «ФОТОГРАФІЯ ЯК ДЖЕРЕЛО ВИВЧЕННЯ

ІСТОРІЇ РІДНОГО КРАЮ ТА ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХХ СТ.»

Епіграфами для проекту і одночасно проблемними питаннями на які ми спробуємо відповісти по ходу презентації, стануть слова :

І уч. У наш час все існує заради того, щоб закінчитися фотографією.

ІІ уч. Фотографія зупиняє час. (Анрі Базен)

І уч. Фотографія - це мистецтво зобразити на фото мить життєвого хаосу.

ІІ уч. Першим надамо слово нашим дівчатам.

3
Наталка Ярема

ФОТОГРАФІЇ

Так  люблю  старі,  потерті  фотографії,
Бо  на  них  прості  душевні  люди.
Ані  фотошопів,  ані  пафосу,
Що  тепер  присутній  майже  всюди.

Цю  стару  пожовклу  фотографію
Я  беру  тремтячими  руками.
«Хто  на  ній?»–з  цікавістю  запитую,
Зрозуміло,  у  своєї  мами.

Мама  сумно  дивиться  на  фото,
На  довірливі  та  радісні  обличчя.
Сльози  навертаються  на  очі  –
Деякі  з  них  відійшли  у  вічність.

Згадую  свої  дитячі  роки  я,
Земляків  простих,  привітних,  щирих,
Як  цвіли  сади  і  колосилися  поля.
І  безмежно  були  всі  щасливі.

Літні  дні,  колодязь  на  подвір’ї,
Хлюпається  сонце  у  відерці.
Княжа Кринице –  найпрекрасніша  Земля,
Найрідніша  –  у  моєму  серці!

. ВІРШІ


Олексій Тичко

CТАРІ ФОТО

Захватить сум мене в полон і я порину,
в свої емоції на піках висоти.
І пошукаю серед фото в товщі пилу,
я іскру правди що так рветься із пітьми.
Нехай із часом пожовтіли релітети,
і поламалися кути й діагональ.
Побачу лиця із минулого портрети,
тоді відчую я то гордість то печаль.
Стоять в одежах не сучасного покрою,
їх інтер єр лише доповнює ті дні,
чаша терпіння уже повна із горою,
і на всіх фото через те вони й сумні.

Заходять в сни щоб розмовляти тихо з нами,
тепер їм легко вони вільні ніби птах.
Літають душі попрощавшись із тілами,
і серед ночі залітають під мій дах.
Розкажуть те про що тоді вони мовчали,
тепер все можна я дорослий як вони,
ще зазвучать у їхню честь колись литаври,
і посвітліє колір фарби у журби.

4. ВЕДУЧІ

І уч. Так, дійсно можна з упевненістю сказати, що фотографія – це справжнє мистецтво, яке має свої тонкощі та секрети. Її сміливо можна поставити поряд з такими видами мистецтва, як музика та живопис. Відчуття композиції у фотографа – це як у музиканта слух, він або є, або його доведеться розвинути шляхом невтомної повсякденної праці.

ІІ уч. Деякі професійні фотографи стверджують, що навчитися «естетичному сприйняттю» неможливо, а інші приводять на приклад теорію побудови композиції. На відміну від малярського мистецтва, де для створення картини обов’язково потрібен талант, на сьогоднішній день кожна людина може відчути себе творцем, натискаючи на своєму фотоапараті одну єдину кнопку.

І уч. Також з упевненістю можна сказати, що мистецька цінність фото визначається не лише наявністю сучасної престижної фотокамери, адже створювати шедеври фотографії люди почали примітивними фотоапаратами ще 100 років тому.

ІІ уч. Готуючи цей міні – проект для глибшого і кращого вивчення історії України першої половини ХХ ст., ми намагалися проілюструвати, використати як документальний матеріал фотографії з історії нашого краю.
І уч. Гуртківці обійшли майже всі вулиці сіл Княжої Криниці та Новосілки і зібрали в односельчан сотні фотографій періоду 1900 – 1950-х рр., записали коли, де і за яких умов були зроблені ці світлини. Таким чином дізнавшись цікаві факти з біографії земляків ми пересвідчились в існуванні тісного взаємозв’язку між подіями всесвітньої історії, історії України та долею жителів Монастирищини і нашого села.
ІІ уч. Давайте зараз надамо слово нашій «зірці німого кіно» - Фотографу початку хх століття
5. ФОТОГРАФ . «З ІСТОРІЇ ФОТОГРАФІЇ»

Свій початок фотографія бере зі створення фотокамери і сама ідея створення фото виникла близько 5-го століття. На протязі столітть це все були самі ідеї, поки вчений з Іраку в 11-му столітті не розробив таку собі річ, яка дістала назву камера-обскура. Але навіть тоді та камера насправді не запам'ятовувала зображення, а всього лише проектувала їх на певну поверхню. Також зображення були перевернутими.

Перша камера-обскура використовувала малий отвір в темному приміщенні або в закритому ящику щоб спроектувати зображення яке знаходиться поза закритим простором (ящиком чи тентом) в середину нього: в затемнену область. Аж в 17 столітті така камера стала мобільною і тільки тоді в ній появились лінзи.   

Такою як ми її знаємо зараз, фотографія стала в кінці 1830-х років в Франції, коли Джозеф Н'єпс отримав зображення за браження яке не зникло.
Цей експеримент привів до співпраці двох вчених Н'єпса і Луі́ Даге́ра , внаслідок чого було створено Дагеротип. Мідну пластину покрили сріблом, витримали над парою йоду в темному приміщенні, а потім винесли на світло. Зображення вийшло високої якості, але розмножити його було неможливо. Дагеротрипи були популярними поки їх не замінили емульсіонні пластини в 1850-их роках. 

Фотографія була тільки професійною або дуже дорогим задоволенням поки Джордж Істмен відкрив компанію Kodak в 1880-их. Він створив гнучку стрічку для знімків що не вимагала постійну зміну твердих пластин. Це допомогло створити закриту коробку, яка вмістила 100 кадрів фільму. Вона мала всього лише одну маленьку лінзу. Коритувач міг зробити знімки а потім віддати їх до лабораторії для проявки. Це була перша камера для простих людей. І тільки в 1940-их камера дійсно стала дешевою і доступною для більшості. Ще пів століття тому власник фотоапарата вважався щасливчиком і викликав до себе заздрість і повагу оточуючих. Стать тоді володарем такого пристрою було зовсім нелегко, тому що вартість фотоапарата часто перевищувала розмір декількох середніх зарплат. Але ті, хто все ж таки зумів накопичити необхідну суму (а в самих щасливих випадках -- отримав у подарунок) зарахувавши себе нарешті до стану фотографів відразу ж починали вивчати багатотомну літературу з мистецтва фотографії. 

6. ВЕДУЧІ + ІСТОРІЯ УКРАЇНИ

І уч. Ми дізналися про історію виникнення фотографії. Про головні ж події української історії першої половини ХХ ст.. розповість наш «академік» :)
Я ______________________________, навчаюся в 11класі, і я відповідав за історичний супровід проекту.

Які ж події відбулися в українській історії в першій половині ХХ ст..

Назву найголовніші з них.

В 1900 – 1903 роках економіку України, як і всієї Росії охопила криза, одним із наслідків якої , а також невирішеності земельного питання, всевладдя самодержавства стали події першої російської революції 1905 – 1907 років.

В 1906 – 1911 рр. за ініціативою голови ради міністрів Росії розпочалися столипінські аграрні реформи.

Економічний підйом 1912 – 1913 рр. змінився не баченою, до того часу по кровопролиттю, Першою світовою війною 1914 – 1918 рр.

В 1917 – 1920 рр. в період Української революції визвольні змагання, які очолили почергово: Центральна Рада, гетьман Скоропадський, Директорія скінчились поразкою і включенням УСРР до Радянського Союзу у 1922 р.

Нова економічна політика радянської влади і надії народу на краще першої половини 20- х , на межі 20-х – 30- х рр. зникли з початком сталінської індустріалізації, примусової колективізації , розкуркулення , голодомору 1932 – 1933 рр. та репресій 1937-го.

1939-й – початок Другої світової війни, приєднання західноукраїнських земель до Радянської України , радянсько-фінська війна.

1941 – 1945 рр.- Велика Вітчизняна війна , героїзм проявлений нашим народом на фронті та в тилу, велика Перемога 9 травня 1945 р.

1945 – 1950 рр. – післявоєнна відбудова, припинення збройної боротьби ОУН – УПА, голод 1946 – 1947 рр.

Цей далеко неповний перелік подій в історії України першої половини ХХ ст. свідчить, що наш народ, в тому числі і наші земляки пройшли складний, часто сповнений трагізму шлях випробувань, але вистояли і відродилися, як фенікс із попелу щоб творити своє майбуття.
7. ВЕДУЧІ + ФОТО 1914 р.



ІІ уч. За браком часу не можемо показати і розповісти про всі наші знахідки та дослідження. Тому познайомимо вас з найбільш цікавими з них.

Зауважимо : для того щоб разом зі старими фото всі ми поринули в атмосферу тих далеких років, будуть звучати чудові голоси відомих українських співачок початку ХХ ст. – Оксани Петрусенко та Соломії Крушельницької . Записи пісень у їхньому виконанні перенесено з вінілових пластинок на сучасні цифрові носії тому якість є не високою.
І уч. Давайте першим розглянемо одне з найцікавіших фото , яке надала родина Ротаєнків.
ІІ уч. … Червень 1914 року… Світова економіка та економіка Російської імперії , а отже й України, на вершині свого розвитку. Та вже зовсім швидко – 1 серпня 1914 р. прийде кінець сподіванням на краще, між військовими блоками - Антантою та Четвертним союзом розпочнеться Перша світова війна. Згодом революція, громадянська війна, військовий комунізм…

І уч. Але родина Ісака (1892 р.н.) та Оксани (1894 р.н.) Сергієнків, зображених на фото ( це друга з ліва) пара, ні про що це не знали. Їхня сім’я займалася торгівлею і тримала лавку, отже була заможньою . Після одруження у 1913 р. У них народився син Іван. Невдовзі від тифу померли батьки Оксани . Сергіенки змушені були забрати до себе молодших її сестер – Ганну (10 р.), Марію (6 р.) та зовсім маленького братика Сашу. Тепер Оксана годувала молоком свого сина Івана та брата Сашка, який потім все життя називав її мамою.

ІІ уч. У подружжя Сергієнків було 14 дітей, дев’ятеро померли під час голодомору 1932-33 рр. Ісак був чудовим майстром по дереву, робив меблі і навіть майстрував скрипки. До цих пір в селі пам’ятають про ще один талант Сергієнка, адже він володів гіпнозом, використовував його тільки на користь людям.

Помер Ісак Сергієнко в 1962 р., а його дружина у 1990 р. Фото їхніх нащадків ви бачите на наступному слайді.

І уч. І на останок , щодо фото 1914р. давайте звернемо увагу високий професіоналізм фотографа А.С.Кордонського, який є автором цього фото. З опрацьованих інтернет – ресурсів ми довідались, що фотографи 100 років тому спеціально готували людей до фотографування! Це не тільки костюми, а й зачіски, декорації, поставу, погляди і навіть настрій тих кого вони фотографували. Виходячи з цього можна зробити висновок не тільки про історичну цінність фото, а й про мистецьку.
8. ІІ уч. а ось і наступне фото , ми його назвали «Пожежники»
Фото пожежників
Ми вже звикли до «бік-бордів» та реклам по телевізорі, які показують важливість у нашому житті служби порятунку МНС. Дійсно без вогнеборців, рятувальників під час стихійних лих ми не можемо обійтись.

З цієї точки зору надзвичайно цікавою є світлина надана Романченко Тамарою Петрівною. На фото бачимо наряд пожежників міста Києва далекого 1910 р.

Добротна форма, пожежники з до блиску начищеними мідними шоломами та з закрученими по модньому вусами, трійка гарних, ситих коней. Здаєтся картинка от от оживе й швидко зарухається, як у старому німому фільмі…

А на передньому плані гордовито стоять начальник патруля та його маленький син – гімназист. Це дід та батько Тамари Петрівни. Пізніше в 30-х роках діда буде репресовано і він згине в сибірських таборах, а її батько безвісти пропаде перебуваючи в партизанському загоні в Білорусії…

От і ще дві долі….

9. ВЕДУЧІ + ЗЕМЛЯКИ - ЕМІГРАНТИ
ІІ уч. В ході пошукової роботи наші товариші натрапили на відомості і фото про земляків – трудових емігрантів.
Я ____________________________________
Біля мене , по сусідству, Живе Браславський Федір Васильович, який дуже цікаво розповів про наших односельчан – трудових емігрантів початку ХХ століття.

Він надав нам фото Ніка Майстренка – сина Андрія Майстренка, який виїхав до США 100 років тому. Зверніть увагу - це одне з перших кольорових фото, тоді в Радянському Союзі про таке не знали.

Федір Васильович розповів, що в 1910 – 1912 роках був неврожай і багато наших людей виїжджало до Америки шукати кращої долі. Так з Княжої Криниці виїхали :

Майстренки Андрій та Ксень, Скригонюк Сидір, Огородник Яків, Бойченко Вйов.

На чорно-білих фото, наданих нащадками , ви бачите Ксеня Майстренка і Бойченка Вйова.

Сидір Скригонюк працював в Детройті на автозаводі Форда з односельцем Костем двоюрідним братом Фросини Огородник. Наш дід – Яків Огородник , заробивши грошей , повернувся і в Києві купив будинок, де з дружиною Марією і синами Костею т а Іваном і жили.

Федір Васильович також розповів, що частину наших заробітчан після революції в 1917 р., які брали участь у страйках, виплатили гроші , дали харчі на дорогу і вислали до дому сказавши : «Їдьте до Росії і робіть там свою революцію, а нам тут таких не треба!» . про багатьох взагалі нічого не відомо бо радянська влада забороняла переписку.

В роки голодомору 1932 – 1933 років родина Андрія Майстренка вижила тому, що з США прийшла страховка і дід Федора Васильовича з матір»ю їздили в Умань де був магазин «Торгсин» і там на ту страховку отримували продукти (грошей на руки не давали). Такщо «наші мериканці» , як називали емігрантів наші селяни, ще й рятували від голодної смерті.

10. Відео . Емігранти.

І уч. До речі , як виявилось, у наших Сашо з тобою родинах теж були «мериканці». Подивимося відеорозповідь мого дідуся.

11. Перша світова війна.

ІІ.уч Що ж і зараз багато українців шукають кращої долі за кордоном..

перегорнемо наступну сторінку нашої фотоповісти…

Розповідь отця Володимира

Цікаву фотографію для нашого проекту надав священник Яворський Володимир Іванович , настоятель церкви Успіння Пресвятої Богородиці села Княжа Криниця. Отець Володимир також розповів про історію цього фото і своєї родини :

«Мій дід по батьківській лінії, Яворський Михайло Іванович , народився наприкінці ХІХ століття в Австро-Угорщині, селі Лосинець (тепер Львівської обл.) у селянській родині. Тяжкі випробування випали на його долю, я к і на долю нашої України першої половини ХХ ст.

Призваний до австрійської армії, Михайло Іванович брав участь у Першій світовій війні 1914 – 1918рр. і був поранений. Ця війна стала братовбивчою для українців, адже моєму діду доводилося виконуючи накази йти в атаку проти російських військ, в складі яких воювали українці з Наддніпрянщини. Одного разу під час рукопашного бою , почувши рідну українську мову від солдата в російській формі , мій дід навзаєм не вистрелив, а обмінявся рукостисканням…

На світлині 1918 р. мій дід (перший зліва) зі своїм товаришем у військовій формі сфотографувались одразу по закінченні війни.

В 20- 30-х роках моя родина проживала в Західній Україні, яка в той час перебувала в складі Польщі. Дід працював на залізній дорозі і добре заробляв (за місяць родина могла купити корову) та ще й отримував продовольчий пайок і до 1939 року, коли Західну Україну приєднали до Радянського Союзу, мої предки не знали ні голоду ні репресій…

Пройшов мій дід всю Велику Вітчизняну війну неушкодженим, дійшов до Берліна, нагороджений орденами та медалями. Після війни працював на заготівлі лісу, де був тяжко травмований і помер. Таким чином Михайло Іванович побував на Першій та Другій світових війнах, а загинув у мирний час в наслідок трагічного випадку.

На наступному слайді ви бачите ще дві фотографії періоду Першої світової війни. На жаль довгі роки вже стерли з пам’яті людей точні імена та прізвища наших земляків. Відомо лише що на першому фото відправка на фронт нових призовників із залізнодорожньої станції Христинівка . На другому фото – наші односельці під час служби в царській армії у 1915 році.

Хто з них загинув, хто залишився живим після Першої світової питання залишається відкритим…

12. ФОТО 1916 р. ДВІ ЖІНКИ

ІІ уч. Розглянемо ще одне фото часів Першої світової.
Фото 1916

Я __________________________________________
Знайшов у сімейному альбомі цю стару вицвівшу світлину і запитала в бабусі що вона знає про жінок з фото. Простий селянський одяг, багато «разків» коралів (яскраво-червоного намиста з морських коралів) та «карбованці» (царські срібні рублі з припаяними вушками), як головні прикраси жінок 19- поч. 20 століть… А ще уважні, насторожені погляди людей , які можливо вперше фотографуються. Хто ж вони?

… Бабуся розповіла, що фото 1916 року і на ньому сестри Сергієнко Явдоха та Майстренко Фотина, яка на руках тримає сина Василя.

Трагічно склалася доля сестер. Явдоха померла молодою залишивши шестирічну доньку сиротою, а Фотина була по звірячому вбита грабіжниками в роки революції (на її тілі знайшли багато колотих ран)

13. БУДЬОНІВКА

І уч. А хто ці браві червоноармійці…?
«БУДЬОНІВКА»
Хочу розповісти Вам про фотографію, яка зберігається і передається в спадок у моїй родині. З уроків Історії України 10 класу ми знаємо, що в ході Української революції та громадянської війни в Росії 1917 – 1920 років українське суспільство було розділене на : «червоних», «білих», прихильників Центральної Ради, денікінців та інших. В кожного була своя правда і надія на краще…

Та повернемося до фото. На ньому ми бачимо двох бравих червоноармійців- кавалеристів в знаменитих шапках - будьонівках та з шаблями. Перший, той що гордовито сидить, - мій пра-прадідусь Василенко Гордій Іванович. Відомо, що Гордій Іванович мав твердий характер, а у роки громадянської воював у Першій кінній армії під командуванням Будьонного. Неподалік в селі Лукашівка у 1919 році перебував штаб і проживав сам Семен Будьонний. Саме тоді прадідусь розпочав службу у Червоній армії. На початку 30-х був активістом колективізації, а потім у 37-му тою ж таки радянською владою був репресований.
14. ФОТО СЕРЕДИНИ 20-х рр..
ІІ уч. Про фото на цьому слайді розповість Пилипенко Микола.
А це фото середини 20-х рр.. Фото 20-х років дуже рідкісні , адже з іст.України ми знаємо, що в період становлення Радянського Союзу, непу було не до фотозйомки…

На фото ми бачимо Дишливенка Артема Матвійовича 1910 р. народження. На наступних фото бачимо його дружину Марію (доньку Сергієнко Явдохи) та їхніх дітей. В роки війни через слабкий зір Артем не був у діючій армії, але нацисти забрали його на роботу до Німеччини. Звідти він утік і пройшовши тисячі км від французького кордону пішки ще в 1944 році повернувся додому.
15. «НОВОСІЛЬСЬКИЙ ШВЕД»
І уч. Історію, яку розповімо дальше ми назвали « Новосільський швед»

Я __Хоменко Віталій, учень 11 класу
А ось ще одна доля обпалена війною…

Ось це фото зі Швеції. На ньому поважний, сивочолий, немолодий чоловік- це Бондар Іван Андрійович, який народився в селі Новосілка у 1918 році. Після того як закінчив нашу школу у 1936 році вступив до військового училища, а з 1940 року служив у кадровій Червоній армії. З 1940 до початку 1944 року в офіцерському званні воював на Ленінградському фронті. Був нагороджений багатьма бойовими нагородами.

В 1944 році полк Івана Андрійовича потрапив в оточення, а сам він у полон. Як повідомили родичі йому вдалося втекти з концтабору і пішки, пройшовши Фінляндію добратися до нейтральної Швеції. Там, у Швеції, вже після війни одружився з шведкою Анною – Марією.

На фото 1989 р. Бондару Івану Андрійовичу 80. Так і не повернувся він в рідну Україну, а тільки писав листи . Зізнався, що бойовому офіцеру не можна було потрапляти в полон і нікого не цікавило, що після контузії він опритомнів вже полоненим. Не повернувся ще й тому, щоб не підставляти під удар своїх батьків та сестер. Ще й так війна змінила людські долі.

16. ВЕДУЧІ.

ІІ уч. Ось і дійшла до кінця наша презентація. На жаль ще сотні фотографій залишилися поза нею .

І уч. Тому роботи для гуртківців ще багато. Наш шкільний музей поповнять матеріали

проекту.

ІІ уч. Маємо надію, що нові знання з історії нашого краю та всієї України , здобуті при підготовці проекту та проілюстровані на цій презентації, спонукатимуть до вивчення минулого і осмислення майбутнього нашої Батьківщини.

І уч. Дякуємо за увагу.
III.Заключна частина заняття

1 . Обгрунтування гуртківцями можливості використання отриманих знань, умінь, навичок здобутих під час підготовки проекту та проведення презентації.

2. Загальний підсумок заняття із зазначенням його позитивних та негативних

моментів.

Здійснюється за допомогою інтерактивних методів «Мікрофон» та «Не закінчене речення». Гуртківці передають умовний мікрофон і закінчують речення запропоноване педагогом н-д:

Під час роботи над проектом мені сподобалось...., я дізнався…, найскладнішим для мене було…, мене зацікавило…, на мою думку недоліками ( негативним) було…

3. Повідомлення завдань на наступне заняття.

Підготуватися до наступного заняття (тема «Отаманщина в Україні та нашому краї» . Зібрати свідчення односельчан, опрацювати інтернет-ресурси та літературу по даній темі.

Джерела та література


1.Полат Е. Что такое проект? / Полат Е., Петрова И., Бухаркина М., Моисеева М. // Відкритий урок. —-2004. — № 5—6.

2.Використання проектних технологій на уроках http://osvita.ua/school/lessons_summary/in_lit/9606

3.Зазуліна Л. В. Педагогічні проекти: науково-метод. посіб. / Л. В. Зазуліна. — Кам'янець-Подільський: Абетка — НОВА, 2006. — 40 с.

4.Курицина В. Н. Метод проектов: вчера, сегодня, завтра // Образовательная технология как система, объединяющая теорию, практику и искусство. — Воронеж: ВГПУ, 2000. — С.59—63.
5. Інноваційні технології навчання в сучасній школі http://www.social-science.com.ua/jornal_content/263/cd3fb6ced694e820d6628f476500181b

Великая Отечественная война 1941 – 1945 . Энциклопедия.-Гл.ред. М.М.Козлов –Москва. Энциклопедия, 1990.

І.І.Волошенко. Монастирищина.Зісторії рідного краю. – Черкаси – 1995.


І.І.Волошенко . Нариси історії поселень Монастирищенського району Черкаської області . – Монастирище.:”Мрія”.2003

Наш рідний край :Хрестоматія з історії Черкащини /упорядники – Кузьмінський А.І., Суховершко Г.В., - Київ – Молодь,1995.


Наш рідний край: хрестоматія з історії Черкащини / Упоряд.А.І.Кузьмінський та ін. – К.:Молодь,1993.




Схожі:

ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з тактичної підготовки з начальницьким...
ТЕМА ЗАНЯТТЯ №2 : Гасіння пожеж на об’єктах елеваторно-складского господарства, млинових і комбікормових підприємствах
Тема заняття: Модель здоров’я. Мета заняття
Мета заняття: розширити інформацію про поняття «здоров’я», та фактори, що впливають на його формування
Програми роботи гуртка МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ ГУРТКА
У методичній розробці заняття «Програмне забезпечення для опрацювання мультимедійних даних Windows Movie Maker. Створення кліпів»...
Онищук В. А. Типы, структура и методика заняттяа в школе
Заняття, що є складними педагогічними утвореннями, як і всі складні явища, можуть бути поділені на типи за різними ознаками. Заняття...
ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ на тему «Тема заняття.»

Тема заняття
Мета заняття: навчити учнів створювати WEB- документи засобами текстового редактора Word
Зміст Назва заняття
Заняття для батьків учні яких здійснюють вибір профілю у 7 (3) класі Сарненської гімназії
Перше заняття Вступна бесіда
Очікувані результати: Готовність до роботи в певному режимі і за темою, усвідомлення учасниками сенсу заняття
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА ЗАНЯТТЯ: Організація роботи ГДЗС при високих і низьких температурах. Відпрацьовування нормативів ГДЗС №5; 7
Заняття гуртка з теми «Життя як подвиг» Мета заняття
Обладнання: картки з висловами вченого, таблиці для заповнення учнями, портрет Д. Менделєєва, комп’ютер, стікери, диск з презентаціями,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка